V San Francisku se nalodila obří flotila elektromobilů Tesla Model 3 pro Evropu

Uživatel @somehowwelost si v přístavu San Franciska povšiml obrovské flotily elektromobilů Tesla Model 3 připravených pro nalodění. Velmi pravděpodobně míří do Evropy.

Elektromobily Tesla Model 3 pro Evropu čekají na nalodění v přístavu v San Francisku.
foto: somehowwelost

Na přístavním parkovišti se podařilo v noci na pátek zachytit více než 1000 elektromobilů Tesla Model 3 určených pro zámořskou přepravu. A je dost možné, že Tesla je před odplutím ještě průběžně doplňovala. Jako nejpravděpodobnější destinace se jeví Evropa, protože loď míří do Panamského průplavu.

Elektromobily převeze loď Glovis Captain postavená v roce 2015, určena pro přepravu aut. Maximální kapacita je kolem 5500 vozidel. Pravděpodobně míří do belgického přístavu Zeebrugge, kam dorazí za dva až pět týdnů.

To odpovídá dříve ohlášeným plánům Tesly dodat první kusy elektromobilů Tesla Model 3 v Evropě na přelomu února a března 2019. Tesla aktuálně otevřela konfigurátor Modelu 3 všem v Evropě vyjma té východní, do které počítá i nás. Evropská verze elektromobilu je narozdíl od Tesla Model S a Tesla Model X vybavena rychlonabíjecím standardem CCS.

114 Comments on “V San Francisku se nalodila obří flotila elektromobilů Tesla Model 3 pro Evropu”

  1. To je keců kolem jedné lodi, jen proto, že veze T3 a kolik
    To je keců kolem jedné lodi, jen proto, že veze T3 a kolik jich mezi tím propluje kolem ve všech směrech nic, haha, není spíš pravdou že největší znečištění plodí samotný člověk, to člověk vymyslel spalovací motor tak zákažem ho.

  2. Trochu mne překvapuje nakládka v San Franciscu, čekal bych
    Trochu mne překvapuje nakládka v San Franciscu, čekal bych spíš nakládku někde na východním pobřeží, ale možná v USA nejsou takové podmínky pro přepravu aut po železnici, napadá mne, jen hádám, například možnost prudších rázů díky autospřáhlům na rozdíl od šroubovek a nárazníků. Ale co ono je to jedno, Zajímavé bude jestli pojedou přes Panamu, nebo Suez. Je už k dispozici nějaký Tesla Ship Tracker? 😀

  3. At žije ekologie, bravo, všichni si to kupte ty šunty, dyt
    At žije ekologie, bravo, všichni si to kupte ty šunty, dyt ta jedna loď znečistí planetu víc než kdyby si tu lidi koupili 5000 moderních spalováků vyrobených v evropě, dyt je to na hlavu postavený, to se moc nepovedlo tohle

        1. Jen papouškuješ novináře, co papouškují další
          Jen papouškuješ novináře, co papouškují další novináře, kteří papouškují další novináře… Takže z toho vznikla obecně uznávaná „pravda“ a obrovské zjednodušení celé věci. Ve skutečnosti ale o tom nic nevíš. 🙂

                1. Čeho moc ty chytráku? 😀 Dyt ještě nic neřekl a ani
                  Čeho moc ty chytráku? 😀 Dyt ještě nic neřekl a ani neřekne, hází tu jen plky o ničem 😀 Dál se nehodlám zabývat tímto mudrcem. Prej plyny 😀 jaké plyny asi? 😀 to už je fakt komedie, jaké to asi mohou být plyny, když to palivo je stejné nebo mnohonásobně horší než nafta?

                2. Ty jsi těch nesmyslů bez jediného ověřitelného faktu
                  Ty jsi těch nesmyslů bez jediného ověřitelného faktu nebo výpočtu nakecal až až. Ty své výkřiky do tmy si nech na jné weby, tam možná budeš mít úspěch.

              1. Co ty jsi za hnupa to se nevidí 😀 ty děláš do politiky
                Co ty jsi za hnupa to se nevidí 😀 ty děláš do politiky ne? Uhýbat od tématu a mluvit o ničem ti jde skvěle 😀 Několikátý příspěvek a nedozvěděli jsme se nic, hodnota nulová 😀 Čekal bych, že když se mnou nesouhlasíte, alesponě nějaký věcný argumen, to pan teoretik Švarc se alespon namáhal a udělal výpočet 😀

                1. Zato vy jste těch vycucanejch argumentů s vypovídací
                  Zato vy jste těch vycucanejch argumentů s vypovídací hodnotou 0,00 vychrlil požehnaně.

        1. Upozorneni, ze za jednu plavbu (v nasem pripade 2 – 5 tydnu),
          Upozorneni, ze za jednu plavbu (v nasem pripade 2 – 5 tydnu), rozumim, ale to znecisteni tech nekolik milionu spalovaku je za jake casove obdobi? 15 let, hodinu, nebo taky tu plavbu (tj. 2 – 5 tydnu nepretrziteho provozu)? A jeste drobna otazka, co si mam predstavit pod cislovkou nekolik (milionu)?
          To, co tvrdite, uz jsem mockrat cetl, ale nikde jsem nevidel ty presnejsi pocty a pocet motohodin (ci ujetych km) tech aut ku poctu motohodin te lodi. A jese by me zajimala skladba toho znecisteni u lodi i tech aut – CO2, CO, NOx, SOx. Rad bych se poucil, tak predem dekuji za uspokojivou odpoved nebo odkaz.

          1. Zkusil jsem trochu přibližný výpočet:
            Cesta je 12000 km,

            Zkusil jsem trochu přibližný výpočet:
            Cesta je 12000 km, při rychlosti 22 uzlů je to 300 hodin (12,5 dne).
            Nákladní loď na 5000 kontejnerů má spotřebu přibližně 120 tun paliva denně, tedy celkem 1500 tun.
            Jedno auto za dobu životnosti (400 tisíc km) spotřebuje 20 tun paliva (spotřeba 6,25 l/100 km a 0,8 kg/litr paliva).
            Jedna loď s 5000 auty tak spotřebuje za tuto cestu přibližně tolik, jaká je spotřeba 75 aut za celou jejich životnost nebo také 6000 km na jedno auto, tedy poloviční vzdálenost, což znamená, jako by každé jedno naložené auto jelo ze SF do Bruselu se spotřebou 3,125 l/100 km. Uff, už se ze mě kouří. Zkontrolujte to prosím po mě někdo 🙂
            Zdroj na spotřebu nákladních lodí. TEU je jeden kontejner 6,1 x 2,44 x 2,44 m, tedy jsem bral jeden kontejner = jedno auto.

            1. Jj taky jsem to už počítal a došel jsem k podobným
              Jj taky jsem to už počítal a došel jsem k podobným číslům.
              Ale chápete? Jedna kráva sežere tolik co milion mravenců za celý život. Tudíž to není užitečné zvíře. Co na tom, že těch mravenců je asi biliarda a váží, jako celé lidstvo. Ale všichni najednou nejsou vidět, takže se to nepočítá, že? 🙂
              https://www.fxp.cz/12-supercisel-aneb-vedeli-jste-kolik-je-na-zemi-mravencu-/2

                1. no pro mě je důležitá tesla jen v tom že se začnou
                  no pro mě je důležitá tesla jen v tom že se začnou vyrábět rozumné EV i v Evropě, tím to končí, americký šunt at si zůstane za mořem, stačí že je tu plno šuntu z číny, ale ten je alespon levnej

                2. Ved tu mame aj sunty z velkej germanie a od zabozrutov.
                  Ved tu mame aj sunty z velkej germanie a od zabozrutov.

                3. Anonyme, jsi Vůl, měl bys zůstat ve vypolstrované
                  Anonyme, jsi Vůl, měl bys zůstat ve vypolstrované místnosti.

                1. 😀 A vy jste si to nespočítal (nepoužil mozek), tudíž
                  😀 A vy jste si to nespočítal (nepoužil mozek), tudíž máte pravdu. 😀

            2. no velice zkreslená čísla 😀 4 týdny není 12,5 dne,
              no velice zkreslená čísla 😀 4 týdny není 12,5 dne, spotřeba se taky poupraví jak je potřeba, 400 tisíc životnost auta taky dobrý, hra s čísly a výsledej je taký potřebuji, realita je o dost horší, tím tu končím, nebo ještě zjistím, že je ekologičtější vozit auta přes oceán než je vyrábět v Evropě 😀

              1. Zkuste se alespoň podívat na ten odkaz prosím. Spotřeba je
                Zkuste se alespoň podívat na ten odkaz prosím. Spotřeba je daná při běžné cestovní rychlosti 22 uzlů, při menších dokonce vychází průměrná lépe (je to tam vše popsané včetně grafů). Základní školu doufám máte, tak si snad dokážete vydělit vzdálenost rychlostí.
                Nevím, jaká je průměrná životnost auta, ale neřekl bych, že je běžné sešrotovat auto výrazně před 400 tisíci km, ale mohu se mýlit, každopádně než řeknete že schválně zkresluju data, tak mi prosím dejte zdroj, kolik to je ve skutečnosti (také jsem psal, že prosím o kontrolu).

                1. berete jen samotnou spotřebu, ne emise, nebo myslíte, že
                  berete jen samotnou spotřebu, ne emise, nebo myslíte, že má ta lod nějaký fitr? co třeba účinnost spalování, myslíte, že tuna paliva spáleného v moderním dieselu je to stejné jako tuna spálená na té lodi? A co to palivo? to je největší humus, takže jedna tuna spáleného hnusu na lodi je mnohonásobně horší než tuna v moderních motorech a to tady jde

                2. Takže opět ještě jednou – máte možnost to upravit a
                  Takže opět ještě jednou – máte možnost to upravit a podělit se s námi o konkrétní čísla emisí CO2, síry atd. Já budu jedině rád. Rozhodně bude pak váš příspěvek hodnotnější než napadání co jsem všechno udělal špatně.

                3. Abychom to uzavřeli. Je pravda, že lodní doprava produkuje
                  Abychom to uzavřeli. Je pravda, že lodní doprava produkuje drasticky více oxidů síry, než např. automobilová nákladní přeprava. Ale zase naopak produkuje několikanásobně měně oxidu uhličitého. A jaký plyn nás v globálu trápí více? Co je momentálně globálně větší problém? Kyselé deště, nebo globální oteplování? Myslím, že vědecká obec a dokonce i politická reprezentace v tom má celkem jasno.
                  Tudíž, v současné době je pro všechny lepší použít lodě, než kamiony, nebo snad dokonce letadla. 😉

                4. A ještě něco, když jedno auto na 400 tisíc km spotřebuje
                  A ještě něco, když jedno auto na 400 tisíc km spotřebuje 20 tun paliva, myslíte, že doprava 20 tun ropy do ČR je ekologičtější, nežli doprava 1,7tunové Tesly z Ameriky do Evropy?

                5. Pšššt. O tom se nesmí mluvit. Každý petrolhead přece
                  Pšššt. O tom se nesmí mluvit. Každý petrolhead přece ví a věří, že benzín a nafta jsou od Pánaboha, prší z nebe. Jen pro ty špinavé elektromobily se elektřina vyrábí v odporné uhelné elektrárně 🙂

                6. Jojo, kdejaký petrolhead se bude do krve hádat o čísla aby
                  Jojo, kdejaký petrolhead se bude do krve hádat o čísla aby dokázal že jezdit spalovákem je ekologičtější a vůbec netuší že mi je to celkem u řitě co se mi tak horečně snažil dokázat. Myslí si samozřejmě že jsem eko fanatik a jak mě dokonale rozsekal. Vůbec netuší že důvody pro EV jsou často úplně jinde. No to snad není možný :))) A na závěr pak odfrčí na benzínku a jako správná ovečka zaplatí desátek islámskýmu státu a jde spokojeně spát s pocitem že udělal všechno pro to aby zachránil svět 🙂

                7. 100 bodů! Jasně že nafta prší z nebe, a elektřina se
                  100 bodů! Jasně že nafta prší z nebe, a elektřina se složitě těží, zpracovává a dopravuje. :-))

                8. Ano, ta loď samozřejmě má filtr. Protože jinak by nemohla
                  Ano, ta loď samozřejmě má filtr. Protože jinak by nemohla do evropského přístavu. Lodě, které zajíždí do Evropských přístavů, musí plnit euronormy.

                9. Máte pravdu částečně. Lodě si obvykle vozí dva druhy
                  Máte pravdu částečně. Lodě si obvykle vozí dva druhy paliva. To lepší mají na jízdy v přístavech (aby je tam vůbec pustili) a to druhé (sračku mazut nejhorší kategorie, ale levné) mají na jízdu po širém moři.
                  Není to o nějakých filtrech, ale především o druhu paliva.

                10. To je pravda, ale předpisy Euronorem nutí ty lodě být
                  To je pravda, ale předpisy Euronorem nutí ty lodě být ekologické neustále. Pokud by to nesplňovaly (a na to se dělají technické prohlídky), tak do přístavu nemůžou, i když jedou na naftu. Vážně tohle vím, můj táta projektuje v Itálii tyhle upgrady pro starší lodě a taky staví nové lodě.

                11. Hmm, zajímavé. Co se pak bude dělat s mazutem, který zbyde
                  Hmm, zajímavé. Co se pak bude dělat s mazutem, který zbyde po rafinaci? To by mě fakt zajímalo…

                12. On se dá taky rozložit na kratší řetězce. Jen to stojí
                  On se dá taky rozložit na kratší řetězce. Jen to stojí víc energie. Navíc, mazut i asfalt se dají využít výhodněji jinak. Uhlovodíky obecně jsou cenné. Lít je na silnice nebo do motorů je relativně kontraproduktivní.

                13. „Přestaňme rafinovat ropu a bude dost elektřiny pro
                  „Přestaňme rafinovat ropu a bude dost elektřiny pro elektromobily.“ Elon Musk
                  „Přestaňme rafinovat ropu a nebudeme řešit co s přebytečným mazutem.“ Radovan
                  Aneb každý následek má svou příčinu a vše je systém.

                14. A jak to tedy v současnosti prakticky funguje? Lodě
                  A jak to tedy v současnosti prakticky funguje? Lodě pohybující se v Evropě spalují HFO a aby plnily normy, tak používají odsiřovací filtry, nebo prostě spalují MGO, resp. MDO, které plní limity i bez filtrů? A když používají odsiřování, je tedy zapnuté po celou dobu plavby i mimo ECA? Díky.

              2. No jasně, zkreslená. Ale o kolik zkreslená? O desítky
                No jasně, zkreslená. Ale o kolik zkreslená? O desítky procent, nebo stovky procent, nebo tisíce procent? 75 aut oproti vašim několika miliónům. I kdyby byla čísla zkreslená o tisíce procent, tedy 100x víc, pořád to je jen 7500 a NE MILIONY. Demagogu!

                1. jedná se o tisíce aut a to znamená, že když ta lod pojme
                  jedná se o tisíce aut a to znamená, že když ta lod pojme 5000 aut tak se jaksi ekologická hodnota takového EV smazává a vzhledem k náročnosti výroby EV je to pak zcela nesmyslné, já vím toto nechcete slyšet, ale bohužel je to realita

                2. Čísla, Anonyme! Pořád jsi nenapsal ty číííísla,
                  Čísla, Anonyme! Pořád jsi nenapsal ty číííísla, DEMAGOGU 😀

                3. No jo to je taková ta klasická demagogie. Loď produkuje
                  No jo to je taková ta klasická demagogie. Loď produkuje nějaké spodiny tudíž to znamená, že EV jsou špatná. Ale už se jaksi neřekne B, a to kolik je přesně těch splodin loď+EV oproti spalováku bez lodi. TO je stejná demagogie, jako očkování. Mám známeho, kterému po očkování zemřela dcera, takže já bych svoje děti nikdy očkovat nedal. Co na tom že to bylo jedno úmrtí z miliónu VS milióny zachráněných životů díky očkování.

                4. Mam dojem ze kdyz jede z ciny zbozi do usa tak nema co vezt
                  Mam dojem ze kdyz jede z ciny zbozi do usa tak nema co vezt zpatky takze pokud veze tesly tak je to dobry vytizeni cesty zpet.

                5. Zato přeprava těch SUV od BMW a Mercedesu vyrobených v USA
                  Zato přeprava těch SUV od BMW a Mercedesu vyrobených v USA a jezdících u nás byla a je naprosto ekologická že.

        2. Chci čísla. Jedna paní povídala mě nezajímá
          Chci čísla. Jedna paní povídala mě nezajímá 😀
          -Spotřeba konkretní lodi za celou plavbu (celkové emise)
          -spotřeba několik milionů spalováků (nenapsal jste za kolik kilometrů, nebo je to jedno?)

          Myslim, že nejjednoduchší bude napsat, že EV vyprodukují víc emisí jako spalováky, protože loď, která je převáží, vyprodukuje víc emisí jako několik milionů spalováků 😀

          Co tam po faktech, pro blbečky to stačí.

          1. Treba si tiež uvedomiť že medzikontinentalne lode nemajú
            Treba si tiež uvedomiť že medzikontinentalne lode nemajú 300 studených štartov ročne, ďalej že drvivú väčšinu prevádzky ide motor v optimálnych otáčkach pri optimálnej teplote, nevrčia v zápchach a nestoja na semaforoch.

          1. No tak to se pleteš, až na pár modelů z Asie to jsou
            No tak to se pleteš, až na pár modelů z Asie to jsou zanedbatelné počty, i Hyundai, Kia tu mají výrobu přímo u nás. Japonské automobilky také a co kde je jiného? V americe co dělají za auta? To tu nikdo nechce kvalita příšerná a Tesla je další z nich, není třeba něco takového sem vozit takovou dálku. Stačí si počkat rok a bude tu tolik evropských EV, že nebudeme vědět co vybrat.

            1. Kéž by jste měl pravdu. Ale zatím má kvalitní evropské
              Kéž by jste měl pravdu. Ale zatím má kvalitní evropské EV výskyt asi jako sněžný muž.
              A teď nevím jak to přesně napsat, abych neuškodil Leafu, ale to že sem auta lodí vozí třeba Nissan (viz nedávno opuštěná hořící loď), nikoho nijak nevzrušuje, ale jak jde o TESLU, tak je tu najednou skupinka lidí jak na jehlách.

                1. A v Portugalsku. Nevíte, kde Vám ho vyrobí.
                  A v Portugalsku. Nevíte, kde Vám ho vyrobí.

                2. Všechno se vozí. Bohužel. Křížem krážem. Hyundai
                  Všechno se vozí. Bohužel. Křížem krážem. Hyundai Nošovice nebere plechy na auta ani z Ostravy-Vítkovic, ani z Třínce, ani Mittalu v Ostravě-Kunčicích. Protože nedělají tento sortiment. Vozí je z Mittalu, ale z Francie. Převodovky spalováků dělá v Nošovicích a vozí je sesterské Kia do Žiliny, která na oplátku dělá motory a vozí je do Nošovic. Stačí si tam zajít na exkurzi a poslouchat a ptát se.

            2. Mám druhé US auto. První byl Grand Voyager, druhé je Dodge
              Mám druhé US auto. První byl Grand Voyager, druhé je Dodge Journey, tedy už jako Fiat. Naprostá spokojenost, žádné závady ( až na pár maličkostí za pár kaček ), cena vzhledem k uzitnym vlastnostem skvělá. Už se těším na Teslu.

      1. Žádný, to že je to šunt, to prostě tak je 😀 s tím
        Žádný, to že je to šunt, to prostě tak je 😀 s tím nemá přeprava nic společného, chtěl jsem tím říct, že se sem do Evropy budou vozit americké šunty (jinými slovy nekvalitní auta vzhledem ke své ceně, odpovídající cena za TM3 je tak 500 tis) znečištovat se tím bude ovzduší i oceán, a přitom tu je asi tisíc automobilek v Evropě, postrádá to veškerou logiku z pohledu ekolologie, Teslu jsem měl za průkopníka v tomto směru, ale je vidět, že jde zase pouze o prachy, stejně jako u ostatních automobilek

        1. A na základě čeho vzniklo vaše hodnocení „šunt“. V čem
          A na základě čeho vzniklo vaše hodnocení „šunt“. V čem konkrétně je Tesla méně kvalitní, než valná většina automobilové produkce?
          No a souhlasím s tím (a už se dokonce opakuji), že lodní a letecká doprava jsou drastickými ničiteli životního prostředí.
          Nicméně – znáte nějaký jiný ekologičtější způsob, jak sem ta auta dostat? Nebo jak je podle Vás mají dostat zájemci z Evropy, kteří si to auto chtějí pořídit?

          1. Vyčkat času jako husa klasu 😀 bud až budou domácí
            Vyčkat času jako husa klasu 😀 bud až budou domácí automobilky vyrábět EV, nebo at tu postaví továrnu Tesla, jako v číně, tam se s tím neserou, chceš tu prodávat tak tu budeš vyrábět, i USA už si ten trh chrání, většina evropských automobilek tam vyrábí, to jen tady je to na hlavu postavené

            1. Souhlasím, že by TESLA udělala dobře, kdyby si ve
              Souhlasím, že by TESLA udělala dobře, kdyby si ve střední Evropě postavila továrnu, jenže k tomu ji mělo nutit politické zastoupení v čele s EU institucemi, ale nenutí. Takže to v podstatě není chyba TESLY, ale našich politických zástupců, Tesla jen využila všech možných prostředků jak dostat svůj produkt na náš trh – za to se na ní nelze zlobit.
              V politice ochrany pracovní síly máte naprostou pravdu.

              1. Jasně, ve střední Evropě.. Nejlépe jednu v Praze a druhou
                Jasně, ve střední Evropě.. Nejlépe jednu v Praze a druhou v Brně, ne? 😀
                Podle Elona by bylo nejvýhodnější postavit továrnu na Německo-francouzských hranicích, Štrasburk, Saarbrücken atd.
                Továrna v Evropě bude, nebojte. Jen to chce opustit to čecháčkovské myšlení všechno je špatně. Tesla existuje jen 15 let, ne jako Ford přes sto let. Myslíte, že on postavil továrnu v Evropě rok po svém vzniku? Trvalo mu to taky 15 let. 😉

          2. Jo a k té kvalitě, stačí se zeptat několika majitelů
            Jo a k té kvalitě, stačí se zeptat několika majitelů Tesly jak se na kvalitu dívají, mluvil jsem již s několika a vždy stejná odpověd, kvalita bídná, uroven zpracování podprůměrné, nedosahuje většinou ani kvality průměrných aut, natož pak premiových, co se týká závad tak také nic moc, na to že je to konstrukčně jednodušší auto tak spíš špatné. Všichni se však shodnou na tom, že nic lepšího s tímto dojezdem na trhu bohužel není, jak bude, tak budou uvažovat o změně, Porsche si dělalo průzkům svých zájemců o Taycan a drtivá většina jsou majitelé Tesel to o něčem svědčí

            1. No pár majitelů TESLY také znám, a tohle jsem od nich
              No pár majitelů TESLY také znám, a tohle jsem od nich neslyšel, ale budiž, možná jich znáte víc, a já narazil zrovna na ty šťastlivce co měli kliku na kvalitní kousek.
              Krom jednoho nebo dvou youtuberských videí (o jejich profesionalitě lze úspěšně pochybovat), a několika vzplanutí (tuším, že zahořela tři auta), což je dle statistiky hašičů promile ročního počtu hořících aut jsem žádné vážné a veřejně publikované závady nezaznamenal.
              O průzkumu Porsche jsem vskutku nevěděl – jen by mě zajímalo, kdo jim zaručil kvalitu Taycana?

              1. Asi nemáte doma Porsche co? to bude možná ten probém že
                Asi nemáte doma Porsche co? to bude možná ten probém že nevíte. Já neříkám, že si stěžují, ti majitelé jsou spokojení, říkají mě nevadí že občas někde něco vrže atd. atd. jezdit s teslou je super, ale pak dodají když bude něco jiného zkusím něco jiného, já u auta za miliony bych toto neakceptoval to je celé

                1. Tady je jeden pán co si našetřil na vysněné Porše 911 a
                  Tady je jeden pán co si našetřil na vysněné Porše 911 a pak mu dodali takovej šmejd že se nestačil divit! Navíc Porše dýler se zachoval jako svině a pořád tvrdil, že je vše v pořádku i když tomu tak po opravách vůbec nebylo a pak ho chtěli i žalovat za poškozování dobrého jména značky. Výrobce taky dělal mrtvýho brouka. :(((
                  Takže pan majitel suše natočil video a svých problémech a teprve když dosáhlo sledovanosti kolem půl milionu, tak fabrika milostivě zareagovala a začala to opravdu řešit. :))))) Normální klasický šmejdi. Mi tu oak vykládej o kvalitě Poršáků :)))
                  https://www.youtube.com/watch?v=-eXUnZrykDY&t=31s

                2. To jen dokazuje, že ojedinělé problémy má každý
                  To jen dokazuje, že ojedinělé problémy má každý výrobek.
                  Každopádně jeden problém bych mu vyřešil. To pískání přestane, pokud sundá ze střechy ty příčníky.

                3. Možná to bude přístupem. Někdo si za miliony pořídí
                  Možná to bude přístupem. Někdo si za miliony pořídí auto se super technologií a pohonem, jezdící za hubičku, tiše, bez vibrací, dýmu a jedů. Jiný vibrující, hřmotící, jedy produkující sračkomet horších jízdních parametrů, ale se slícovanými plechy a rovným stehem na volantu, obšitém kůží. Prostě každému dle jeho gusta.

            2. Pane, JSTE HLUPÁK 😉
              Na tim nic nezmění ani fakt, že

              Pane, JSTE HLUPÁK 😉
              Na tim nic nezmění ani fakt, že skutečně asi 1% zákazníků/majitelů skutečně nějaký drobný zádrhel měli, mají a budou mít. S tímto číslem ale opatrně – protoze jiné automobilky jsou na tom s podstatně vyšším skóre (11-18% , záleží který výrobce a jaké zádrhele) mnohem hůř.
              A ano, jako majitel TMS po 30k km hlásím, že kromě pár restartů za dobu 1roku vlastnictví mě nic jiného nepotkalo. Tedy výrok typu: „…stačí se zeptat několika majitelů Tesly jak se na kvalitu dívají… vždy stejná odpověd…“ jste mimo. I kdyby to byla pravda, pak jsem klidně 1. kdo říká, že kvalita mého vozu je narozdíl od jiných automobilek zcela perfektní a označení „šunt“ si zaslouží spíše jiné značky.
              To je nářez co řízku?

        2. Ty si další naivka kerej si myslí že ho brzo spasej
          Ty si další naivka kerej si myslí že ho brzo spasej lokální podvodnický automobilky, který se léta zuby nehty bránili vyrábět elektrouata. :))) Nejdřív si zjisti odkud odevšaď se dovez materiál na to tvoje „lokání“ auto a kolikrát obkroužil planetu? To budeš čumět na drát. ;))) Když si koupíš toho lokálního spalováka poskládanýho z globálních součástek tak do něj pak budeš nonstop ládovat ropu tahanou tankerama, ropovodama a cisternama po celou dobu jeho života. Spousta aut je vyráběnejch na druhým konci planety a pak transportována na jinej konec. Například SUV BMW krávy X3 a X5 jsou vyráběný jen v USA a pak se vozej do Evropy. Další BMW 3 se budou vyrábět v Číně a taky vozit di Evropy. Cadilaky z Číny se zase vozej do USA. Teď hoří podobná loď s 3500 spalovacíma Nissanama v Pacifiku co je vezla z Japonska do USA.
          https://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx?id_file=283242234&article=41598
          Eletroauta se jednou dovezou a pak už spotřebovávaj z většiny jen lokální energii a zdroje. Dovoz materiálů a zboží činí pro obchodníky jen 3 až 5 % z celkových nákladů, takže když mohou ušetřit tak toho plně využívaj.

          I ty trenky do kterých pšoukáš ti vozej z Číny nebo Bangladéše

    1. Á pan Anonym je znalec, čerpající z iDnes, Autofóra,
      Á pan Anonym je znalec, čerpající z iDnes, Autofóra, Novinek a podobně. BEV jsou slepá ulička vývoje a upadávají jim kolečka. Tedy jedině moderní diesel má perspektivu. Zrovna dnes mi kolega citoval iDnes, že svíčky na adventním věnci vyprodukují víc škodlivin, než toto moderní auto! A co přijde po Euro 6d? Euro 8 a pak Euro 10, což už bude znamenat špunt ve vý fuku? Jak mohou výrobci prodávat osobní diesel, který při provozu denně 10 km do práce a 10km zpět za několik let zničím, o produkci škodlivin ani nemluvě. Kdo jezdí při ročním nájezdu pod 20t km minimálně 50km na jízdu, aby normálně fungovalo, jak doporučují odborníci? A Tesle můžeme děkovat, že do Evropy vyváží, jinak by “tradiční evropské automobilky” ani neslibovaly, natož vyýjely či vyrábély auta na baterky.

        1. Phantom drain se netýká samovybíjení baterie, ale
          Phantom drain se netýká samovybíjení baterie, ale spotřeby z důvodu aktualizací softwaru, vyhřívání baterie, vytápění interiéru, komunikace s telefonem apod. Pokud je toto vše vypnuté, k tomuto jevu nedochází a proto ta má poznámka k připojení k internetu.
          Prostě vypnuté stejně jak vypínáte svůj telefon 🙂

                1. Tak snad mají nějaký transport mód.
                  Chápu že uživatel

                  Tak snad mají nějaký transport mód.
                  Chápu že uživatel je vždycky diletant a potřebuje vodit za ručičku ale dokud je to v rukou strůjce tak musí mít lepší nástroje než běžný BFU.

  4. hehe, škoda, že k nalodění nemůžou použít autopilot s
    hehe, škoda, že k nalodění nemůžou použít autopilot s funkcí najdi parkovací místo :)) bylo by zajímavé vidět, jak všechny ty TM3 bez řidiče samy najíždějí na loď a parkují jedna za druhou. Docela by mě zajímalo jak se to v tomto případě dělá. Kolik lidí tam s tím parkuje a jak řeší „klíče od vozů“ nebo mají nějaký univerzál co jim odemkne a zpřístupní všechny :))).

    I když to není vlastenecké (ale doufám, že aspoň trochu ohleduplné k planetě, i když o té dopravě lodí se to asi říct nedá), doufám, že jich tu prodají v průběhu roku aspoň čtvrt miliónu !!!
    Lepší by samozřejmě bylo, kdyby se našel někdo místní kdo by je trufnul, ale o tom si letos můžou všichny místní fabriky leda nechat zdát.

  5. Skvely, ale uz by mohli ty konfiguratory otevrit i u nas v
    Skvely, ale uz by mohli ty konfiguratory otevrit i u nas v USSR.
    BTW nemel nahodou touhle dobou v evrope dominovat Bolt a po TM3 nemel steknout ani pes? Nebo to je aspon to co nam tu pred rokem erycove a podobni jelimani cpali do hlavy 🙂

Napsat komentář