Ford projde restrukturalizací, chystá elektrifikaci i spojenectví s Volkswagenem

Ford má velké problémy. Ne nadarmo se o něm spekuluje jako o příštím kandidátovi na bankrot. Chystá proto velké změny.

Také nový Ford Focus, snad včetně verze kombi, bude nabízen v elektrifikované verzi.
foto: Ford

Automobilka Ford, ikona automobilového průmyslu 20. století, vstup do století 21. příliš dobře nezvládla. Ostatně, to samé se dá říct také o GM. Obě firmy jsou (opět) v hlubokých problémech, které si žádají rázná řešení.

Ford proto podniká kroky směřující ke zlepšení konkurenceschopnosti a ziskovosti v Evropě. První a asi nejdůležitější zprávou je, že všechny evropské modely budou v budoucnu k dispozici s elektrifikovaným hnacím ústrojím. Chystají se rovněž nové modely s čistě elektrickým pohonem.

Americká automobilka se chystá elektrifikovat vše od nejmenší Fiesty po Transit. Není ale jasné do jaké míry, ve hře jsou mild-hybridy, plné hybridy, plug-in hybridy i elektromobily. Můžeme se tak těšit na (nějakým způsobem) elektrický nový Ford Focus, Mustang i pick-up truck F-150.

K podpoře růstu v sektoru užitkových vozidel budou využívána i různá partnerství včetně možné aliance s koncernem Volkswagen, která je velmi pravděpodobně v jednání.

Nerentabilní modelové řady Ford buď přestane vyrábět, nebo zlepší jejich ziskovost. Zaměří se rovněž na nedostatečně výkonné trhy a provede strategickou revizi ruského joint venture Ford Sollers.

tisková zpráva

104 Comments on “Ford projde restrukturalizací, chystá elektrifikaci i spojenectví s Volkswagenem”

  1. Další americká recese autoprůmyslu zrovna začala.
    Další americká recese autoprůmyslu zrovna začala. Detroidu zkolaboval trh se sedany o 30 % zatímco Tesla na tomto poli expanduje.
    Akorát nechápu proč si hrajou na krizi, když jim propad prodeje sedanů nahradil nárůst prodeje dražších SUV? Navíc ten propad už trvá 6 let!
    Navic narostl prodej pickupů o 2 % a amíci za ně dávaj na protiúčet svoje SUV a sedany! Ha ha ha :)))

    The Next American Car Recession Has Already Started
    The collapse of the sedan market has left Detroit automakers with too many plants.
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-01-13/the-next-american-car-recession-has-already-started?srnd=hyperdrive

    These should be boom times for Detroit. Unemployment is at a half-century low, gasoline is cheap and auto sales in the U.S. were near record levels last year. Yet American automakers are  closing factories, cutting  shifts and laying off  thousands of workers. The industry is behaving like a recession has arrived. 

    In one segment of the market, it has.

    Detroit is in the grips of a car recession marked by the collapse of demand for traditional sedans, which accounted for half the market just six years ago. Buyers have made a mass exodus out of classic family cars and into sport utility vehicles. Familiar sedan models such as the Honda Accord and the Ford Fusion made up a record low 30 percent of U.S. sales in 2018, and things will only get worse.

    Sales of the passenger-car body style that’s dominated the industry since the Model T will sink to 21.5 percent of the U.S. market by 2025, according to researchers at LMC Automotive, relegating sedans to fringe products. That leaves automakers with excess factory capacity that can turn out about 3 million more vehicles  than buyers want. And overcapacity is precisely what spurred losses the last time a recession wracked the industry.

    “You could classify this as a car recession,” said Jeff Schuster, senior vice president of forecasting at LMC Automotive.

  2. „Automobilka Ford, ikona automobilového průmyslu 20.
    „Automobilka Ford, ikona automobilového průmyslu 20. století,“
    … přestala ve 21. století vyrábět osobáky a s těma náklaďama a SUV to vypadá taky nalevačku pokud krachnou. Tak se pro jistotu spojej s dalším dinosaurem co si taky nestaví Gigatovárnu :)))
    To bude švanda esli krachnou spolu 😉
    Starej Ford asi rotuje v hrobě 🙂

  3. OT: Na českých stránkách Nissanu je již ceník Leaf
    OT: Na českých stránkách Nissanu je již ceník Leaf 3.ZERO (první edice v nejvyšší výbavě, odpovídá výbavě Tekna)
    3.ZERO 40 kWh: 1 049 000 Kč (nyní Leaf 2 výbava Tekna 1 036 000 Kč)
    3.ZERO e+ 62 kWh: 1 199 000 Kč

    OT2: Hyundai prý v několika zemích v Evropě zdražuje cca o 900 € (Ioniq i Konu).

    Jsem si fakt myslel, že s příchodem TM3 do Evropy ty ceny půjdou dolů a ne nahoru. Jak jsem byl přesvědčený, že základní I.D. (s 50kWh baterií) nepůjde pod 800 tisíc, tak teď měním svůj odhad na 900 tisíc.

  4. NEpodporujeme ropný plasata ani
    NEpodporujeme ropný plasata ani DUBAJ

    novinky.cz/zahranicni/amerika/494292-arabska-divka-rahaf-ktera-utekla-od-rodiny-dostala-azyl-v-kanade.html

    idnes.cz/zpravy/zahranicni/dubajska-princezna-planovala-utek-na-jachte-ji-uneslo-komando-indicke-more.A181204_123535_zahranicni_kha

    freelatifa.com/

          1. „Zacházeli s námi jako s věcmi, jako s otroky.“
            „Zacházeli s námi jako s věcmi, jako s otroky.“ „Vždy se plnily požadavky rodičů, kam jít, co dělat … Odmítá princip „mužského poručnictví“, je to statečná holka 😉

            novinky.cz/zahranicni/amerika/494488-musite-delat-co-chteji-at-je-vam-10-nebo-60-rekla-saudka-ktera-utekla-od-rodiny.html

            odmítám nadále platit saudům ropácký výpalný, chci elektromobil na ČEZKOU ELEKTŘTINU ;))

            kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

  5. Takže Ford jde do kytek. No při jejich pojetí
    Takže Ford jde do kytek. No při jejich pojetí elektromobility á la Svazarm za komančů, tj. vyhodit ze spalováku spalovací ústrojí a strčit tam elektromotor, přičemž baterky dají do zadního kufru a zaberou jimi skoro polovinu za zadními sedadly, tedy rok 1970, se není co divit. A spojit se s VW group, které má 2, dnes možná 3 auta (eUp, eGolf, Audi etron) a plánuje někdy po 2020 zahltit trh statisíci elektrovozy ročně, přičemž takticky neříká, zda čistými elektromobily, asi není to pravé ořechové pro návrat z kytičkového záhonu. Uvidíme. Dávám Fordu rok, maximálně 2, chtělo by se říci. Ale možná najdou svého Ghosna a za veliké bolesti zůstanou na trhu.

    1. Radovane, tak hlavně že všichni ostatní výrobci mají
      Radovane, tak hlavně že všichni ostatní výrobci mají dnes na trhu řádově víc aut jak 4ks (vynechal jste eCrafter). Když se podíváte na to co na trhu je, tak sáhnout si na MEB platformu od VW je jedno z nejlogičtějších řešení pro automobilku, která se nachází v aktuální situaci Fordu.

      1. Ano, vynechal, protože eCrafter oficiálně nekoupíte. Opět
        Ano, vynechal, protože eCrafter oficiálně nekoupíte. Opět jen testovací provoz pro některé zákazníky. A samozřejmě nejde jen o počet druhů, ale zejména o počty v provozu a dostupnost.
        MEB platforma začíná být takové zaklínadlo. Jenže k čemu je mi podvozek bez baterek, bez použitelného BEV (jen samé vize a koncepty, oficiálně v prodeji pouze 2 spalovací předělávky a ten třetí je takový hybrid), bez nabíjecí sítě (až nám to EU zadotuje, něco postavíme, aktuálně Ionity), bez dodávek v řádu 2-3 měsíců (naposledy byl eGolf 10-12 měsíců). A s touto elektromobilní parodií se chce spojit super elektromobilní parodie Ford Svazarm.

        1. „Nepoužitelný“ e-golf je druhý v prodejích na největší
          „Nepoužitelný“ e-golf je druhý v prodejích na největší trhu s EV v Evropě… A že je to předělávka? No a co? Kona nebo Niro jsou co? A na ty se nečeká že? Neo na MEB platformě není žádná vize, začne se vyrábět letos… Mimochodem Kryton s ním už jel a byl nadšenej! Stejně tak je nepoužitelná vize třeba Taycan že? OMG

          1. Tuším trolla. Výraz nepoužitelný eGolf mi vkládá do
            Tuším trolla. Výraz nepoužitelný eGolf mi vkládá do úst a následně fauluje. A hned uvádí další elektromobily, které si nelze koupit. Aspoň že přizná, že se začne vyrábět teprve letos. Tedy podle VW marketing píár….

          2. Do listopadu 2018 včetně, evropské prodeje:
            Nissan Leaf:

            Do listopadu 2018 včetně, evropské prodeje:
            Nissan Leaf: 38573
            Renault Zoe: 33302
            BMW i3: 21828
            Mitsubishi Outlander PHEV: 20658
            VW e-Golf: 19050

            Prodeje EV (BEV a PHEV dohromady) u Volkswagenu tvoří 0,8 % celkových prodejů. Celkem za 2018 to bylo 50 tisíc ks, což je tuším 11. nebo 12. místo v absolutních počtech.
            Zdroj

            1. Myslím, že mícháš dohromady dvě věci. Proti Leafu, Zoe,
              Myslím, že mícháš dohromady dvě věci. Proti Leafu, Zoe, a BMW i3 nelze nic říct. To jsou skutečná EV, která si prošla svým vývojem, alektromobilitě dělají to nejlepší jméno (zejména Leaf). Mitsubishi nevím, tam znám jen I-MOV, protože mám zkušenost s trojčaty C-0 a P-Ion.
              Ale které z nich má na svědomí VW???
              Jen toho e-golfa – a sám jej uvádíš na posledním místě s nejnižším číslem prodaných kusů.
              Nemyslíš, že je to pro giganta tipu VW trochu ostuda? Měl by tabulku vést – a v roce 2020 držet evropský prapor s prodeji nejméně čtyř prvotřídních EV tipu NEO, BUZZ-E, ve statisících kusech atd…
              Jenže je 2019, a on testuje dva prototypy NEA v Jihoafrické republice, a jeden kus BUZZ-E v Californii.

              1. To byla reakce na příspěvek od p-run a větu „e-golf je
                To byla reakce na příspěvek od p-run a větu „e-golf je druhý v prodejích na největší trhu s EV v Evropě“, což není pravda, okopíroval jsem aktuální pořadí evropských prodejů, kde je na 5. místě, nebylo to myšleno jako poslední místo s nejnižšími prodeji. To je vše, nehodnotím jednotlivé modely, jen opravuji nepravdivé tvrzení.
                Pokud mám říct subjektivní názor, tak naprosto souhlasím, že je to ostuda. Aktuálně VW drží 2,5% podíl na trhu elektromobilů, pokud nemákne a nezačne předhánět ostatní, tak to bude znamenat, že z automobilky s s podílem na trhu >10 % a prodeji 10 mil.+ vozů za rok bude automobilka s prodeji 2,5 mil. za roku, což by zřejmě znamenalo krach.

          3. No jo, on je druhý v prodejích, ale při jaké konkurenci?
            No jo, on je druhý v prodejích, ale při jaké konkurenci? Kdyby jsi sem na ty trhy pustil polovinu čínské produkce, tak si ani neškrtne.
            A na NEO se čeká jak na smilování – má to být spása (a doufám, že bude) protože pokud by to s NEO neklaplo, a nedej bože by to byl propadák, tak co potom?
            A že je z něj Kryton nadšenej, to já jsem taky a ani jsem s ním nejel. Ale pořád nám jaksi neprozradili kolik bude stát. Když to bude v soudobé konkurenci víc než půl míče tak je po nadšení, a to asi bude.

      2. Ehm, těmi všemi ostatními výrobci myslíte zbylé
        Ehm, těmi všemi ostatními výrobci myslíte zbylé německé automobilky? Protože zbytek světa v čele s Čínou je asi o pět let vývoje dál.
        Nemyslíte, že vzhledem k jejich finančním a kapacitním možnostem je dost velká ostuda, že kedejakej čínskej startup ve vývoji EV o dva roky dál?

        1. Dnes mají kvalitní modulární platformy, vyvinuté již
          Dnes mají kvalitní modulární platformy, vyvinuté již pouze pro EV v produkci, nebo těsně před začátkem produkce VW, BMW, Mercedes a Tesla. Mercedes a BMW budou pro Ford drahé, takže to VW opravdu připadá jako jediná možnost.

          S tou Čínou to snad nemyslíte vážně? Viděl jste vůbec ty jejich vozy a jejich platformy na živo, nebo alespoň v rozkresu? Jediná čínská značka, která má aktuálně v produkci platformu, která odpovídá aktuálním technickým i kvalitativním požadavkům na vůz/elektromobil dle evropských standardů je NIO a v rozjezdu je Byton. BYD je pak podmínečně použitelný. Ostatní jsou stále mizerné kopie, které nesplňují ani základní kvalitativní měřítka (zkopírovat platformu i s její výrobou není tak jednoduché). Tím ovšem neříkám že za pár let už nebude takové NIO na špičkové světové úrovni a ostatní se také konečně dotáhnou na evropská měřítka.

          1. Ano, zmiňované německé automobilky mají vyvinuté
            Ano, zmiňované německé automobilky mají vyvinuté platformy, ale krom BMW I3 a Smartu (Mercedesu), je to tak asi všechno co mají.

            Kdežto ta (jak vy říkáte „mizerná“) čína, už běžně sériově prodává desítky EVéček a jediné co chrání ony evropské automobilky je to, že jich do Evropy dovážení jen zlomek.

            A vy jste možná ty vozy viděl, a nebo jejich rozkresy, ale já si jich i pěknou řadu vyzkoušel, a můžu Vás ujistit, že všechny a to myslím VŠECHNY soudobou německou produkci kvalitativně převyšují. A když ji nepřevyšují kvalitativně, tak to dohánějí neskutečně nízkou cenou (což nepovažuji za štastné), ale mnoha lidem to otevírá možnost si alespoň nějaké slušné EV pořídit.

            Pokud máte zájem:
            Z těch kvalitních co se mohou rovnat připravovanému standardu doporučuji zkušební jízdu například v:
            https://sonomotors.com/

            A těch co nejsou na tak vysoké kvalitativní úrovni, ale zase porážejí němce cenou si zkuste třeba ZHI-DO:
            http://www.zd-cars.cz

            A představte si, kdyby sem pustili na trh tohle: ORA R1

            A němci mají co? Dobře vyvinutou platformu… hmmm

            1. BMW má hotovou čistě elektrickou modulární platformu
              BMW má hotovou čistě elektrickou modulární platformu „iNext“ (nevím jak se přesně jmenuje) a chystá výrobní linku (výroba od 2021) má to být 5.gen jejich vývoje, kde i3 je 3.gen, která skončí. Najděte si video na youtube.

              Mercedes má novou čistě elektrickou modulární platformu nazvanou MEA, určenou pro vozy řady EQ, ta už je hotová včetně výrobní linky a výroba se pomalu rozjíždí s modelem EQC.

              Nissan, Hyundai/Kia, Peugeot/Opel a další se stále drží univerzální modulární platformy pro spalovací/hybridní/elektrické vozy (ekvivalent MQB od VW) a čistě elektrickou platformu dosud nepředstavili (tím netvrdím, že na ní třeba nepracují). Nemyslím si že by to byl špatný tah, neb doba SUV této platformě i nadále přeje, právě díky vysoké stavbě SUV a tedy dostatku místa pro baterii.

              Vaše tvrzení, že cílená lowcost čínská produkce kvalitativně převyšuje německou střední třídu sama o sobě ukončuje jakoukoliv další relevantní diskuzi na toto téma.

              Nicméně přesto Sonomotors jsou německý startup, takže nechápu jeho srovnání s čínou? Nehledě na to že to je lowcost produkce, tak osobně nevěřím že to Sono dotáhnou do sériové produkce a už vůbec ne udržitelné. To už jsem spíše věřil FF a jak dopadl.

              Vaše kalkulace s cenou také nedávají smysl. Sono má stát s 35kWh baterií 16+9,5tis Eur = 25,4tis Eur = 600tis Kč. eCitigo s 37kWh baterií má stát 500tis Kč. Obě ceny jsou zatím pouze na papíře, ale u Citiga je tato cena prokazatelně dosažitelná, neb platforma NSF je dávno v produkci. Naproti tomu ta uváděná cena u Sono je pouze jejich zbožné přání.

              Stejně tak to ZHI-DO, vždyť to není ani kategorie M!!! Tedy se to okamžitě zmuchlá jako cár papíru, jen se na to křivě podíváte. Je to přímý ekvivalent Aixamu. A kolik že to u nás stojí? 540tis Kč za miniaturní lowcost dvoudvéřák s pochybnou 18kWh baterií kategorie L7e, který nemůže díky omezení kategorie jet více jak 90km/h?

              1. Nečetl jste mne přesně. Napsal jsem, že všechny
                Nečetl jste mne přesně. Napsal jsem, že všechny převyšují soudobou německou pčodukci (tedy ne tu plánovanou za dva až tři roky), alezase kdeza tu dobubude ta čínská, toť otázka, a nebo pokud ji nepřevyšují kvalitou, tak ji pro změnu výrazně podráží cenou.

                Zmiňované Zhi-Do je v základu (tedy označení SD) k mání od 349000,- a v plné výbavě s větší baterií (tedy SD2) za 409000,-
                A ano je v kategorii L7e se stejnou bezpečností jako Aixam, Smart a podobní. A teď mi řekněte jestli si upřímně myslíte, že je to o něco horší než bezpečnost eUP, City-GO, R Twingo, Ford Ka, Nisan Micrra, Fiat Panda atd…
                Jen L7e ma oproti M1 nesporné výhody do města -zejména parkování kolmo k chodníku. A k rychlosti, kde ve městě chcete jetvíc než 80? Svým způsobem je to do města lepší než většina jmenovaných.
                A opět mi upřímně řekněte, kde jinde vidíte uplatnění eUP, nebo elektrického City-GO než ve městě, takže jsou to defakto konkurenti.

                1. Dáte mi odkaz, kde jej mají za tyto ceny+specifikaci? Na to
                  Dáte mi odkaz, kde jej mají za tyto ceny+specifikaci? Na to Zhi-Dou D2 jste mi poslal odkaz na české zastoupení a tam byly ceny viz můj příspěvek. Na slovenském mají i ořezanou verzi D1, ta má mnohem menší baterii 11kWh a významně slabší motor 8kW a stejně začíná na částce v přepočtu 400tis Kč.

                  Cokoliv v L7e je z hlediska aktivní i pasivní bezpečnosti naprosto neporovnatelné s vozem v kategorii M, homologovaném po roce 2010. L7e nepotřebuje k homologaci crashtesty a v podstatě žádnou standardní bezpečností výbavu, myslím že tam stále nemusí být ani ABS či posilovač brzd!

                  Smart od Daimleru je homologován jako M a ten rozdíl tam je propastný, i když je to stejně mrňavý. Citigo pak proti tomu má bezpečnost z úplně jiné galaxie a to je na dnešní poměry již zastaralý vůz. Další věc jsou jízdní vlastnosti, které jsou z principiálního omezení u L7e tragické.

                  Já vám elektromobil v L7e neberu, ale dnešní realita je taková že i čínský dovoz s pochybnou kvalitou a naprosto nedostatečnou servisní sítí tu neseženete pod 400tis Kč. Což je z mého pohledu naprosto nesmyslná cena za to co tato kategorie nabízí. Osobně bych to nekoupil i kdyby to vyráběla Tesla.

                2. Schválně jsem se šel na ty stránky zase po čase podívat,
                  Schválně jsem se šel na ty stránky zase po čase podívat, a máte pravdu, že po novém roce se tam objevila nová cena 449 a 479 tisíc. Ještě před silvestrem tam bylo 409 tisíc, a když jej vystavovali v Letňanech na výstavě E-pohon tak tam byli k mání v akční ceně jaké jsem uváděl v příspěvku.

                  Uznávám, že teď je to o 100tisíc víc, a to už smysl ztrácí.

                  Nic to nemění na tom, že jsem měl to autíčko na týden zapůjčené, a byl jsem nadšený, zpracováním, výkonem, dojezdem.
                  L7e – možná ABS a podobné systémy mít nemusí, ale může, a zrovna tyhle přibližovadla mají kde co. Ta DS2 co jsem měl já měla i kontrolu trakce atd…

                  A to celé můžeme pominout, protože o to nejde. Celé to začalo myšlenkou, že VW a německé automobilky v tuto chvíli zachránilo jen to, že většina čínské produkce není na evropský trh vpuštěna.
                  Kdyby byl volný obchod, tak už jim můžeme pomalu vystavit parte i s jejich perfektně připravenou platformou.
                  Zhi-DO jsem dával jen jako příklad konkurence, která je aktuálně k mání hned teď i v ČR. Nedával jsem ho jako konkurenci VW Neo za dva roky.

                3. A já vám celou dobu opakuji, že v podstatě celá,
                  A já vám celou dobu opakuji, že v podstatě celá, genericky čínská produkce (BAIC, JAC, SAIC, BYD) nedosahuje evropských standardů kvality a to jak ve spalovácích, tak elektromobilech, takže technologicky (až na značku NIO) to žádná reálná konkurence zatím není a ještě nějaký ten pátek nebude. Přitom ani cenově to taky není žádná hitparáda. Pokud byste chtěl L7e, tak jste si mohl již dávnou koupit francouzský Aixam za podobnou cenu jako tato čína.

                  Mě trochu přijde, že snad nechodíte mezi sprostý lid? 😉 Dlouhodobě je u nás jedno z oblíbených hospodských i odborných témat to, jak Škoda Rapid a FIII jsou už nehorázně kvalitativně ořezané a Citigo je vysmívaná kategorie sama o sobě. A vy tady argumentujete tím, že nějaké Zhi-dou to tu všechno převálcuje?

                4. K té kvalitě / nekvalitě – před 15ti lety jsem obdobné
                  K té kvalitě / nekvalitě – před 15ti lety jsem obdobné (ne-li stejné) hodnocení slýchával o Hyundai či Kia. A ejhle, neuteklo tolik vody, a jaká je jejich obliba? Myslím (a tedy je to jen názor, nikoliv technický fakt), že jsou to jen předsudky.

                  A o tom, že si někdo kupuje auto aby si namasíroval ego místo racionálního uvazování, se bavit nemusíme. Za prvé je to kapitola sama o sobě, ale hlavně za druhé nijak to nesouvisí s tématem článku a tudíž to do této diskuse nepatří.

                1. Protože jsem to napsal blbě? 😉 Jo na plnohodnotné MEA
                  Protože jsem to napsal blbě? 😉 Jo na plnohodnotné MEA platformě vyjede první až EQS. EQC a EQA jsou postaveny na hodně upravených platformách pro spalováky. Podobně jako e-tron a Taycan.

                2. No proto, pořádek musí bejt 😀
                  By tomu pak někdo i věřil

                  No proto, pořádek musí bejt 😀
                  By tomu pak někdo i věřil a papouškoval by to všude po netu 🙂
                  Jen ať lidi věděj jak sou dinosauři pořád pozadu.
                  Však se podívej EQC do „motóru“ :))))
                  https://youtu.be/BKBmlfscKoo

                3. Máš pravdu, stydím ze za tuto svoji nestoudnost a jako
                  Máš pravdu, stydím ze za tuto svoji nestoudnost a jako trest si ordinuji, že to 35min video protrpím v kuse bez proklikání 😉

                4. Doporučuju neb tam mluví inženýr od Mercedesu a ne
                  Doporučuju neb tam mluví inženýr od Mercedesu a ne nějakej blbej kravaťák. Mimo jiné se můžem dozvědět že EQC se vyrábí na stejný lince jako spalováky GLC a jiné modely a že se pod to šoupne jen jinej spodek s podvozkem. A navrch nám Leno řekne jak ílonovi vodpálil na Roadsteru převodovku 😉

                  Pohled do motóru je zde https://youtu.be/BKBmlfscKoo?t=795

            2. Sono motors je jen funkční koncept od mládežníků, kterej
              Sono motors je jen funkční koncept od mládežníků, kterej je podle mě na hony vzdálenej produkčnímu autu a palubka i volant s tím patvarem pod tím je jen přebastlená z BMW i3. Navíc v kontextu v jakým to uvádiš to vypadá jako bys to považoval za čínský hotový auto a ne německý! :))
              Btw, kde přesně u Somomotor vidíš tu kvalitu?

              1. Tvar či patvar volantu a palubky je zcela subjektivní dojem,
                Tvar či patvar volantu a palubky je zcela subjektivní dojem, ne technický parametr.
                Jasně jsem psal, že je uvádím jako příklad evropské konkurence ve smyslu toho, že to není produkt číny.
                A k té kvalitě – možná to kvalitní nebude, kdo ví. Ale jak víš, že NEO či jiné kvalitní budou.
                Myšlenka, o kterou mi šlo je, že tohle byť StarUP německých (Jak ty píšeš „mládežníků“) si můžeš vyzkoušet, a můžeš si jí objednat.
                Tj. stav k 1.1.2019
                No a co na VW a ostatní?
                Aha píšou o tom jak testují v JAR nebo Californii.
                Hmm, a můžu mít zkušební jízdu? A můžu si objednat? A znáte cenu?
                Jenže oni mají skvělý koncept s příslibem za dva roky…a cenou někde okolo 700 000,-

                O to my šlo, koncern jako prase X fabrik, dostali na to před osmi lety dotaci od spolkové vlády miliardu EUR a spolek „mládežníků“ je dál než oni.
                TO JIM VYČÍTÁM.

    2. Krásně napsáno.
      A i když snaha se cení a počítá, tak

      Krásně napsáno.

      A i když snaha se cení a počítá, tak eUP a eGolf jsou defakto taky jen spalováky odkud vyhodili onen fosilní agregát a nějak tam napasovalá elektromotor, jen to trochu líp zvládli s tou baterkou. Takže jediné opravdové koncernové EV je ten mamut se čtyřmi kroužky na kapotě.
      Jinak jsem od VW za posůední roky viděl jen mediální prohlášení. Vždy silná a zásadní, a zatím vždy nedodržená.

      Elon je možná snílek a vizionář, který na svém twitru vždycky podstřelí termín realizace o půlku, ale proti koncernu je ve stavbě vzdušných zámků naprosto přízemní žabař a realista, protože zatím vše byť se spožděním dodržel.

      1. Nechapu, proc tady neustale vadi, ze e-Golf a e-UP jsou
        Nechapu, proc tady neustale vadi, ze e-Golf a e-UP jsou prestavby spalovaku. Jasne, ze chapu, ze stredovy tunel u e-auta je vopruz a predni kufr by mohl byt poloprazdny a mohlo by tam byt misto na napr. kabely. Ale kdyz to auto tak neni stavene a je elektro, tak cemu to vadi? Kdyz si to lidi koupi, je to jejich volba, ne? Pro info: Ioniq je taky spalovaci platforma – elektro je stejne vypadajici auto jako plug-in hybrid i jako hybrid. A komu to vadi? Tem, co jezdi v Ioniqu ne (jinak by si ho asi nekouoili, kdyby to bylo tak desne spatne). A to same plati pro e-Golf i e-UP. Chlapi, trosku rozumu do hrsti, kdyz uz se jen kritizuje tolik nenavideny VW …

        1. Jako první uvedu, že k VW necítím nenávist, ale spíš
          Jako první uvedu, že k VW necítím nenávist, ale spíš lítost. Ještě před deseti lety jsem byl jeho velký fanoušek. Za svou éru vlastnictví spalováků jsem měl, jednou audi, dvakrát VW a jednou škodu. Před deseti lety jsem do VW vkládal velké naděje, a těšil se jak bude lídrem v oblasti EV v Evropě – a co mi přinesli??? jen zklamání. Před deseti lety měli takovou šanci stát se lídrem, a spálili jí jak minout prázdnou bránu z deseti metrů za stavu nula nula 3 vteřiny před závěrečným hvizdem.

          A v čem je rozdíl mezi přestavěným spalovákem a skutečným EV? Mnoho malých detailů, které ale po hromadě dělají jednu velkou změnu. Začíná to aerodynamikou, přes použité materiály, jakési převody mezi systémy (například tristní mi přijde řešení zajistit podtlak brzdového systému přídavnou vývěvou), nebo dodatečné vymýšlení kam s baterií (obvykle na úkor kufru – jak jsou zvyklý s plynových přestaveb).

          Sám si porovnejte eUP s NEO. Na těch je to krásně vidět. To je nebe a dudy.

          1. On je u TMS vzadu středový tunel? Středový tunel vadí
            On je u TMS vzadu středový tunel? Středový tunel vadí hlavně vzadu. Vepředu může vadit taky protože pak zmenšuje prostor kaslíku středový konzole. To je to o čem mluvíš ne? Středovej tunel je prostě boule v podlaze přes celou kabinu s kterým nejde nic dělat narodíl vod středový konzole/kaslíku.

                1. Vzhledem k cetnosti pouziti to vidim na kus lepici pasky (az
                  Vzhledem k cetnosti pouziti to vidim na kus lepici pasky (az si na ni jednou vzpomenu ve chvili, kdy pujdu k autu)…

        2. Ono to samozřejmě nevadí, žádná nenávist tam není, co
          Ono to samozřejmě nevadí, žádná nenávist tam není, co vadí jsou neustálé silné kecy VW o elektromobilitě versus jediný výsledek, jen 2 nedokonale přestavěné spalováky od roku 2014. Prostě řečí plno, výsledky žádné. Zkuste si najít konferenci o elektromobilitě v Ostravě před 2 lety a srovnat – tam zástupcem dovozce VW group pro ČR prezentované – jasné termíny s dnešní realitou. Asi bude stačit jen informace, že pán už tam nedělá.
          Ioniq je hybridní platforma (HEV, PEHV, BEV) – jako čistý spalovák ho nekoupíte – a přes své nedostatky u BEV – viz třeba můj test – zatím dobrá ukázka hospodaření s energiemi a celého BEV přístupu.

          1. Hybridni platforma se asi hodne vyrazne od spalovaci lisit
            Hybridni platforma se asi hodne vyrazne od spalovaci lisit nebude, ze jo … prostor pro spalovaci motor nekde byt musi plus prostor pro baterky (a je jedno jestli pidibaterky, nebo vetsi baterky) taky. Takze motor se necha tam, kde je a baterky se soupnou tam, kde to je jako cesta nejmensiho odporu – dozadu pod sedacky a do kufru. Nebudu se bavit o vyhodach a nevyhodach takoveho reseni a nebudu zabihat do detailu, ze spalovaci platforma ma od motoru vyfuk atd (coz hybridni verze maji taky). Kdo chce, nauci se jezdit s cimkoliv, at to ma motor a baterky kde chce. Mne osobne ani e-Golf, ani Ioniq neurazi a nevidel jsem zadny problem behem jizd.
            Pokud vadi silne kecy jakekoliv konkretni automobilky, neni nic snadnejsiho, nez zacit pracovat v te konkretni automobilce a zacit veci menit zevnitr. Neobhajuji VW, jen se vam snazim nastinit nadhled.

            1. S tím posledním odstavcem to nemyslíte vážně, nebo ano
              S tím posledním odstavcem to nemyslíte vážně, nebo ano ?
              Když už, tak bych čekal rady typu „jděte za jiným prodejcem, takhle funguje trh“ ale nesmysl typu „když se ti něco nelíbí tak jdi a změň to“ jaksi nefungují ze dvou důvodů:
              a) není to jediná věc co člověku vadí a za každou se jít naklonovat… na to tu technologie ještě není
              b) měnit „molocha“ je běh na dlouhou trať a ani pak není výsledek zaručen – právě tam je „riziko demokracie“ největší a s ním spojené zájmové skupiny – chtít něco změnit neznamená mít šanci to změnit

              Ale jestli vám takový přístup funguje tak gratuluji, my ostatní smrtelníci věnujeme čas tak efektivně pro své blízké jak to jen jde. Měnit svět je úděl mentality společnosti, ne jedinců.
              Až budeme ve StarTreku, to bude jiná.

              1. Jake konkretni veci delate, kdyz vam vadi silny kecy?
                Jake konkretni veci delate, kdyz vam vadi silny kecy? Stezujete si u piva a u internetu? Pokud neco chcete zmenit, zmente to. A je mne jedno, jestli to jsou vasi blizci, nebo korporat, koho/co chcete menit. Je to jednoduche a funguje to. Zacit zmenou u sebe.

                1. Rozhodně nechodím po světě a nerozdávám nevyžádané
                  Rozhodně nechodím po světě a nerozdávám nevyžádané rady.
                  Soustředím se na změny které jsem schopen uskutečnit a mají dopad na mě a mé okolí.
                  Realisticky naopak nepodnikám kroky ve změnách které bych si sice přál ale:
                  a) vzaly by mi více času z ostatních aktivit a ovlivnily by můj život méně než dokončení těch ostatních
                  b) nesnažím se spasit každého kdo dle mého dělá chybu – nejsem charita (a ani bůh abych na to měl čas a sílu)
                  c) mohu se mýlit

                  „Je jedno jestli blízcí nebo korporát, je jednodušší začít změnou u sebe ?“ Tak to mi hlava opravdu nebere…

                  S tím začít u sebe souhlasím, to předtím jaksi nekoresponduje.
                  Už jsem předtím napsal že jde spíše o změnu mentality společnosti a až pak budou následovat ty správné změny a to není něco co zvládne jednotlivec. Nemá smysl posílat jednotlivce ať jde předělat korporát. To možná funguje v americkém filmu, ne v realitě.
                  Jednotlivec může začít u sebe a to také, alespoň myslím, každý dělá. Nebo se o to snaží.

                2. Mate skvelou schopnost analyzy dopredu, jestli se vam zmena
                  Mate skvelou schopnost analyzy dopredu, jestli se vam zmena vyplati, nebo ne. Gratuluji. Je vase volba, pro co se rozhodnete. To, co vam hlava nepobrala v mem prispevku -> prectete si tu moji vetu celou s polu s dalsimi vetami a nevytrhavejte jednu vetu z kontextu a verim, ze „to date“. Mejte se fajn, at vam e-auto dobre jezdi!

                3. Tu změnu zevnitř má začít u pásu ve výrobě nebo jako
                  Tu změnu zevnitř má začít u pásu ve výrobě nebo jako generální ředitel? 🙂

                4. Vyberte si to, na co se citite a cemu odpovidaji vase znalosti
                  Vyberte si to, na co se citite a cemu odpovidaji vase znalosti a zkusenosti. Sam sebe znate nejlepe.

                5. Ani za a), ani za b). Cé je správně. Tedy jako majitel
                  Ani za a), ani za b). Cé je správně. Tedy jako majitel rozhodující většiny hlasovacích práv mezi akcionáři 🙂

                6. V žádném případě nechci stavět na vytrhávání z
                  V žádném případě nechci stavět na vytrhávání z kontextu. Tu „citaci“ jsem formuloval tak jak na mě váš příspěvek zapůsobil.

                  Pokud vezmu váš příspěvek jako celek tak mi z toho vychází že nerozlišujete změnu u sebe a v korporátu. A že i změna korporátu začíná změnou u sebe… a to je to co mi hlava nebere 🙂

                  Buď jsem zabržděný nebo popisujete to samé co já tou „změnou myšlení společnosti“, která se ale dělá odspodu… ne zprostřed (korporátu) nebo zvrchu (politicky) a nedělá se na úrovni jedince.

        3. U Ioniqu to asi vadí, bo má díky tomu většinu hmoty
          U Ioniqu to asi vadí, bo má díky tomu většinu hmoty baterie na zadku což není ideální. No a když vám e-Golf hodí hlášku, že je čas zajet do servisu vyměnit si olej v motoru, tak to asi taky není úplně normální :)))) Zajímavé je, že taková pidiautomobilka jako Jaguár stihne vyvinout od 0 pořádnej elektromobil i když ne úplně dotaženej, ale olbřímí dinousaur VW to pořád plichtí ze starejch spalováků a všichni ho strašně omlouvaj, že vývoj platformy není přes noc a že v už roce 2020 nás zahrne spoustou baterkáčů a kdesi cosi. Jenže i ten slavnej etron je furt na půl cesty od spalováku stejně jako Mercedesův EQC.

          Slavná koncernová Škodofka nás v roce 2020 zahltí 2000 elktrifikovanejch aut, z čehož část budou hybridy ;-D

          Proč VW vyrábí jen 70 e-Golfů deně, když jsou tak fajn?
          Proč se eGolfy prodávaj jen v 11ti státech USA a ne v těch zbylejch 39ti když jsou tak fajn?
          Proč do toho museli rakouští garažníci Kreisler dát už před x lety 53 kWh baterku, aby ukázali že to jde i normálně a ne jen se zkriplenou pidibaterkou?
          Že by koncern neměl zájem? 😉

          1. Na otazky v poslednim odstavci se zeptejte treba primo na VW,
            Na otazky v poslednim odstavci se zeptejte treba primo na VW, to je asi jediny relevantni zdroj. Zde na foru se o tom muzeme bavit maximalne stylem “u piva vsechno vim vsechno znam”, nebot nemame informace. Fakt je, ze e-Golf si nasel kupce a budme radi, ze takovi ridici jsou.

          2. Ale tak potom co si VW mezi lety 2010-2014 „tak trochu
            Ale tak potom co si VW mezi lety 2010-2014 „tak trochu zapřeháněl“ 😉 tak od Dieselgate od 2016 už celkem drží PR linii, že „samá pozitiva a sociální jistoty s MEB“ začnou od 2019. O e-tronu a zejména Taycanu se mluvilo už dřív.

            Nemyslím si, že je zde důvod VW za jeho přístup nějak chválit. Na druhou stranu mi to připadá, že jestli opravdu VW v roce 2019 ukáže finální NEO i s cenovkou, tak to snad pro někoho bude znamenat konec světa. To že pak bude reálně k dostání až od 2020 beru jako fakt, který je v branži běžný a beru ho neutrálně.

            1. Tak pro všechny a konečně snad naposledy, tak si to už
              Tak pro všechny a konečně snad naposledy, tak si to už pamatujte a neblábolte tady.
              IONIQ EV přední náprava 800kg, zadní náprava 800kg.
              Takže výborné rozložení hmotnosti, kterým se již roky chlubí BMW.
              Jen škoda toho pohonu přední nápravy.

                1. To samozřejmě nebyla kritika na vás, jen jsem to chtěl
                  To samozřejmě nebyla kritika na vás, jen jsem to chtěl uvést na pravou míru a možná to neumístil úplně šťastně.

                1. Určitě by ideální rozložení hmotnosti pro FWD bylo jiné
                  Určitě by ideální rozložení hmotnosti pro FWD bylo jiné než pro RWD, ale myslím, že dál než na těch 50:50 je obtížné to dostat vzhledem k možnosti umístění nejtěžšího komponentu, baterie. U Ioniqu to do podlahy jednoduše nelze, není to SUV. A pořád je to kompromis, z důvodu využití karoserie jako hybrid. I přes všechny kompromisy při konstrukci toho auta není špatné jako EV ani jako hybrid.

                2. To bych si nedovolil tvrdit, Ioniq se ukazuje jako velmi
                  To bych si nedovolil tvrdit, Ioniq se ukazuje jako velmi schopné EV, jenom to není žádný závodník. Je to klidný vytrvalec.

                  Obecně ovšem je pro mne problém mít EV s náhonem na přední kola, podle mého názoru je to z řidičského hlediska naprostá kravina od výrobce, který šetří na nesprávném místě. U Ioniqu se to dá pochopit tím, že je to předělávka spalováku. To samé Kona, Niro apod. Co se pochopit nedá, jsou třeba Leafy. Ty jsou postavené od základu jako EV a mohly mít s klidem náhon na zadní. To samé Zoe… PROBOHA PROČ? Proč se nepodařilo narvat emotor s měničem dozadu pod kufr? Je to fakt takovej problém? …

                1. Bjorn uvedl fifty-fifty a na váze je vidět 780-800 předek,
                  Bjorn uvedl fifty-fifty a na váze je vidět 780-800 předek, 1580-1600 celek a 800 zadek. Takže co je blábol?

            2. V tom případě mě tu balamutil někdo na diskuzi, protože
              V tom případě mě tu balamutil někdo na diskuzi, protože odjinud to nemám. A rozhodně to nebyl žádnej vobejda protože bych tomu jinak nevěnoval pozornost. Spíš to byl někdo jako Radovan či Josef apod. Zvláštní, že to tehdá nikdy nevyvracel.

  6. To je snad jasné, že v EU bude muset mít drtivá většina
    To je snad jasné, že v EU bude muset mít drtivá většina nových aut od roku 2021 nějak elektrifikovaný pohon, a v rámci toho je konečně odbourají i manuání převodovky.
    Co potřebuje Ford unikátně, je spíš potřeba vyházet polovinu americky přeplácených manažerů a obchodníků, a zbylým snížit zase o polovinu odměny.

    1. Já postrádám obě krajní varianty. Většina těch co
      Já postrádám obě krajní varianty. Většina těch co dodávají na trh EV dodává SUV, nebo alespoň velkého sedana.
      Je hrozně málo efektivních malých mětských autíček za rozumnou cenu. Ano je tu VW eUP, smart apod., ale za strašnou raketu. Takže městské s relativně krátkým dojezdem, ale třeba nové za 299 000,-
      No a nejvíc chybí druhý protipól. Solidní devítimístná dodávka tipu VW Caravelle nebo Multivan lang verze a tentokrát s opačně s dlouhým dojezdem (tal zas není potřeba akcelerace). Tam snad jedinej kdo něco chystá je Renault, ale až na rok 2022.
      Takže takový Tranďoch na 7 až 9 lidí, s dojezdem 1000km by se hodil. Ten by v tuto chvíli neměl konkurenci.

        1. Včera jsem viděl eNV200 nabíjet u Globusu v Praze.
          Včera jsem viděl eNV200 nabíjet u Globusu v Praze. Potřeboval jsem dobít na 10 minut, na nabíječce svítí 33% po necelých 2 minutách nabíjení a nápis Porucha nabíjení auto detekovalo problém. Tak jsem mu to odpojil, dobil jsem si za cca 10 minut z 10% na 48% a vrátil jsem mu to. Začal normálně nabíjet, netuším, zda se to pak zase kouslo nebo ne. Nissan to prostě nezvládá, já bych ty auta od nich nechtěl ani se slevou.

          1. Tohle se mi stane asi tak jednou za půl roku. Pokud odpojím
            Tohle se mi stane asi tak jednou za půl roku. Pokud odpojím a zapojím, je vše už v pořádku. Stačí, aby některý pin třeba mokrý, což v zimě a za deště je normální (ve vzduchu je vlhkost). Nissan to právě zvládá a moc dobře.

            1. Ano,mohu potvrdit, že vlhko má vliv na ukončení či start
              Ano,mohu potvrdit, že vlhko má vliv na ukončení či start nabíjení. Tento týden ve středu v Ostravě sněžilo brutálně a zpočátku ABB stojan hlásil problém v komunikaci s mým Leafem,ale po opětovném zasunutí ChaDeMo konektoru nabíjení proběhlo v pořádku.

              1. Zajímavé, že vývojově starší iOny se nabíjejí bez
                Zajímavé, že vývojově starší iOny se nabíjejí bez problémů.

                Byli jsme s kolegou na nabíječce (Orchard), on leafa, ja iOna. Mu to ukončilo komunikaci z důvody chyby, vypli jsme, zapli, pořád hlásilo chybu, hodil jsem to k sobě do auta, mi to jelo bez problémů. Tak jsme to zkusili dát kolegovi do auta a pořád to hlásilo ze strany leafa chybu…

                Taky už se mi několikrát stalo, že jsem přišel k nabíječce, kde se leaf nabíjel na chademu a nabka hlásila chybu. U iOna se mi chyba v komunikaci snad nestala za celou dobu, co s ním jezdím.

                Abyste si nemysleli, iOn má taky své mouchy – když je studená baterka, tak se rychlonabíjení vypíná po pár minutách. Např. včera kolega přijel k Lidlu, nabíjel 2 min, vyplo se to, znovu to spustil, nabíjel opět cca 2 min, vyplo se to a až na třetí pokus to vydrželo nabíjet 25min vkuse (a samozřejmě se to nabíjelo fakt pomalu, za 25min 5kWh; z cca 30% na cca 70% – přesný stav baterky si nepamatuju)

                1. Řekl bych že tady všichni svorně potvrzují, že Leaf to
                  Řekl bych že tady všichni svorně potvrzují, že Leaf to má výrobně špatně udělané a proniká vlhkost ke kontaktům, argument, že za to může počasí je trochu mimo.

                2. Problém s přerušením nabíjení se mi u Leafa 2018 stal
                  Problém s přerušením nabíjení se mi u Leafa 2018 stal třikrát a vždy na nabíječce ABB u Globusu. Nikde jinde ne. U Leafu mi přijde hodně nedomyšlené otevírání víka nabíjecích konektorů. Když prší a otevřu víko, tak voda z víka teče přímo na konektory. Když sněží, tak na nabíjecí konektory, po otevření víka napadá sníh. Fak hrůza a dávám 5tku vývojářům. Takhle musím jít k víku s hadrem resp. se škrabkou. Když spěcháte, tak je to vopruz. Musím si tam nalepit nějakou okapničku 🙁

                3. Minimalne na stareho leafa se nechala za nejake nekrestanske
                  Minimalne na stareho leafa se nechala za nejake nekrestanske penize (8k?) poridit takova gumova „sukenka“ mezi dvirky a zbytkem kastle.

          2. Dvakrat do roka osetrim kontakty kontaktim sprejem na aute a
            Dvakrat do roka osetrim kontakty kontaktim sprejem na aute a na konektoru u domaci nabijecky. Hlavne signalni kontakty cp a pp. Ty maji nizke napeti 12V a pri nabijeni jen 6V. Pri 3V se nabijeni odpojuje. Takze staci trochu oxidovany pin a nabijecka vyhodnoti preruseni ze strany EV. Jelikoz jsou dva kontakty a rozdil pouhe 3V, tak je povoleny ubytek maximalne 1V na cp nebo pp kontaktu. Tady bych videl duvod nenabijeni.
            Edit: u trojcat je behem nabijeni casto provozni prestavka. Potvrdilo to nekolik lidi. Baterka asi balancuje nekde v pulce. Proto neni dobre behem te prestavky vypnout a pokouset se o nove nabijeni, ale jednoduse cekat ca. 10 minut.

        2. Znám, zkousel jsem. Má mizernej dojezd. Ujeli jsne bez lidí
          Znám, zkousel jsem. Má mizernej dojezd. Ujeli jsne bez lidí a nákladu cca 180km a bylo zralé na nabíjení. Potřebuju dojet na jeden zátah z Prahy alespoň do Berlína a Vídně. Tam už pak můžu nabíjet, ale po cestě ne.

Napsat komentář