Audi chystá malé elektrické SUV proti Tesla Model Y

Možná už na autosalonu v Ženevě během března odhalí Audi nový elektromobil. Půjde o malé SUV/crossover, kterým chce konkurovat typově podobnému Tesla Model Y.

Elektrické crossovery/malá SUV představují důležité rozšíření nabídky elektromobilů. V současné době je jedním z mála takových dostupných vozů skvělý Hyundai Kona Electric, na trh jde také Kia e-Niro.
foto: Audi

Z elektromobilu Tesla Model 3 se stalo jedno z nejprodávanějších aut roku 2018 v USA a chystaný crossover Tesla Model Y je pro Tesla dalším klíčovým produktem. Konkurence už proto začíná zbrojit.

Andreas Mindt, šéfdesignér exteriérů v Audi, řekl aktuálně na premiéře elektromobilu Audi e-tron v Nizozemsku, že firma plánuje odhalit koncept menšího SUV e-tron. Nadcházející autosalon Ženeva 2019 se k tomu přímo nabízí.

Už jen proto, že Tesla v minulosti naznačila, že by Tesla Model Y mohla představit letos 15. března. Nové kompaktní SUV Audi by mělo být založeno na platformě MEB, tedy stejné, na které postaví Volkswagen svou novou rodinu elektromobilů I.D.

Elon Musk si maluje, že Modelu Y by se mohl prodávat až milion ročně a na trhu by auto mohlo být už v březnu 2020. Bude se vyrábět mimo jiné v Gigatovárně 3 v čínské Šanghaji.

29 Comments on “Audi chystá malé elektrické SUV proti Tesla Model Y”

  1. Firma plánuje odhalit koncept menšího SUV e-tron.
    Firma plánuje odhalit koncept menšího SUV e-tron. Nadcházející autosalon Ženeva 2019 se k tomu přímo nabízí. V Ženevě jsem byl. Jako dobrý. Ale to už je dávno. Asi tak jako je dávno, co moje teta jezdila do Karlových Varů pro Becherovku a lázeňské oplatky. Dnes už to nedělá.
    Jsem staromódní. Představit auto mi může automobilka na youtube ve 4K. 🙂 Rád se podívám.

    1. Navíc na youtube ve 4K to bude mít stejnou hodnotu pro trh a
      Navíc na youtube ve 4K to bude mít stejnou hodnotu pro trh a zájemce o koupi, jako hliněný/plastový koncept na výstavě. Nulovou. 🙂
      P.S. Ten marketing VW musí vydělávat obrovské prachy, během 3 dní hned 2 články, co všechno bude….

  2. Konkurence je zdravá,naopak dotace vše brzdí!
    Bude lepší

    Konkurence je zdravá,naopak dotace vše brzdí!
    Bude lepší zlevnění EV z důvodu konkurence,než z podporou dotace.
    Tesla je na dobré cestě už pár let a její finanční ztráta na EU automobilky se projevuje hodně pomalu,zatím spíš vůbec.Zato Audi a spol již musí začít něco nabízet,jinak ztratí další zákazníky a to si nemůžou dovolit.Jasně to vidíme na příkladu Jaguár,sice postavil velice slušné konkurenční auto,ale je to pouze v jednom a pro něj zatím málo zavedeném segmentu.Jeho doménou jsou velké luxusní limuzíny a tam je jeho nabídka zatím na bodě mrazu!
    To nese sebou ztrátu zákazníků a také jak víme bude propouštět 40% zaměstnanců.
    Proto,jak fandím za odvahu a vizi Tesle,tak přeji schopnost se od ní učit ostatním!

    1. Není pravda, že dotace vše brzdí. Jen špatné dotace vše
      Není pravda, že dotace vše brzdí. Jen špatné dotace vše brzdí. Bez dotací, soukromých nadací a nekomerčních výzkumů bychom neměli žádné dotykové displeje a jiné technologie a tudiž ani smártfouny, tablety a jiný udělátka. Čistě komerční scéna cpe prachy jen do toho co by jí mohlo přinést zisk a ne do věcí o kterých neví k čemu vůbec budou dobré. Po její taktovkou by jsme se k současným technologiím nedobabrali nebo až buhví kdy. Svět ani ekonomika nejsou černobílé, proto se nedá nic šmahem zatracovat či podporovat.

      1. O teslu se neboj, zatim neexistuje konkurene a alternativa.
        O teslu se neboj, zatim neexistuje konkurene a alternativa. Takze stale bude mit zakazniku vic nez dost. Neni nic jineho s cim by si mohl jezdit delsi trasy, nejen kvuli dojezdu ktery maji tesly bezkonkurencni ale kvuli siti SCH, ktera je unikatni.

          1. Silene prachy? Ti hrablo? Cena TM3 v EU je defakto na chlup
            Silene prachy? Ti hrablo? Cena TM3 v EU je defakto na chlup stejna jako v US + clo a par tisic za dovoz. Nebo bys rad aby clo za tebe zacalovala tesla a dovezes si ji sam na kanoji?

            Cena TM3 AWD:
            US – 51 000$ bez VAT
            DE – 54 612$ bez VAT

            Rozdil pouhych 7%! …. to sou teda silene prachy narozdil od US…boha

            Lidi naucte se pocitat a prestante papuskovat kraviny z blesku, kalkulacku ma doma kazdy a ceny sou verejne zname.

              1. Tak možná je spíš lepší formulace, že v Evropě je
                Tak možná je spíš lepší formulace, že v Evropě je šílené zdanění, a ne šílená cena Tesel, ne? Za to, že u nás je VŠECHNO o nejméně 20% dražší kvůli nenažraným státům, si můžeme sami.

                A to DPH si přihazuje samozřejmě i k evropským autům…

                1. Já netvrdil, že Tesly jsou šíleně drahé vůči jiným
                  Já netvrdil, že Tesly jsou šíleně drahé vůči jiným EV. Já tvrdím, že budou v Evropě tak drahé, že se nebudou ani zdaleka prodávat tak dobře jako v USA.

                2. Myslis vsechny EV budou tak drahe ze se nebudou tak dobre
                  Myslis vsechny EV budou tak drahe ze se nebudou tak dobre prodavat v EU jako US, ok? Protoze to se tyka vsech EV , jako je Kona, Ipace, etron a hromada dalsich v nasledujicich letech a koneckoncu se to ryka i vsech spalovaku protoze v US maji mensi VAT a levnejsi benzin. Souhlas?

                  Pepo uz to vzdej. Vsichni tady vidi tvoji chybu v uvaze a ty jako chlap bys mel proste priznat ze si se spletl. Tvuj argument “tesly jsou v US levnejsi nez EU” lze totiz pouzit na 99% zbozi, tim padem jako argumentace o tom ze tesla ma nejaky nejaky “problem” v EU je zcela hloupa a mimo misu. To same bych mohl rict treba na iPhony. A svete div se apple zadny problemy s prodeji v EU nema ikdyz je tu iphone klidne o 20% drazsi nez v US( ne o 7% jak Telsa)

                3. Tesla má asi 2% trhu s auty v USA a nemá tam prakticky
                  Tesla má asi 2% trhu s auty v USA a nemá tam prakticky žádnou konkurenci, tedy prodávají se tam auta dobře? Proč tedy zlevňuje a hledá další trhy, když by mohla v USA prodávat klidne 2 mil. aut ročně, nebo ten prodej není tak dobrý?

              2. A co to ma spolecneho s teslou? To se snad tyka vsech
                A co to ma spolecneho s teslou? To se snad tyka vsech elektromobilu. Zapni mozek

                BTW amici maji VAT, rika se tomu sales tax a kazdy stat ji ma jinou, ale v prumeru tak kolem 10%. Nemysli si ze to amici kupujou za tu cenu bez dane, na konci roku si kazdy dane hezky musi spocitat a zaplatit.

            1. Ano, šílené prachy. Že za to nemůže Tesla nic na věci
              Ano, šílené prachy. Že za to nemůže Tesla nic na věci nemění. Spousta států v USA má velmi nízké VAT a zvláště na EV mají různé úlevy. Ty peníze tady v Evropě někdo prostě zaplatit musí. Ano, firmy to teoreticky platit nebudou.

              1. Ok, ale to se tyka vsech EV a s Teslou to nema naprosto nic
                Ok, ale to se tyka vsech EV a s Teslou to nema naprosto nic spolecneho. Uvedom si o cem tu debatujes. Tvuj puvodni argument byl, ze tesla ma v EU problem, protoze je tu predrazena narozdil od US. Ale jak si nyni diky me pochopil, predrazena neni o nic vic nez jakykoliv jiny elektromobil, protoze jediny rozdil je ze v EU platime vetsi dane nez v US. Takovy e-tron si v US taky poridis za mensi prachy protoze zaplatis mensi VAT a dostanes 10k$ dotaci. Zrovna tak maji levnejsi i elektroniku, benzin nebo zradlo. Takze z tve argumentace zbylo jen hole skuhrani, ze nekde ve svete maji mensi dane a dotace na nejake produkty, coz s teslou nema vubec nic spolecneho. Zkus priste pred tim nez zacnes psat se trochu zamyslet. Ono mene slov a vice snahy casto usetri dost casu.

          2. Takhle to ale vůbec nelze počítat. Američané mají slevu
            Takhle to ale vůbec nelze počítat. Američané mají slevu na federální dani a kdybychom porovnávali úplně fér, tak pro Čecha podnikatele (pokud na to má dostatečné příjmy) je 1. sleva DPH a z ceny bez DPH pak 2. sleva na dani z příjmu 15 %, 3. sleva na sociálním pojištění 14,6 % a 4. sleva na zdravotním pojištění 6,75 %, takže Čech ve výsledku to auto má přibližně za 52,6 % ceny vč. DPH, což klidně může být méně než u Američana na Floridě. Jediný rozdíl je, že v USA je to i pro běžného občana, zde „zaměstnanec“ ostrouhá.

            1. Ehm, to počítáte jiné věci. Samozřejmě, že to takto
              Ehm, to počítáte jiné věci. Samozřejmě, že to takto lze počítat. Nebo vy snad nepočítáte, kolik budete muset dát hotově za auto? Prostě a jednoduše, kolik vás bude stát? Uvědomujete si vůbec, že auto se odepisuje 5 let?

                1. A pokud jeho vykázané daně nedosáhnou výše 7500 $ nebo
                  A pokud jeho vykázané daně nedosáhnou výše 7500 $ nebo teď už jen 3500 $ tak si může odepsat akorát tak prd. 😉

                2. Což odpovídá ročnímu příjmu $64,500 (1,438 mil. Kč)
                  Což odpovídá ročnímu příjmu $64,500 (1,438 mil. Kč) pro svobodné, resp. $90,000 (2 mil. Kč) pro manžele.

      2. Existuje vůbec nějaký elektromobil, kterému se nedaří?
        Existuje vůbec nějaký elektromobil, kterému se nedaří? Zatím tu skoro všichni píšou, jak na jsou na ně čekací lhůty klidně rok a vlastně tak záleží jen a jen na produkci a skoro vůbec na kvalitě či ceně.
        Možná by se Tesle nemuselo dařit (i tak ale pochybuji), kdyby ten trh byl konstantní a jen by se do něj snažilo dostat víc a víc aut. Ale se současným růstem to vypadá, že se z prodejů EV (v Evropě) 400 tisíc v loňském roce dostaneme možná až na 700 tisíc letos a těch 300 tisíc rozhodně nejsou schopny pokrýt ostatní automobilky samy. Pokud bude Tesla dodávat od začátku března TM3 po celý rok tempem 3000/týden, pak je to „jen“ 120 tisíc aut navíc a to je menší číslo než je rezervací v Evropě, takže se opravdu nebojte, Tesla tu s námi ještě nějaký ten pátek bude 🙂

Napsat komentář