Čína nabídla Elonu Muskovi zelenou kartu pro trvalý pobyt

Elon Musk aktuálně v Šanghaji posvětil stavbu Gigatovárny 3 a v Pekingu se setkal s čínským premiérem Li Kche-čchiang. Ten mu nabídl obdobu americké zelené karty.

Elon Musk, šéf společnosti Tesla, a čínský premiér Li Kche-čchiang.
foto: CCTV

Čínský premiér a Elon Musk, šéf společnosti Tesla, diskutovali ambice Tesly v Číně. Musk řekl, že doufá, že z Gigatovárny 3 bude „globální příklad“ a dodal, že Čínu miluje, a že ji rád bude navštěvovat častěji.

Li odpověděl, že pokud je tomu skutečně tak, může Muskovi zařídit trvalý pobyt. Co na to Musk už jasné není. Jde nicméně o výlučnou záležitost, kterou Čína poskytuje jen skutečným VIP. A to i navzdory tomu, že momentálně v Číně vládne atmosféra k cizincům spíše nepřátelská.

46 Comments on “Čína nabídla Elonu Muskovi zelenou kartu pro trvalý pobyt”

  1. Tak bacha ílone na Číňáky až ti šoupnou nějakýho
    Tak bacha ílone na Číňáky až ti šoupnou nějakýho poradce, aby ti nezmizel jak ten Zemanův a abys ho pak taky nemusel hledat jak ty jeho dva utřinosové :))))

    Sem fakt zvědav jestli bude Čínu milovat po pár letech co tam bude mít tu továrnu? 😉
    Baterkový divize LG i Samsungu svýho času docela nevydejchávaly jaký polena jim tam házeli pod nohy a taky nařízení na hranici vydírání. Sice se to teď mění, ale je dobrý si připomenout že to Číně není vždycky růžový.
    https://insideevs.com/samsung-sdi-and-lg-chem-have-a-battery-problem-in-china-where-subsidies-were-redirected-to-lfp-type-cells/

    Myslíte že bude ílon od teď používat telefény Hjůwej, když tak miluje Čínu? 🙂

  2. Tesla je především závislá na dotacích a přístupu
    Tesla je především závislá na dotacích a přístupu vlády k ekologii. Postavit fabriku v Číně je pro Teslu jedinou nadějí, jak prodávat v Číně. Pokud by tam fabriku nepostavili, tak by jim čínská vláda mohla znepříjemňovat život. Ze stejného důvodu postaví Tesla fabriku v Německu a ne třeba u nás. V klíčové zemi musí mít své zastoupení a být za dobře s tamními politiky, cena pracovní síly je až na druhém místě.

      1. Nestačí, v Německu jsou největší dotace a Německo v
        Nestačí, v Německu jsou největší dotace a Německo v podstatě vládne EU. Pokud by si Tesla nepostavila fabriku v Německu, tak se může stát, že Německo vytvoří takové podmínky, že dotace budou dostávat jen VW, BMV, … a Tesla nic.

        1. Což už předvedli – prý volný trh v EU, kulové a ne
          Což už předvedli – prý volný trh v EU, kulové a ne volný trh – když udělali dotace na BEV, ale 50% musel dát výrobce a současně auto nesmělo být drahé a luxusní, tedy nesmělo stát tolik, co nejlevnější Tesla. Samozřejmě to německý soudruh – úplně čirou náhodou samozřejmě, nikdo v tom nehledal úmysl, bože chraň – nastavil tak, že to bylo těsně pod hranicí prodejní ceny Tesly.
          Tesla reagovala zlevněním svého nejlevnějšího modelu pod tuto hranici s tím, že zavedla několik paketů k pozdějšímu dokoupení. HW vybavení v autě sice bylo, ale SW bylo zamčeno a nešlo používat. Prostě jak se do lesa volá, tak se ucho utrhne.
          No a Tesly chtiví Němci pochopili. Koupili si Teslu s dotací a dodatečně, později, si přikoupili balíček, dva, tři.
          Německý vládní soudruh reagoval protitahem a opakovaně blokoval vyplácení slevy majitelům Tesla, dokonce chtěl po některých vratku už dříve vyplacené. Jak uspěl či zda se někdo z majitelů s vyčůraným německým státem soudí, o tom už agentury mlčí.
          Je zajímavé, ale v protiamerické hysterii většiny německých vládních soudruhů příznačné, že modely korejské či japonské takto diskriminovány nebyly.
          Pokud Vám to někomu připomíná tažení proti východoevropským řidičům nákladních dopravců, projíždějících Německem, aby měli papíry úředně přeložené do němčiny a důkaz, že jejich mzda na území SRN neklesla pod německou minimální, tak podobnost je „samozřejmě čistě náhodná“. 🙁

  3. Do konceptu policejního státu auta s kamerou v kabině a
    Do konceptu policejního státu auta s kamerou v kabině a neustálým připojením k internetu naprosto zapadají. Stejně tak auto, které půjde vzdáleně kdykoliv deaktivovat. Jinak v číně vyrábí všichni, asi musí i Tesla, jen by u toho nemusela pomáhat s PR režimu, který například i v dnešní době zavírá své občany do koncentračních táborů „na převýchovu“. Taková malá třešinka na dortu v porušování lidkých práv.

    1. No mne dostalo, když Čína říká, že zatčení šéfky
      No mne dostalo, když Čína říká, že zatčení šéfky Huawei je porušením lidských práv. Od nich to sedí. Ale zase abych navázal na článek. Jak víme, kde je pravda. Skutečně Musk řekl, že miluje Čínu? Informaci buď věříte a neprověříte nebo věříte a prověříte. A já věřím jen jednotkám lidí. Vše ostatní je třeba brát s rezervou. Papír snese vše a internet taky.

    2. Jde pouze o aplikování pracovní povinnosti do už poslední
      Jde pouze o aplikování pracovní povinnosti do už poslední provincie (protože muslimské) v Číně.
      Čína už dosáhla politické a sociální singularity, technické dosáhne roku 2020, čímž se stává nezastavitelnou i kdyby propukla studená válka, a USA armáda měla pod svou okupací 2/3 světa.

          1. Japonsko se s tím ovšem relativně srovnalo díky značné
            Japonsko se s tím ovšem relativně srovnalo díky značné dlouhověkosti a automatizaci. A také workoholismu. V EU to bude ještě horší, tady lze čekat, že se to bude řešit zvyšováním zdanění a vytěžováním mladých, kteří si to nenechají líbit. A v Číně to vyřeší po svém, tam holt budou lidi bez zájmu umírat a nikoho to zajímat nebude.

      1. Věřím, že ten příspěvek byl napsán s obrovskou
        Věřím, že ten příspěvek byl napsán s obrovskou nadsázkou…

        Pro neznalé konkrétního případu jen doplním, že obviněný způsobil škodu ve výši téměř 20 tis. Kč a soud mu uložil (za tento typ vandalství) alternativní trest obecně prospěšné práce (zcela adekvátní), jenže pachatel trest nevykonal, tak soud opět zkusil být na něj hodný a pokusil se mu (na tehdejší dobu poměrně „revolučně“) přeměnit jeden alternativní trest (OPP) na jiný alternativní trest, a to domácí vězení. Opět náš odsouzený to úspěšně ignoroval, tak soudu nezbývalo nic jiného, než to přeměnit na nepodmíněný trest odnětí svobody (s přeměňovací klauzulí 1 neodpracovaná hodina = 1 den ve vězení)

        1. Jistě šlo ale o princip a to z obou stran. Vůbec ale k
          Jistě šlo ale o princip a to z obou stran. Vůbec ale k odsouzení nemělo dojít a údajná škoda 20tisíc, nenech se vysmát. Hlavně, že v příštích volbách, si ty tykadla tam ta strana už sama dala s textem, že jim tykadla nevadí!?

          Asi vadil jen ten člověk a ne ta údajná škoda, že!

          1. Ono hlavně vězení nic neřeší.
            Není to tento případ

            Ono hlavně vězení nic neřeší.
            Není to tento případ ale k nápravě vezením nedojde.
            Stejně jako odsouzený kluk za kostelík v Gutech. Stane se z něj zločinec, jinak by mohl pracovat a část mzdy odevzdávat na splácení.

            1. Panové, vidím že přiznivci ev nejsou přiliš chytří.
              Panové, vidím že přiznivci ev nejsou přiliš chytří. Pokud nenastoupite veřejně prospěšné práce, je vězení ze zakona automatické. Soudce ani jinak rozhodnout nemohl, protože mu to zákon neumožňuje. Šlo běžný vadalismus a ne o politický proces.

        2. Stačilo rozhodnutí, že zaměstnanec-řidič nahradí
          Stačilo rozhodnutí, že zaměstnanec-řidič nahradí způsobenou škodu na svěřeném autobuse. Zaměstnavatel mu to mohl sundat z platu a řidiče dočasně přeřadit na jinou práci, pokud nechtěl jezdit s autobusem polepeným politickou reklamou. Jednalo se o politický proces, kdy byl exemplárně potrestán pro výstrahu řidič, jenž nechtěl propagovat politickou stranu s níž nesouhlasil. Podobné procesy si pamatuju z dob socialismu ze školních let, kdy na zastávku někdo napsal „utikejte na západ“.

          1. Tohle byla bohužel klasická ukázka politické objednávky a
            Tohle byla bohužel klasická ukázka politické objednávky a buzer státu v podání naší justice.
            Pomaloval autobusy svému zaměstnavateli, konkrétně reklamy, za které zaměstnavatel dostal zaplaceno a které on jako zaměstnanec na nosiči – autobusu – vozil. Pokud s nimi nesouhlasil, stačilo – nejlépe po poradě s odboráři – odepřít takový autobus řídit. Zaměstnavatel by to určitě vyřešil a dal mu řídit jiný.
            On zvolil skrytý protest a poškozoval tajně plakáty. OK, DPO podal trestní oznámení, protože si politici jistě stěžovali, což je pochopitelné. Ovšem když DPO zjistil viníka, měl poslat policii, že TO stahuje a bude věc řešit pracovněprávně, kam podle mne jednoznačně patří. Řidič to udělal na svěřeném prostředku a poškodil službu zaměstnavatele v pracovní době nebo v souvislosti s ní. Reagovat mohla i policie a státní zástupce a věc odložit s doporučením, řešit to v intencích Zákoníku práce. Nestalo se ani jedno.
            Vrcholem pak byla soudkyně Langerová, která vůbec nepochopila, že automaticky, jako manželka nechvalně proslulého ministra vnitra Langera z dob kmotrovské ODS, bude napadána pro podjatost, když většina poškozených plakátů byla ODS. Místo, aby rozumně sama případ odmítla a nechala ho soudit kolegy/ně, ještě se proti tomu ohrazovala a nakonec dotyčného odsoudila s oněmi alternativami. Lepší důkaz soudcovské nemorálky těžko hledat. Soudní systém stojí sice na právu, ale měl by dbát spravedlnosti a být si vědom, že musí požívat důvěry veřejnosti pro svá jednání a rozhodnutí. Jakou spravedlnost soudkyně předvedla a jaké důvěry u veřejnosti dodnes požívá?

                1. Radovan:
                  Nikdy jsem nevolil KSČ ani KSČM.
                  Od 90. let tu ODS

                  Radovan:
                  Nikdy jsem nevolil KSČ ani KSČM.
                  Od 90. let tu ODS páchala zločiny. Já jim na koně nikdy nepomohl.

                2. realista:
                  Lžeš soudruhu.
                  P.S. Jaké to je, když lidi

                  realista:
                  Lžeš soudruhu.
                  P.S. Jaké to je, když lidi reagují na Vaše nesmysly Vaším nesmyslným způsobem?

                3. Nereagujte na něj, jen zkouší, kam až hluboko lze
                  Nereagujte na něj, jen zkouší, kam až hluboko lze klesnout, tak začal urážet všechny okolo. Lháři, šmejdi včera, dneska voliči XYZ. Je to chudák, fakt to nemá cenu.

                4. Švarci, lhals tu, že vedení firmy Audi prohlásilo
                  Švarci, lhals tu, že vedení firmy Audi prohlásilo převzetí odpovědnosti za jejich várobky v režimu automatického řízení v silničním provozu.
                  Teď kolem sebe kopeš, protože jsem tě konfrontoval s článkem, který jsi odkazoval a který nic takového jednoznačně nevyhlásil.

  4. Elon je tak moc velký VIP že přínos pro Čínu má v
    Elon je tak moc velký VIP že přínos pro Čínu má v jakýkoli podobě. A to Čína moc dobře ví. Sice je její prioritou primárně prospět vlastní zemi ale s 1,5 milijardou mravenečků je pro Elonovy nápady lecco schopná udělat 😉 fajne

    AT ŽIJE TESLA

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

          1. Tomu už ty prášky sežrali mozek. Mele 5 přes 9.
            Sem s

            Tomu už ty prášky sežrali mozek. Mele 5 přes 9.
            Sem s Kubelkovou, Minářovou a Žídkovou před 100 lety fotil bilbórd, ale že bych měl potřebu se s nima nechat fotit, abych si pohonil ego to fakt nemusím. 🙂
            Ale s ílonem bych se asi vyfotil, nejlépe v nějaký trhlý póze :))

Napsat komentář