Nissan na videu ukázal výrobu 62kWh baterií pro nový Nissan Leaf Plus, aby tak mimo jiné dementoval informace, že využívá články od LG Chem. Baterie pro nový Leaf je totiž stejně jako u 40kWh verze plně v gesci AESC.
foto: Nissan
Nový Nissan Leaf Plus (nebo také e+) se představil na celetrhu CES 2019. Právě odtamtud pramení i informace, že nově využívá články od LG Chem namísto článků z vlastní společnosti AESC.
Opak je ale pravdou, jak Nissan aktuálně upozornil. Japonská automobilka i v nové verzi Leafu stále využívá bateriové články AESC a baterie už vyrábí ve své americké továrně Smyrna v Tennessee.
foto: Nissan
Jde údajně o laminované články, kterých je ve výsledné baterii celkem 288. Bateriový pack je jinak designově a rozměrově prakticky téměř shodný se 40kWh verzí. Hmotnost bude nejspíš vyšší, ale přesné číslo zatím neznáme.
foto: Nissan
Nema nekdo zkusenost s vyssi citlivosti brzd u Leafa pri
Nema nekdo zkusenost s vyssi citlivosti brzd u Leafa pri dobrzdovani v nizkych rychlostech? Obcas se brzdy jakoby kousnou a auto hrkne…. Jakoby byly blizko kotoucum staci male seslapnuti pedalu a brzdeni je velmi intenzivni…
Takhle se mi chová Leaf taky, zkrátka když v malé
Takhle se mi chová Leaf taky, zkrátka když v malé rychlosti chci přibrzdit, pořád nic, nic, a najednou to pekelnou silou začne brzdit. Leaf 2014 Acenta. Pozoruji, že v D režimu je to lepší.
Jo. Je to studenou baterkou. Auto nerekuperuje pri malých
Jo. Je to studenou baterkou. Auto nerekuperuje pri malých rychlostech a studené baterce tak jak v teplejších podmínkách. To skokové nárazové brždení jsou mechanická brzda bez pomoci el motoru s rekuperací. !
Díky, paráda, aspoň vím, čím to je. A něco na tom
Díky, paráda, aspoň vím, čím to je. A něco na tom opravdu bude.
No nejsem si jistej, dela me to urcite uz 3 mesice… Jo jinak
No nejsem si jistej, dela me to urcite uz 3 mesice… Jo jinak 65tis km, 90SOH. Ale co mam vysledovany, pres zimu ukazuje LeafSpy vzdycky vetsi SOH i Ahr nez v lete.
bud si jistej 🙂 Delá to ve spojení studená baterka a
bud si jistej 🙂 Delá to ve spojení studená baterka a plnější nabití. Když je baterka např pod 80% nabití, tak to udělá jen když je baterka fakt hodně studená.
a když už se chlubíme tak: 95tis a SOH 88 a už jen 11 bars
a když už se chlubíme tak: 95tis a SOH 88 a už jen 11 bars 🙁
A Ahr mas kolik? Vim ze pod 88 jsem uz byl a bar neubyl. Jinak
A Ahr mas kolik? Vim ze pod 88 jsem uz byl a bar neubyl. Jinak to cukani me nedela pri tom kdyz hodne zmacknu brzdu. Dela to kdyz ji zmacknu lehce zabrzdi prudce, kazdopadne to budu sledovat v zavislosti na nabiti, teplote.
75,000 km a nic takového nepozoruji.Ale garážuji, možná
75,000 km a nic takového nepozoruji.Ale garážuji, možná je to tím.
11bars by mělo odpovídat 85 – 78,5% SOH.
11bars by mělo odpovídat 85 – 78,5% SOH.
Díky, aspoň nemusím bádat, co mi Ion blbne. Minulý týden
Díky, aspoň nemusím bádat, co mi Ion blbne. Minulý týden v mrazech mi občas dělal přesně tohle. Dobrzdění na křižovatce plynule OK, ale jakmile jsem na konci více přišlápl, tak hrk a stál jsem na fleku. Až to jednou polekalo borce, co šel vedle po tramvajovém nástupišti. I když to asi byla spíše kombinace neslyšného připlutí a následného hrknutí. Nedělám to schválně 🙂
Něco podobného zažívám v e-golfu.
Pokud brzdím pomalu,
Něco podobného zažívám v e-golfu.
Pokud brzdím pomalu, tak to rekuperuje a pak zastaví, bez problémů. Pokud ale začnu brzdit rychle a prudce, tak to taky začne rekuperovat ale najednou rekuperace přestane a pak začnou brzdy ale mezi tím je snad půl sekundové nic a auto vždy v té době nebrzdí a poskočí tak o 1/2 metru. Je to nebezpečné při nějaké krizové situaci, protože tam nastane, vždy ta malá prodleva, kdy auto nic nebrzdí. Jendou se to nemusí vyplatit a měl by s tím volkswagen něco udělat.
Nebo to tak mají všechna auta?
Leaf to takhle nemá. Zatím je výhercem C-ZERO, to brzdí
Leaf to takhle nemá. Zatím je výhercem C-ZERO, to brzdí ukázkově.
Kia Soul to dělá také, při prudkém brždění na jednou
Kia Soul to dělá také, při prudkém brždění na jednou dostane ABS prdu od elektromotoru a na chvíli se vypne ABS, a jede to kus smykem, stalo se mi to několikrát. Jednou už jsem nedobrzdil…
Mně to nejede smykem, prostě to na tu chvíli přestane
Mně to nejede smykem, prostě to na tu chvíli přestane úplně brzdit.
Já skoro taky, ale mám jen rozbitý držák SPZ, už mám nový. 🙂
Moje pojištovnu stálo 50 tis.
Moje pojištovnu stálo 50 tis.
Díky Luky, již 3. důvod co se týká bezpečnosti proč
Díky Luky, již 3. důvod co se týká bezpečnosti proč Faultcvágn NE!
Radovane také se mi to u iOnu děje, neměj obavy, je to
Radovane také se mi to u iOnu děje, neměj obavy, je to běžné – žádná závada.
Nebolo by lepsie, ak by spravili 30kWh pack ktory nabijem napr
Nebolo by lepsie, ak by spravili 30kWh pack ktory nabijem napr za 10 min? Ale to je len moj nazor…
Jestli Vás to potěší, tak to není jen Váš názor, jsme
Jestli Vás to potěší, tak to není jen Váš názor, jsme minimálně dva. Když už výjimečně jedu autem tak můj denní nájezd je do 50ti km. Mě by 30Kw stačilo tak na dva dny i s rezervou. Nabíjet mohu každou noc v garáži. A ty dva až tři případy za rok, kdy jedu daleko můžu klidně 2X za cestu nabíjet, obzvláště kdyby to dobíjení na rychlonabíječce trvalo jak píšete 15 až 20 min. Stejně co chvíli někomu zastavuju na čurání, nebo je hlad, nebo se chtějí jen protáhnout.
fyzika nepustí – ak je nabíjací prúd určený v pomere k
fyzika nepustí – ak je nabíjací prúd určený v pomere k celkovej kapacite, znížením kapacity sa zníži. takže ak je dený nájazd X, budete nabíjať nie denne, a ak do 80% tak bez akéhokoľvej spomalenia.
problém nastane, ak sa rozhodnete otestovať BEV na rapidgate a potom o tom napíšete blog. ten vyvolá opakovanie pokusu a nájde možné východisko – doma doplna, potom (DC)rýchlonabíjanie, (AC)nabíjanie (také tri hodiny prechádzok po pamätihodnostiach) a (DC) rýchlonabíjanie. nie je to sláva, ale dá sa.
súdruhovia z japonska tomu mohli dávno predísť, ale investície do dvigatelej s vnutrennym … nepustia. BEV ich nesmú ohrozovať!
je to otázka názoru. Osobně hodně jezdím a 30kWh baterie
je to otázka názoru. Osobně hodně jezdím a 30kWh baterie mi fakt nestačí. Jinak jsem s Leafem po cca 120tis km spokojený, ale další EV už nekoupím s menší jak 60kWh baterií.
Šetříte životnost baterií díky nižšímu počtu nabíjecích cyklů, máte větší možnost si vybrat kde a kdy nabíjet, nemusíte nabíjet do plna nebo vybíjet pod cca 20% což baterii taky nesvědčí atd. Navíc je tam mnohem vyšší uživatelský komfort.
Nedávno jsme byli na muzikále (cca 130km jedna cesta), který skončil před půlnocí a není moc fajn jet před cestou zpět domů nejdřív k nabíječce, tam hodinu v mrazu čekat, poslouchat ty řeči, kde už jsme mohli být a pak vyrazit s lehkou nohou, aby to vyšlo až domů… tak jsem raději vzal na tuto cestu /ač nerad/ spalovák…:(
Absolutně souhlasím. 30 kWh jsem koupil, protože to tehdy
Absolutně souhlasím. 30 kWh jsem koupil, protože to tehdy bylo nejvíc a bylo auto na place. (kromě Tesly, samozřejmě).
Letos už se to snad začne „hemžit“ šedesátkama, tak to budeme přesedat společně 🙂
Super. Mi 30 stačí. Pak si koupím tu Vaši „v bazaru“ 🙂
Super. Mi 30 stačí. Pak si koupím tu Vaši „v bazaru“ 🙂
OK, hodím sem odkaz 🙂
OK, hodím sem odkaz 🙂
Hele jak sou japka fpohode! Co sem říkal!?
Hele jak sou japka fpohode! Co sem říkal!? :)))
novinky.cz/cestovani/494007-japonsko-zavedlo-odjezdovou-dan-zaplati-ji-vsichni-kteri-opusti-zemi.html
Dobrý den, vlastním již druhým rokem Nissan Leaf 30kwh,
Dobrý den, vlastním již druhým rokem Nissan Leaf 30kwh, netušíte někdo, jak je to s kompatibilitou baterií u LEAF I a II tedy 24kwh / 30kwh / 40kwh případně i s 60kwh? Baterie u Leafa sleduji již delší dobu a vnější rozměry baterie jsou dost provděpodobně téměř shodné ne-li úplně shodné. Domnívám se, že je dost pravděpodobné, že se časem objeví třetí dodavatel, který bude umět dodat nové články do staré baterie, případně bude umět postavit vlastní články. Nezaregistroval jste někdo podobné informace?
Jinak pro info ostatním čtenářům Hybridu, v současné době mám najeto 48.000 km a mám již nějaké zkušeností s provozem elektroauta. Detailní info ohledně baterie mám k dispozici pomocí aplikace Leaf Spy. Zatím je úbytek baterie zanedbatelný, na přístrojové desce bez úbytku. Spy uvádí 93% původní kapacity. Reálný dojezd dle mých osobních zkušeností je v létě 200km / 150km dálnice v zimě 150km / 120km dálnice, ale samozřejmě záleží na mnoha a mnoha faktorech. Odhaduji, že při 150.000 km bude kapacita někde kolem 80%, což je pro naše rodinné účely stále naprosto dostačující. Při další degradaci bych ale zřejmě začal uvažovat o nové baterii. Ta se dá v současnosti pořídit u Nissanu výměnou za novou za cca 120.000,- Kč, ale nedají se sehnat žáné informace o tom zda můžu dostat větší, případně jakou atp…
Zdravím Vás, taky by mě tyto informace zajímali, mám
Zdravím Vás, taky by mě tyto informace zajímali, mám leafa s 24KW a najeto 81000, baterie cca 86%. Dle informací nisanu baterie nejsou kompatibilní.
Předem díky pokud někdo takové informace vlastní …
To je kravina, kompatibilní jsou. Ale oni vám nic neprodají.
To je kravina, kompatibilní jsou. Ale oni vám nic neprodají.
Sorry, ale pokud je ta poslední (dělaná pro e+) o 5mm
Sorry, ale pokud je ta poslední (dělaná pro e+) o 5mm větší tak nevím nevím jak ji tam narvete.
Nemluvil jsem o té poslední. Ta kompatibilní není, navíc
Nemluvil jsem o té poslední. Ta kompatibilní není, navíc má i jiný tvar. Bavíme se tu o tom, že leafy v USA i tady mají kompatibilní baterie.
Ctrl+C, Ctrl+V z mailu od firmy Valenter a.s., Prov.
Ctrl+C, Ctrl+V z mailu od firmy Valenter a.s., Prov. Ořešská 873, 155 00 Praha 5 (Nissan Praha-Řeporyje), který je v CZ autorizován jako jediný dealer pro opravu baterií vozidel Leaf:
Kompletní akumulátor je za cenu 182 490,- bez DPH
Cena s DPH: 220 813,-
Práce cca 4 000,- včetně DPH
(sklad má Nissan v Maďarsku, tam se provádí nacenění baterie jako celku)
Což se diametrálně liší od Vámi uváděných 120.000,- Kč.
Můžete prosím uvést zdroj?
To je zaujímavá info , prednedávnom som bol v servise
To je zaujímavá info , prednedávnom som bol v servise Nissan tu v BA na diagnostike batérie keďže pri mojich 102tis km mi uz chyba 4 capacity bar, prijímací technik z ktorého som mal pocit ze tomu prd rozumie. Povedali mi ze keďže je môj Leaf dovoz z USA nevedia mi vyšpecifikovaných pre môjho Leafa žiadnu batériu a teda ju ani nevedia vymeniť.
To je nevýhoda dovozu z USA, místní značkový servis není
To je nevýhoda dovozu z USA, místní značkový servis není povinen vám pomoci. Díly oficiálně kompatibilní nejsou ani dveře.
Hm, máte leafspy? A jste ochoten do svého auta hrabat? Mám
Hm, máte leafspy? A jste ochoten do svého auta hrabat? Mám tu teď celý batteriový pack z leafu 24 kWh v garáži a k tomu deset dalších článkobloků mimo. Mohli bychom zkusit pár článků povyměňovat, údajně nejvíc trpí dva článkobloky nejblíže u podlahy vozidla vpředu.
Zdravím.
Mohl bych se s Vámi spojit a probrat tu baterii na
Zdravím.
Mohl bych se s Vámi spojit a probrat tu baterii na Leafa?
Díky moc
e.michal@post.cz
Myslite mna aelbo Josefa ?
Myslite mna aelbo Josefa ?
Myslel jsem Josefa…díky
Myslel jsem Josefa…díky
Za kolik se podařilo sehnat celý pack?
Za kolik se podařilo sehnat celý pack?
Zhruba 40 tisic.
Zhruba 40 tisic.
Máte nějaké štěstí. Nedávno jste psal myslím i o bat.
Máte nějaké štěstí. Nedávno jste psal myslím i o bat. z R.Kanga.
Předpokládám, že jde také o dovoz po totálce.
Ano, byl to Peugeot Partner EV. Jde o stejného dodavatele a
Ano, byl to Peugeot Partner EV. Jde o stejného dodavatele a omylem mi místo druhé části baterie z Peugeotu (ta má dvě části, 13,5 kWh a 8,5 kWh) poslal celou baterku z Leafu. Nebouřím se. Těch 8,5 kWh je celkem dobrý obchod za 24 kWh. Viz: https://photos.app.goo.gl/3xAG3eKBQxfkWk5H6
Máte zkušenosti s druhým 24kWh batterypackem do kufru 24kWh
Máte zkušenosti s druhým 24kWh batterypackem do kufru 24kWh Leafa? Kdesi jsem to potkal, snad někde na Youtube, nebo kde, a přišlo mi to jako dobrý nápad. Kdyby se cena pohybovala někde kolem těch 40ti tisíc, dalo by se o něm uvažovat.
Nemám, ale jsem si jistý, že to v podstatě nebude
Nemám, ale jsem si jistý, že to v podstatě nebude problém. Akorát auto bude chvíli zmatené.
Asi bych nedoporucoval moc fusovat do baterek. Uz nekolik
Asi bych nedoporucoval moc fusovat do baterek. Uz nekolik Leafu shorelo po zasahu do baterky. BMS nemusi vzdy vyhodnotit stav nabiti spravne. A v pripade nehody mate v kufru napeti 300VDC. Bud shorite nebo to zabije vas nebo zachranare. Kdyz tim zapalite jine auto, nedoplatite se. Ztratite i pojisteni, protoze auto ztrati homologaci. Take jsem o tom uvazoval, ale riziko je velke a nejdu do toho. Mam take Leaf 2013. Kdyz mate problem s dojetim k dalsi nabijecce, kupte si benzinovy inverter a v pripade potreby hodinku zastavite. 20 km by melo pokazde stacit dosahnout dalsi nabijecku. Jak casto to budete potrebovat? Ja zatim ani jednou. Mel jsem inverter asi 3x na sichr, ale zbytecne.
Baterky Leaf zde.
https://elektroauto-forum.de/beitrag/verkaufe-zellen-2013-nissan-leaf-48-stück-4200-eur.464965/
Josefe, můžu poprosit o kontakt na vás na email
Josefe, můžu poprosit o kontakt na vás na email zbynca@gmail.com, rád bych se vás něco ohledně té baterky co jste koupil zeptal …
Děkuji
Josef.soltes(ad)centrum.cz
Josef.soltes(ad)centrum.cz
Neumel byste sehnat baterii do C zera?
Neumel byste sehnat baterii do C zera?
Pravděpodobně ano, ale problém bude v jejím stavu. Viz
Pravděpodobně ano, ale problém bude v jejím stavu. Viz http://www.bildemontering.no/default.aspx
A cele treba i nabourane auto? Mame dve c zera casem budeme
A cele treba i nabourane auto? Mame dve c zera casem budeme potrebovat par clanku na vymenu a ty horsi si dam na FVE.
Na té stránce, určitě něco bude. Případně nabouraná
Na té stránce, určitě něco bude. Případně nabouraná auta můžu kouknout po aukcích, ale moc bych tomu nedával.
Baterky LEV50N do trojcat treba
Baterky LEV50N do trojcat treba zde:
https://elektroauto-forum.de/beitrag/selling-gs-yuasa-lev50n-prismatic-cells-build-2014-2016.465526/
Neumel byste sehnat baterii do C zera?
Neumel byste sehnat baterii do C zera?
Dobrý den, mohl bych poprosit o kontakt na prodejce bat.
Dobrý den, mohl bych poprosit o kontakt na prodejce bat. packu, mám Toyotu Prius a přemýšlím o předělání na plugin. Kdyžtak použiji ve své FVE elektrárničce. Díky Jirka tothjiri@gmail.com
http://www.bildemontering.no/default.aspx
http://www.bildemontering.no/default.aspx
Hloupá otázka… ceny jsou v NOK, EUR… ?
Hloupá otázka… ceny jsou v NOK, EUR… ?
NOK
NOK
Leaf SpySamozrejme mam ale podla neho , ale aj podla nisanu to
Leaf SpySamozrejme mam ale podla neho , ale aj podla nisanu to skor vyzera na celkovu degradaciu packu je to ten nestastny rocnik 2011/12 kde sa na leafoch prejavoval tento problem najvyraznejsie.
SAmozrejme ked mi oficialny servis nepomoze nic ine ako hrabat sa v tom aute neostava. Napiste mi spravu na vitek(zavinac)profielektrik.sk
Na internetu najdete zdroj snadno. Nissan začal v Japonsku
Na internetu najdete zdroj snadno. Nissan začal v Japonsku prodávat repasované baterie výměnnou formou za staré, viz https://insideevs.com/nissan-introduces-refabricated-batteries-for-older-leaf-in-japan-from-new-4r-plant/
jen blázen nebo proletář který nic nevlastní a o nic se
jen blázen nebo proletář který nic nevlastní a o nic se nezajímá by se zbavoval starých baterií. Ale o tom se zde hovořilo nesčíslněkrát.
Nezdá se mi, že by baterie mezi generacemi byly spolu
Nezdá se mi, že by baterie mezi generacemi byly spolu kompatibilní. Baterky sice vypadají podobně, ale…
Já mám to samé auto a najeto 60tkm. Baterie 86% v Leaf spy.
Já mám to samé auto a najeto 60tkm. Baterie 86% v Leaf spy. Teď jsem ji rychlonabijenim zvedl na 89. Úbytek 10% na dojezdu je ale už znatelný
Rychlonabíjením baterii škodíte! Pokud Vám to ukázalo v
Rychlonabíjením baterii škodíte! Pokud Vám to ukázalo v appce jednorázové zlepšení, tak dlouhodoběji poznáte rychlejší pokles…
mám 24 Leafa něco přes tři roky a najeto cca 120tis km.
mám 24 Leafa něco přes tři roky a najeto cca 120tis km. Dle Leaf spy jsou nyní baterie na 86% (dost jsem jim ublížil letos v létě – několikrát jsem je dálnicemi a rychlonabíjením hodně ohřál).
Na výměnu baterií jsem se už ptal u importéra asi před cca 2 lety a tehdy mi potvrdil kompatibilitu 24 a 30kWh baterie. Vzhledem ke stejné podvozkové platformě to tak určitě bude i u 40 a 60 kWh Leafa, tzn odhaduju kompaktibilitu u celé řady.
Otázkou bude, zda to nějaký autorizovaný servis bude schopen vyměnit a hlavně tu novou baterii sehnat / vzhledem k tomu, že jsem slyšel (a vše tomu nasvědčuje), že ty bateriové packety nestíhají vyrábět ani do nových aut….
Zdá se, že oproti ostatním, kteří zde píšou své km/SOH
Zdá se, že oproti ostatním, kteří zde píšou své km/SOH je ta Vaše v super stavu. Můžete se podělit o postřehy s ostatními, jak se k ní chováte? 😉
Díky
podle mě se k nim chovám úplně normálně, jen se snažím
podle mě se k nim chovám úplně normálně, jen se snažím je moc často nevybíjet pod cca 20%, při stání delším jak pár dní je nechávám na cca 60%, na 100% to nabíjím jen když potřebuju, ale to je průměrně tak 3-5x týdně, rychlonabíjení používám několikrát týdně a snažím se je nepřehřívat.
Jinak to není jen tento Leaf, ale podobně relativně dobře je na tom i eNV200, která má za cca 3,5 roku už přes 180tis km – můžete mrknout na
http://www.qauto.cz/NeNV%20stotisic.htm
Rapidgate 2 na obzoru?
Rapidgate 2 na obzoru?
Jsem téhož názoru. Jen nějak nechápu jejich „lessons
Jsem téhož názoru. Jen nějak nechápu jejich „lessons learned“.
Já si to nemyslím. Tahle baterie se bude méně zahřívat.
Já si to nemyslím. Tahle baterie se bude méně zahřívat. Navíc, jestli tam nebude CCS2, tak to stejně bude možné nabíjet tak 50 kW, víc ani prd. To je méně než 1C, což baterka snadno unese. Podle mě tyhle leafy nebudou vůbec trpět problémy s teplotou.
Jako potenciální uživatel ojetinách bych byl radši kdyby
Jako potenciální uživatel ojetinách bych byl radši kdyby netrpěli. Někdo tu psal 86% kapacity po 81.000km. To bolí.
praveze to je este celkom dobra hodnota.
Bezne je vidiet, ze
praveze to je este celkom dobra hodnota.
Bezne je vidiet, ze leafy so 100.000 km maju kapacitu uz pri 70%
I hůř. Viděl jsem leafy se 100 kkm s degradací až 60 %. V
I hůř. Viděl jsem leafy se 100 kkm s degradací až 60 %. V USA Kalifornii. Teplo těm bateriím opravdu hodně škodí.
Tak to nic moc. Takovou ojetinu chtít nebudu
Tak to nic moc. Takovou ojetinu chtít nebudu
na slovensku uz mame jednu chademo 350kw nabijacku
na slovensku uz mame jednu chademo 350kw nabijacku 🙂
http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/nab%C3%ADjacie-stanice/29792-budca-p-ultra-fast
Hm 🙂
Hm 🙂
Bohužel se jedná o PR matení zákazníka, dle fotky
Bohužel se jedná o PR matení zákazníka, dle fotky instalované stanice má tato standardní postarší Yazaki CHAdeMO konektor, který umí pouze 125A (50kW) On i výrobce stanice píše ve specifikaci že CHAdeMO umí zatím dodat pouze do 200A.
Problém je v tom, že CHAdeMO dosud nezajistilo více než 200A konektory a i ty 200A (100kW) jsou dostupné až od léta 2018.
Tzn. tato stanice výkonově 350kW zvládne přes CCS a pouze 50kW CHAdeMO. Není to chyba výrobce, čeká se až CHAdeMO laskavě zajistí certifikaci chlazeného kabelu/konektoru na 400A.
Nejsem odbornik na chlazeni ci termodynamiku, ale clanky v
Nejsem odbornik na chlazeni ci termodynamiku, ale clanky v eplus vodorovne selskym rozumem budou vice a nerovnomerne topit.
Srovnavam to s patrovymi hrnci do kuchyne, kde to je prave vyhoda; tady ale naopak.
Myslim, ze koncipovat auto pro long-range s tim, ze plne vyuziti kapacity bat je jen jednou a pak chladit, neni ideal.
Tak není divu, že potom má Nissan nejvíce se
Tak není divu, že potom má Nissan nejvíce se přehřívající baterie ze všech.
Jaký je rozdíl mezi vodorovným a svislým postavením
Jaký je rozdíl mezi vodorovným a svislým postavením baterie? Vždy tam bude nějaký problém s nerovnoměrností zahřívání.
Rozdil je zcela zasadni a vychazi z toho, ze teplo stoupa
Rozdil je zcela zasadni a vychazi z toho, ze teplo stoupa vzhuru a v bat boxu bez cirkulace NENI vodorovny pohyb vzduchu, byl-li by, mate pravdu Pepo, neni v tom rozdil.
Otazkou je, zda v tom boxu (psalo se tu nekde) bude ventilator, pak selsky rozum rika, ze dobry (nikoli vyborny).
A nakonec ano, vzdy tam bude nerovnomernost ohrivani.
To je tak, když někdo v automotive používá baterky
To je tak, když někdo v automotive používá baterky určené pro notebooky. A ještě to mají z vlastní továrny, takže nemůžou léta vyměnit dodavatele.
problem nie je v tvare baterie. Tie sa daju v pohode uchladit
problem nie je v tvare baterie. Tie sa daju v pohode uchladit len prudiacim vzduchom (vid Hyundai Ioniq).
Chladenie baterie ma dokonca aj i-Miev.
Baterky určené pro notebooky nepoužívá nikdo. První a
Baterky určené pro notebooky nepoužívá nikdo. První a poslední, kdo to udělal, byla Tesla s Rodasterem a to jen proto, že v té době si jiné li-ion články na trhu nebyly.