Nissan dementuje informace o bateriových článcích LG Chem v novém Leafu Plus

Nissan na videu ukázal výrobu 62kWh baterií pro nový Nissan Leaf Plus, aby tak mimo jiné dementoval informace, že využívá články od LG Chem. Baterie pro nový Leaf je totiž stejně jako u 40kWh verze plně v gesci AESC.

Na novém videu je vidět z velké části robotizovaná výroba bateriových článků v továrně Smyrna i následné (už ruční) sestavování samotného battery packu.
foto: Nissan

Nový Nissan Leaf Plus (nebo také e+) se představil na celetrhu CES 2019. Právě odtamtud pramení i informace, že nově využívá články od LG Chem namísto článků z vlastní společnosti AESC.

Opak je ale pravdou, jak Nissan aktuálně upozornil. Japonská automobilka i v nové verzi Leafu stále využívá bateriové články AESC a baterie už vyrábí ve své americké továrně Smyrna v Tennessee.

Bateriové moduly pro nový Nissan Leaf Plus

Bateriové moduly pro nový Nissan Leaf Plus
foto: Nissan

Jde údajně o laminované články, kterých je ve výsledné baterii celkem 288. Bateriový pack je jinak designově a rozměrově prakticky téměř shodný se 40kWh verzí. Hmotnost bude nejspíš vyšší, ale přesné číslo zatím neznáme.

Baterie elektromobilu Nissan Leaf Plus

Baterie elektromobilu Nissan Leaf Plus
foto: Nissan

83 Comments on “Nissan dementuje informace o bateriových článcích LG Chem v novém Leafu Plus”

                1. A Ahr mas kolik? Vim ze pod 88 jsem uz byl a bar neubyl. Jinak
                  A Ahr mas kolik? Vim ze pod 88 jsem uz byl a bar neubyl. Jinak to cukani me nedela pri tom kdyz hodne zmacknu brzdu. Dela to kdyz ji zmacknu lehce zabrzdi prudce, kazdopadne to budu sledovat v zavislosti na nabiti, teplote.

                2. 75,000 km a nic takového nepozoruji.Ale garážuji, možná
                  75,000 km a nic takového nepozoruji.Ale garážuji, možná je to tím.

                3. 11bars by mělo odpovídat 85 – 78,5% SOH.
                  11bars by mělo odpovídat 85 – 78,5% SOH.

        1. Díky, aspoň nemusím bádat, co mi Ion blbne. Minulý týden
          Díky, aspoň nemusím bádat, co mi Ion blbne. Minulý týden v mrazech mi občas dělal přesně tohle. Dobrzdění na křižovatce plynule OK, ale jakmile jsem na konci více přišlápl, tak hrk a stál jsem na fleku. Až to jednou polekalo borce, co šel vedle po tramvajovém nástupišti. I když to asi byla spíše kombinace neslyšného připlutí a následného hrknutí. Nedělám to schválně 🙂

          1. Něco podobného zažívám v e-golfu.
            Pokud brzdím pomalu,

            Něco podobného zažívám v e-golfu.
            Pokud brzdím pomalu, tak to rekuperuje a pak zastaví, bez problémů. Pokud ale začnu brzdit rychle a prudce, tak to taky začne rekuperovat ale najednou rekuperace přestane a pak začnou brzdy ale mezi tím je snad půl sekundové nic a auto vždy v té době nebrzdí a poskočí tak o 1/2 metru. Je to nebezpečné při nějaké krizové situaci, protože tam nastane, vždy ta malá prodleva, kdy auto nic nebrzdí. Jendou se to nemusí vyplatit a měl by s tím volkswagen něco udělat.
            Nebo to tak mají všechna auta?

                1. Moje pojištovnu stálo 50 tis.
                  Moje pojištovnu stálo 50 tis.

    1. Jestli Vás to potěší, tak to není jen Váš názor, jsme
      Jestli Vás to potěší, tak to není jen Váš názor, jsme minimálně dva. Když už výjimečně jedu autem tak můj denní nájezd je do 50ti km. Mě by 30Kw stačilo tak na dva dny i s rezervou. Nabíjet mohu každou noc v garáži. A ty dva až tři případy za rok, kdy jedu daleko můžu klidně 2X za cestu nabíjet, obzvláště kdyby to dobíjení na rychlonabíječce trvalo jak píšete 15 až 20 min. Stejně co chvíli někomu zastavuju na čurání, nebo je hlad, nebo se chtějí jen protáhnout.

      1. fyzika nepustí – ak je nabíjací prúd určený v pomere k
        fyzika nepustí – ak je nabíjací prúd určený v pomere k celkovej kapacite, znížením kapacity sa zníži. takže ak je dený nájazd X, budete nabíjať nie denne, a ak do 80% tak bez akéhokoľvej spomalenia.
        problém nastane, ak sa rozhodnete otestovať BEV na rapidgate a potom o tom napíšete blog. ten vyvolá opakovanie pokusu a nájde možné východisko – doma doplna, potom (DC)rýchlonabíjanie, (AC)nabíjanie (také tri hodiny prechádzok po pamätihodnostiach) a (DC) rýchlonabíjanie. nie je to sláva, ale dá sa.
        súdruhovia z japonska tomu mohli dávno predísť, ale investície do dvigatelej s vnutrennym … nepustia. BEV ich nesmú ohrozovať!

    2. je to otázka názoru. Osobně hodně jezdím a 30kWh baterie
      je to otázka názoru. Osobně hodně jezdím a 30kWh baterie mi fakt nestačí. Jinak jsem s Leafem po cca 120tis km spokojený, ale další EV už nekoupím s menší jak 60kWh baterií.
      Šetříte životnost baterií díky nižšímu počtu nabíjecích cyklů, máte větší možnost si vybrat kde a kdy nabíjet, nemusíte nabíjet do plna nebo vybíjet pod cca 20% což baterii taky nesvědčí atd. Navíc je tam mnohem vyšší uživatelský komfort.
      Nedávno jsme byli na muzikále (cca 130km jedna cesta), který skončil před půlnocí a není moc fajn jet před cestou zpět domů nejdřív k nabíječce, tam hodinu v mrazu čekat, poslouchat ty řeči, kde už jsme mohli být a pak vyrazit s lehkou nohou, aby to vyšlo až domů… tak jsem raději vzal na tuto cestu /ač nerad/ spalovák…:(

  1. Dobrý den, vlastním již druhým rokem Nissan Leaf 30kwh,
    Dobrý den, vlastním již druhým rokem Nissan Leaf 30kwh, netušíte někdo, jak je to s kompatibilitou baterií u LEAF I a II tedy 24kwh / 30kwh / 40kwh případně i s 60kwh? Baterie u Leafa sleduji již delší dobu a vnější rozměry baterie jsou dost provděpodobně téměř shodné ne-li úplně shodné. Domnívám se, že je dost pravděpodobné, že se časem objeví třetí dodavatel, který bude umět dodat nové články do staré baterie, případně bude umět postavit vlastní články. Nezaregistroval jste někdo podobné informace?

    Jinak pro info ostatním čtenářům Hybridu, v současné době mám najeto 48.000 km a mám již nějaké zkušeností s provozem elektroauta. Detailní info ohledně baterie mám k dispozici pomocí aplikace Leaf Spy. Zatím je úbytek baterie zanedbatelný, na přístrojové desce bez úbytku. Spy uvádí 93% původní kapacity. Reálný dojezd dle mých osobních zkušeností je v létě 200km / 150km dálnice v zimě 150km / 120km dálnice, ale samozřejmě záleží na mnoha a mnoha faktorech. Odhaduji, že při 150.000 km bude kapacita někde kolem 80%, což je pro naše rodinné účely stále naprosto dostačující. Při další degradaci bych ale zřejmě začal uvažovat o nové baterii. Ta se dá v současnosti pořídit u Nissanu výměnou za novou za cca 120.000,- Kč, ale nedají se sehnat žáné informace o tom zda můžu dostat větší, případně jakou atp…

    1. Ctrl+C, Ctrl+V z mailu od firmy Valenter a.s., Prov.
      Ctrl+C, Ctrl+V z mailu od firmy Valenter a.s., Prov. Ořešská 873, 155 00 Praha 5 (Nissan Praha-Řeporyje), který je v CZ autorizován jako jediný dealer pro opravu baterií vozidel Leaf:
      Kompletní akumulátor je za cenu 182 490,- bez DPH
      Cena s DPH: 220 813,-
      Práce cca 4 000,- včetně DPH
      (sklad má Nissan v Maďarsku, tam se provádí nacenění baterie jako celku)

      Což se diametrálně liší od Vámi uváděných 120.000,- Kč.
      Můžete prosím uvést zdroj?

      1. To je zaujímavá info , prednedávnom som bol v servise
        To je zaujímavá info , prednedávnom som bol v servise Nissan tu v BA na diagnostike batérie keďže pri mojich 102tis km mi uz chyba 4 capacity bar, prijímací technik z ktorého som mal pocit ze tomu prd rozumie. Povedali mi ze keďže je môj Leaf dovoz z USA nevedia mi vyšpecifikovaných pre môjho Leafa žiadnu batériu a teda ju ani nevedia vymeniť.

        1. Hm, máte leafspy? A jste ochoten do svého auta hrabat? Mám
          Hm, máte leafspy? A jste ochoten do svého auta hrabat? Mám tu teď celý batteriový pack z leafu 24 kWh v garáži a k tomu deset dalších článkobloků mimo. Mohli bychom zkusit pár článků povyměňovat, údajně nejvíc trpí dva článkobloky nejblíže u podlahy vozidla vpředu.

                1. Ano, byl to Peugeot Partner EV. Jde o stejného dodavatele a
                  Ano, byl to Peugeot Partner EV. Jde o stejného dodavatele a omylem mi místo druhé části baterie z Peugeotu (ta má dvě části, 13,5 kWh a 8,5 kWh) poslal celou baterku z Leafu. Nebouřím se. Těch 8,5 kWh je celkem dobrý obchod za 24 kWh. Viz: https://photos.app.goo.gl/3xAG3eKBQxfkWk5H6

                2. Máte zkušenosti s druhým 24kWh batterypackem do kufru 24kWh
                  Máte zkušenosti s druhým 24kWh batterypackem do kufru 24kWh Leafa? Kdesi jsem to potkal, snad někde na Youtube, nebo kde, a přišlo mi to jako dobrý nápad. Kdyby se cena pohybovala někde kolem těch 40ti tisíc, dalo by se o něm uvažovat.

                3. Nemám, ale jsem si jistý, že to v podstatě nebude
                  Nemám, ale jsem si jistý, že to v podstatě nebude problém. Akorát auto bude chvíli zmatené.

                4. Asi bych nedoporucoval moc fusovat do baterek. Uz nekolik
                  Asi bych nedoporucoval moc fusovat do baterek. Uz nekolik Leafu shorelo po zasahu do baterky. BMS nemusi vzdy vyhodnotit stav nabiti spravne. A v pripade nehody mate v kufru napeti 300VDC. Bud shorite nebo to zabije vas nebo zachranare. Kdyz tim zapalite jine auto, nedoplatite se. Ztratite i pojisteni, protoze auto ztrati homologaci. Take jsem o tom uvazoval, ale riziko je velke a nejdu do toho. Mam take Leaf 2013. Kdyz mate problem s dojetim k dalsi nabijecce, kupte si benzinovy inverter a v pripade potreby hodinku zastavite. 20 km by melo pokazde stacit dosahnout dalsi nabijecku. Jak casto to budete potrebovat? Ja zatim ani jednou. Mel jsem inverter asi 3x na sichr, ale zbytecne.
                  Baterky Leaf zde.
                  https://elektroauto-forum.de/beitrag/verkaufe-zellen-2013-nissan-leaf-48-stück-4200-eur.464965/

                5. Josefe, můžu poprosit o kontakt na vás na email
                  Josefe, můžu poprosit o kontakt na vás na email zbynca@gmail.com, rád bych se vás něco ohledně té baterky co jste koupil zeptal …

                  Děkuji

                1. A cele treba i nabourane auto? Mame dve c zera casem budeme
                  A cele treba i nabourane auto? Mame dve c zera casem budeme potrebovat par clanku na vymenu a ty horsi si dam na FVE.

                2. Na té stránce, určitě něco bude. Případně nabouraná
                  Na té stránce, určitě něco bude. Případně nabouraná auta můžu kouknout po aukcích, ale moc bych tomu nedával.

                1. Hloupá otázka… ceny jsou v NOK, EUR… ?
                  Hloupá otázka… ceny jsou v NOK, EUR… ?

          1. Leaf SpySamozrejme mam ale podla neho , ale aj podla nisanu to
            Leaf SpySamozrejme mam ale podla neho , ale aj podla nisanu to skor vyzera na celkovu degradaciu packu je to ten nestastny rocnik 2011/12 kde sa na leafoch prejavoval tento problem najvyraznejsie.
            SAmozrejme ked mi oficialny servis nepomoze nic ine ako hrabat sa v tom aute neostava. Napiste mi spravu na vitek(zavinac)profielektrik.sk

    2. mám 24 Leafa něco přes tři roky a najeto cca 120tis km.
      mám 24 Leafa něco přes tři roky a najeto cca 120tis km. Dle Leaf spy jsou nyní baterie na 86% (dost jsem jim ublížil letos v létě – několikrát jsem je dálnicemi a rychlonabíjením hodně ohřál).
      Na výměnu baterií jsem se už ptal u importéra asi před cca 2 lety a tehdy mi potvrdil kompatibilitu 24 a 30kWh baterie. Vzhledem ke stejné podvozkové platformě to tak určitě bude i u 40 a 60 kWh Leafa, tzn odhaduju kompaktibilitu u celé řady.
      Otázkou bude, zda to nějaký autorizovaný servis bude schopen vyměnit a hlavně tu novou baterii sehnat / vzhledem k tomu, že jsem slyšel (a vše tomu nasvědčuje), že ty bateriové packety nestíhají vyrábět ani do nových aut….

        1. podle mě se k nim chovám úplně normálně, jen se snažím
          podle mě se k nim chovám úplně normálně, jen se snažím je moc často nevybíjet pod cca 20%, při stání delším jak pár dní je nechávám na cca 60%, na 100% to nabíjím jen když potřebuju, ale to je průměrně tak 3-5x týdně, rychlonabíjení používám několikrát týdně a snažím se je nepřehřívat.
          Jinak to není jen tento Leaf, ale podobně relativně dobře je na tom i eNV200, která má za cca 3,5 roku už přes 180tis km – můžete mrknout na
          http://www.qauto.cz/NeNV%20stotisic.htm

      1. Já si to nemyslím. Tahle baterie se bude méně zahřívat.
        Já si to nemyslím. Tahle baterie se bude méně zahřívat. Navíc, jestli tam nebude CCS2, tak to stejně bude možné nabíjet tak 50 kW, víc ani prd. To je méně než 1C, což baterka snadno unese. Podle mě tyhle leafy nebudou vůbec trpět problémy s teplotou.

          1. Bohužel se jedná o PR matení zákazníka, dle fotky
            Bohužel se jedná o PR matení zákazníka, dle fotky instalované stanice má tato standardní postarší Yazaki CHAdeMO konektor, který umí pouze 125A (50kW) On i výrobce stanice píše ve specifikaci že CHAdeMO umí zatím dodat pouze do 200A.

            Problém je v tom, že CHAdeMO dosud nezajistilo více než 200A konektory a i ty 200A (100kW) jsou dostupné až od léta 2018.

            Tzn. tato stanice výkonově 350kW zvládne přes CCS a pouze 50kW CHAdeMO. Není to chyba výrobce, čeká se až CHAdeMO laskavě zajistí certifikaci chlazeného kabelu/konektoru na 400A.

  2. Nejsem odbornik na chlazeni ci termodynamiku, ale clanky v
    Nejsem odbornik na chlazeni ci termodynamiku, ale clanky v eplus vodorovne selskym rozumem budou vice a nerovnomerne topit.
    Srovnavam to s patrovymi hrnci do kuchyne, kde to je prave vyhoda; tady ale naopak.
    Myslim, ze koncipovat auto pro long-range s tim, ze plne vyuziti kapacity bat je jen jednou a pak chladit, neni ideal.

      1. Rozdil je zcela zasadni a vychazi z toho, ze teplo stoupa
        Rozdil je zcela zasadni a vychazi z toho, ze teplo stoupa vzhuru a v bat boxu bez cirkulace NENI vodorovny pohyb vzduchu, byl-li by, mate pravdu Pepo, neni v tom rozdil.
        Otazkou je, zda v tom boxu (psalo se tu nekde) bude ventilator, pak selsky rozum rika, ze dobry (nikoli vyborny).
        A nakonec ano, vzdy tam bude nerovnomernost ohrivani.

Napsat komentář