Tesla ukončí nabídku elektromobilů Model S a X se 75kWh baterií

Šéf Tesly Elon Musk Tesla Model 3 klasicky na svém Twitteru oznámil, že zákazníci mají do této neděle poslední možnost objednat si elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X ve verzi se 75kWh baterií.

auto elektromobily Tesla Model X (vlevo) a Model S u nabíjecí stanice Tesla Supercharger.
foto: Tesla

Po uvedení elektromobilu Tesla Model 3 se to tak trochu dalo čekat. Tesla Model S ve verzi se 75kWh baterií byla nejlevnější dostupnou verzí ikonického sedanu. Tak trochu ale kolidovala s nejdražší verzí Tesla Model 3.

Baterie s kapacitou 75 kWh byla u elektromobilů Tesla Model S a X představena před dvěma lety. Tesla ale průběžně upravuje nabídku svých aut tak, aby výroba byla co nejjednodušší. Nyní zůstane v nabídce pouze 100kWh verze poté, co v červnu 2017 byla ukončena nabídka 90kWh baterie. Rapidně se tak zvýší nejnižší pořizovací cena elektromobilů Model S a X.

Zároveň je možné, že jde o přípravu na facelift/příchod nové generace Modelu S (je na trhu už šest let), a spolu s ní možná i větší kapacity baterie. Ta už by měla být postavena na nové generaci článků typu 2170 namísto dříve používaných 18650.

27 Comments on “Tesla ukončí nabídku elektromobilů Model S a X se 75kWh baterií”

      1. Ale já (respektive my – jde o auto sdílené dvěma rodinami
        Ale já (respektive my – jde o auto sdílené dvěma rodinami od nás z domu) mám Peugeota – Iona.
        Jenže Pažout je už 7 let starý, a za pár let nám udělá pá pá… a pak musíme najít náhradu.
        Kdyby Tesla začala prodávat nějakou adekvátní náhradu, bylo by to rozhodování snažší.

        A jestli jsem tomu dobře v tom videu rozuměl, tak nějaké lidové vozítko (nepřekládat do němčiny) plánují.

        1. „Kdyby Tesla začala prodávat nějakou adekvátní náhradu,
          „Kdyby Tesla začala prodávat nějakou adekvátní náhradu, bylo by to rozhodování snažší.“

          A v čem je dnes to rozhodování těžší? Pro vaše potřeby je EV na trhu už docela dost (malé s malou baterkou) a po Peugeotu iOn bude asi každé auto pokrokem, ne? 🙂

          1. Myslím, že se mýlíte.
            Za prvé to více méně vyplývá z

            Myslím, že se mýlíte.
            Za prvé to více méně vyplývá z onoho rozhovoru, který jsem dal v prvním příspěvku.
            A tuším, že hned model Y měl být původně zmenšený TM3, ale nově to prý má být na své vlastní platformě. Nicméně menší.

            1. Vy se mýlíte.
              Y bude velikostně hatchback TM3, hlavní

              Vy se mýlíte.
              Y bude velikostně hatchback TM3, hlavní výhoda co trochu sníží cenu (ale spíš hlavně zvýší marže) bude lepší návrh konstrukce pro rychlejší robotickou výrobu, a snad možná konečně i možnost oprav po menších nárazech za nelikvidační ceny.

    1. Nevyplatí se jim to. Zájem jejich zákazníků je spíš o
      Nevyplatí se jim to. Zájem jejich zákazníků je spíš o auta s vyšším dojezdem, prodávají se velmi dobře a s vyšší marží než levnější auta s malou baterkou. Není jediný (zatím) ekonomický důvod, aby Tesla vyráběla nějaké „lidové“ auto.

      1. Jak píšete v závěru, zatím. Já taky nespěchám.
        Teď se

        Jak píšete v závěru, zatím. Já taky nespěchám.
        Teď se prémiové vozy prodávají a vše co píšete je logické – vyšší třída = vyšší marže. Teď mají zákazníků víc, než stačí vyrábět, ale dříve či později bude muset zabrousit i do vod průměrnějších zákazníků s nižšími nároky.
        No a když ne, tak si Teslu holt nekoupíme, škoda, ale není to konec světa ne? Přesto doufat můžu. 🙂

        1. Ne nutně, Tesla se klidně může soustředit jenom na
          Ne nutně, Tesla se klidně může soustředit jenom na dražší vozy a vůbec nenabízet levnější. Záleží na situaci na trhu a na ostatních hráčích, co nabídnou za EV. Třeba Apple taky nenabízí žádné levné modely jako např. konkurenti v Androidu. A přesto mu kšeft prosperuje, ve vysoce konkurenčním prostředí.

                1. Levnější ano, ale v kontextu Tesly a USA. Nečekejte od
                  Levnější ano, ale v kontextu Tesly a USA. Nečekejte od nich variaci na trojčata nebo up!/Citygo.

                2. No ja zas slusel jak nekolikrat rikal, ze nemaji v planu delat
                  No ja zas slusel jak nekolikrat rikal, ze nemaji v planu delat levnejsi auto nez model 3, ono tech 35k USD je na americke pomery dost celkem dostupne auto….

Napsat komentář