Nissan dle očekávání na veletrhu spotřební elektroniky CES 2019 v Las Vegas představil novou verzi elektromobilu Nissan Leaf Plus.
foto: Nissan
UPDATE 9.1.2019 18.14: Nissan oznámil ceny nového Nissan Leaf e+/Plus pro Evropu. Budou, vcelku dle očekávání, o €5600 vyšší než u 40kWh verze. Nejnižší cena elektromobilu Nissan Leaf Plus tedy bude €45 500.
Nová verze elektromobilu Nissan Leaf nese označení „Plus“ nebo také „e+“. Ačkoliv se auto na CES 2019 představilo, některé záležitosti stále zůstávají nejasné. Pojďme na to, co jasné je:
NEPŘEHLÉDNĚTE Nissan potvrdil Leaf e-Plus s vyšším výkonem i dojezdem
Doma v Japonsku, kde společně s EU patří Nissan Leaf stále k bestsellerům, půjde nový Nissan Leaf Plus do prodeje už během několika následujících týdnů. V USA, kde je pod těžkou konkurencí vozů jako Tesla Model 3, Chevrolet Bolt a dalších, přijde na jaře a do Evropské unie dorazí během letošního léta.
foto: Nissan
Baterie elektromobilu je složena ze článků dodávaných společností LG Chem, tedy nikoliv AESC, které využívá 40kWh verze. Jsou naskládány těsněji, takže zabírají jen o málo víc místa (celkově baterie zabírá +5 mm). Stále ovšem články využívají pouze pasivní chlazení! Nissan si je nicméně svými bateriemi natolik jistý, že na ně dá záruku 160 000 km/8 let.
Nový Leaf nabídne také OTA (over-the-air) updaty, takže kvůli novějším mapám a dalším updatům softwaru už nebude potřeba jezdit do servisu. Konečně, 21. století!
foto: Nissan
Nový Nissan Leaf e+ je samozřejmě vynikající zpráva. Zůstává ale stále několik otázek. Především Nissan oficiálně neoznámil cenu elektromobilu. Hádáme ale, že bude muset být nižší, než $35 000, což je cena plánované nejlevnější verze Tesla Model 3.
foto: Nissan
Zároveň neznáme zatím hodnotu zrychlení 0-100 km/h, což samozřejmě není tak velký problém. Horší je to s dvěma specifikacemi, o kterých už víme: CHAdeMO rychlonabíjením a pasivním chlazením. Nissan totiž nejspíš zůstane poslední automobilkou, která bude CHAdeMO vyvážet i mimo Japonsko.
foto: Nissan
Co se týká pasivního chlazení, tady nás bude Nissan muset ještě hodně přesvědčovat, že ho má opravdu zvládnuté tak, aby a) nezpomalovalo nabíjení, b) neomezovalo výkon auta na dálnici, c) nedegradovalo baterii. Držíme palce!
foto: Nissan
foto: Nissan
foto: Nissan
foto: Nissan
Kdyby byl Nissan co k čemu tak by s 62 kWh baterkou přišel
Kdyby byl Nissan co k čemu tak by s 62 kWh baterkou přišel už před 2 lety a ne až teď. To by mu lidi ruce utrhali.
To si nemyslim.
Opravte si – 62 kWh Leafova multipytlíková baterie není od
Opravte si – 62 kWh Leafova multipytlíková baterie není od LG a pro americkou verzi auta je vyrobena v Nissan továrně v Tenesse. Tak pravil Nissan.
Čekáni na Rapidgate 2.
Doufám, že nebude.
Čekáni na Rapidgate 2.
Doufám, že nebude.
Je. Ale zdaleka ne tak hrozny jak jsme se obavali.
Nová 62 kWh baterka v detailech + video z
Nová 62 kWh baterka v detailech + video z výroby
https://insideevs.com/nissan-leaf-e-plus-62-kwh-battery/
Tak jestli má dle posledního vyjádření Nissanu i nová
Tak jestli má dle posledního vyjádření Nissanu i nová 62kWh baterie články od AESC, tak beru zpět svoji myšlenku níže a očekávám čtvrté dějství jedné velké tragédie.
Nemuzu se dockat na test. Hyperrapidgate na obzoru?
Nemuzu se dockat na test. Hyperrapidgate na obzoru?
Bjorn ten šmejd preverí, to si piš 🙂
Bjorn ten šmejd preverí, to si piš 🙂
Zadna tragedie se nekonala.
Osobně očekávám, že ta 62kWh baterie bude rozhodně
Osobně očekávám, že ta 62kWh baterie bude rozhodně lepší než 40kWh i bez teplotního managementu. Důvodem, proč byly dosud všechny baterie Nissanu tak problémové, bylo vždycky AESC. Jejich články nejsou úplný odpad, jen prostě konkurence (jmenovitě LG) byla vždy o level jinde. Použít LG články již v 40kWh baterii, tak se rapidgate nekonala.
Celkem mě zaujal ten parametr rychlosti nabíjení 70kW standard a 100kW špičkově. S těma 70kW nemám problém a nové 100kW (500V*200A) CHAdeMO stanice to umožní relativně hojně využívat. Nicméně obávám se, že s těmi 100kW peak se bude opakovat příběh Soul EV. Tzn. i kdyby to ta baterie/vůz dala(a je to klidně možné), tak to reálně nebude za praktickou dobu životnosti tohoto modelu moc kde vyzkoušet, protože k tomu bude třeba už 150kW CHAdeMO nabíječka, která dá alespoň těch 250A. A těch dle mého mínění v EU ani USA už moc postaveno nebude.
Stojan s CHAdeMO nad 50kW už někdo viděl?
Stojan s CHAdeMO nad 50kW už někdo viděl?
Ano (pravda ne u nás), Např. Bjorn i jiní už na něm
Ano (pravda ne u nás), Např. Bjorn i jiní už na něm zkoušeli nabíjet Kia Soul EV. Zhruba od léta 2018 jsou konečně dostupné 200A CHAdeMO konektory a koncem léta se 100kW (500V*200A) stanice začaly objevovat jak v certifikaci CHAdeMO tak i po cestách.
Ja jsem myslel, ze ccs je v dnesni dobe jediny povoleny
Ja jsem myslel, ze ccs je v dnesni dobe jediny povoleny rychlonabijeci standard v evrope. Jak si muze nisan dovolit prodavat tu nove auto s chademo kdyz i tesla se musela prizpusobit a dodavat model 3 s ccs vcetne prestavby superchargeru? To maji japoncici povoleno v tom delat hokej a neplati pro ne normy a predpisy?
Zákaz by v EU zvažován, ale nakonec stále můžete budovat
Zákaz by v EU zvažován, ale nakonec stále můžete budovat Chademo+CCS nabíjecí stanice.
Na druhou stranu vznikají projekty čistě CCS.
Bohužel nebyla zakázána 32A1f palubní nabíječka.
Věřím v tom případě by Jaguar měl 3f.
Evropská komise směrnicí nařídila, že každá nová
Evropská komise směrnicí nařídila, že každá nová dobíjecí stanice od podzimu 2017 musí být v případě AC dobíjení osazena konektorem Mennekes a pro DC dobíjení konektorem CCS. Nicméně směrnice vysloveně uvádí, že ostatní standardy jsou tolerovány, proti čemuž asi nelze nic moc namítat.
Bohužel ale EK dosud nevydala podobnou směrnici (platnou např. v Číně), kde by to samé pravidlo nařídila pro palubní zásuvky nově homologovaných vozů v EU. Díky tomuto opomenutí se vlastně vůbec nic nevyřešilo a problém zůstal. Sluší se dodat, že kdyby EK zavedla tuto zásuvkovou směrnici, pak by ta pro stanice byla vlastně již zbytečná.
https://insideevs.com/nissan-announces-leaf-e-price-europe-japa
https://insideevs.com/nissan-announces-leaf-e-price-europe-japan/
In the case of Europe, Nissan announced two Limited Edition versions for “old” and new version:
LEAF 3.ZERO (40 kWh) – from €39,900 (orders now, deliveries from May)
LEAF 3.ZERO e+ (62 kWh) – from €45,500 (orders now, deliveries from Summer)
Takze to vypada na rozdil 5k6 EUR (144kKc) mezi 40 a 62kWh.
Jako mě se fakt docela líbí, ale Nissane, víš kam si ho
Jako mě se fakt docela líbí, ale Nissane, víš kam si ho můžeš strčit za 45500€ ($51900)… Zdroj
My jsme vám strašně moc chtěli představit nový Nissan
My jsme vám strašně moc chtěli představit nový Nissan Leaf na podzim, ale bohužel nemůžeme a je to kvůli vyšetřování Carlose Ghosna, opravdu, fakt to není kvůli tomu, že to auto nemáme vůbec připravený.
…..
Tradááááá, představili jsme vám nový Nissan Leaf přesně v den, kdy se Carlos Ghosn poprvé objevil u soudu a píše o tom celý svět 😀
Tohle sem proste neslo nedat.
To je snad april tenhle
Tohle sem proste neslo nedat.
To je snad april tenhle clanek.
www idnes cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-jan-zima-bloger-blog.A190104_121713_automoto_fdv
Toho mazutového psychopata sem už pred časom niekto dával.
Toho mazutového psychopata sem už pred časom niekto dával. Škoda času to čítať.
Uprimne, cim se to tak lisi od zdejsich „vykladacu slova
Uprimne, cim se to tak lisi od zdejsich „vykladacu slova boziho“, kteri sami EV nejezdi? Jen opacna strana teze extremisticke mince.
NISSAN – sra@ka = vyhozené peníze a nervy…
NISSAN – sra@ka = vyhozené peníze a nervy…
Cena nejlevnejsi Verze Leaf Plus v Japonsku je asi 4,1 milionu
Cena nejlevnejsi Verze Leaf Plus v Japonsku je asi 4,1 milionu jenu s dani. Maji to na webu.
tady sme fčezku tyoe necpi nám sem furt ty rejžácký
tady sme fčezku tyoe necpi nám sem furt ty rejžácký šprdlíky, bud intenešnl $ anebo 800.000 CZK 😉 Kdo má furt přepočítávat ty rejžoviny mysli trochu, nám stačí jejich zadlužení +270% dublejt amen nazdar nebo lépe řečeno nasrrr :))
kdoví kolik jich tam blaflo
kdoví kolik jich tam blaflo 😉
autorevue.cz/v-tichem-oceanu-hori-nakladni-lod-s-3500-auty-na-palube-bylo-21-lidi
S tím nabíjením 0,1C je blbost. Už mám naježděno přes
S tím nabíjením 0,1C je blbost. Už mám naježděno přes 250 000 elektrických km a nejefektivnější pro baterie je je nabíjet cca 0,2-0,4C ihned po vybití, 0,1C z dlouhodobého hlediska snižuje kapacitu. Důležité je nebalancovat to na každý nabíjecí cyklus ale tak na každý desátý.Stejnětak je důležité při nižší teplotě stáhnout nabíjecí proud,a stejnětak při příliš vysoké teplotě. A rozsahy pracovní 30-95%, jednou za 14dní dát 30-100%, jednou za půl roku dát 0-100%.Mám informace z každého jednotlivého článku na celém battery blocku za každé nabíjení za posledních 6 let.
S čím jezdíte, mohu-li se ptát?
S čím jezdíte, mohu-li se ptát?
Jaká je degradace baterie po těch 6ti letech?
Jaká je degradace baterie po těch 6ti letech?
v jednej diskusii k tomu rozmeru „batérie“ napísal
v jednej diskusii k tomu rozmeru „batérie“ napísal supermegyrapidgate! články sú hustejšie, takže o prehrievanie sa netreba báť, BUDE!
Doufam ze pro EU tam bude menekes; obrazek nabijeci kaplicky
Doufam ze pro EU tam bude menekes; obrazek nabijeci kaplicky jasne ukazuje yazaki.
A koupit? To je oc tu bezi, predikovana cena ++5800EUR neni moc motivujici…
Včera jsem jel se svým novým Nissanem Leaf na dálnici a
Včera jsem jel se svým novým Nissanem Leaf na dálnici a byl jsem zklamaný 🙁 Po 50km při rychlosti 130mk/h, následně půlhodině rychlodobíjení, pak dalších 50km při 130km/h se přehřála baterie a musel jsem snížit rychlost na 90km/h 🙁 Sice jsem i se spalovákem jezdil po dálnici kolem 110km/h, ale někdy potřebuji jet rychle na otočku do Prahy (80km tam, rychlonabíjení, 8Okm zpět) tam jsem tedy s novým Nissanem Leaf narazil tvdřě 🙁 Jakmile tu bude Tesla Model 3, tak Nissana prodám a kopím Teslu 3. Jedinou výhodou zahřáté baterie je, že při její vysoké teplotě nabíjí Nissan až do 90% výkonem 19kW. Jinak kleá už při 80% pod 15kW.
Proč ho tak často nabíjíte? Kdyby jste jel trojčaty s 16
Proč ho tak často nabíjíte? Kdyby jste jel trojčaty s 16 kWh, tak to chápu, ale Leafem 40 kWh. Já ho trápil 135 tempomat v testu (kde bylo omezení tak 115) a dojel z Brna až do Klimkovic u Ostravy.
Rozhodli jsme se náhle, že pojedeme do Prahy 85km a zpět do
Rozhodli jsme se náhle, že pojedeme do Prahy 85km a zpět do spec. obchodu. Vyráželi jsme z domova s teplotou baterie 1/3 a cca 40% kapacity, nabíjeli cca 20min na rychlonabíječce až do 70% kapacity s dojezdem 170km tzn. dvojnásobek trasy 85km. Po rychlonabíjení byla teplota baterie 1/2. Po ujetí 50km rychlostí 130km/h zmizelo z dojezdu 115km, tak jsme zpomalili na 90km/h, protože jsem chtěl mít v baterce 20km rezervu. Zbývalo tedy ujet 35km a my měli v baterce 55km. U obchodu v Praze nám zbylo 30km, protože poslední úsek cesty byl lehce z kopce. Teplota baterie však byla 2/3 🙁 Nakoupili za cca 20min jsme a vyrazili jsme zpět. Zajeli 1km na rychonabíječku, kde jsme byli 30min a nabili na 80% s dojezdem 175km, ale teplota baterie už byla 4/5 tzn. v prvním červeném políčku. Po ujetí 50km v rychlosti 130km/h baterie zahlásila přehřátí a my museli zpomalit na 90km/h 🙁 Zdržení proti cestě spalovákem bylo cca 60min (dobíjení + pomalejší jízda). Pokud bych vrážel z domova s plně nabitým autem a studenou baterií, tak věřím, že by bylo zdržení jen 30min proti spalováku. S Teslou 3 by nebylo zdržení žádné.
To je tragédia a nie elektromobilita. A to mám tiež
To je tragédia a nie elektromobilita. A to mám tiež elektromobil, ale na toto by som nervy nemal.
Stačil by Vám Ioniq (za cenu T3 by jste měl i druhého pro
Stačil by Vám Ioniq (za cenu T3 by jste měl i druhého pro ženu) a dal by jste to po dálnici na jeden zátah. A pokud by jste vyjížděl s prázdnou bat., tak ho nabijete za poloviční čas.
Pro USA pozdě , už tam ztratili trhy.
Pro USA pozdě , už tam ztratili trhy.
40kWh verze nepoužívá články LG ale AESC.
40kWh verze nepoužívá články LG ale AESC.
Opravili jsme, díky!
Opravili jsme, díky!
co takhle udělat článek jak nás cizáci drbou na
co takhle udělat článek jak nás cizáci drbou na vodě?
pravdaovode.cz/wp-content/scripts/map2016/mapa012016.html
Tesla 3 LR bude 55kWh a Leaf 2+ bude 60kWh? To snad Elon
Tesla 3 LR bude 55kWh a Leaf 2+ bude 60kWh? To snad Elon nedopusti.
Tesla 3 LR ma cca 75kWh bateriu.
Tesla 3 LR ma cca 75kWh bateriu.
Sorry, mel jsem na mysli SR short range. A popletl jsem LR
Sorry, mel jsem na mysli SR short range. A popletl jsem LR mylne jako low range. Spravne je Long Range.
Takze SR 55kWh.
Pro vys. životnost baterie platí již delší dobu:
–
Pro vys. životnost baterie platí již delší dobu:
– nabíjet 1/10 kapacity
– používat ji mezi 40 – 90 procenty kapacity
– udržovat ji v povoleném rozmezí teplot
pak baterie něco vydrží.
Co to znamená nabíjet 1/10 kapacity?
Co to znamená nabíjet 1/10 kapacity?
Ma li kapacita jednoho clanku napriklad 100 Ah, tak je dobre
Ma li kapacita jednoho clanku napriklad 100 Ah, tak je dobre nabijet proudem 10A.
Asi nebudu nabijet jen doma ze zásuvky, pokud mám 40kW
Asi nebudu nabijet jen doma ze zásuvky, pokud mám 40kW baterku a možnost rychlonabíjení.
Ja jen objasnoval pojem 1/10 kapacity. Pri cestach pouzivam
Ja jen objasnoval pojem 1/10 kapacity. Pri cestach pouzivam take Chademo. Doma ale 10 az 16 A.
Jasně 0,1C
Jasně 0,1C
Co to znamená povolené rozmezí teplot?
Co to znamená povolené rozmezí teplot?
Tie dve hodnoty OK, ale ja mám jaksi zafixované 30-80%,
Tie dve hodnoty OK, ale ja mám jaksi zafixované 30-80%, alebo 20-80%
Záruka 8 let/ 160 000km
Neznáte náhodou někdo podrobnosti
Záruka 8 let/ 160 000km
Neznáte náhodou někdo podrobnosti záruky? Nevěřím, že tam nejsou žádná když a pokud…
Na to je zatím ještě nejspíš dost brzy, Nissan se cuká i
Na to je zatím ještě nejspíš dost brzy, Nissan se cuká i u některých specifikací a ceny.
čiste v právnickom výklade – vymenia batériu/články
čiste v právnickom výklade – vymenia batériu/články (oboje NIEnové) aby mala „sľúbenú“ kapacitu. ani o kúsok viac.
To vůbec.
Tam bude zacházení typu:
rychlonabíjení max xy
To vůbec.
Tam bude zacházení typu:
rychlonabíjení max xy C maximálně z za sebou, potom r krát balancování a pomalonabíjení pokud takto ne padá záruka
maximální hloubka vybití xy max zkrát za sebou, potom….
během života nesměl být BP maximálně vybit více než ….
atd atd – prostě vše, co postaví baterku mimo optimální stavy..podívejte se na LC testovací parametry baterky a tam je to optimální provozovat..
samozrejme v prvom rade je potreba VYHNÚŤ sa plneniu. ale, v
samozrejme v prvom rade je potreba VYHNÚŤ sa plneniu. ale, v prípade neskutočnej „vstřícnosti“ je to maximum možného.
Asi se to může v čase trochu měnit, ale základní
Asi se to může v čase trochu měnit, ale základní definice je zhruba tato:
Řidiči Nissanu LEAF jsou nyní kryti pro případ, že stav baterie zobrazený na přístrojové desce klesne během
5 let nebo 100 000 kilometrů pod 9 z 12 dílků.
Zdroj: http://leaf.nissan-autoin.cz/cena-a-vybava/zaruka-a-sluzby/
Roky, kilometry, jsou jiné než v článku, ale rámcově to je zhruba takto nastaveno, alespoň formálně…