Krátce poté, co Tesla uvolnila všechny své patenty v roce 2014, vznikla v Číně nová automobilka Xiaopeng Motors. Teď uvádí na trh své první auto, které se nápadně podobá elektromobilu Tesla Model X.
foto:
K dobru zakladatele společnosti Xiaopeng Motors, šestatřicetiletého Henryho Xia, musíme říct, že se inspirací elektromobily značky Tesla nikdy netajil. Dříve pracoval pro kantonskou automobilku GAC Group jako šéf výzkumu při vývoji elektrických aut. Později se mu podařilo získat investici bohatých čínských internetových podnikatelů a firem, např. Alibaba, Foxconn nebo Xiaomi.
NEPŘEHLÉDNĚTE BYD Tang EV600 – další pecka z Číny s 82,8kWh baterií
Prvním produktem automobilky Xiaopeng Motors je elektromobil Xpeng G3. Plně elektrické SUV upomíná k Tesla Model X jak zevnějškem, tak interiérem. Dokonce i grafika přístrojových panelů je podobná.
foto: Xiaopeng Motors
Synchronní elektromotor s permanentním magnetem má max. výkon 145 kW/300 Nm. Přesná kapacita baterií není známa, auto je na webu propagováno ve dvou verzích jako „baterie pro 351 km“ a „baterie pro 365 km“, což je doplněno ještě dojezdem „konstatní rychlostí“, a to 520 km/550 km.
Kde se ale vůz nemůže s Modelem X vůbec srovnávat, to je cena. Ta totiž začíná v přepočtu na $33 000 PŘED DOTACEMI, které, jak víme, jsou v Číně víc než štědré. Po nich vyjde auto na necelých $20 000, v přepočtu asi půl milionu korun.
foto: Xiaopeng Motors
V současné době by se v Číně měla rozjíždět velkovýroba elektromobilu Xpeng G3. Po automobilce NIO jde tak o další čínský start-up, který se dostal až k výrobě sériové výrobě svých aut.
Tedy, nějak nechápu, proč se o tomhle autě říká
Tedy, nějak nechápu, proč se o tomhle autě říká „přesná kopie Tesly model X“.
Jasně, palubní deska je hodně podobná a zjevně ji „okopčili“. Jinak ale, vnější tvary a design jsou úplně odlišné, přední maska, zadní lampy, boční linie… nenašel jsem jediný prvek, který by vypadal stejně. Xpeng má navíc klasické dveře.
A hlavně, všechny parametry se liší:
Xpeng G3 je oproti modelu X o 805 kg lehčí, o 58 cm kratší a o 18 cm užší. Kromě toho jde o pětimístné auto.
Kapacita baterií je 47 kWh, výkon motoru méně než poloviční, náhon jen na přední nápravu…
To mi prosím někdo vyložte, v čem jsou tahle auta stejná?
Nebo možná existuje nějaký mě neznámý význam pojmu „přesná kopie“…
Nechci tím říci, že G3 je špatné auto. Za tu cenu jsou parametry celkem slušné a auto může vyhovovat spoustě lidí.
Ale s Teslou model X podle mě nemá nic společného, snad jen to, že to je zřejmě od základu postavené jako elektromobil, na rozdíl od většiny jiných EV, co jsou přestavby spalováků.
Mimochodem, i v Číně se vyrábí celá řada podobných elektromobilů, třeba BYD Yuan, Zotye T300, Hanteng X5, Soueast DX3, Hawtai XEV260, BYD Song…
Proc vyraz „presna kopie“ v titulku? Protoze vic kliku, vic
Proc vyraz „presna kopie“ v titulku? Protoze vic kliku, vic zobrazeni reklam, vic penez pro server. Jednoduche.
off
Ruskej startup Aviar chce produkovat klasické Mustang
off
Ruskej startup Aviar chce produkovat klasické Mustang fastbacky v tesla stylu se 100 kWh baterkou.
https://electrek.co/2018/12/14/mustang-tesla-aviar-motors-electric-muscle-car/
Zvenku paráda, vnitřek nezáživnej + tlustý opulentní sedáky.
Cena 440 000 €
Ďábel je v detailech a ty se projevěj v momentě kdy to
Ďábel je v detailech a ty se projevěj v momentě kdy to dorazí na západní trhy, ale tentokrát to Číňani daj. Dřív nebo později.
Bohatě mi stačí elektrický autobus a vlak. Individuální
Bohatě mi stačí elektrický autobus a vlak. Individuální automobilová doprava je jenom pro bohaté lidi.
Velmi spravne.Kazdy podle svych moznosti.
Velmi spravne.Kazdy podle svych moznosti.
Přece nejsu blbec a budu Vám vytvářet zácpy.
Přece nejsu blbec a budu Vám vytvářet zácpy.
Kdyby tak uvazoval kazdy..to by bylo..Diky alespon Vam..
Kdyby tak uvazoval kazdy..to by bylo..Diky alespon Vam..
Když vidím ty zasekané brněnské komunikace, pomalu
Když vidím ty zasekané brněnské komunikace, pomalu popojíždějící kolony spalováků topící se ve vlastních exhalacích – přiznám se, že mne to ani nijak neláká.
Rozhlasovým moderátorům obvykle nezbývá než přát řidičům “pevné nervy”.
Jste moc hodne. Kdyby vas tak bylo vic.
Jste moc hodne. Kdyby vas tak bylo vic.
Dobrý. Mě osobně by ty technické parametry bohatě
Dobrý. Mě osobně by ty technické parametry bohatě stačily. Zrychlení nepptřebuju vůbec, k čemu, a dojezd no obvykle se vejdu do 60ti km za den, takže bych to měl minimálně na tři obvyklé dny a ještě by mi zbylo na jednu mslou zajížďku.
Mě by spíš zajímalo kolik garantují nabíjecích ciklů u jejich baterie a s jakým kapacitním poklesem? Rád dám za auto půl milionu, ale chci aby mi vydrželo alespoň 10 let.
A je škoda, že to opsali zhruba v poměru 1:1 kdyby to zmenšili, nebo usekli tu kapotu a kufr, bylo by to mnohem lepší. Takhle bude mnohem těžší to někde zaparkovat.
Mensi Tesla X bude Tesla Y. Pak bude i mensi PengPeng.
Mensi Tesla X bude Tesla Y. Pak bude i mensi PengPeng.
hmm Xpeng G3 – Xiaopeng Motors – dóost dobrá kára zdá se –
hmm Xpeng G3 – Xiaopeng Motors – dóost dobrá kára zdá se – šup s ní na čína express transibiřskou za 14 dní fpráglu 😉
PS: vy ještě neumíte čínsky?? :))))
xiaopeng.com/g3.html
dyž to čověk vidí …
youtube.com/watch?v=KDTRYIKBEXA
…
dyž to čověk vidí …
youtube.com/watch?v=KDTRYIKBEXA
… si říká : Proč se amerikánský nepřítel tesla srr do číny? opravdu to stihne vyluxovat?? :)) Ale bude vtom asi i politika, jak se dostak na kobylku domácím americkým ropákům fčele s trumpetou – vod lesa – tedyyyy z rudý číny ;))))
Nema to Falcon Wings jako prava Tesla. Ale mozna ze je to tak
Nema to Falcon Wings jako prava Tesla. Ale mozna ze je to tak lepsi.
Pomalu se učíme. 但中国人并不容易。
Pomalu se učíme. 但中国人并不容易。
ZVOLEJME HURÁÁÁÁÁ : fosilní šunti a teslapomlouvači
ZVOLEJME HURÁÁÁÁÁ : fosilní šunti a teslapomlouvači jdou konečně do šrotu!! :)) To byla doba než šašci pochopili :)))))
novinky.cz/muzi/492072-clarkson-a-spol-oznamili-po-17-letech-konec-jedne-ery.html
Naštěstí to není pravda, a podepsali ještě další dvě
Naštěstí to není pravda, a podepsali ještě další dvě sezóny, kde bude sice méně dílů, ale zato všechny v tom jejich nejlepším formátu – grandiózních cestovatelských dobrodružství s auty po světě.
Grandiózní hovadiny blbého, blbějšího a nejblbějšího,
Grandiózní hovadiny blbého, blbějšího a nejblbějšího, kde auta jsou jen rukojmí pro páchání dalších hovadin a posloucháních dalších keců.
Jen souhlas…
Jen souhlas…