Porsche navýší plánovanou výrobu elektromobilu Taycan

Šéf značky Porsche Oliver Blume řekl německému magazínu WirtschafsWoche, že vzhledem k neočekávanému zájmu bude roční výrobní kapacita elektromobilu Porsche Taycan navýšena.

Už v roce 2015 řekl tehdejší šéf Porsche Matthias Müller, pozdější šéf celého Volkswagenu, že Tesla nastavila standard, my musíme následovat“.
foto: Porsche

Původně Porsche plánovalo ročně vyrobit 20 000 kusů elektromobilu Taycan (původně známého jako Porsche Mission E). Teď to ale vypadá, že zájem o auto je tak velký, že toto číslo poroste.

O kolik přesně bohužel zatím není přesně jasné. Svůj podíl na tom nicméně bude mít i verze Cross Turismo, jejíž výroba teprve nedávno dostala zelenou.

Jen v Norsku, kde Porsche ročně prodává kolem 600 aut, má už na elektromobil Taycan téměř 3000 rezervací, každá v hodnotě 2500 eur. Porsche Taycan přitom půjde na trh teprve koncem příštího roku.

Blume dále potvrdil, že v roce 2025 bude zhruba polovina vyrobených vozů Porche vybavena elektrickým pohonem. Porsche se v tomto ohledu snaží přizpůsobit době a dohnat americkou automobilku Tesla.

Někteří zákazníci Porsche totiž právě k Tesle utíkají, jak nedávno přiznal Klaus Zellmer, šéf Porsche v Severní Americe. V aktuálním rozhovoru pro Los Angeles Times doslova řekl:

„Když se podíváte na to co Tesla udělala, podíváte se na jejich objemy a cenovou úroveň, je to skutečně ohromující. Když to dokážete udělat s jednou značkou a prodejní sítí bez dealerů a skutečnou prodejní organizací, je to ohromující o to víc.“

63 Comments on “Porsche navýší plánovanou výrobu elektromobilu Taycan”

      1. Dovtedy sa konecne svetova ekonomika zameria na nove
        Dovtedy sa konecne svetova ekonomika zameria na nove technologie ako priklad solarne foto-chemicke panely u ktorych sa energia slnka uklada do chemickych vazieb kvapaliny ktora prudi cez tieto panely.

        Ako si pozriete jeden zo starsich projektov Desertec tak zistite ze prezentovany nedostatok energie je len sposob ako ju kontrolovat a drzat je ako ekonomicku zbran. Uz dnes sa mozme bavit o ucinnosti viac ako 50% co v spojeni z kvapalinou ako aktivnou hmotou znamena ze zaroven mate aj vlastne ulozisko elektrickej ako aj tepelnej energie.

    1. Češi jsou všeobecně spíš proti dotacím do drahých
      Češi jsou všeobecně spíš proti dotacím do drahých věcí, a uspěchaného urychlování. Taky se samozřejmě všichni na sídlištích, co používají auto jen 2x týdne, bojí, pokud by elektra dostali příkazem.
      Takže pomalý nástup elekter hlavně do MHD, a ve vesnicích kde v garáži můžou levně nabíjet na noční jadernou elektřinu, naopak skoro nikomu u nás nevadí.

  1. dohnat americkou automobilku Tesla?? co je to za populistický
    dohnat americkou automobilku Tesla?? co je to za populistický žvásty, VW Porše se s Teslou nedá ani srovnávat jaká je namachrovaná předražená nepraktická fosilní autodebíka :)) Tahle odnož konzervy nikdy nemůže sahat Tesle ani po paty. Nejde kupředu, nic nenapravuje jen klijenty drbe :)))))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-porsche-taycan/

    1. prosím tě prober se jo, ano Tesla se s Porsche nemůže
      prosím tě prober se jo, ano Tesla se s Porsche nemůže srovnávat, to máš pravdu, ale protože by to byla pro Porsche urážka, podobné prostoduché jedním směrem hovořící příspěvky mě akorát ubezpečují v tom, že na tomto webu je lepší příspěvky nečíst

    1. Tesla má ještě minimálně 2 roky čas… tohle se začne
      Tesla má ještě minimálně 2 roky čas… tohle se začne vyrábět na konci roku 2019 (zatím poslední posunutý termín) a v roce 2020 je plánovaná výroba 20.000ks. Je taky otázkou, jestli bude cílit na stejnou skupinu zákazníků a jaká bude konečná cena. Bych si tipnul, že cenově to bude spíš model X.

            1. nabíječky budou, neměj strach, ty se pořád něčeho
              nabíječky budou, neměj strach, ty se pořád něčeho bojíš 😀 že nebudou baterky, ted zase, že nebudou nabíječky. VW vyřešil baterky tak že jich nakoupil pro 50 milionů aut a stejně tak to bude i s nabíječkama, prostě je postaví když bude potřeba, už se přestan bát 😀

                1. Hele ho jak se žvatlálek zoufale utěšuje. :)))
                  Vśechno

                  Hele ho jak se žvatlálek zoufale utěšuje. :)))
                  Vśechno bude, jenom to Audi má zrovna howno skladem takže e-tron musí jít pozdějc do prodeje protože kromě problému se softwérem pro něj LG ještě nemá baterky a navíc je zdražilo o 10 %. Tak se handrkujou vo ceně. 😀 Jo jo v koncernu to maj vošéfovaný, to nejsou žádný béčka, ale pořádný dinosauři. Gigabaterkárny nikde, nabíječky nikde, ale hlavně že jsou to lídři k pohledáni :)))
                  https://www.insidercarnews.com/audi-e-tron-launch-delayed/

                1. Sklopím sedačky a vejde se ledacos.
                  Sklopím sedačky a vejde se ledacos.

                2. ozana:
                  Sedačky lze sklopit u kombíka taky – prostor je

                  ozana:
                  Sedačky lze sklopit u kombíka taky – prostor je nesrovnatelně větší.
                  Nezkoušej tu poučovat někoho, kdo na rozdíl od tebe v různých autech vozil vše možné, včetně rozebraných vozidel.

                3. Bež si hladit svůj výuční list než ti ho seberou pro
                  Bež si hladit svůj výuční list než ti ho seberou pro nesvéprávnost.

                4. hele ty vyuční liste, ty si zřejmě nedodělal ani
                  hele ty vyuční liste, ty si zřejmě nedodělal ani základní školu, naučil si se číst a psát a tím to skončilo, od té doby tady jen prudíš s Teslou, i dítě na prvním stupni základní školy ví jaký je rozdíl mezi sedanem a kombikem tak se tu nesnaž měnit skutečnost, to tvé zaryté zastávání Tesly už hraničí s duševní poruchou, tvrzením, že i sedan tesla s je lepší než jakékoliv kombi to jen potvrzuje

                5. Za to ty ses ještě číst ani nenaučil ty trubko. O tom,
                  Za to ty ses ještě číst ani nenaučil ty trubko. O tom, že „sedan tesla s je lepší než jakékoliv kombi“ jsem nikde neřek ani slovo a ani si to nemyslím, tak si to laskavě nacpy zpátky do svý huby odkud ti to vypadlo a zklidni hormon 😛
                  Duševní poruchu máš akorát ty z tý svý alergie na Tezlu, s kterou se tu vnucuješ. Tvoje alergie ani tvoje mindráky nikoho nezajímaj. 😛

                6. ozana:
                  Aha, almary nestěhuješ. A taky nevozíš

                  ozana:
                  Aha, almary nestěhuješ. A taky nevozíš rozměrnější předměty, a taky nepotřebuješ atd. atd., prostě nemáš argument proti tomu, že kombík je vždy jen a pouze výhoda.

                7. Nejraději mám hatchback, kombíka nepotřebuju. To co já
                  Nejraději mám hatchback, kombíka nepotřebuju. To co já potřebuji odvézt se vejde i do modelu 3.

                8. Chechto ty si fakt tak blbej jak daleko vidíš. Najdi si FB
                  Chechto ty si fakt tak blbej jak daleko vidíš. Najdi si FB skupinu „Co se všechno vejde do mý Tesly“ a zalez zpátky pod kámen.

                9. Chechto ty jsi jak špatně natrávenej voběd. Ten taky
                  Chechto ty jsi jak špatně natrávenej voběd. Ten taky dělá chvíli „dobrotu“ ale nakonec vždycky skončí, tam kde patří.
                  Tak si pospěš ať to už máme za sebou a bude tady chvíli klid.

              1. Ehm a model S je takovy typicky reprezentant pro cechacka
                Ehm a model S je takovy typicky reprezentant pro cechacka dostupneho rodinneho sedanu, ze? Co treba porovnavat srovnatelne auto, napr. Oktavku nebo Passat v sedan vs. kombi provedeni a ne auto, ktere je o nejakeho pul metru delsi a 30cm sirsi nez ten Passat kombik (o oktavce nemluve)?

                1. To porše pro čecháčka nebude určitě, tam se nevejdou ani
                  To porše pro čecháčka nebude určitě, tam se nevejdou ani kufry na dovolenou na letiště.

      1. Ono vybrousit dvanáct válců, dvanáct pístů, vyfrézovat
        Ono vybrousit dvanáct válců, dvanáct pístů, vyfrézovat přesnou klikovou hřídel a smontovat to ručně, vyladit to, dalo vážně hodně práce. V podstatě co kus motoru to originál. Namotat měděné dráty na rotor a spojovat baterie do bloků dovede celkem rychle každý obyčejný robot automat. 🙂

      1. Netuším jaká bude produkce, ted za poslední 4 měsíce
        Netuším jaká bude produkce, ted za poslední 4 měsíce mají vyrovnaný průměr cca 19 tis. aut měsíčně, což není pořád ani těch 5000 týdně. Já bych počítal prodaná auta, ne vyráběná na sklad. Až budou prodávat 500 tis. aut ročně, pak uvěřím, že to dotáhli kam chtěli.

        1. To mi tedy povězte, kde berou ta auta, když je produkce 19
          To mi tedy povězte, kde berou ta auta, když je produkce 19 tisíc měsíčně, podle vás vyrábí na sklad a k tomu všemu jen v USA za poslední 4 měsíce dodali 23175/29975/20325/24600 + cca 5000/měsíc ve zbytku světa.
          Tak se mi zdá, že neuvěříte ani až těch 500 tisíc příští rok dodají a když jo, tak si vymyslíte „uvěřím až milion, dva miliony, deset milionů…“.

                1. No vždyť říkám, že jste marnej 🙂 Počítat roční
                  No vždyť říkám, že jste marnej 🙂 Počítat roční produkci automobilky jako počet doručených kusů jednoho modelu v jednom státě, protože ostatní státy a starší modely se nepočítaj, to už je snad na nějakou diagnózu.
                  A víte že Škoda loni vyrobila jen 1924 aut? Samozřejmě nepočítám starý plečky jako Octavii či Fabii, jenom nejnovější Karoq a jenom prodeje v ČR :-D.

      1. Mě se líbí. Pokusím se o objednávku, jesli na mne vyjde.
        Mě se líbí. Pokusím se o objednávku, jesli na mne vyjde. Myslím, že tady někoho strašně štve, že VW ( Porsche )takové auto bude vůbec vyrábět. Je tu dost lidí, co by koncern rádi viděli v krachu. Ale pánové, ten německý autoprůmysl živí cca 10% naší ekonomiky.

        1. Chápeš to špatně, lidi jsou jen naštvany že jim VW svým
          Chápeš to špatně, lidi jsou jen naštvany že jim VW svým dízllobingem zasíral životní prostředí, lhal a podváděl ve velkým (dízlgejt, kartely), totálně se vykašlal na ekoauta v době kdy je už ostatní vyráběli a ještě k tomu jenom sliboval a nesplnil. Vůbec se nikomu nedivím, že už jim nevěří a nenechá na nich nit suchou. Naopak se všichni nemůžou dočkat, kdy ty svoje werky konečne daj na trh. Lidi by si v podstatě přáli aby vyráběli miliony EV, ale vidí jak jsou ve vśem pozadu. Základem EV nejsou jen auta, ale hlavně velký baterkárny a infrastruktura nabíječek a v tom VW těžce pokulhává. Je to vidět na tom jak se snažili nástup ekoaut zbrzdit a když jim Čína dala koule do svěráku tak tam okamžite vystartoval ministr průmysl aby to oddálil, ale Čína řekla ne. Buďto dodáte 10 % EV nebo tu neprodáte ani ťuk.
          Stejně tak je jakmile jejich „hybridy“ přišli v německu o dotace protože nesplňují nivé emise!!! tak je hned přestali prodávat! :O Toyota s tím problém nemá. Tady je vidět jak na to VW v reálu kašle a je to pro něj jen zlo, který nechtěj. Je to moloch co udělá jen to k čemu donucenej. Víc ani ťuk.

          Mě se koncept Porše i ID líběj dizajnově daleko víc než Tesly, ale bohužel jenom hezkej vzhled nestačí.

          Otázka je jak dlouho bude ten autoprůmysl ještě živit naší ekonomiku, když dinosauři zaspali a jsou 10 let pozadu. Klidně je pak položi Čína se svejma levnejma autama a bude utrum s evropským sutoprůmyslem. Z historie a tradice se nenažerem.

            1. VW slibotechna:
              VW v roce 2010 sliboval že v roce 2018 bude

              VW slibotechna:
              VW v roce 2010 sliboval že v roce 2018 bude prodávat 300 000 elektrických aut ročně.

              VW Makes Big Bet on EVs
              https://www.wired.com/2010/07/vw-300k-evs-annually-2018/

              German automakers stop selling plug-in hybrids after losing incentives
              https://electrek.co/2018/09/27/german-automakers-stop-selling-bmw-porsche-plug-in-hybrids-losing-subsidy/

              Zatímco v ČR chcíp pes…
              „Za rok 2020 chce Škoda prodat celkem 2 000 elektrických a plug-in-hybridních vozidel.“
              https://www.novinky.cz/clanek/proc-skoda-jeste-neprodava-elektromobil-nestaci-jen-postavit-auto-40071155

Napsat komentář