Volkswagen v roce 2026 ukončí vývoj spalovacích motorů, v roce 2040 i jejich prodej

Teprve aféra dieselgate přinutila Volkswagen k doslova přelomové transformaci. Michael Jost, strategický šéf značky VW, aktuálně na konferenci ve Wolfsburgu řekl, že „pracují na poslední platformě pro vozidla s nenulovými emisemi“.

Poslední generace spalovacích vozů koncernu Volkswagen s dieselovými či benzinovými motory půjde na trh v roce 2026. Poté se bude koncern zaměřovat už jen na vylepšování této platformy, ale nikoliv na vývoj nových motorů.

Místo toho se hodlá plně soustředit na plně elektrický pohon. „Postupně budeme spalovací motory odstavovat až na absolutní minimum,“ řekl Jost. První vozy od základu vyvinuté jako elektromobily přitom Volkswagen skrze své značky Audi, Porsche a další, představuje teprve nyní.

Jde o Audi e-tron, který bude následovat v příštím roce také Porsche Taycan a další luxusní vozy. Pak, v letech 2019-2020, přijdou na řadu konečně také zcela nové elektromobily řady Volkswagen ID, které by měly bodovat zajímavým poměrem cena/dojezd.

Současná nabídka elektromobilů koncernu Volkswagen je velmi omezená. Smrskává se vlastně pouze na Volkswagen e-Golf a Volkswagen e-Up! Volkswagen nicméně slibuje, že v příštích letech nainvestuje do elektromobility desítky miliard a jeho elektromobily budou o polovinu levnější než ty od Tesly.

Aktuálně také Volkswagen pracuje na vytvoření aliance s americkou automobilkou Ford. Obě automobilky si od toho slibují posílení nejen v oblasti spalovacích aut, ale také elektromobility. Kromě toho Volkswagen hledá místo pro novou továrnu v USA, v pořadí teprve druhou po továrně Chattanooga v Tennessee, a také uvažuje o stavbě gigatovárny na výrobu baterií v Evropě.

Do roku 2030 chce mít koncern Volkswagen (napříč značkami, tedy včetně těch jako Škoda, Seat a dalších) na trhu 300 elektrifikovaných vozů, včetně dodávek a nákladních aut.

94 Comments on “Volkswagen v roce 2026 ukončí vývoj spalovacích motorů, v roce 2040 i jejich prodej”

  1. Dovolil bych si chlapce z Vlčího hradu jemně upozornit, že
    Dovolil bych si chlapce z Vlčího hradu jemně upozornit, že rok 2019 začíná přesně za 23 dnů. Takže chci vidět – ať netlačím na pilu – 2.1.2019 ty nové slíbené elektromobily řady I.D. Bože to jsou zase píár kecy……

      1. Děkuji, to já vím. Stejně jako vím jaké jsou ohlášené
        Děkuji, to já vím. Stejně jako vím jaké jsou ohlášené plány třeba Škodovky ohledně eCityGo, první rok celých 2.000 elektromobilů ročně pro celý svět, +-5 denně. To je manufaktura.
        Teslu III neřeším, ta se dělá v tisících měsíčně a už dávno se dodává. Logicky nejprve v místě výroby a logicky nejprve v nejdražších verzích, tenhle model známe od dob Roadsteru.
        Měřím všem stejným metrem. Jedni mají plnou hubu keců, druzí plnou knihu objednávek a reálně prodávají.

        1. No když to víš, proč tak zuřivě požaduješ aby něco
          No když to víš, proč tak zuřivě požaduješ aby něco představili 1.1.? 🙂 Tesla slibuje T3 za 35tis. už roky, a pořád nic, nějak jsem si nevšimnul že bys tyhle nejen sliby, ale už spíš klamání klientů odsuzoval. Takže, ne, fakt neměříš všem stejně. Jak se něco šustne kolem VW tak jseš jak podrážděná vosa, jak jde o Teslu tak tě problémy nezajímají. Trochu víc nadhledu… Ja si zkusenosti elektromobilistu rad prectu, ale nemam rad fanatismus ani na jednu stranu. At ti to jezdi…

          1. Vytrháváte z kontextu. VW dlouhodobě kecá a nic. Tesla
            Vytrháváte z kontextu. VW dlouhodobě kecá a nic. Tesla dlouhodobě dodává. Že podcenili poptávku, to je věc jiná. Čekali maximálně 100.000, přišlo půl milionu. Tesla nevydává každý týden jednu recyklovanou zprávu. Tesla nekecá od roku 2011, jakým je lídrem a kolik set tisíc vozidel bude chrlit v roce 2018. Ona to dělá. Dokonce už čtvrtým typem elektrického vozu bez kompromisů. A to je začínající garážová automobilka. Versus stoletý moloch, který má 2 parodie, aktuálně vyplodil třetí. Tak jaký metr chcete uplatňovat?

  2. Ještě tam chybí, že VW předpokládá prodej fosilních
    Ještě tam chybí, že VW předpokládá prodej fosilních motorů do roku 2040, protože na 2050 EU vyhlašuje pro CO2 nulu.
    Ale chybí tam samozřejmě i to, že má jít hlavně o EU a možná Čínu, na jiných světových trzích bude nabízet benzínové motory daleko déle.

      1. Tesla neni vyrobce velmi drahých až nedostupných vozů,
        Tesla neni vyrobce velmi drahých až nedostupných vozů, stejne jako nim neni Jaguar nebo Audi. To vsechno jsou automobilky pro stredni tridu, vyrobci velmi drahých až nedostupných vozů jsou treba Cadillac,Hongqi, Bugatti nebo Rolls Royce. Tesla se vyhradne zameruje na mainstream elektroaut pro bezne lidi, VW nema byt největším výrobcem uplne levných a co nejdostupnějších aut od toho jsou tady automobilky Lada, Mahindra, nebo Dacia. Kdyz bude VW vyrabet evozidla tak budou stat STEJNE jako ty od Tesly!

        1. Lada a Mahindra jsou víc jak 10x menší lokální
          Lada a Mahindra jsou víc jak 10x menší lokální automobilky, co nemusí s platy mezinárodně konkurovat.
          VW je největší světový výrobce levnějších aut, porovnatelná je jen Toyota, ale ta v EU prodává dráž.
          Jelikož VW che být největší globálně, tak musí ve svých výpočtech brát v potaz globální střední třídu, a ta je v průměru na úrovni asi tak jako v Česku, a kolik se tady prodává těch superdostupných Tesel?

        2. VW je drahej a Tesla levná? Vy už tady máte snad všichni
          VW je drahej a Tesla levná? Vy už tady máte snad všichni úplně vypatláno v hlavách ne? Nejlevnější tesla 1,5 mil a prý levná, VW u dvou třetin prodaných aut se této ceně ani nepřiblíží, tady dávají příspěvky snad jen hnupové to není možný

      2. nesmíš číst placený manipulativní zdroje to abys
        nesmíš číst placený manipulativní zdroje to abys nevkládal takový voloviny ;))
        Hele pověz nám z kerýho debilního prstu sis vycucal že Tesla je výrobce velmi drahých až nedostupných vozů? Z idnesu forbesu nebo šračkojidů autodebilfórumrevímrdprd :))))))

        TESLA JEDÉÉÉÉ a VW SI ANI NEŠKRT TESLA JEDÉÉÉ … ;))

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

      3. Prober se z diskotéky VW který není výrobcem levných a co
        Prober se z diskotéky VW který není výrobcem levných a co nejdostupnějších plnohodnotných automobilů. Dokonce to nedokázal slpnit ani Hitlerem plánovanej brouk. Lidi co něj spořili ho najonec stejně měli snad 2x dráž. A dnešní ceny VW a jejich hodinový sazby v servisech to jsou slušný pálky.
        Lol.
        V ČR si 80 % lidí nekupuje ani nový spalováky, ale jen ojetiny.

  3. Tito proklamace evropskych vyrobcu, je to jenom zoufala snaha
    Tito proklamace evropskych vyrobcu, je to jenom zoufala snaha zvratit pokles akcii a uklidnit akcionare. VW se boji ze je v trzni kapitalazaci brzo predbehne Tesla kam prejdou jejich akcionari a zanedlouho jich preskoci taky azijsti vyrobci. Nic to nemeni na faktu ze vw, peugeot a spo. proste konci tak jako tak protoze nema ani levnou pracovni silu jako v asii, ani moderni technologie jako v americe ani lithiove baterky ani nic cimby mohli konkurovat.

    1. V Jižní Koreji a Japonsku mají automobiloví dělníci na
      V Jižní Koreji a Japonsku mají automobiloví dělníci na pásu podobné platy jako v Německu, a mnohem větší než má VW na Slovensku či Španělsku.
      A v Číně kde jsou platy opravdu násobně nižší, zase vyrábí VW nejvíc ze všech.
      Jediná automobilka, která má asi vlastní i základní bateriové články může být BYD a ještě Toyota má ty zastaralé metalhydridové.
      Jinak zbytek automobilek světa je na tom podobně, a vše u nich závisí jen na tom, kolik si dopředu objednají od skutečných baterkářů.

    2. Pokud chces kazat o zoufale snaze uklidnit akcionare tak to
      Pokud chces kazat o zoufale snaze uklidnit akcionare tak to ses solidne strelil do nohy, se poptej guru Muska kdo byl par tydnu pred krachem… a na to jejich kreativni ucetnictvi z posledniho kvartalu myslim taky jeste dojde…. ach ti elektrofanatici, hlava ve hvezdach a realita nikde.

      1. Projděte si Mikeši poslední pár desítek let života
        Projděte si Mikeši poslední pár desítek let života dinosaurů, uvidíte kolikrát stáli před krachem oni a kolikrát jim vlády pomohly. Ostatně ty pomáhají „pobídkami“ už předtím, než vůbec kopnou do země a postaví fabriku. Fajn dotovaný byznys, tihle spalováci.

          1. Neměli bychom zapomínat
            Hyundai 2,415 miliardy

            Neměli bychom zapomínat
            Hyundai 2,415 miliardy korun
            https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/stat-posila-prvnich-900-milionu-pro-tovarnu-hyundai/r~i:article:474658/?redirected=1544292167
            Stát dá do rozvoje zóny Škoda Auto v Kvasinách dvě miliardy korun
            https://byznys.ihned.cz/c1-63729170-stat-da-do-rozvoje-zony-skoda-auto-kvasiny-dve-miliardy-korun

            Tesla splatila vládní půjčku. Jako jediná americká automobilka, o 9 let dříve
            z automobilky odešlo na účet ministerstva $452 mil. Půjčka je tím splacena.
            http://www.hybrid.cz/tesla-splatila-vladni-pujcku-jako-jedina-americka-firma-navic-o-9-let-drive

            1. Anonym samozřejmě v evropské zaslepenosti nechápe ani
              Anonym samozřejmě v evropské zaslepenosti nechápe ani rozdíl mezi vratnou státní pomocí = půjčka, natožpak že na podporu ceny vozu má nárok každá automobilka, která v USA produkuje elektromobily a hybridy, a to formou ne slevy z ceny auta, ale slevy na daních. Tzn. že stát si nevezme část Vašich daní, pokud si koupíte elektromobil. Jenže to musíte nejdříve vydělávat a daně platit. Kdežto evropští soudruzi, třeba slovenští nebo němečtí, jenom dotují cenu slevou na vůz. Norští pro změnu odpouštějí DPH z vozu.

              A jen tak z legrace, jaký průser je dodnes TPCA Kolín:
              Japonská automobilka Toyota a francouzský koncern PSA Peugeot Citroën začaly spolupráci na výrobě malých automobilů zvažovat v roce 2000. O umístění nové továrny se kromě Česka ucházelo mimo jiné Polsko, rozhodnutí padlo v prosinci 2001. Ve prospěch lokality v Ovčárech u Kolína hrálo i to, že byla připravena tamní zóna, původně chystaná pro nový závod BMW (ten nakonec vznikl v Lipsku). JINÝMI SLOVY ZASÍŤOVANÉ POZEMKY ZDARMA, NEVYČÍSLENO
              investice do továrny Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) přesáhly 20 miliard korun, další miliardy korun pak investovali do svých výrobních provozů v průmyslové zóně subdodavatelé automobilky. Investice patřila k nejvyšším v historii ČR. Lákadlem pro Toyotu, PSA i další výrobce byly státní pobídky, které dosáhly přibližně dvou miliard korun. Státní příspěvek mohl být vyšší, TPCA jej také kvůli hospodářské krizi a slabšímu odbytu plně nevyčerpala. JINÝMI SLOVY JEN KRIZE UŠETŘILA ČESKÉMU DAŇOVÉMU POPLATNÍKOVI ALESPOŇ ČÁST ZE 2 MILIARD
              V souvislosti s výstavbou továrny byla posílena dopravní infrastruktura. Kromě železniční vlečky k nedaleké trati Poděbrady-Kolín nebo obchvatu Ovčár bylo pro TPCA důležité i napojení na dálnicí D11, jež bylo zpočátku provizorní. Dálnice byla v úseku mezi sjezdem za Poděbrady a Chlumcem nad Cidlinou otevřena alespoň v polovičním profilu až v prosinci 2005. JINÝMI SLOVY ŽELEZNIČNÍ A SILNIČNÍ INFRASTRUKTURA Z DŮVODU FABRIKY OPĚT Z NAŠICH DANÍ, NEVYČÍSLENO
              Pro město Kolín byl příchod automobilky pozitivním jevem, továrna totiž poskytla práci více než 3 500 zaměstnanců. Zároveň město dodnes tíží dluhy, které mu vznikly při budování zóny a také při výstavbě 851 bytů, určených pro zaměstnance TPCA. Někdejší vedení radnice počítalo s pomocí vlády, kterou mělo údajně přislíbenou. Ta však nepřišla a zhruba miliardový dluh zůstal městu. Na konci letošního roku by se dluh měl snížit na 422 milionů korun, úvěr bude Kolín splácet ještě deset let. A DALŠÍ MILIARDA AUTOMOBILCE PRO JEJICH LIDI, DODNES JI KOLÍN SPLÁCÍ
              Zdroj: https://auto.idnes.cz/kolin-tpca-psa-toyota-kolinata-tovarna-fabrika-vyroba-pf5-/automoto.aspx?c=A181123_092602_automoto_fdv

            1. „Výchozím bodem je samozřejmě svatba. No a potom už jsou
              „Výchozím bodem je samozřejmě svatba. No a potom už jsou jenom samá pozitiva a sociální jistoty. První dovolená v Jugoslávii, následuje první dítě, pak již výše zmíněný automobil, zde se stávám zástupcem ředitele, druhá dovolená v Jugoslávii, druhé dítě.“
              Hodně mi to připomína falšwagn 😀

  4. Aféra přinutila
    co dělají:
    – pracují na platformě s

    Aféra přinutila
    co dělají:
    – pracují na platformě s nenulovými emisemi
    – koncern se bude zaměřovat na vylepšování platformy s nenulovými emisemi

    co nedělají, ale nadále slibují:
    – HODLÁ se plně soustředit na plně elektrický pohon
    – by měly bodovat
    – takže nabídka je velmi omezená
    – slibuje, že v příštích letech nainvestuje do elektromobility
    – hledá místo pro novou továrnu v USA
    – Do roku 2030 chce mít 300 elektrifikovaných vozů

    Se třemisty vozy to v roce 2030 ne globálních trzích jasně vytrhnou. Prostě je to banda debilů, kteří si myslí, že jsme akcionáři a můžou nám slíbit stejně jako jim cokoli. Hlavně, že nic nedělají. Sorry, hledají a vylepšují stávající spalováky.
    Du blejt.

    1. No jasný ty asi tak víš co dělají. Když mají přijít s
      No jasný ty asi tak víš co dělají. Když mají přijít s ID příští rok tak určitě nic nedělají, začnou měsíc před prodejem 😀 víš vůbec jak se takové auto dlouho připravuje a testuje? Tesla pracuje na EV 15 let a co dokázala? Auto na elektriku, to dokáže udělat kdejakej trotl, navíc za cenu která absolutně neodpovídá kvalitě. Těží jen z toho, že to nikdo jinej nedělá. Kdyby Tesla měla spalovací motor tak o ní ani nevíš. Pokud jde o EV výrazně pod milion tak slibují všichni včetně Tesly, ta po dvou letech výroby zjistila, že to neumí, šašci trapní, dělají auta za miliony a s kvalitou zpracování VW před dvaceti lety, to tady mám obdivovat? Dyt ty auta ani designově nevypadají draze, S už je okoukané a designově o ničem už po těch letech, X to je jedno z nejošklivějších aut vůbec, jediné co se dá z mého pohledu považovat za pěkné auto je model 3, pokud se nedívám tedy do vnitřku, tam je to americkej korejec jak vyšitej

      1. „Tesla pracuje na EV 15 let a co dokázala?“
        No, podľa mňa

        „Tesla pracuje na EV 15 let a co dokázala?“

        No, podľa mňa docela hodně.
        1/ vyvinuli a predávajú štyri rôzne modely aut. Jeden skončil, ďalšie dva sú na ceste. Taký Faraday Future sa nedostali zatial ani po prvý model, Fisker stihol skrachovať asi tak vo fáze, kde Tesla len končila s predajom Roadstera a začali vyvíjať S-ko.

        2/ za 10 rokov sa prepracovali z „garážovky“ na mass-producera (150ks aut predaných za 2008, 200k+ aut predaných za 2018).
        Koľko start-upov toto dokázalo?

        3/ vytvorili okolo seba kult porovnateľný s Applom, či Harley Davidson. Koľko firiem niečo také dokáže?

        4/ v podstate len svojím marketingom dokázali z väčšej časti vlastnoručne otočiť trh:
        Pred 2008 o EVčkách nikto verejne neuvažoval.
        V 2010 tu už bol aspoň Volt a Leaf. Časom ďalšie veci.
        Ale až po 2017tom, kedy internet zaplnili správy o tom, že TM3 si objednalo 400k ľudí za pár dní, zrazu všetky veľké automobilky pochopili, že tu je nejaký segment na ktorý sa treba pozrieť trošku bližšie.

        Môžu sa ti nepáčiť ich autá. Môžeš mať výhrady k cene a ku kvalite. Musk sa ti môže z duše protiviť.

        Ale zároveň musíš uznať, že Tesla píše výnimočný príbeh. Taký, o ktorých sa bez srandy budú písať knihy, či už pochvalné, alebo kritické.

        To ozaj hociktorá firma nevyčaruje z klobúka.

        1. Těch bodů je řádově víc. Za zmínku stojí určitě
          Těch bodů je řádově víc. Za zmínku stojí určitě ještě 11414 Superchargerů oproti jednotkám kusů konkurence; TM3, TMS a TMX jsou 3 nejbezpečnější auta vůbec (dle NHTSA – nejmenší pravděpodobnost zranění); nejlepší autonomní řízení (dle IIHS); mimo auta ještě největší instalovaná baterie na světě; solární panely integrované do střechy a mnoho dalšího.

          1. ty si se asi zbláznil, nejbezpečnější jo? pokud v nich
            ty si se asi zbláznil, nejbezpečnější jo? pokud v nich zrovna neshoříš nebo tě nepošlou do zdi, autopilot je největší podvod, kam se hrabe dieselgate, když něco nazvu autopilotem, tak to něco znamená a je to úplně něco jiného, než když to nazvou asistentem řízení, Tesla tento termín použila zcela záměrně a vědomě, tak jako spoustu dalších věcí, nebot nyní dvě třetiny lidí věří, že to auto umí samo řídit a nějaké věty v manuálu které říkají neco jiného to nezachrání, to je jen pojistka pro teslu aby se zbavila odpovědnosti v případě průseru, nevím o žádné případu, že by dieselgate a to že auto vypouští o několik gramů více emisí než by mělo zabíjelo lidi

                1. Jo voni se statistici budou ptát výrobců na to kolik jim
                  Jo voni se statistici budou ptát výrobců na to kolik jim pochcípalo v jejich autech lidí? Ty si fakt upad na hlavičku ty jantare. Máš howno fakta v ruce, jen tu blábolíš svoje nesmysly a vymlouváš se na nesmysl. :)))

                2. Ofiko statistiky ne, ale zrovna u Tesly se o každé smrtelné
                  Ofiko statistiky ne, ale zrovna u Tesly se o každé smrtelné nehodě ví. Celkem jich bylo 14 (13 TMS a 1 TMX) a dá se říct, že pokud s Teslou nesjedeš ze srázu, nenapálíš v dálniční rychlosti do pevné překážky nebo si s ní nejdeš zaplavat do bazénu, tak v ní přežiješ úplně všechno.

                3. No, nevím o tom, že by se nějaká automobilka chlubila
                  No, nevím o tom, že by se nějaká automobilka chlubila počty mrtvých ve svých autech. O bezpečnosti by měly vypovídat crashtesty.
                  Věř tomu, že Tesle víc než komukoliv jinému hlídá každý přešlap, samozřejmě včetně tragických nehod, celá armáda lovců senzací. Většinu z nich pochopitelně platí firmy na druhé straně barikády.
                  Avšak normální je, že když je někdo vepředu, ostatní ho můžou tak akorát kopat do zadku.
                  A jestli věříš tomu, že během jednoho roku Teslu kdokoliv předběhne, tak jsi fakt naivní.
                  Ale konkurence je zdravá a tak všem ostatním firmám držím palce, včetně VW. Bude to dobře pro nás všechny.

                1. No fakticky autonomní řízení úrovně 1 je i obyčejnej
                  No fakticky autonomní řízení úrovně 1 je i obyčejnej adaptivní tempomat. Máte asi na mysli samořízení – plně autonomní řízení úrovně 5 – ano, to zatím není nikde. To ale nic nemění na tom, že podle IIHS je prostě ten asistent od Tesly nejpokročilejší – nejlépe se udrží v ve správné stopě.

        2. No já nepopírám to co dokázali, ale zároveň si z toho
          No já nepopírám to co dokázali, ale zároveň si z toho nesedám na zadek, jako mnozí zde, kterým už T leze na mozek a budou se tu zastáva do krve této značky. Jo udělali něco v čem byli první, ale je potřeba to brát s rezervou, postavili auto které je jednodušší postavit než to běžné spalovací, postavili ho za cenu premiovou ale kvalita premiová není, udělali nekolik revolučních kroků pro lepší ovzduší, ale opravdu revoluční to bude až ty auta budou levnější než spalovací, protože jen tak zmiznou staré vraky ze silnic, Tesla za mega toto nesvede, takové auto nekoupí člověk co má doma dvacetiletý diesel, Teslu si koupí možná ten co má moderní diesel dva roky starý a taková auta mi na silnici vadí rozhodně nejméně, jestli dokáže udělat někdo levný EV tak je o právě VW a pokud splní jen třetinu toho co říkají tak ne za 15 let ale za rok budou mít modelů vic jak Tesla, Applem, ani Harley Davidson Tesla podle mě nikdy nebude, to jsou lídři svého segmentu, Tesla má pouze revoluční pohon, jinak ve většině věcí zaostává a pokud se nezlepší, tak konkurence tento náskok dožene zřejmě již během roku a během následujícíh let zavalí trh obrovským množstvím modelů, již nyní vidíme EV se srovnatelným dojezdem jako Tesla s podstaně menší baterií i cenou

          1. Ni ty si ale žvanílek, co je prosítě revolučního na
            Ni ty si ale žvanílek, co je prosítě revolučního na teslím pohonu, vzdyť to je princip snad vo 100 let starší než pohon spalováků. :))
            Ještě nám prosmítě pěkne vyjmenuj tu „většinu věcí v kterej Tesla zaostává“ ty kvákale. Tak šup ať to lítá :)))

            1. no tak o to hůř pro Teslu když ani ten pohon není zádný
              no tak o to hůř pro Teslu když ani ten pohon není zádný zázrak techniky, zaostává v servisu, v ceně, v praktičnosti, v dílenském zpracování, v ergonomii, v kvalitě materiálů, v podstatě ve všem když pominu pohon, vzhled je sice individuální ale i tak to není nic úchvatného, design ala hyundai rok 1997, kdyby v tom byl spalovák tak je to naprosto podprůměrné auto, takže nech toho snění, plakáty tesly nad postelí si klidně nech ale tady už trochu koriguj ty své výlevy jo 😀

              1. Jo takhle, tak to si jí teda čóveče radši nekupuj a
                Jo takhle, tak to si jí teda čóveče radši nekupuj a radši si kup úchvatný Lambo, nebo bávo, to tě určitě uspokojí. Vod tý doby co auta jezděj na slícovaný plechy tak už není co řešit. S tímhle vodu nenaženeš. Akorát pak nebreč že si na semaforech vždycky druhej :))))

        3. “ v podstate len svojím marketingom dokázali z väčšej
          “ v podstate len svojím marketingom dokázali z väčšej časti vlastnoručne otočiť trh“

          Vzhledem k tomu že skoro nemaj marketingový oddělení a nevyhazujou doslova miliardy $ za reklamy jako to dělaj dinosauři, tak o to je to úctyhodnější 😀
          Shchválně si dohledejte kolik miliard utopěj dinosauři každej rok v reklamách, bude vám z toho špatně.

  5. A co na to jásavci libující si že se k nám do ČR
    A co na to jásavci libující si že se k nám do ČR přesune výroba Prasatů? Ještě pořád to prohlašujete za úspěch? Místo toho aby se u nás rozjížděla výroba akumulátorů a elektromobilů, tak spějeme k montování značně „perspektivní“ komodity na trhu. To bude tlak na školství abychom měli vysoce vzdělanou společnost. Jo a do montoven nepřivezeme ani jednoho cizince. Sami si vystačíme s lopatami kterých tu máme spousty a jsou ochotny pracovat za hrst rýže.

    1. Já chci hodinky s vodotryskem
      Od mládí do dnes mi je nikdo

      Já chci hodinky s vodotryskem
      Od mládí do dnes mi je nikdo nedal a ani nenabídnul.

      Rok již jezdím elektromobilem za 215kKč, protože jsem se rozhodl jít reálně za svým názorem a ani jsem pro vůz nemusel mimo ČR. Bylo to jednoduché.

      Takže máš k tomu něco kostruktivního? Nebo dál budeš honit v kapse a rozepisovat se o tom veřejně? (třeba groš)

    2. Ale takové auto je již dávno v provozu.Já koupil před
      Ale takové auto je již dávno v provozu.Já koupil před rokem 4.místný citroën c-zero, zánovní 16tkm najeto se servisní knížkou.Dojezd cca.110km….pro město a meziměsto úpně stačí.Průměrná spotřeba 13kW/100km kilometr provozu mě vyjde na 30 haléřů….Cena 230tkč
      Stačí se jen porozhlédnout a neplakat tady..

        1. Nechci byt hnidopich, jen upresnim, ze to zpomaleni rotace je
          Nechci byt hnidopich, jen upresnim, ze to zpomaleni rotace je mensi. Zdroje se ruzni, ale vejdou se do rozmezi 1 – 2 ms za stoleti, tj 1 – 2 s za 100.000 let. Vase rychlost by rikala, ze pri konstantnim zpomalovani 0 na 24 hodin by jsme se dostali za necelych 87 milionu let.
          Ja Vam s tema vetrnikama nevim. Kdyz koukam vetrniky u nas a na sidliste dvanactipatraku, tak mi prijde, ze ty vetrniky maji tak nejak mensi odpor v proudeni. Kdyz vezmu vysoke vetrniky a siuletu Manhattanu, Chicaga, Singaporu, apod., zase se mi zda, ze vetrne elektrarny maji mensi odpor. A to u mest jeste vemte v uvahu vzestup tepleho vzduchu, ktery brani proudeni, podobne jsou na tom jaderne elektrarny, ktere otepluji a vysusuji okoli. A to nemluvim o utvarech, ktere nesouvisi s lidskou cinnosti – horami. Samozrejme jde jen o uvahu selskym rozumem, nemam tento nazor podlozen zadnym vyzkumem.

  6. „pracují na poslední platformě pro vozidla s nenulovými
    „pracují na poslední platformě pro vozidla s nenulovými emisemi“
    oni PRACUJÍ 2018 ?! :))))))))))))))))))))))))))))))))))
    dobrej ftip soudruzi
    až na to že to není konzerwágn ftip ale smutná realita TSI autopopelnic a jejich manenanžerstva kde měsíční plat začíná na 150.000 CZK měšíčně 😉

    PS: hádejte kde na ně asi tak kradou 😉

    tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

    autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg

    zpravy.idnes.cz/dubajska-princezna-planovala-utek-na-jachte-ji-uneslo-komando-indicke-more-1tf-/zahranicni.aspx?c=A181204_123535_zahranicni_kha

    youtube.com/watch?v=UN7OEFyNUkQ

  7. Pokud se chcete po ránu pobavit, přečtěte si
    Pokud se chcete po ránu pobavit, přečtěte si zpátečnickou diskuzi na auto.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A181205_132400_automoto_fdv

    Jeden názor lepší než druhý. Nestihnou, nechali se porazit diktátem Bruselu, jiný radši vodík, elektromobily jsou nesmysl, opakování starých dávno vyvrácených demagogií atd. Pokud máme tolik lidí kteří vzdorují faktům a věří jen na pomluvy tak se pak nelze divit že u nás volby dopadají tak jak dopadají.

    K samotnému článku, jsem rád že lidi v VW pochopili kudy jde trend autoprůmyslu a rychle otáčejí do směru vytyčeného Teslou. Na rozdíl od jistých amerických výrobců je to příjemná změna a držím jim palce ať se jim to podaří, schopné inženýry na to nepochybně mají, jen ten mangement to až donedávna slušně zazdíval.

    1. VW nepochopili, ti dááávno chápali, ale schválně
      VW nepochopili, ti dááávno chápali, ale schválně brzdili, to nejsou vůdci ani nikdy nebyli. Vůbec rychle neotáčejí do směru vytyčeného Teslou, právě naopak, zatím leda tak těžce ztrácejí čas při namáhavým mletí hubou dízlblejt :)))))))))))))

      hho.webnode.cz/znacka/vw-germany-/

    2. Jo. Vetsinou desny tale tahle diskuze je uplne silena. Nejvic
      Jo. Vetsinou desny tale tahle diskuze je uplne silena. Nejvic mi nevadi ze jsou lidi proti, ale ze jsou proti na zaklade nesmyslnejch znalosti. Jeden blabol za druhym. Co cekat od naroda kterej ma za premiera trestne stihanyho stb/ex-komouse.

      1. Ne,že bych věřil v Babišovou svátost,ale nesmyslnou
        Ne,že bych věřil v Babišovou svátost,ale nesmyslnou znalostí je i tvrdit o někom,že je komunista a vědět,že je ve skutečnosti kapitalista jako vyšitý!Stejně tak je obviněn již dlouho,ale pořád se nic neprokázalo.
        Tak jak,budeme nesmyslně kecat,nebo se budeme držet faktů a uznáme je!

        1. Bureš není kapitalista ani náhodou, je to jen nenažranej
          Bureš není kapitalista ani náhodou, je to jen nenažranej koumouškej vykuk co celou dobu jen kouká jak si zadarmo přilepšit a co kde čmajznout a vyšmelit stejně jako to udělal s Agrofertem za podpory svejch estébáckej kámošů a Zemana. Podíl za 368 milionů koupil za 2,5 milionu!!! Takhle se poctivě podniká.
          Co schvátí už nikdy nevrátí. Přitom se tváří jak kámoš lidí a má plnou hubu toho že prej pracuje a maká. Výsledky jeho práce stojej za howno.

          Však si přečti jak se „poctivou“ prací vypracoval od korunky… asi tak jako Krejčíř a jemu podobní tuneláři.
          http://forum24.cz/podil-v-agrofertu-v-hodnote-360-milionu-koupil-babis-za-25milionu-za-vlady-zemana/

          1. Všichni ti „velkopodnikatelé“ si mohou podat ruce, Kelner
            Všichni ti „velkopodnikatelé“ si mohou podat ruce, Kelner taky koupil pojišťovnu zadarmo, kdy po nákupu získal stamiliardový záruční fond o kterém se nikde nepsalo. Ten se ale alespon nehrabe do politiky aby si mohl nakrást ze státní kasy jako Babiš. Bohužel třetina obyvatel to Babišovi žere, ještě že mu nepošlou peníze na nějaký fond chudákovi. Teď vymyslel vládní kanceláře za 10 mld, které ve skutečnosti budou za 15 mld. a nějaká miliarda za nechtem zůstane. No nic, je to tady svistvo.

  8. Dnes v 21:00 na BBC zaprodání evropanů arabský ropě
    Dnes v 21:00 na BBC zaprodání evropanů arabský ropě !!

    bbc.co.uk/mediacentre/proginfo/2018/49/escape-from-dubai

    zpravy.idnes.cz/dubajska-princezna-planovala-utek-na-jachte-ji-uneslo-komando-indicke-more-1tf-/zahranicni.aspx?c=A181204_123535_zahranicni_kha

    youtube.com/watch?v=UN7OEFyNUkQ

Napsat komentář