Audi v Evropě končí s plug-in hybridem A3 Sportback e-tron, smůlu mají i další plug-iny

Nový standard výpočtu spotřeby WLTP nahrazující zastaralé NEDC znamená pro řadu evropských automobilek potíže. Audi kvůli němu ukončilo prodej obou svých plug-in hybridů.

Zatímco evropské automobilky se novému standardu výpočtu spotřeby a emisí WLTP přizpůsobit nestihly, mimoevropská konkurence to překvapivě zvládla.
foto: Audi

Po ukončení prodeje plug-in hybridního SUV Audi Q7 e-tron zařízla ingoldstadtská automobilka i svůj úplně první plug-in hybrid, model Audi A3 Sportback e-tron. Ten přitom teprve nedávno prošel omlazením.

Během následujících 18 měsíců se na trh chystá nová generace vozu, která přijde i s novými pohonnými jednotkami. V současné době tak ale Audi nemá na trhu žádný plug-in hybrid a dokonce ani elektromobil.

Uvedení prvního elektromobilu Audi e-tron bylo zhruba o měsíc odloženo kvůli problémům se softwarem.

Audi ale není v problémech osamoceno. Podle Automotive News musel Volkswagen kvůli WLTP zastavit prodeje Volkswagen Passat GTE i Volkswagen Golf GTE. BMW už nenabízí některé své plug-in hybridy, stejně jako Porsche (Panamera E-Hybrid) a Mercedes-Benz.

Jádro problému spočívá v příliš malých bateriích těchto plug-in hybridních modelů. To má za následek, že auta mají průměrné emise nad 50 g/km. Jiní výrobci se na novou situaci předem připravili. Například Mitsubishi, když nedávno představilo novou verzi Outlander PHEV s 13,8 kWh baterií a emisemi 46 g/km.

InsideEVs, Autocar.co.uk, Automotive News Europe

16 Comments on “Audi v Evropě končí s plug-in hybridem A3 Sportback e-tron, smůlu mají i další plug-iny”

      1. Tady pán od Audi z Vámi odkazovaného článku tvrdí něco
        Tady pán od Audi z Vámi odkazovaného článku tvrdí něco jiného:
        An Audi spokesperson said: “We will introduce new engine models during changes of generation or product upgrades. Introducing them at this stage in the product lifecycle is not constructive in economic terms.”
        Volně bych to přeložil tak, že se jim uprostřed generačního cyklu nevyplatí homologovat stávající pohon, když na obzoru jsou nové generace motorů (které taktéž budou muset projít stejnou homologací)

                1. Dík za odkaz.
                  U tý A3 e-tronu je to nicméně zatím

                  Dík za odkaz.
                  U tý A3 e-tronu je to nicméně zatím spekulace, páč nevíme, zda se v WLTP vejdou pod těch 50g CO2/km a kvůli tomu to zařízli nebo se jim to jen nevyplatí, jak uvádí ten člověk od Audi.
                  Odpověď nám dá generační obměna motorů, zda tam bude i plugin verze či nikoliv.

          1. To vždyť to píšu (jen jinými slovy).
            Prostě to zařízli

            To vždyť to píšu (jen jinými slovy).
            Prostě to zařízli ne z důvodů technických (neprojití homologací), ale z důvodů ekonomických (moc malé prodeje, aby se jim to vyplatilo dělat teď, když u nastávající generační obměně motorů tu homologaci budou muset dělat znovu)

  1. No příliš malé baterie…..to ale rozhodně nebyl případ
    No příliš malé baterie…..to ale rozhodně nebyl případ Q7 E-tron, která měla naopak jednu z největších baterií na trhu (a dvoufázové! nabíjení). Je to (pro někoho) takřka ideální auto – přes týden čistě na baterii a o víkendu to mohlo díky naftovému šestiválci tahat i těžký přívěs (auto, koně, karavan, …apod.)

    1. Ani bych se nedivil, skončí každý, kdo se pořádně
      Ani bych se nedivil, skončí každý, kdo se pořádně neopře do EV a zvlášť v prémiovém segmentu se ten čas krátí o dost rychleji (jen letos budou prodeje EV v své cenové relaci tvořit tak 8 % a to rozhodně už není zanedbatelné). Navíc kolik z vlastníků nového Audi nemá vlastní barák či garáž – možná tak jednotky procent – takže tam je volba pak jasná.

Napsat komentář