Seat jde do mikromobility, ukázal elektrickou koloběžku

Seat nedávno na světovém kongresu Smart City Expo v Barceloně představil novou elektrickou koloběžku „eXS KickScooter powered by Segway“. Nyní hledá španělská města pro spuštění pilotního projektu sdílení svých elektrokoloběžek.

Strategická smlouva mezi společnostmi SEAT a SEGWAY reaguje na rostoucí poptávku po elektrické městské mobilitě na posledním úseku trasy.
foto: Seat

Seat se chce stát měřítkem v oblasti elektrické městské mobility. A elektrická koloběžka je prostředkem, který k tomu má španělské automobilce spadající pod koncern Volkswagen dopomoci.

Elektrokoloběžka je společným dílem společností Seat a Segway. Dojezd s elektrickým pohonem může činit až 25 km, max. rychlost je 25 km/h.

Elektrokoloběžka je společným dílem společností Seat a Segway. Dojezd s elektrickým pohonem může činit až 45 km (s přídavnou baterií, běžně 25 km), max. rychlost je 25 km/h.
foto: Seat

Dopravní kolony, nedostatek parkovacích míst a nízkoemisní zóny v centrech měst patří mezi výzvy, jimž musí řidiči každý den čelit. Pokud k tomu připočteme 20% snížení počtu zákazníků mladších 30 let v Evropě, kteří si hodlají pořídit automobil, pak je zřejmé, že se požadavky na dopravu mění.

Nová elektrokoloběžka Seat eXS powered by Segway je řešením mikromobility pro uživatele, kteří se chtějí ve velkoměstě dopravovat efektivně a trvale udržitelně.

Zahájení prodeje modelu eXS se očekává v prosinci za cenu 599 eur.

Zahájení prodeje modelu eXS se očekává v prosinci za cenu 599 eur. Skládací elektrická koloběžka váží 12,5 kg, baterie má 187 Wh.
foto: Seat

Cílem značky Seat v rámci strategie „Easy Mobility“ (Snadná mobilita) je rozšiřovat portfolio produktů a služeb uváděním nových řešení pro městskou mobilitu na trh, a to v souladu se strategií koncernu Volkswagen v oblasti mikromobility. Ta počítá s tím, že jednotlivé koncernové značky budou postupně uvádět na trh vlastní řešení, zaměřená na městskou mobilitu.

„Naším cílem je učinit ze značky Seat měřítko v oblasti mikromobility. Snažíme se proto seznamovat všechny obyvatele měst s možnostmi, které Seat nabízí pro hospodárné, trvale udržitelné, rychlé a zábavné cestování po velkoměstě,“ řekl Lucas Casasnovas, ředitel produktového marketingu společnosti Seat.

tisková zpráva

24 Comments on “Seat jde do mikromobility, ukázal elektrickou koloběžku”

  1. Dalsi podvod? Ako moze mat 187Wh bateria pri 12,5kg kolobezke
    Dalsi podvod? Ako moze mat 187Wh bateria pri 12,5kg kolobezke dojazd 45km ked xiaomi s 280Wh bateriou pri rovnakej hmotnosti ma 20-25km ale oficialne 30km? Niekto nema nejake cisla spravne.

    Okrem toho teraz som xiaomi m365 kupil za 385Eur a bezne stoji tych 420 Eur. Kto si kupi toto za 600Eur?

      1. To je uz sice lepsie ale stale nie dost. Takze oficialny
        To je uz sice lepsie ale stale nie dost. Takze oficialny dojazd mal byt o 30% nizsi nez ma xiaomi a ta ma 30km cize realny dojazd bude niekde okolo 15-17km co je na taku kolobezku celkom malo a na trhu su podstatne lepsie.

        Skoda ze sa na SK a CZ velmi nedostava dvojmotorovy model S5 dualmotor. To by bola parada. Ale VW nevie robit sexy veci a dokonca si ich ani kupit.

  2. Nevím, jestli je to souhra náhod nebo okopírovaný dizajn,
    Nevím, jestli je to souhra náhod nebo okopírovaný dizajn, ale přesně na tomhle jsem se vozil minulý čtvrtek na eSalonu a velmi příjemné. Jednoduchost ovládání rychlosti i brzdy palcem, tuhost podvozku a současně kolečka zvládala pěkně nerovnosti (kabeláž, přechody na koberce atp.), neměl jsem povit že by kloub řídítka podvozek neseděl nebo se viklal a pohodlně se na tom stálo, dost místa pro 2 nohy po 30 cm. Váha je sice dost, ale s praktickým popruhem nebo obalem s popruhem dobré i do MHD. Nevím, jaká bude cena u nás (pokud to nebude jako u Peugeotu akce 2 Peugeoty za cenu jednoho, přičemž kupující auta dostal bicykl navrch), ale podobně dobrá Xiaomi Mi Electric Scooter 2 M365 je už za 10, ne za v přepočtu 15 tisíc Kč.

Napsat komentář