Elon Musk tvrdí, že Ford brzy zkrachuje; Ford kontruje a zavádí novou pozici ředitele elektrifikovaných vozů

Ford je v elektromobilitě značně pozadu a Elon Musk dokonce nedávno řekl, že právě Ford bude automobilkou, která v příští recesi zkrachuje (tu minulou kupodivu přežil). Evropský Ford teď kontruje alespoň tím, že zavádí novou pozici: ředitel pro elektrifikované vozy.

Ford jmenoval Steva Hooda do nově vytvořené pozice ředitele elektrifikovaných vozů Ford of Europe
foto: Ford

Ford jmenoval Steva Hooda do nově vytvořené pozice ředitele elektrifikovaných vozů Ford of Europe. Hood tedy bude odpovídat za celou strategii, nové obchodní modely, vývoj a výrobu elektrifikovaných vozů i rozvoj jejich servisního zázemí.

Vytvoření této nové pozice reprezentuje součást plánu přeměny a oživení evropských aktivit společnosti Ford. „Mít silného lídra pro celou oblast elektrických vozů v Evropě je pro redesign našich aktivit na kontinentu klíčové, a proto jsem rád, že mohu Steva Hooda uvést do jeho nové funkce,“ řekl k této změně Steve Armstrong, prezident Fordu pro Evropu, Střední východ a Afriku.

„Steve přitom bude úzce spolupracovat s naším globálním Týmem Edison a bude odpovědný za vývoj širokého portfolia elektrifikovaných vozů, vyhovujícího požadavkům evropských zákazníků.“

Ford plánuje do roku 2022 investovat 11 miliard dolarů do vývoje elektrifikovaných vozidel (včetně plug-in hybridů a vozů poháněných elektřinou z akumulátorů). První vlaštovkou v Evropě bude Ford Mondeo HEV kombi s hybridním pohonem, jenž bude představen veřejnosti začátkem příštího roku.

V roce 2019 uvede evropský Ford na trh i tzv. „mild-hybrid“ 48 V a zahájí výrobu Transitu Custom jako plug-in hybridu. O rok později představí společnosti plně elektrické SUV s dojezdem 480 km a další dva plně elektrifikované vozy.

Nadřízeným Steva Hooda bude přímo evropský prezident Steven Armstrong a také Ted Cannis, ředitel globální divize elektrifikovaných vozů Ford Motor Company. Hood nastoupil do Fordu v roce 1985 a zastával různé pozice v prodeji, marketingu a servisu. Do své nové role přechází z místa viceprezidenta pro marketing, prodej a servis v Changan Ford, společnosti, jež vyrábí osobní vozy pro čínský trh.

tisková zpráva

57 Comments on “Elon Musk tvrdí, že Ford brzy zkrachuje; Ford kontruje a zavádí novou pozici ředitele elektrifikovaných vozů”

  1. Dobrý den, chci se podělit o mé nádherné svědectví. Po
    Dobrý den, chci se podělit o mé nádherné svědectví. Po dlouhých letech ve vztahu ke svému manželovi se rozloučil se mnou, udělal jsem vše pro to, abych ho přivedl zpátky, ale všechno bylo marné, chtěl jsem ho zpátky tak moc kvůli lásce, kterou mám pro něj jsem ho prosil se všemi, dělal jsem sliby, ale odmítl. Vysvětlil jsem mému příteli mému problému a navrhla, že bych měl spíše kontaktovat kouzelník, který by mi mohl pomoct odhodit kouzlo, abych ho přivedl zpátky, ale já jsem ten typ, který nikdy nevěřil kouzlu, neměl jsem jinou možnost než to zkusit, já poslal emailem kouzelník a řekl mi, že není problém, že všechno bude v pořádku před třemi dny, že se můj býval před třemi dny vrátil ke mně, on dal kouzlo a překvapivě druhý den, to bylo kolem 16:00. Můj bývalý mi říkal, byl jsem tak překvapen, že jsem odpověděl na výzvu a všechno, co řekl, bylo, že byl tak líto, že se všechno, co se stalo, že chtěl, abych se k němu vrátil, že mě tak moc miluje. Byl jsem tak šťastný a šel k němu, a tak jsme začali znovu žít šťastně. Od té doby jsem dělal slib, že někdo, koho vím, že má nějaký vztah problém, bych pomohla takové osobě tím, že jsem se obrátil na něho jediného skutečného a mocného kouzelníka, který mi pomohl se svým vlastním problémem. e-mail: babawalewiseman01@gmail.com mu můžete poslat e-mail, pokud potřebujete jeho pomoc ve vašem vztahu nebo jiném případu.

    Láska kouzla
    Vydělat dobré peníze nebo vyhrát loterii.
    Dosáhnout úspěchu v podnikání.
    Duchovní problémy.
    Vyhrajte soudní věc.
    Podívejte se na svého partnera života.
    Získejte dobře placenou práci.
    Získejte kontrolu nad svým manželstvím.
    Získejte laskavost a získat přitažlivost od lidí.
    Vraťte ztracené peníze.
    Uzdravte všechny nemoci. jak léčitelná, tak nevyléčitelná.
    Vyřešte problémy s těhotenstvím a požehnejte s babiessem atd.

    Obraťte se na tohoto skvělého muže, pokud máte nějaký problém s trvalým řešením
    přes babawalewiseman01@gmail.com
    WhatsApp: +2348129806153

    Poděkuj mi později

  2. Musk toho napovídá, je to taková jeho hra – má spoustu
    Musk toho napovídá, je to taková jeho hra – má spoustu problémů se všema svýma projektama, tak kope kolem sebe a ukazuje na problémy všech ostatních.
    Bohužel tyhle jeho klukoviny a nerespekt k soupeřům mu dělají velmi medvědí službu… stejně jako až fanatické chování fanoušků Tesly a jejich agresivní rétorika, zvláštní skupina likvidátorů elektromobility, jsou pak zmanipulovaní politici a političtí úředníci. Zbytečně to schazuje elektromobilitu a její šanci se důstojně zařadit do energetického mixu.

    1. Spíš ostatní kopou do Muska a nejvíc do Tesly. Shorteři
      Spíš ostatní kopou do Muska a nejvíc do Tesly. Shorteři si platí články šířící pomluvy a lži jen aby klesla hodnota akcií a oni mohli vydělávat. Fanatické je spíš chování kritiků kteří se s radostí chytají jakékoli špatné zprávy o Tesle ať se zakládá na dojmech nebo překroucených faktech.

      Jaký má Musk problémy se svýma projektama? Zatím všechny úspěšně rostou:
      Tesla – Rekordní výroba – jak samotné Tesly tak i ve světovém měřítku elektromobilů, dosáhnutí ziskovosti (což mu mimochodem umožní splácet dluh a nový už vytvářet nepotřebuje), stálé rozšiřování Gigafactory, nová Gigafactory v Číně, několik projektů ve stádiu vývoje: Semi, Model Y, nový Roadster, Pickup. Kromě toho úspěšně postavili několik bateriových vyrovnávacích elektráren v Austrálii i v Americe, které jsou pro jejich provozovatele vysoce ziskové.
      SpaceX – Již několik let je to ziskový projekt a zatím nejúspěšnější Muskův projekt a to má tak největší ambice do budoucna. Dostává jak komerční tak státní zakázky, kde díky nízké ceně vlastně šetří peníze obyvatel USA. Znovupoužitelné první stupně jsou již běžnou praxí a podstatně snižují náklady na výrobu. Příští rok proběhně první pilotovaná mise k ISS a amerika konečně znovu získá vlatní přístup do vesmíru. K tomu se úspěšně připravuje Starlink, což bude brzo největším zdrojem příjmů pro SpaceX a umožní financování jak BFR tak misí na Mars (a Měsíc).
      Boring Company – Testovací tunel brzo zahájí zkušební jízdy pro veřejnost. Dostali pár zakázek na pilotní projekty Loop. Přepravní platformu bude tvořit technologie od Tesly.
      OpenAI – Pokračuje ve vývoji, poslední úspěchy jsou výhra proti progamerům v Dota 2.
      Neuralink – Probíhá vývoj ve spolupráci s UC Davis, žádné problémy jsem nezaznamenal.

      Ukaž mi někoho jiného který zakládá tolik inovativních firem, které jsou úspěšné ve svých oborech, často i úplně mění zaběhnutý byznys jako SpaceX a Tesla. S tím mají problémy spíš ti konkurenti. Muskův problém jsou příliš optimistické odhady za jak dlouho se mu plány povedou, ale technicky se jeho sliby odráží v realitě, jen s určitým zpožděním.

      1. Přece zisk Tesly je způsobený např. pozdržením některé
        Přece zisk Tesly je způsobený např. pozdržením některé investice. To nevypovídá vůbec nic o zdraví firmy. Muskovy firmy tu nejsou od toho, aby akcionářům vydělaly peníze ve střednědobém horizontu a byl bych překvapený, kdyby to hlavní investoři nevěděli.

        Jeho nevětším přínosem – a podle mě velkým – je schopnost sehnat prachy na šílenosti, které nakonec vyjdou..space-x, Mars apod. Investoři by si jinak peníze sušili v dluhopisech, takhle je utratí ve prospěch nás všech.

            1. Co vím, tak Tesla dividendy nevyplatila – prostě jsou
              Co vím, tak Tesla dividendy nevyplatila – prostě jsou momentálně v kurzu o 47 tis vyšší, než za co to koupil, otázka je, kolik by za to reálně dostal, kdyby je prodal. Zrovna akcie Tesly dost ekonomů přirovnává k sázkám na dostihy s komentářem – chceš si hrát, fajn vem 5-10 procent hodnoty svého investičního portfolia a něco takového si z fandovství kup, ale jen blázen do toho narve značný díl nebo celé své úspory

  3. To co tady řekl Elon Ja tady říkám už rok. Taky zkrachuje
    To co tady řekl Elon Ja tady říkám už rok. Taky zkrachuje PSA, mercedes, VW…Za pět let tady budou jenom jedna, maximalne dvě americké automobilky a sto asijských nic vic. V evropě se podnikat nedá, daňové zatížení je největší na světě a regulaci je tolik ze už je ani nelze dodržovat.

    1. Ked porovnavali Teslu s najmensou bateriou s Konou s najvecsou
      Ked porovnavali Teslu s najmensou bateriou s Konou s najvecsou bateriou… Aj keby sa v predaji objavil elektromobil s vecsim dojazdom ako tesla S100D, aj tak by to bolo Elonovo vitazstvo, lebo prinutil automobilky vyrabat poriadne EV. No dokedy bude Kia/Hyundai a ini vyrabat cca desatinove pocty EV ako tesla, tak to dominanciu tesly v segmente velkobaterkacov neohrozi.

    2. Ak vkladáš odkaz, tak stačí vložiť iba jednu
      Ak vkladáš odkaz, tak stačí vložiť iba jednu medzeru.
      Teraz k odkazu, Som rád, že Tesla donútila niektoré automobilky vyrábať velkobaterkové BEV. Vôbec to nie je prehra, ale práve naopak VÝHRA.
      Kórejci už v úplne prvom svojom BEV dokázali, že spotrebu dokážu urobiť suverénne najlepšiu, ešte odstrániť pár nedostatkov, začať vyrábať v takých sériách ako Tesla a bude to super.
      Každý nevyrobený spalovák, nahradený elektromobilom sa počíta a je jedno, či je lepší alebo horší ako Tesla :))
      BEV Zdar!

    1. Do stavajicich modelu vetsi clanky nejspis ne (baterie jsou
      Do stavajicich modelu vetsi clanky nejspis ne (baterie jsou vetsi –
      museli by ukousnout ze svetle vysky.
      Do slibovaneho faceliftu bych cekal, ze je daji (aby se sjednotili na stejnem rozmeru), ale presny narust kapacity je otazka – podle me zachovaji (az na vysku) stejny prostor na baterie – bude jich tam min.

        1. Taky bych to tak viděl. Já jen zda mi něco neuniklo. 🙂
          Je

          Taky bych to tak viděl. Já jen zda mi něco neuniklo. 🙂

          Je tam ještě jeden zajímavý aspekt, pokud by do novejch upgrejdovanejch modelů S a X dali stejnou kostrukci bateriových modulů jako má M3, tak se o hodně zlepší chlazení baterie, údajně snad až 2x než už u P100D.

          Tesla Model 3 Battery Can Transfer Twice The Heat Of Model S P100D
          https://insideevs.com/tesla-model-3-battery-transfer-twice-heat-model-s/
          better heat transfer between the cells and the cooling tube (because the cells are now glued directly to the cooling tube), more flow capability in the tube, better coverage of the tube on the cell, and fewer cells on each pass of the tube.

    2. Mistře a chcete rádoby odborně znějící odpověď, která
      Mistře a chcete rádoby odborně znějící odpověď, která ale bude ve skutečnosti jen snůška naprostých nesmyslů, nebo chcete opravdu relevantní technický rozbor postavený na základě ověřitelných faktů?

      Já jen, že čím dál tím víc lidí chce slyšet to první.. 🙁

      1. Vždycky chci jen fakta. Pokud nejsou fakta, stačí říct
        Vždycky chci jen fakta. Pokud nejsou fakta, stačí říct že nejsou.
        Snůšky nesmyslů musím třídit a nebo někomu vysvětlovat skoro každý den. Fundovaný rozbory jsou moc fajn, ale pořád je to jen spekulace.
        Jde mi o to zda jsem neminul nějakou zprávu, nebo zda si dotyčný diskutují nebere čísi spekulace za už hotovou věc. Dnešní média píšou články takovým stylem, že naivní čtenáři mají pocit, že ty jejich bláboly a doměnky jdou přímo z úst výrobců aut nebo že ta nepovedená retuš na obrazku zobrazuje skutečné auto dané značky a pak se o tom ješte do krve hádají :)))

    3. Dnes jsem sem napsal opravdu hodně dlouhý technický rozbor,
      Dnes jsem sem napsal opravdu hodně dlouhý technický rozbor, ale pak jsem si řekl, že škoda slov a tak jsem ho radši smazal.

      Takže opravdu stručně, články jsou 2170 resp 21700, už se dokonce ví i jaký typ (já je čekám v poště na testy do 14 dnů).

      A těch 20% je po úpravách vozu možných, akorát to dle mého názoru nedává smysl dělat pro stávající generaci. Její hlavní problém nejsou stávající články ani kapacita, ale to jak za ty léta strašně zastarala celá koncepce její elektrovýzbroje. Z pohledu technologie TM3 je teď TMS/X úplná noční můra z hlediska montáže a nákladů na ni.

      V neposlední řadě bych se nedivil, kdyby to předpokládané 20% zvýšení ASSY eff. bylo obětováno na úkor vložení Penthouse do baterie jako má nyní TM3.

  4. No pokud by měla být Tesla na pokraji bankrotu kvůli
    No pokud by měla být Tesla na pokraji bankrotu kvůli vysokým nesplatitelným dluhům, tak když to porovnám s Fordem:
    156,8 mld. $ obrat, 154,3 mld. dluh = 98 % ročního obratu,
    tak Tesla je na tom ještě docela dobře:
    Obrat za letošek bude >21 mld. $, dluh 11,8 mld. = 56 % obratu.

  5. Ford v Americe rezignoval na sedany a malý auta a kromě
    Ford v Americe rezignoval na sedany a malý auta a kromě Mustangu a Focusů už bude dělat jen SUV, crossovery, pickupy a náklaďáky. Ten Focus je verze Active, což je taky crossover. V osobních autech už nemaj šanci nebo taky asi nechtěj konkurovat, tak do toho hodili vidle. Celkem šokujíci rozhodnutí zatímco Tesla trhá prodeje právě se sedany.
    V USA rozdělujou auta na passenger cars což jsou sedany a malý auta, SUV a trucky kam spadaj pickupy a náklaďáky. To by mě zajímalo jestli pohřbej i C-Maxe?
    GM na tom prej není vo moc líp.

    Tady tedle ten plátek to ohodnotil jako konec amerického automobilu na vlastním kolbišti.

    Ford is basically giving up on US car business, and GM is not far behind
    https://www.cnbc.com/2018/04/26/ford-is-basically-giving-up-on-us-car-business-and-gm-is-not-far-behind.html

    „No more Fusion. No more Focus. No more Fiesta. No more Taurus.“

  6. No jestli začínaj s elektrifikací až teprv teď tak už
    No jestli začínaj s elektrifikací až teprv teď tak už jsou hodně v hajzlu. Včera bylo pozdě.
    Aspoň je může utěšovat to že do jejich plechovek montuje německej Streetscooter čili německá pošta baterky a elektromotory.
    https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2018/10/09/ford-starts-production-of-deutsche-post-streetscooter-work-xl-el.html

    1. Pokud by se ukázalo, že spekuluje na burze na pokles akcií
      Pokud by se ukázalo, že spekuluje na burze na pokles akcií Fordu, tak by to bylo opravdu krajně neetické. Jinak to beru tak, že si pouští hubu na špacír. Vadí mi to i Diesse, u Lutze a vadí mi to u každého CEO, který pomlouvá konkurenci. Alespoň pokud to je nějakým oficiálním kanálem. Jestli mu to uklouzlo někde na párty, tak bych to pochopil.

      1. kdyby spekuloval na burze na pokles akcii fordu, byl by to v
        kdyby spekuloval na burze na pokles akcii fordu, byl by to v jeho pripade terstni cin, nejenom kraje neeticke. kazdopadne oficialni kanal versus „nekde na party“ nejde u muska moc rozlisit. otiskli to noviny, nedistancoval se od toho, je to jeho medialni vystup.

          1. Měl jsem na mysli ten výrok. Možný scénář: Nějaký
            Měl jsem na mysli ten výrok. Možný scénář: Nějaký „kamarád“ Muska se s ním domluví. Půjčí si akcie Fordu, prodá je. Musk řekne nějakej lívanec na adresu Fordu, akcie klesnou, kamarád nakoupí, a kcie vrátí. Po odečtení poplatku za půjčení je rozdíl jeho. Musk je z toho venku, akcie nenakupoval a kamarád je v balíku. Je to samozřejmě podvod a pokud by se to provalilo, asi by bručeli oba.

            P.S. Nedokážu si představit, že by něco podobného Musk dělal. Má svých starostí dost.

              1. To už je snad pro něj lepší, jednodušší a jistější,
                To už je snad pro něj lepší, jednodušší a jistější, aby si koupil vlastní akcie v momentě, kdy ví že na tom vydělá ne? Navíc to taky nedávno udělal stejně jako předtím.
                Von je stejně magor kterej ty prachy radši nacpe do svejch projektů než aby je cpal do slamníku nebo do nějakejch neprogresivních odvětví, kde se nic neděje nebo se naopak všechno ničí.

  7. Na druhou stranu je Ford snad jediná americká automobilka,
    Na druhou stranu je Ford snad jediná americká automobilka, kterou nemusela zachraňovat americká vláda. Nutno však podotknout, že současná cla na ocel a hliník můžou společnost, která se drží jen tak tak, poslat do červených čísel.

    No, Elon má každopádně jistě mnohem lepší informace než já 😉
    A tak mě napadá: Co by získala Tesla koupí Fordu?

Napsat komentář