Porsche Engineering otevírá nové centrum pro výzkum a vývoj v Ostravě, zaměří se mimo jiné na elektromobily

Porsche Engineering Services, s.r.o., česká pobočka poskytovatele vývojových služeb Porsche, dnes oficiálně otevřela nové centrum v Ostravě. Společnost, která má od roku 2001 sídlo v Praze, tím doplňuje a rozšiřuje své kapacity.

Porsche Taycan (původně Porsche Mission E) bude prvním elektromobilem značky Porsche. Na trh půjde už příští rok.
foto: Porsche

Porsche Engineering novou pobočkou v Ostravě pokračuje v investicích do technicky náročné oblasti mobility budoucnosti. Projekty nového ostravského výzkumného a vývojového centra se zaměří na automobilové trendy, jako je elektromobilita, autonomní jízda a chytrá mobilita.

„Automobilový průmysl v současnosti čelí mnoha technologickým výzvám,“ říká Dirk Lappe, generální ředitel společnosti Porsche Engineering Group GmbH a předseda představenstva společnosti Porsche Engineering Services, s.r.o. „Porsche Engineering stojí v centru těchto změn. Naší novou pobočkou v Ostravě a vysoce kvalifikovanými inženýry v tomto regionu chceme podporovat pokrok v automobilovém průmyslu.“

„Naši noví kolegové v Ostravě budou pracovat na řadě zajímavých projektů,“ dodává doc. Miloš Polášek, generální ředitel společnosti Porsche Engineering s.r.o. „Příkladem je zcela nový projekt, který souvisí s infrastrukturou pro rychlé nabíjení budoucích elektromobilů. Naši vývojáři pracují s nejvyspělejšími technologiemi, jako jsou komplexní simulace, nejmodernější metody digitálního vývoje a výroby prototypů.“

Ostravská pobočka má již nyní 21 zaměstnanců a do konce roku 2020 by v ní mělo pracovat 50 odborníků. Centrum pro výzkum a vývoj zaměstnává především vývojáře softwaru. Vzhledem k tomu, že se nová pobočka Porsche Engineering nachází na křižovatce České republiky, Slovenska a Polska, nabízí Porsche Engineering šanci inženýrům ze všech tří zemí.

Otevření nového vývojového centra Porsche v Ostravě.

Otevření nového vývojového centra Porsche v Ostravě.
foto: Porsche

Dalším důvodem pro výstavbu pobočky přímo v Ostravě je dosah hned několika technických univerzit v České republice a v sousedních zemích. Spolupráce s univerzitami je odjakživa pilířem růstových strategií společnosti Porsche Engineering, a to jak z hlediska náboru, tak i vývoje. Společnost Porsche začala v České republice působit v oblasti vývojových služeb v roce 1996 navázáním spolupráce s Fakultou strojní ČVUT v Praze. Spolupráce s ČVUT se stále rozšiřuje.

„V Moravskoslezském kraji žije mnoho talentovaných lidí, kteří se nebojí uskutečňovat odvážné vize,“ říká Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje. „Náš region mění svou image a společnosti, které se zabývají vývojem nebo zaváděním inovací pro průmysl, u nás mají své místo. Jsem rád, že Porsche Engineering otevře svou novou pobočku právě v Ostravě. Díky tomu u nás budou pracovat další desítky expertů, kteří podpoří dynamický vývoj našeho kraje.“

tisková zpráva

8 Comments on “Porsche Engineering otevírá nové centrum pro výzkum a vývoj v Ostravě, zaměří se mimo jiné na elektromobily”

    1. Porsche spadá pod koncern VW, takže podíl na
      Porsche spadá pod koncern VW, takže podíl na technologiích, které jsou ve VW, Audi, Porsche apod., mají na svědomí i soudruzi z Prahy a nyní budou mít i v Ostravě. A v porovnání s ostatními státy jsme jako Češi nadprůměrní ve vývoji technologií a automobilového průmyslu celkově.

      1. to není ale celý mládenče 🙂 sice ty výzkumný krysy 12
        to není ale celý mládenče 🙂 sice ty výzkumný krysy 12 hoděk budou se flákat v klima výzkumným centru, ale aby se nezbláznili chtě nechtě nakonec vylezou z díry ven a tam si právěže dáchnou, protže nebudou mít plynovou masku, skafandr ani hermetik káru s hepa 😉 A že v Ostravě je kůvadobrej vzduch jj :)) 100x lepší jak fpráglu :)) stačí se celoročně dívat do tý mapy :))))))))) Lidi nejsou už blbýtyoe, ty jen tak ftomdle tisíciletí nevoblafneš anonyme, lidi už mají na rozdíl od tebe intérfenét :))))))))))))))))))))))))))))))) a selou na vrchnost 😉

        1. No, vysvětlovat čecháčkům, kteří do Ostravy v životě
          No, vysvětlovat čecháčkům, kteří do Ostravy v životě nepáchli, že Ostrava a okolí už je mnoho let obrovským automobilovým a technologickým regionem, že smog vážně není vidět a že tu není každý druhý havíř, to je běh na dlouhou trať a stejně si každý bude myslet, co chce. Kdyby nebylo průmyslu v Ostravě a okolí po desítky let, tak by Praha nevypadala tak, jak vypadá, protože ta vykořisťovala tento kraj odpradávna 🙂 .

          PS: V téhle pobočce se provádí vývoj a testování stejně jako v Praze, Německu a jiných státech, kam Porsche dosahuje.

          PS: Mýlíš se, lidi jsou blbí, máme tu i jeden exemplární případ. 🙂

        2. Sice nevim, proc reaguju na zjevneho trolla, ale tak co by ne,
          Sice nevim, proc reaguju na zjevneho trolla, ale tak co by ne, nuda je svine 😀 .
          Bez takovych „vyzkumnych krys“ bys nemel cim zamorovat nase prazske ovzdusi pri ceste do prace, ty chytraku 😀 . Jakakoliv mezinarodni kooperace je pro CR prinosna, podle vseho je Praha i Ostrava dobrou zakladnou (jinak by si tyto destinace kluci od Porsche nevybrali). Sice pracuji pro rekneme konkurencni firmu, ale vitam jakekoliv zvyseni prestize statu a automobiloveho prumyslu. Jinak v Ostrave jsem byl v ramci sluzebnich cest nekolikrat a v mnoha jejich castech je to tam cistejsi nez Praha 😀 .

Napsat komentář