Vodíkové auto Hyundai Nexo: výjimečná bezpečnost i díky autonomnímu brzdění

Hyundai Nexo je podle mateřské automobilky první vodíkové auto, které získalo nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP. Zařadil se tak mezi nejbezpečnější auta vůbec, a to zejména v kategoriích ochrany dospělých cestujících a dětí.

Vodíkové auto Hyundai Nexo
foto: Hyundai

Automobilka Hyundai obdržela pro zcela nový model NEXO nejvyšší pětihvězdičkové celkové hodnocení od nezávislé organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), která testuje bezpečnost vozidel.

Druhá generace elektromobilu s palivovým článkem (čili „vodíkového auta“) značky Hyundai prokázala vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti ve všech čtyřech kategoriích hodnocení Euro NCAP.

Vodíkové auto Hyundai Nexo je vybaveno nejmodernějšími asistenčními systémy a prvky aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense, aby splňovalo nejvyšší evropské bezpečnostní standardy. Vyspělé technologie významně snižují riziko kolize a zvyšují komfort cestujících v modelu NEXO.

Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA >em>(Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců byl organizací Euro NCAP podroben mimořádně přísným testům. Tento systém je jedním z mnoha vyspělých prvků aktivní bezpečnosti.

Řidiče upozorňuje na nouzové situace a v případě potřeby automaticky brzdí. FCA používá radarové a kamerové senzory vpředu a zasahuje ve třech krocích. Nejprve řidiče vizuálně a akusticky upozorní, poté v závislosti na míře rizika kolize aktivuje brzdy a využije i maximální brzdnou sílu, aby se kolizi předešlo. Je-li kolize neodvratitelná, minimalizuje brzdný zásah rozsah škod.

Mimochodem, součástí výběru automobilových novinek pro soutěž o titul Vůz roku 2019 (Car of the Year, COTY) je mimo jiné i test systémů autonomního brzdění (AEB). V dánském Tannisby se při letošním ročníku tradičního klání v této kategorii staly absolutními vítězi právě vozy Hyundai. V silné konkurenci byla nejlépe hodnocena nová generace Hyundai Santa Fe a vodíkové Nexo. Vozy dokázaly jako jediné spolehlivě zastavit před certifikovanou překážkou z rychlosti 85, resp. 80 km/h.

Systém autonomního nouzového brzdění, v Hyundai známý jako FCA (Front Collision-Avoidance Assist), automaticky aktivuje brzdy, pokud na základě signálů z předního radarového senzoru a čelní kamery rozpozná náhlé nebezpečné brzdění vpředu jedoucího vozu nebo možný střet s chodcem. Zpomalením vozu v nebezpečných situacích se minimalizuje poškození vozidla a riziko poranění řidiče nebo ostatních cestujících. 

Také asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) obdržel v testech Euro NCAP nejvyšší hodnocení. Jeho funkčnost rozšiřuje rovněž standardně dodávaný asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist), který udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu a upozorňuje řidiče na nebezpečné situace při rychlosti jízdy od 0 do 150 km/h.

Z aktuální nabídky Hyundai obdržely maximální pětihvězdičkové hodnocení mimo jiné modely Hyundai i30, Kona, Tucson, Santa Fe a Ioniq. Vodíkové auto Hyundai Nexo se již v Evropě začalo prodávat, přičemž termíny uvedení na jednotlivé trhy se liší.

tisková zpráva

55 Comments on “Vodíkové auto Hyundai Nexo: výjimečná bezpečnost i díky autonomnímu brzdění”

  1. Nexo sleduji už delší dobu a jsem rád, že se na povrch
    Nexo sleduji už delší dobu a jsem rád, že se na povrch dostávají stále nové a nové informace. Mě se princip čištění vzduchu opravdu hodně líbí, design je taky fajn. Je to něco nového a neohraného a za to před Hyundai smekám.

  2. Zde je krásně vidět jak v Nexu sedíte zadkem přímo na
    Zde je krásně vidět jak v Nexu sedíte zadkem přímo na vodíkový nádrži! :O
    https://dyw7ncnq1en5l.cloudfront.net/optim/news/70/70515/hyundai-nexo.jpg

    Že na to v klídku posadíte svoje ratolesti, viďte zě jó? 😀
    Možná už by to nedočkavci mohli začit trénovat a nechat doma děcka sedět u pohádek na PB bombách nebo lahvích s acetylénem :))

    A ještě jednou zespodu
    https://cnet2.cbsistatic.com/img/-S6q1g0trx966Qhrs22DUXLSLjw=/970×0/2018/01/05/3954e923-09a3-457e-9a02-747a9b3038a3/hyundai-fuel-cell-prototype-2018-100124.jpg

      1. Máš jinou šanci dostat se rychle na velký vzdálenosti
        Máš jinou šanci dostat se rychle na velký vzdálenosti než letadlem? Nemáš.
        Máš jinou šanci cestovat jiným autem než vodíkáčem? Máš, tak neplácej nesmysly.

        Mimochodem je opravdu velký množství lidí, který maj panickej strach z létání a prostě nelétaj nebo jen s velkým utrpením. Sám jich znám dost. Celkem běžná věc.

        Ty si bydli třeba na špičce sopky jako ty nadšenci na Hawaji teď, ale nedělej z toho normu pro ostatní lidi, kterým to normální nepřijde
        https://www.youtube.com/watch?v=809Cuv4TjnQ.

    1. Nadherna ukazka demagogickeho vypatlance. Nejprve emoce, vase
      Nadherna ukazka demagogickeho vypatlance. Nejprve emoce, vase ratolesti na vodikovych nadrzich. Jak prodece hrncu Zepter. Pak pokracujeme s davkou emoci, zacnete trenovat na PB bombach. Zadny argument, nic technickeho, jen blaboly a kecy.

      Monichodem, pokud by nadrze explodovaly, je v zasade jedno, kde v danem aute budete sedet.

      1. Nebudu kvůli takovejm kašparům jako ty tady pořád dokola
        Nebudu kvůli takovejm kašparům jako ty tady pořád dokola opakovat technické argumenty, který už jsem tu uved asi 100x. Kupsi si to a drž se vode mně s tou přetlakovanou 800 barovou bombičkou co nejdál.
        Pokud ty tvoje nádrže explodují tak ohrožuješ i lidi v širokým okolí, který vo ty tvoje vodíkový bombičky fakt nemaj zájem.

        Takle to vypadalo po explozi vodíku v elektrárně v Ohiu.
        https://cdn.powermag.com/wp-content/uploads/2009/05/520004dacc15d-050109_Hazmat_Fig1.jpg

        Stačí když bouchne cisterna na CNG jako teď v Boloni…
        https://edition.cnn.com/videos/world/2018/08/06/bologna-italy-tanker-truck-explosion-vo-hgt-vpx.cnn/video/playlists/up-in-flames/
        … a propadne krz vozovku mostu dolů… :O
        3 mrtvý… :(((

  3. Tohle musí na titulku !! 🙂 vod Kuka 1*************
    Při

    Tohle musí na titulku !! 🙂 vod Kuka 1*************
    Při požáru bouranýho BEV tě zkusej z auta záchranaři zachránit.
    Při požáru vodíkovýho auta k němu nikdo nepáchne ani zlatý prase. Jen se budou dívat z nějakýho bunkru jak se škvaříš a pak rozprskneš po vokolí.
    Maximálně za tebou pošlou robota s cedulkou “sorry”. :)))
    Já když pojedu vokolo tak honem dupnu na plyn a zmizím co nejrychlej to půjde. Na tak blbýho hrdinu si hrát nebudu.
    Po nehodě/požáru vodíkovýho auta nastane kompletní evakuace okolí a vyhlásí se stav nouze. Jedině trouba Erych tam bude stát jak tvrdý Y a uklidňovat se tím že tý kucí v těch automobilkách přece vědí co dělaj a všichni ostatní jsou hloupí idioti. :-)))))))))

    Požár cisterny s vodíkem co ještě nebouchla
    USA 2/2018
    foxla.com/news/local-news/truck-hauling-hydrogen-tanks-catches-fire-in-diamond-bar

    Pokud to někomu nedochází ano vodíkový auta jsou pojízdný bomby.

    p.s. Už se někdo ptal hasičů jak se na to těšej?

    hybrid.cz/vodikove-auto-hyundai-nexo-vyjimecna-bezpecnost-i-diky-autonomnimu-brzdeni#comment-160261

    1. auto má nádrž na „silne stlačený“, nie kvapalný
      auto má nádrž na „silne stlačený“, nie kvapalný vodík.
      bez ohľadu o aký plyn sa jedná, platí, že pri poškodení nádrže expanduje, poškodenie sa zväčšuje. na rozdiel – kvapalina iba vyteká a vyteká, poškodenie ostáva v rovnakom rozmere.

  4. Vodík je možnost a Hyundai asi ví,proč se ním
    Vodík je možnost a Hyundai asi ví,proč se ním zabývá.Nejspíš bude dost lidí s potřebou kterou dokáže uspokojit vodíkové auto.Bezpečnost je prioritou a víme co dělá s povědomím informace o autě které po nárazu vzplanulo.Pro mne je dojezd 200 km ideál a jednoduchost EV hraje velkou roli při nenáročnosti provozu,proto bych neuvažoval ani o hybridu,natož to vodíku.
    Nicméně,držím pěsti těm co Nexo považují za svou ideální volbu a nebudu jím do toho kecat!

                1. Na burze, za peníze.
                  Když vyhraju, prodám za slušnou

                  Na burze, za peníze.
                  Když vyhraju, prodám za slušnou cenu.
                  Když prohraju, zůstanou mi akcie a můžu počkat na lepší cenu (nebo taky ne).

          1. Ano jsou to zabari. Naopak, Jiří_Švarc, Kuk, Omega, cipis,
            Ano jsou to zabari. Naopak, Jiří_Švarc, Kuk, Omega, cipis, … jsou ti nejpovolanejsi svetovi odbornici, co se vysokotlakych vodikovych systemu a jejich chovani pri havariich tyce…. Diky za objasneni.

            EDIT: Jste skalopevne presvedceni, ze vodikove auto to smrtici past. Stejne jako kdejaky internetovy „expert“ (do kterych se tak radi navazite) ma za prokazane, ze se po havarii diky lithiu v baterii kazde BEV meni na krematorium (ano, takove pripady se staly, stejne jak vybuchy plynovych aut). V cem je rozdil?

            1. Při požáru aku si otevřeš dveře a vystoupíš. A potom
              Při požáru aku si otevřeš dveře a vystoupíš. A potom uklízíš co Tvůj vůz natropil – viz požár autobusu v Hranicích. Při explozi uklízejí ostatky hasiči a kdo ví zda se do hry dostane patolog či ihned forenzní analytik který určí který ostatek patří do které rakve. Nestačila Ti exploze při tankování CNG před nějakou dobou v %CR?
              poznámka k EDIT: opravdu jsi se v chemii na ZŠ neučil o fyzikálních vlastnostech vodíku? O velikosti molekuly a problémech s jeho uchovávámím v uzavřených prostorách (nádržích)? Již jsi viděl hořet směs vodíku se vzduchem? Musím však s Tebou a s armádními generály souhlasit. Lidí je jak sraček. A těch nevinných co se připletou do kdejakého neštěstí ještě více. Tak proč neprodukovat vodíkomobily.

              1. Při požáru bouranýho BEV tě zkusej z auta záchranaři
                Při požáru bouranýho BEV tě zkusej z auta záchranaři zachránit.
                Při požáru vodíkovýho auta k němu nikdo nepáchne ani zlatý prase. Jen se budou dívat z nějakýho bunkru jak se škvaříš a pak rozprskneš po vokolí.
                Maximálně za tebou pošlou robota s cedulkou “sorry”. :)))
                Já když pojedu vokolo tak honem dupnu na plyn a zmizím co nejrychlej to půjde. Na tak blbýho hrdinu si hrát nebudu.
                Po nehodě/požáru vodíkovýho auta nastane kompletní evakuace okolí a vyhlásí se stav nouze. Jedině trouba Erych tam bude stát jak tvrdý Y a uklidňovat se tím že tý kucí v těch automobilkách přece vědí co dělaj a všichni ostatní jsou hloupí idioti. :-)))))))))

                Požár cisterny s vodíkem co ještě nebouchla
                USA 2/2018
                http://www.foxla.com/news/local-news/truck-hauling-hydrogen-tanks-catches-fire-in-diamond-bar

                Pokud to někomu nedochází ano vodíkový auta jsou pojízdný bomby.

                p.s. Už se někdo ptal hasičů jak se na to těšej?

                1. Ptal jsem se jednoho profíka, říkal, že stejně
                  Ptal jsem se jednoho profíka, říkal, že stejně potřebují omladit sbor a tohle je cesta 🙂
                  Ironie……

                2. 1* :))) robota s cedulkou “sorry”. :))) dost dobrý
                  1* :))) robota s cedulkou “sorry”. :))) dost dobrý

                3. Tak to je fakt dobré, pobavilo :))) Ale dúfam, že to nebude
                  Tak to je fakt dobré, pobavilo :))) Ale dúfam, že to nebude často.

            2. no hele nám ty sláči nepovolili ani slaboučký čajíček
              no hele nám ty sláči nepovolili ani slaboučký čajíček HHO tak se nediv že 25% účinný 870 bar vodíkový nesmysl nepodporujem 😉 navíc když to není nic jinýho než obyčejný ropácký korupční teslakiller s těžkýma kovama v laufu z louže do houna ;)))

              kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hho/

          2. Stejne experty jako vyvojove tymy nadrzi LPG a CNG? Na tyto
            Stejne experty jako vyvojove tymy nadrzi LPG a CNG? Na tyto nadrze jsou nejvetsimi experty vyvojari VW,nikomu jinemu snad to ani nebouchalo,ale na takovou kvalitu jsou jejich zakaznici zvykli.
            Nastesti se do vodikovych technologii pousteji kvalitnejsi firmy.

  5. Hezké, ale reálný život není Euro NCAP. Realita jsou
    Hezké, ale reálný život není Euro NCAP. Realita jsou čtyři stovky mrtvých ročně na českých silnicích. Takže by mě zajímalo, jestli nádrže při jednom takovém smrťáku s sebou vezmou dalších pár desítek aut okolo nebo ne.
    50 km/hod. čelně do pevné překážky a úplně rovně s maximálním využitím deformovatelné plochy by snad mělo zvládat každé auto vyrobené 2018+ bez sebemenšího zranění pro posádku, bylo by smutné kdyby ne.

  6. jo jo, na vyspělé asistenční systémy jako přednárazový
    jo jo, na vyspělé asistenční systémy jako přednárazový systém a systém udržení v jízdním pruhu se spoléhal tento týden i řidič jistého Volva a dopadlo to nárazem do zdi a zlomením lampy pouličního osvětlení… holt není autopilot jako auto pilot.

Napsat komentář