Tesla začala stavět Gigatovárnu číslo 3 v Číně

V části Šanghaje zvané Lingang získala Tesla pozemek o rozloze 860 000 m2, kde už pomalu začíná se stavbou Gigatovárny číslo 3 (Gigafactory 3).

Na tomto místě, kde se dříve pěstovaly především vodní melouny, už začíná růst Tesla Gigatovárna č. 3. Zatím jde o pozemní práce, na místě je těžká technika a stan pro pracovníky a projektanty.
foto: 烏瓦

Tesla Gigatovárna 1 (Gigafactory 1) v nevadském Renu je dnes hotova zhruba z jedné třetiny. Staví se od ledna 2015, pozemní práce začaly už v létě 2014. Omezená výroba tam začala už o rok později, o dva roky později už to byla masová výroba bateriových článků.

Jde o společný podnik firem Tesla a Panasonic. Tesla se rozhodla postavit svou první gigatovárnu ve vlastní režii, aby se „naučila“ tyto konstrukce stavět a měla zkušenosti, pokud by se rozhodla stavět v budoucnu další.

Což byl ostatně plán hned od začátku a nová gigatovárna v Číně je toho důkazem. Tesla nedávno ohlásila dohodu se Šanghajskou vládou o stavbě továrny v Číně. Rozhodnutí příšlo krátce poté, co Čína uvolnila pravidla pro investice automobilek na svém území.

Nová gigatovárna by měla být integrovaná, tj. měla by umět vyrábět jak bateriové články, tak i celé auta. V Gigatovárně 1 se vyrábějí pouze bateriové články a elektrický pohon pro Tesla Model 3.

Rozhodnutí o započetí prací na stavbě Gigatovárny 3 nejspíš urychlila i bující obchodní válka mezi Čínou a USA, která právě automobilový průmysl tvrdě postihla. Pokud bude Tesla vyrábět své elektromobily lokálně, bude na tamním trhu mnohem konkurenceschopnější.

Než bude čínská továrna vyrábět auta, bude to podle Tesly trvat zhruba dva roky. Dostat se na plnou výrobní kapacitu 500 000 aut ročně pak zabere další dva až tři roky. Dostat se na alespoň 250 000 aut ročně si podle Elona Muska vyžádá investice asi $2 mld.

49 Comments on “Tesla začala stavět Gigatovárnu číslo 3 v Číně”

  1. No to je kposrr, Nejenže Elon přestal stavět Superchargery
    No to je kposrr, Nejenže Elon přestal stavět Superchargery ale navíc multimilijardář Seržo a jeho parta zdražila mapy :((((((((((((

    Pozdrav fanoušků supercharge.info

    Google nedávno změnil ceny a podmínky pro svou platformu map. Náklady na supercharge.info vzrostly z $ 0 v srpnu na 700 dolarů v září a na více než 1000 dolarů v říjnu. Musím prozatím zakázat stránku mapy. Doufám, že se brzy vrátím. Ostatní stránky budou i nadále fungovat.

    -Keith / Blueshift

        1. H211 LLC co je to za vejmld? ja zas slyšel něco o f35
          H211 LLC co je to za vejmld? ja zas slyšel něco o f35 fturecký úpravě, bude totiž výprodej ;)) Ale at si zmldi lítaj když maj i na jogurty ale at neselou s výpalným, už im z těch lacino nadrbaných prachů hrabe

          finance.yahoo.com/quote/goog/chart?p=goog

          už aby ten šmejd trumpeta hodil dolů 😉

      1. dřívější datum nařídil elon kvůli pár analytikům co
        dřívější datum nařídil elon kvůli pár analytikům co si stěžovalo, vyhověl jim. No letí to dneska jak raketa, možná někdo něco čuchá a ví víc než my 🙂 bejvá to tak, výsledky budou pozitivní oproti poslenímu Q2 to je tutovka, otázka je jesi to bude těm slavným análitykům stačit a bude gejm anebo trumpeta :)) TM3 výroba by jakštakš šla, ikdyž furt pomalý se zpožděním. Každopádně investoři po šokový sérii posledních měsíců přibrzdili myslím, se uvidí jak budou opatrný, furt je to přeci jenom finanční internetový gembling a nic víc co si budem povídat 😉

          1. jj je to dáno tím kvantitativním obdobím
            usa 2012-2014 2

            jj je to dáno tím kvantitativním obdobím
            usa 2012-2014 2 biliony
            eu 2015-2018 podobně 2 biliony
            s vysátím ruských 2014 a čínských 2015 trhů …

            google.com/search?q=SHA:000001&tbm=fin#scso=_I1nPW7KyIoulsAHRn6KQCQ1:0

            se do gejmblingu dostalo takových prachů jako šlupek že se rozjela hra, mrtě finančních vocasů se přisálo a tedka tadle armáda prostě měsíčně musí ale MUSÍ vydělávat na soc a zdrav a rejžo takže jedou jak draci realita surealita a proto to ocenění. Je to podobný jako před krizovkou 2008 🙂 … je zajmavý číst varování před tím a tím brokerem jak de do krachu, jak neplatí pozor naněj :)) čím víc jich bude, znamená že už nevydělávají a velký RESET se nevyhnutelně blíží :)))
            PS: pokud to dřív dolů nehodí trumpeta jak vonehdá vyhrožoval 😉

          2. Na burze je teď spekulační bublina. Teď je dofouknutá do
            Na burze je teď spekulační bublina. Teď je dofouknutá do extrému daňovými škrty pro korporace v USA. Ty totiž většinu peněz navíc vrazily do zpětného odkupu akcií, čímž uměle vyhnaly nahoru jejich cenu (managementy jsou odměňovány v akciích a podle ceny akcií) bez reálné hodnoty za tím. Je jen otázkou času kdy to praskne.

      1. vidim, ze je tu plno expertu na EV, ale zadny z vas tu asi
        vidim, ze je tu plno expertu na EV, ale zadny z vas tu asi zadne auto asi jeste z druhe ruky ze zahranici nekupoval. ;o) jinak se nemuzete ani vyjadrovat k inzeratu, ktery je 100% podvod. Takovych je tam hromada a pokud by jste jiz par aut privezli, tak je musite hned poznat. ;o) Takze je uplne jedno jestli to ma, nebo tepelko, protoze to auto neexistuje.

    1. To vam muzu rict uplne presne. Vidite nejaky kontakt? Je to
      To vam muzu rict uplne presne. Vidite nejaky kontakt? Je to podvod. ;o) Takovych inzeratu je tam plno. Neni tam zadny telefon a soukr prodejce. Zkuste tam napsat email. Prijde vam nejspise odpoved, ze pracuje v zahranici, nebo se tam stehuje, auto je jinde a potrebuje zalohu na prevoz. ;o) Samozdrejme poslat na ucet a dopredu.

        1. V pohode. Ne kazdy uz kupoval auto pres tyto stranky. mobile a
          V pohode. Ne kazdy uz kupoval auto pres tyto stranky. mobile a autoscout. Neni za co se omlouvat. ;o) Zkuste schvalne napsat ten email. Ze mate zajem o koupi. Co vam prijde zpet.

          Je tedy pravda, za podvodny inzerat na ev jsem jeste take nevidel. Ac uz se po nich take divam. Podvodnici asi vytusili, ze je o ev velky zajem a tak to zkousi i tam. Na ostatni auta je jich tam hromada. Provozovatele se je snazi blokovat a mazat, ale nejde to tak rychle.

      1. Nebude :-). Nicméně třeba vývoj situace nakonec Teslu
        Nebude :-). Nicméně třeba vývoj situace nakonec Teslu nějak přihraje. Ale k „radosti“ všech odpůrců EV musím přiznat, že i když bych si rád užíval Teslu, on i ten Leaf vlastně stačí. Za poslední rok ujela dieselová C5 asi 400 km, jinak smrdí (doslova) v garáži. Zbytek obstarají Leaf a C-Zero. A to bydlíme v kraji, kde elektromobilitě není přáno.

      1. TM3 proč ne, vždyť to nebude vůbec špatné auto. A
        TM3 proč ne, vždyť to nebude vůbec špatné auto. A hlavně – to auto už existuje a funguje, není to jen blud nějakého snílka od VW. Navíc VW už mě nebaví, koncernovou popelnici mám v práci a asi si koupím nějakou dobrou mast na záda, jestli mi to ještě nějakou dobu nechají :).
        Jinými slovy – co jiného než TM3, pokud chci BEV za ještě tak nějak dostupnou cenu pro normálního smrtelníka, co nechce prodat barák? Kona vypadá dobře, ale je to mrně, nový Leaf možná bude dobrý, ale kdo ví.. Ona ta Tesla má fakt pořád něco navíc, a to nejen superchargery.

      1. Aby mohla být zahájeny práce na strategickém dokumentu,
        Aby mohla být zahájeny práce na strategickém dokumentu, musí být nejdříve zahájena celoevropská diskuze o dopadech elektromobility na ekologii a genderovou problematiku. Teprve závěry této diskuze budou sumarizovány a na některém summitu přetaveny do strategického dokumentu, jehož závěry budou rozpracovány do národních strategií, které se v dalším rozpočtovém období přemění do dotačních titulů. Pak teprve přijde čas pro hodnotitele projektu. Jestli vám to zní jako vtip tak to není.

Napsat komentář