Tesla vyrobila už 100 000 kusů Modelu 3, stabilně je na produkci 5000 kusů týdně

Podle zatím oficiálně nepotvrzených informací Tesla vyrobila už 100 000 elektromobilů Tesla Model 3. Stabilně už zvládá výrobu 5000 kusů týdně a zvyšuje ji.

Zatímco u elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X trvalo dosáhnout mety 100 000 vyrobených kusů několik let, u „masovky“ Tesla Model 3 to trvalo zhruba rok a čtvrt. V USA je už dnes Model 3 zdaleka nejprodávanějším autem do zásuvky a řadí se mezi nejprodávanější auta vůbec.

Ve Spojených státech už je tedy Tesla Model 3 vidět na silnicích poměrně běžně. Do zbytku světa, zejména do Evropy, se chystá snad už začátkem příštího roku. Do konce letošního roku by ještě měla Tesla konečně začít také s výrobou nejlevnější verze za $35 000.

45 Comments on “Tesla vyrobila už 100 000 kusů Modelu 3, stabilně je na produkci 5000 kusů týdně”

  1. Vsem tem chytrakum a vsevedum, co porad dokola opakuji,ze
    Vsem tem chytrakum a vsevedum, co porad dokola opakuji,ze tesla zkrachuje, bych chtel pripomenout, ze tesla je vyhradnim dodavatelem energie na vsech cca 1.300 rychlodobijecich stanicich s cca 11.000 stojany. Pokud bude Tesla potrebovat penize, tak zdrazi energii na stejnou cenu jako konkurence tzn. cca 8-15kc/kWh. Je to stejne, jako by VW vlastnil i obri sit cerpacich stanic napr. Shell.

      1. V cene vozu ma dobijeni jen cast Modelu S, myslim, ze zadny
        V cene vozu ma dobijeni jen cast Modelu S, myslim, ze zadny Model X a urcite zadny Model 3, kterych je a bude zdaleka nejvice. Ano, zatim moc zakazniku za dobijeni neplati, protoze Tesla chce elektricka auta touto vyhodou propagovat a take tyto penize zatim nepotrebuje. Ma dost penez od investoru. Casem to vsak bude jeden z jejich hlavnich prijmu. Navic v kombinaci s jejich FVE panely, bateriovymi ulozisti. Vyrobi elektrinu ze slunce, cast proda okamzite, cast ulozi do baterii a proda jeste draz pozdeji. To spousta lidi, co Teslu kritizuji, vubec netusi a dost mozna si to ani neumi predstavit. Elon Musk to dozajista videl od zacatku jako klicovy zdruj prijmu v budoucnu. Ja tento prijem odhaduji jako klicovy cca do 5ti let. To bude jezdit po svete cca 2-3mil Tesel, ktere budou dobijet kazdy den obrovske mnozstvi energie.

          1. Pokud bude mit Tesla opravdove problemy, tak dobijeni zadarmo
            Pokud bude mit Tesla opravdove problemy, tak dobijeni zadarmo zrusi vsem a ma vystarano. Staci jen nastavit stejnou cenu jako komercni rychlonabijecky a bude mit zisk, dle meho rychleho vypoctu, cca 10mil USD mesicne a to neni zrovna malo. Omezi vyrobu a budou vydelavat jako dodavatel energie. Tesla diky sve siti rychodobijecek nikdy zkrachovat nemuze. Ano muze se z ni stat mensi firma nez je nyni, ale ani to, dle meho nazoru nehrozi. Bude vyrabet cim dal vic a nez se evropske automobilky probudi, tak zaplavi evropu Modelem 3 🙁

            1. Tesla bude mít za minulé čtvrtletí obrat okolo 6,5
              Tesla bude mít za minulé čtvrtletí obrat okolo 6,5 miliardy dolarů, takže 10 milionů měsíčně je proti tomu kapka v moři.
              Předpokládejme, že průměrná Tesla ujede ročně 25 tisíc km, při spotřebě 20 kWh/100 km to je 5000 kWh, když bude 20 % dobíjení na superchargerech (to je velmi štědré číslo, ve skutečnosti to budou jednotky procent), tak jsme na 1000 kWh/rok, při ceně 10 Kč/kWh a zisku 8 Kč/kWh je to jen 8000 Kč/rok ~$350/rok/auto.
              Peníze leží jinde, pokud Tesla přemluví jednoho zákazníka k dodatečné koupi autopilota ($6000) a samořízení ($5000), tak vydělá víc, než výše uvedeným výpočtem za nabíjení za více než 30 let.

                1. Tak pravda je někde uprostřed, je to okolo těch 20 %. 1 GWh
                  Tak pravda je někde uprostřed, je to okolo těch 20 %. 1 GWh denně na 380 tisíc aut, tedy 2,6 kWh/auto/den. V tom je ale většina aut s nabíjením zdarma. Pokud budeme brát pouze placená nabíjení, tak to bude o něco méně, ale máte pravdu, že asi ne ty jednotky procent.

                2. Tezko rict. Ja bych cekal vic.
                  Docela by me zajimalo videt

                  Tezko rict. Ja bych cekal vic.
                  Docela by me zajimalo videt tahle cisla z Michelinova auta (80k km za rok).

            2. Nabijeci stanice nikdy nebudou zdroj příjmů. Bohužel v CR
              Nabijeci stanice nikdy nebudou zdroj příjmů. Bohužel v CR si majitele stanic (CEZ, PRE) mysli něco jiného.
              Pokud zdraží cena tak majitele budou nabíjet doma mnohem více.
              Síť nabíjecí stanic není hlavní problém elektromobilů jak se nám někteří snaží namluvit.

  2. Tesla se teprve rozjíždí 🙂 Zajímavé je, že kupující
    Tesla se teprve rozjíždí 🙂 Zajímavé je, že kupující jsou ochotni přehížet tragickou kvalitu výroby i zjevné šetření nákladů na vzhledu a materiálech, o výbavě nemluvě. Model 3 jako high-tech automobil by už mohl mít head-up displej, otevírání kufru kopancem, panoramatický pohled kolem vozu apod. naprogramovat to do systému a vypustit v nějakém z dalších updatů by neměl být problém, ne?
    Uvidíme jaká bude produkce evropských značek. Zatím pouze slibují, ale pořád to brzdí. Velkou šanci mají ale Číňani, kteří to můžou začít chrlit ve velkých číslech. Lidi i peníze na to mají. Bohužel vyrábí pouze pro sebe.
    Máme tady čínské smartphony a veškerou elektroniku. Čínské e-skůtry, e-čtyřkolky i e-koloběžky. Proč ne jejich auta. Nevím jestli by to lidi pohoršovalo, jezdit v něčem Made in China.
    Možná je to i tím, že asi nejznámější jejich produkt tady byla otřesná kopie BMW X5 – Shuanghuan SCEO

    Vtipné je, že zatím je to jediná země, která chce opravdu něco změnit a dost proto dělá. Aby to tamní vládu donutilo jednat, musel se vzduch, počasí i sucho opravdu zhoršit, že už nemohli pokračovat stejně dál.

    1. Trump je šašek a patologický lhář. Ten bude vždy říkat
      Trump je šašek a patologický lhář. Ten bude vždy říkat jen takové věci, které ho staví do dobrého světla nebo které chce publikum slyšet nebo které jemu osobně přinesou prachy.
      V posledním Energy Gangu jeho vládu trefně komentoval Jigar Shah. Díky těm bezohledným hajzlům v jeho vládě (včetně Trumpa), jde vnímat pozitivní efekt, že města, státy a spousta korporací v USA přešla od slov k činům a investují do OZE a účinnosti jako nikdy předtím. Je to jedno velké „Fuck You“ trumpově vládě.

        1. Sněmovna je prakticky jistá. Ilustrativní je, že
          Sněmovna je prakticky jistá. Ilustrativní je, že Republikánský předseda Sněmovny vůbec nechce kandidovat.
          Mnohem větší nervák to bude v Senátu. Osobně by mi udělalo velkou radost, kdyby vypadl ten óbr bastard Cruz.
          Dost by pomohlo, kdyby se něco velkého v příštích pár týdnech stalo. Kdyby o kus zkolaboval Dow Jones, kdyby Mueller přišel s nějakým zajímavým zatčeným (třeba Jared Kushner nebo Donald junior se přímo nabízejí), to by dost pomohlo.

          1. Pokud Trump díky své politice dokázal super bohaté
            Pokud Trump díky své politice dokázal super bohaté korporace k tomu, aby investovali na truc do ekologie a státní kasa tím ušetřila, tak jedině dobře. Ale moc bych za to nedal, že ty korporace akorát pobrali dotace od levičákama řízených měst. Investovat do ekologie za erární prachy moc machrovina není.

      1. Presne. Už ma nebaví stále počúvať zbožné priania
        Presne. Už ma nebaví stále počúvať zbožné priania dementov o krachu Tesly. Stále posúvajú termíny a nemajú problém si sr… do huby. Mať, tak volné prachy, tak teraz by som nakúpil akcie. Verím, že po zverejnení výsledkov pôjdu, skara, hore a už taká príležitosť asi nebude.

    1. uvidíme aké budú finančné výsledky začiatkom
      uvidíme aké budú finančné výsledky začiatkom novembra.

      ak bude strata malá (povedzme 100 mega), myslím si, že je to v pohode

      ak bude vysoká, nebodaj zase rekordná… no tak má Tesla problém, ktorý má viacero riešení, a krach je iba jedno z nich.

      tak či tak, bude to ešte rozhodne zaujímavé

        1. no to je jasné, že ho nechce žiaden investor.
          ale aj

          no to je jasné, že ho nechce žiaden investor.
          ale aj relatívne „skúsenejší“ investori sa vedia poplašiť, keď začne klesať cena akcií, a výpredaj je na svete.

          ale hovorím – podľa mňa je default iba jedna z možností, za predpokladu, že by to išlo trochu do kytek.
          ešte stále sú aj iné možnosti – vstup strategického investora, reštrukturalizácia firmy, poprípade oboje naraz, fúzia, odpredaj aktív (jak solar city kúpili, tak ho môžu teraz streliť).

          tých možností je viacero, každopádne, ak by mala byť strata za Q3 znovu cez pol miliardy, tak to asi nie je úplne najlepší indikátor do budúcnosti.

          1. Ztráta půl miliardy dolarů by byla hrozně moc, přesto by
            Ztráta půl miliardy dolarů by byla hrozně moc, přesto by to byl jeden z nejlepších výsledků Tesly odpovídající zhruba 7,5 % obratu (pro srovnání ztráta v prvním kvartálu byla 21 % obratu). Po přepočtu na produkci je to $6240/auto (v prvním kvartále $20570/auto).
            Každopádně ve 2Q neměli příjem ze ZEV kreditů, pravděpodobně si je syslili na 3Q, kdy jejich prodejem mohou získat až 250 milionů dolarů. Já to vidím max. na 200 milionů ztrátu, ale spíš to bude víc k nule. Odpověď budeme znát za 23 dnů :).

            1. malý brácho rs neser :-)) mě osobně víc sere lavička na
              malý brácho rs neser :-)) mě osobně víc sere lavička na náměstí za 100 tisíc na kterou všichni přispíváme z našich daní, a tato aktivita určitě nevede k zisku, stejně tak sekání trávy benzínovými křovinořezy, tato aktivita rovněž nevede k zisku, buď rád co Musk dělá a nenavážej se pořád do něj :-)))

    1. 300 tisíc by byl hodně smutný výsledek, když chtějí
      300 tisíc by byl hodně smutný výsledek, když chtějí mít na přelomu roku 7-8000/týden a v polovině roku se dostat na 10000/týden.
      Tipnul bych 400 tisíc za rok 2019 (se 100 tisíc S/X tedy půl milionu), cokoli pod 350 tisíc by pro mě bylo zklamáním.

      1. to ale dosť závisí od stavu dostavanosti Giga factory,
        to ale dosť závisí od stavu dostavanosti Giga factory, nie?

        posledný údaj, čo sa mi podarilo dohľadať je, že začiatkom augusta mali output 20 gwh ročne.
        na 400k TM3 a 100k S/X budú potrebovať tak 35 gwh.

        absolútne netuším, či zvýšiť produkciu z 20 na 35 behom roka je realistický cieľ, alebo ambiciózny, alebo dokonca Muskovský (dosiahnuteľný najskôr za rok po deadline).

        1. Začátkem října jim dorazily další Grohmann německé
          Začátkem října jim dorazily další Grohmann německé mašinky na sestavování battery packů, které umožní navýšení produkce z max. 6 na max. 8 tisíc za týden, takže tady bych „bottleneck“ neočekával, navíc s příchodem základní verze se může stejná kapacita rozdělit do více aut a také si odečťete S/X, do nich stále berou 18650 z Japonska.
          A pokud dokázali z nuly na 5000 týdně za rok a kousek, tak z 5 na 8 tisíc za další rok vidím velmi realisticky.

        2. Je realistický až tak že právě probíhá:
          Je realistický až tak že právě probíhá: electrek.co/2018/09/26/panasonic-ahead-schedule-tesla-gigafactory-1-battery-cell-production-lines/ Panasonic umí taky plánovat dopředu a na nájezd výroby je připraven. Ostatně Musk sliboval 5000 až 6000 TM3 týdně už v létě, místo toho jim to stále skomírá pod 5000. Takže tady problém není.

        1. Maximum je 500 tisíc za rok (10 tisíc týdně) a naplno
          Maximum je 500 tisíc za rok (10 tisíc týdně) a naplno mají v plánu jet v polovině 2019. Můj odhad je trochu konzervativnější: 3Q-2018 4100/týden = 53 000, 4Q-2018 Ø5000/týden = 65 000.
          1Q-2019 Ø6000/týden (78 000) + 2Q-2019 Ø7000/týden (91 000) + 3Q-2019 Ø8000/týden (104 000) + 4Q-2019 Ø9000/týden (117 000) = celkem 390 tisíc za rok 2019 a to v tom je ještě další půlroční zpoždění proti plánu.

Napsat komentář