Šéf Volkswagenu vyhrožuje koncem automobilového průmyslu v Evropě a ztrátami pracovních míst – kvůli emisním normám

Německý list Süddeutsche Zeitung aktuálně vyzpovídal Herberta Diesse ohledně plánované transformace automobilového průmyslu v Evropě.

Když v roli šéfa koncernu Volkswagen nahradil po aféře Dieselgate Matthias Müller Martina Winterkorna, ohlásil velkou proměnu jedné z největších světových automobilek a budoucnost začala vypadat zajímavě. Herbert Diess, který Müllera v čele Volkswagenu nedávno nahradil, tohle nadšení úspěšně krotí.
foto: Volkswagen

Evropská unie aktuálně schválila nový společný cíl: snížit emise aut o 35 % do roku 2030. Záslužný počin, který má evropské automobilky přimět konečně přemýšlet a připravovat se na to co bude, a ne co bylo, bohužel naráží u německých automobilek. Ty se samozřejmě zvyšování limitů brání zuby nehty.

A to i přesto, že největší z nich, koncern Volkswagen, se veřejně ohání plány a sliby investovat do rozvoje elektromobility desítky miliard eur a v roce 2025 prodávat milion(y) elektromobilů. Inu jak se říká, slibem nezarmoutíš.

Korunu tomu nasadil nový šéf Volkswagenu Herbert Diess právě v Süddeutsche Zeitung. Řekl, že pokud EU nastaví příliš striktní emisní limity, bude to znamenat ohrožení 100 000 pracovních míst v celém koncernu.

Transformace v takové rychlosti a rozsahu je totiž podle něj obtížná z pohledu manažerského. Vyhrožuje proto, že během deseti let by jen v továrnách Volkswagenu mohlo zmizet až 100 000 pracovních míst. „Automobilový průmysl může krachnout rychleji, než mnozí věří,“ doplnil svou katastrofickou vizi.

Obhajoval přitom pouze plánované 30% snížení emisí s tím, že „to by se ještě dalo zvládnout“. Evropská komise ale nakonec rozhodla o kompromisním 35% snížení, protože některé státy navrhovaly dokonce 40 %.

167 Comments on “Šéf Volkswagenu vyhrožuje koncem automobilového průmyslu v Evropě a ztrátami pracovních míst – kvůli emisním normám”

    1. Nepůjde, ani nemusí, odběr z rafinérií si převezmou
      Nepůjde, ani nemusí, odběr z rafinérií si převezmou elektroauta, ale zato odpadne CO2 a všechny jedy a rakoviny z vejfuků spalovacích popelnic! A to se vyplatí 😉
      K tomu si na rozdíl od nás furt budou stavět ohromný větrníky protože maj kde.
      A ještě k tomu tím přestanou sponzorovat války o ropu a tím pádem ubude i migrantů a islámskejch teroristů a budou víc soběstačný. 😉

      1. Zapomněl jsi FVE, kterou si každý strčí na střechu. No a
        Zapomněl jsi FVE, kterou si každý strčí na střechu. No a do sklepa vysloužilou baterii z vozu. Ono jim to jaksi funguje lépe než u nás, kde mocipáni zpanikařili a znechutili lidem FVE na dvě další generace. Podniky neřeším, ale domácnosti své FVE budovat budou a divil bych se, kdyby nebyli minimálně z 2/3 soběstační. Takže hned to je 66% bezemisní provoz. no a s 50% mixem jsme na 17% uhelné energie. Opakuji že domácnosti. Za mne to jde. Podnikavci ať si políběj to co radili k líbání v Pelíšcích.

            1. Odhadem 20-25 MWh.
              Já si zase kdysi spočítal (64 kWh, 160 l

              Odhadem 20-25 MWh.
              Já si zase kdysi spočítal (64 kWh, 160 l battery box od Kreislerů), jaký objem baterií by byl potřeba pro 120 GWh kapacity, což by stačilo na pohon ČR na 12 hodin při špičkovém odběru elektřiny. Mě to vyšlo na 300 000 m3, což je krychle o straně ~67 metrů, pokud by byla na ploše 1 km2, měla by na výšku 30 cm.

                1. Jako byste pánové oba dva nevěděli, že cokoliv
                  Jako byste pánové oba dva nevěděli, že cokoliv komunikováno v českých masoxových médiích ohledně velikosti se počítá na fotbalová hřiště 🙂

                2. To je hodně nepřesná jednotka
                  Hřiště

                  To je hodně nepřesná jednotka

                  Hřiště (fobalové)
                  délka 90-120 m
                  šířka 45-90 m

                3. No, kdyby se vybagroval stadion Sparty (je na kopci, to by
                  No, kdyby se vybagroval stadion Sparty (je na kopci, to by šlo), tj. 105×68 m, a místo něho se dala ta 120 GWh baterie, tak by měla na výšku ~42m, ~20-25m, kdyby šly pryč i tribuny.
                  Mělo by to svoje výhody, ten stadion je esteticky hnusný a hned pod kopcem je sídlo vlády. Ta by tak měla dost elektřiny, aby mohla přijímat rozhodnutí i v podmínkách kolapsu civilizace :-))))

        1. No, protože většina republiky nežije v rodinnem domě a ti
          No, protože většina republiky nežije v rodinnem domě a ti co maji rodinnej dum nemaji „asi“ tvoje zdorje na nakup FVE a akumulatoru, vyvozuje, ze s tvoji situace, kdy prachy a moznosti mas vyvozujes ze to jde automatickly vsude, tedy jsi potencionalni manazer, dnes podobne existence radi dosazuji v EU do rozhodovacich pozic a pak to tak dopada, evropa je v prdeli a cina rosta 🙁

          1. Kde jsi v mém příspěvku viděl slovní spojení „rodinný
            Kde jsi v mém příspěvku viděl slovní spojení „rodinný dům“? To že já mám svou FVE na bytovce Tě usvědčuje z lenosti a to i v tom že si máš představit kde všude FVE může fungovat. A leniví ať nic nemaj, jen dřou a platí (například křiklouny Kalousky a podobnou verbež, já je platit nebudu).

        1. Aha, takže mám pravdu, díky. Tak příště nekecat.
          Jo,

          Aha, takže mám pravdu, díky. Tak příště nekecat.
          Jo, výroba z plynu poslední 3 roky rostla, ještě pár let a bude na stejné úrovni jako byla v roce 2010.
          Jenže mě tyhle hunger games mezi uhlím a plynem moc neberou, pro mě je zásadní to „jedno Česko“ výroby elektřiny z OZE, které v EU přibývá každý rok.
          Odkaz pro zájemce o data, ne o něčí názory založené na bůhvíčem.

      1. 1,3 kWh na každý 1 litr benzínu jen v rafinerii. A kde je
        1,3 kWh na každý 1 litr benzínu jen v rafinerii. A kde je spousta energie od vrtu do rafinerie a z rafinerie přes benzínku do nádrže auta. Aby se tam vyplýtval na teplo, kravál, smrad a jedy do ovzduší s +-30% účinností převedenou do pohybu auta.

        1. Tak si jeste zapocitejte ucinnost tepelne elktrarny +-40%
          Tak si jeste zapocitejte ucinnost tepelne elktrarny +-40% ztraty v rozvodne soustave, zttraty v menicich, ztraty nabijenim/vybijenim, a ucinnost elektromotoru, ktera mimo navrhovy rezim nedosahuje zdaleka 90% a bezte se podivat, jak to vypada na mostecku.

          Az lidem dojde, ze jedina cesta je redukovat dopravu jako takovou a to zejmena pro prevoz zbozi mezi kontinenty a dopravovat se v racionalne velkych dopravnich prostredcich. (Napr. Na prepravu 80kg potrebujeme prepravit 2tuny SUV) Tak mozna nebudeme muset resit takove kraviny, jako na co to auto ma ve skutecnosti jezdit a zvolime elektrinu v huste zastavbe a spalovak na dalkovou dopravu.

            1. Těch 1,3 kWh je jenom v rafinerii a byly vyrobeny, jako
              Těch 1,3 kWh je jenom v rafinerii a byly vyrobeny, jako spousta další elektřiny pro těžbu, dopravu, skladování a čerpání ropy a paliv z ní stejným ztrátovým způsobem. Když to nechcete slyšet. Elektromobil na tu spoustu elektřiny rovnou ujede spoustu čistých tichých kilometr.
              Že řešením znečistění ovzduší je funkční MHD víme dávno. To by ovšem naši korupční politici s byrokraty nesměli nahrazovat sračkomety plynoprdy, které budou zamořovat města smradem, hlukem, vibracemi a jedy minimálně dalších 15 let, než půjdou do šrotu. A stejně jako sračkomety budou závislé na dováženém palivu, jehož cesta z vrtu do nádrže auta odpovídá energeticky ropě – s výjimkou rafinerie. Dokonce je podle některých studií ještě energeticky náročnější.
              Takže místo diskuse zde se obraťte na Vaše místní politiky, aby městem plula elektrovozidla – metro, tramvaje, trolejbusy včetně parciálních a elektrobusy. Aby ve městě novou licenci na taxi nedostal nikdo, kdo nemá elektrotaxi. Aby technické služby a svoz odpadů přešly na elektrovozidla. A aby všechny veřejné budovy měly střechy osázen FVE a ve sklepě baterky. Pak to bude mít smysl.

              1. Ja bych si strasne pral, aby se tak zavazne otazky, ohledne
                Ja bych si strasne pral, aby se tak zavazne otazky, ohledne dopravy resily racionalne a nikoli emocionalne.

                „Dokonce je podle některých studií ještě energeticky náročnější.“
                Prosim o dodani zdroju tech studii, protoze jsem asi osel, ale jeste jsem pri vsim usilim na zadnou takovou nenarazil.

                1. Přání je hezká věc, je ovšem pro to třeba něco i
                  Přání je hezká věc, je ovšem pro to třeba něco i udělat. Bohužel veřejnou dopravu u nás řídí a objednávají politici a úředníci. Podle toho to vypadá. Soukromou neřeší, nicméně starají se o silnice a podle toho to vypadá.

                  Co se studie týče, zkuste Hans Josef Fell, Energy Watch Group, aktuálně přednášel zde https://events.mafra.cz/konference/97-obnovitelne-zdroje-energie/. Ukazoval na grafech náročnost paliv a plyn byl energeticky ještě před benzínem a naftou. Nejméně náročné bylo paradoxně uhlí, protože se těží hned vedle elektrárny. Ale ono to zase není tak složité, když si vezmete jakou cestu urazí plyn od vrtu do auta a kolikrát je po cestě přečerpáván, tlakován a uskladňován. Kdežto elektřina teče do elektromobilu rovnou z nejbližší elektrárny.

                2. O tom prave mluvim… je potreba prijmat podlozene informace,
                  O tom prave mluvim… je potreba prijmat podlozene informace, nikoli nabozenstvi.

                  Je-li pravda, ze je ziskavani a doprava zemniho plynu takto energeticky narocna, tak mi prosim vysvetlete, jak muze vubec existovat neco takoveho, jako plynova elektrarna?
                  A proc se tyto elektrarny buduji pobliz aglomeraci, kdyz by podle vasi logiky melo byt daleko vyhodnejsi postavit plynovou elektrarnu v blizkosti dobyvaciho prostoru, jako u uhelne elektrarny.

                  Leda by to vsude na svete delali blbe pan Fell jeste nestacil vsechny dostatecne osvit.

                3. Proč by neexistovala. Vždy je to otázka ceny, ochoty prodat
                  Proč by neexistovala. Vždy je to otázka ceny, ochoty prodat a koupit. Jsou země, kde se na ekologii nehledí a tak za cenu zdraví svých občanů vesele exportují suroviny a elektřinu. Třeba ČR, ať nechodíme daleko, každoročně i 16 TWh elektřiny vyveze. To je celá produkce JE Temelín. Místo aby – jak původně politici slíbili – Temelín nahradil uzavřené uhelné elektrárny, tak to odskáčí naši občané 3x – povrchovou těžbou uhlí, jeho dopravou a zpracováním a nakonec spálením. Uhelky jedou dále, pouze se modernizovaly. Jako když spalovacímu autu nasadíte katalyzátor či filtr. Nic se nezmění, znečišťovat a zabíjet bude dál.

                4. Obihate od tematu.
                  Jesltize vytezim a prepravim plyn s vetsim

                  Obihate od tematu.
                  Jesltize vytezim a prepravim plyn s vetsim energetickym nakladem, nezli je energie v nem obsazena. Jaky pak ma ekonomicky smysl z tohoto plynu vyrabet opet elektrinu v plynove elektrarne?

                  Dokud si neobhajite duveryhodnost vasich tvrzeni a vasich zdroju, neni treba dale pokracovat v jakekoli diskuzi.

                5. Opravdu ne. To že něco fyzikálně nesedí neznamená, že
                  Opravdu ne. To že něco fyzikálně nesedí neznamená, že ekonomicky se to někomu vyplácí.

                6. To mate pravdu a proto tu mame nesikovnym (pravda, jak pro
                  To mate pravdu a proto tu mame nesikovnym (pravda, jak pro koho :o) ) zpusobem dotovane solarni parky. Jak to ale souvisi s nedotovanym segmentem?

                  Spolecnost musi vznalozit zdroje (naklady) na to aby mohla tezit, dalsi naklady jsou zase uprava produktu (mejme zemni plyn), takze cisteni, separace suseni, odorizace, tlakovani na obchodni tlak. Dalsi naklady jsou doprava. Pak nekdo jiny musi postavit elektrarnu a nakoupit plyn (cena= naklady, dane, marze ) Pak z toho ve finale vyrobi s nejakou ucinnosti eletrinu a tu se ziskem proda. Jak muze takovy system fungovat v kontextu vaseho tvrzeni? Ktery hlupak tam asi ty panize sype? To je prave ekonomicky problem 🙂

                7. Někdo ten plyn dokáže těžit a dovážet velmi levně.
                  Někdo ten plyn dokáže těžit a dovážet velmi levně. Protože velmi levně vyrábí i elektřinu pro tyto účely. No a zjevně plynová elektrárna má vyšší účinnost a rychlost náběhu než uhelná. Takže se to v komplexu vyplácí. Což však nic nemění na tom, že to stojí násobně více – jen levnější – elektřiny.

      1. Ne, číňani si opravdu „sami“ nevyrábí výrobky firem
        Ne, číňani si opravdu „sami“ nevyrábí výrobky firem Samsung, Apple, Intel, Sony, AMD, Toshiba, Nvidia, Panasonic, Miscrosoft a mnoha dalších, kterých mají plné kapsy a obýváky stejně jako kdekoliv jinde. Ani geografické umístění továrny s tím nemá co dělat, např Samsung je pořád korejská značka bez holedu na to, jestli konkrétní výrobek vyjel zrovna z fabriky v Číně, Korei, Indonésii nebo Rumunsku.

  1. Nejak tomu asi nerozumim, je to vubec debata o redukci co2? Z
    Nejak tomu asi nerozumim, je to vubec debata o redukci co2? Z ceho se budou nabijet baterie, z tech uhelnych elektraren? Je z toho citit elektrarenska lobby? Myslite ze bude nabijeni zdarma? Nemyslite ze vodik bude dost rychle perspektivnejsi?

      1. I tak kašlu na mix. Co mi přeteče z FVE ven, to si sosnu
        I tak kašlu na mix. Co mi přeteče z FVE ven, to si sosnu jindy zpět, takže můj elektromobil komín nemá 😉 (princip netmeteringu). No a zastánci dinosautů těm se holt bez ohledu na mix valí dým z oken i když jsou zavřená 😉 (přeneseně z komínů tepelných elektráren).

          1. no vidíš, máš názor, plácáš tady a já mezitím
            no vidíš, máš názor, plácáš tady a já mezitím jezdím. Takže každý máme svý 😉 a pravděpodobně jsme oba spokojeni. Schválně komu ta spokojenost vydrží dýl? Každý si asi zkusil v obchodním domě fláknout sebou na zem, kopat, bouchat ručičkami do všeho kolem a křičet: já chci! No a téměř všichni z toho vyrostli. Tak mnoho štěstí v růstu.

                1. No koukám, že inteligence jste moc nepobral. Mám dvě FVE
                  No koukám, že inteligence jste moc nepobral. Mám dvě FVE elektrárny ( střešní instalace ), zřejmě na rozdíl od vás. Jedna je přímý prodej a jedna na zelený bonus. Proto vím, že uživit hybrida nebo čistý elektro vůz z běžné střešní instalace nelze ( zelený bonus ), protože větší instalace se vyplatí na přímý prodej. Takže kdo je z doby kamenné a cikán z hor?

                2. Tak si znovu přečti co jsem napsal a na co jsi reagoval.
                  Tak si znovu přečti co jsem napsal a na co jsi reagoval. Máš-li dvě FVE pak tady neplácej nesmysly, že nevyrobíš tolik kolik ročně doma+elektromobil spotřebuješ (slovo netmetering padlo a nesnaž se dělat ze sebe blbého že nevíš jak bylo v kontextu myšleno). Můj závěr – jsi plácala, který nediskutuje, jen plodí názory bez ohledu na kontext.

                3. Vyrobím. Bilance je pozitivní, ale není to tak že to
                  Vyrobím. Bilance je pozitivní, ale není to tak že to rovnou můžu naládovat do auta.

                4. Nerozumíš psanému textu. Takový závěr jsem si udělal.
                  Nerozumíš psanému textu. Takový závěr jsem si udělal. Další diskuze nemá smysl.

                5. To je pravda, nemá. Někde výše ve vlákně bylo řečeno,
                  To je pravda, nemá. Někde výše ve vlákně bylo řečeno, že přebytek z FVE pustí do elektromobilu a jezdí bez komínu. O bilanci jste možná někde hovořil vy. Inu jdu se věnovat něčemu plodnějšímu, než tu zabíjet čas v diskusích, které k ničemu nevedou. Pěkný den

                6. Pane Romhore, Vám denně stačí 60 km jízdy EV, tak to je
                  Pane Romhore, Vám denně stačí 60 km jízdy EV, tak to je spotřeba do 15 kWh, při vaší inteligenci. A toto množství, navíc se zeleným bonusem, jako nejde „sosnout“ z vlastní výroby, když máte tu FVE? Ty malé FVE mají tak 3,6 kW – já vím v maximu výkonu. Tak nějak vám „zdejší úvahy“, že to nejde, nevěřím …… (naopak, zelený bonus je pro tento případ velmi vhodný, když je dobrý den, nabijete si těch cca 15 kWh „zadarmo“ a ještě k tomu dostanete zaplaceno od státu).

                7. Tak už opravdu naposledy. Samozřejmě vím, že mi stačí
                  Tak už opravdu naposledy. Samozřejmě vím, že mi stačí zřejmě i míň než 15 kWh na den. Tak jak to bylo podáno, šlo o to, že každý den si nesosnu těch 15 kWh ze svého zdroje ( třeba v zimě ). Tedy stejně musím občas vzít ze sítě tu ze 45% fosilní elektřinu. Pokud se budu bavit o celkové bilanci, tak jsem samozřejmě v pohodě, protože na RD mám 4,86 kWp ( 12_2009 )instalaci a na firmě na střeše dalších 59,85 kWp ( 4_2010 ). To vše co jste výše napsal je pravda, nikdy jsem to nezpochybňoval. Zřejmě je logické, že když se dívám na hybrid.cz, tak mne daná problematika zajímá. Ale opravdu jsem nemile překvapen některými kolegy na tomto fóru. Jejich agresivitou a přístupem. Jsem fanouškem čisté energie a elektromobility, ale nejsem fanatikem. Zde mi ovšem připadá, že někteří jsou jak utržení ze řetězu. Nadšení pro věc by se zřejmě nemělo projevovat jako komentáře „kuka“. Přeji pěkný, slunečný den

                8. Počkejte, to chcete říct, že při těchto množstvích
                  Počkejte, to chcete říct, že při těchto množstvích Vámi vyráběné čisté elektřiny nepoužíváte už minimálně od roku 2014 všude elektrovozidla? Že jezdíte ve firmě i doma fosily?

                9. Zatím ano. O elektromobilu či hybridu uvažuji nyní.
                  Zatím ano. O elektromobilu či hybridu uvažuji nyní. Nechám si poradit.

                10. Super. Byl by hřích nevyužít vlastní palivo prakticky
                  Super. Byl by hřích nevyužít vlastní palivo prakticky zdarma, o dalších benefitech elektromobility nemluvě. Tak to už můžete pomalu začít pročítat třeba http://www.elektroforum.cz/ nebo zkušenosti majitelů různých elektromobilů na http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-fórum/elektrické-vozidlá atp.
                  Pro firmu se vyplatí obrátit třeba na Asociaci elektromobilového průmyslu http://www.asep.cz, kde jsou lidi a firmy, co dokáží udělat rozbor dosavadního provozu firemní flotily – co nahradit lze, čím, co to přinese a co bude potřeba na firmě udělat. A zda to nelze případně získat s dotací.

                11. Díky. Myslím, že mocipáni nějaké dotace na firemní
                  Díky. Myslím, že mocipáni nějaké dotace na firemní vozidla pro rok 2019 chystají. Zatím jsem oslovil ČEZ, zda nechtějí na mém pozemku v průmyslové zóně v Příbrami postavit dobíjecí stanici, protože v Příbrami žádná zatím není. Co vím tak je v Písku a v Žebráku u D5. Pokud víte o nějaké pružnější firmě než je ČEZ, se kterou se lze dohodnout na dobíječce, tak info uvítám. Díky

                12. Ano, dotace jsou. Spojte se se mnou prosím přes soukromou
                  Ano, dotace jsou. Spojte se se mnou prosím přes soukromou zprávu na elektroforum.cz, nick taky Radovan, ať tady nezaplevelujeme diskusi. Děkuji.

                13. tojo ale výsledky nám sem pak prosím předhodte jo páč my
                  tojo ale výsledky nám sem pak prosím předhodte jo páč my potřebujeme positivní informace abysme pak mohli šířit pozitivní propagandu ropákoj a molochům navzdory 😉

                14. Kdyby byly obecně platné, tak rád. Jenže elektromobilita
                  Kdyby byly obecně platné, tak rád. Jenže elektromobilita (i když obecně všechna mobilita) je notně individuální věc (díky malé nabídce elektrovozidel zejména a různosti potřeb lidí). Proto raději až třeba článek o úspěšné zapojení vozidel ke zmíněným dvěma FVE. Případně i veřejné nabíječky.

                15. Zdravím. Je to tam. Pěkný den
                  Zdravím. Je to tam. Pěkný den

          1. vyrobilo by se to pro toho kdo to spotřeboval když mi to
            vyrobilo by se to pro toho kdo to spotřeboval když mi to přeteklo – mého souseda. Takže jsem si tu svou výrobu uložil v distribuční síti s tím, že spáleno bude později. Jinak výhul CO2 z komína v roční sumě se tím nezměnil. Vyhulí se to tedy pouze v jiný okamžik (později) než kdybych nevyráběl ve FVE a neodebíral. Takže nemel o eONu. Ten z toho jen ještě více tyje. Nebavím se o penězích, bavím se o exhalacích.

    1. Jo máš se ještě hodně co učit.
      Nastuduj si složení

      Jo máš se ještě hodně co učit.
      Nastuduj si složení energetickejch mixů a jeho vývoj. Elektrika se nevyrábí jen z uhlí.
      Elektrárenská lobby? ČEZ zatím zrovna nevypadá, že by se vhtěl s ňejakejma nabíječkama přetrhnout natož se službama. Hejbe se jen terpve až když dorazí dotace. Jim to bude asi jedno, to co jim ubyde o rafinérek to jim přibude vod elektromobilů.
      Vodík se svou pekelnou uhlíkovou stopu a perspektivnější? Ha ha ha. :)))

      1. Tak co podle tebe ten clovek nevi? Jadro se u nas nestavi,
        Tak co podle tebe ten clovek nevi? Jadro se u nas nestavi, takze se to bude vyrabet a zvysovat podilove z plynu, plyn vytvari co, cistej kyslik?

        A kde prosim jsou vodikove elektrarny, ze by je zavadeli jako nahradu uhelne?

        HAha, proste jsi napsal slunickovej zvast…

  2. Za úspěch hybridů může Tojota i my poděkovat státu
    Za úspěch hybridů může Tojota i my poděkovat státu Kalifornie, který tehdy dal výrobcům přísné emisní limity. Bez státního tlaku a ropných krizí by tam furt jezdili v 5 litrovejch silničních korábech, kterým stříká benzín z vejfuku. U nás by to nebylo vo moct lepší :)))

  3. Koukám, že je to tady jedno veliké nadšení pro Teslu. No
    Koukám, že je to tady jedno veliké nadšení pro Teslu. No díky Elonovi se něco ve světe elektromobility pohnulo vpřed. Za to mu velký dík. Také ho to stálo hodně nervů a peněz z jiných zdrojů. Byť má nyní Tesla mírný náskok. V budoucnu zřejmě lídrem nebude. Pokud tedy ekonomicky přežije ( což není tak jisté ), tak do pár let budou ostatní automobilky vyrábět srovnatelné vozy. Dokonce budou mít tu výhodu, že generují pozitivní cash flou. Se zájmem sleduji technologický posun v tomto segmentu. Jedna věc je ekologie a druhá věc je ekonomika. Ekonomicky to pořád logiku nedává. Přesto se také chystám na koupi, zatím tedy hybridu. To je při počtu dobíjecích stanic myslím moudřejší volba. Současný elektrický dojezd 40 až 60 km mě zatím stačí. Dálka ve spojení s benzínem je OK. Bude to asi nové BMW 330e nebo Mercedes. AUDI e-tron bude asi drahé ( elektromobil ) a jak jsem říkal, hybrid mi zatím připadá rozumnější. Za tři roky přesednu. Zůstanu věrný německým vozům. Byl jsem zatím vždy spokojený. Tesla mne neláká. Nicméně Elonovi čest.

    1. Typický patetický dinosaurský starosti být lídrem a
      Typický patetický dinosaurský starosti být lídrem a sežrat celej trh a myslet si to i o ostatních.
      Dinosauři maj lídrovství plnou hubu na každý prezentaci a v každým stupidním píár prohlášení. Stále ty stejný stupidní krysí závody, kdo z koho.
      Tesla nikdy nechtěla bejt lídrem, Tesla jen chtěla, aby se změnil celej automobilovej průmysl a aby se lidstvo začalo chovat rozumně a to se jí víc než dobře daří.
      Tesla je vir co nakazil ostatní. Časem možná krachne, nebo získá slušnej podíl na trhu, na každej pád svět už nebude tim čím býval. :)))

      Mimochodem a k čemu ti je to, že do „pár let budou ostatní automobilky srovnatelné vozy“, když k tomu pořád nebudou mít bezešvě provázanou hustou síť supernabíječek a budou to jen auta na jízdu kolem komína, který dojedou o kousek dál než ty dnešní? Vyrábět schopný velkobaterkáče je jen půlka řešení. Ale tendle rozdíl veřejnosti dojde až si teprvě koupěj nějaký elektrovozidlo a zjistej, že to není úplně to samí jako jezdit se spalovákem. Pak teprve nastane posun paradigmat.
      Nástup smártfounů taky nebyl jen o jiném telefonování, ale o hromadě appek, datech, sociálních sítích, navigacích, senzorech a fotografování.

      1. Tesla není vir. Tesla je Tesla a nic víc a nic míň.
        Tesla není vir. Tesla je Tesla a nic víc a nic míň. Průměrný nájezd je právě kolem komína ( v ČR ). Elektromobilita zatím efektivní není. Byť je to zřejmě budoucí cesta. Otázka zní zda někdy opravdu bude. Zřejmě to nebude směr „velkobaterkáče“?!

        1. Ono těch trumfů, které Tesla drží v rukách je víc, a
          Ono těch trumfů, které Tesla drží v rukách je víc, a když se nad tím člověk zamyslí, tak skutečně musí smeknout před tím, jak Elon umí vidět dokonale do budoucnosti. Kolikrát si říkám, jestli se sem z té budoucnosti nevrátil 🙂
          Kromě zmíněné sítě SCH, jsou to hlavně vlastní baterkárny, což je maximálně strategická výhoda, která v (blízké) budoucnosti bude nejspíš rozhodovat o tom, kdo bude BEV prodávat a kdo ne. Bez baterek prostě BEV vyrábět nelze. Je pro mě naprosto nepochopitelné, na co koncern čeká a že sází pouze na externí dodavatele.
          U Tesly je to ale obecně maximalizace pokrytí výroby všech vlastních dílů, včetně vlastního vývoje SW v řídících jednotkách, což dále snižuje závislost na dodavatelích (a problémy s tím spojené) jistě i cenu, a maximalizuje flexibilitu.
          Dále pak třeba přímý prodej bez dealerů a jejich provizí.
          A v neposlední řadě je to také nepochybně ta aura, která se nad Teslou a Elonem vznáší a na spoustu lidí prostě funguje. To se o VW aktuálně tvrdit rozhodně nedá.
          Krach Tesly je teď už jen zoufalé přání zoufalých lidí, v minulosti tomu nebylo možná moc daleko, ale dnes je to už v podstatě stabilizovaná firma předvádějící neuvěřitelný progres, nad kterým nejspíš většina těch, co se jí ještě před pár lety vysmívali, zírají s otevřenými ústy.
          Jasně, chyby se občas vyskytnou, ale to u 100let fungujících koncernů také, Tesla je tady pouze 15let.

        2. Pokud Tesla není vír tak proč jí maj média plnou hubu,
          Pokud Tesla není vír tak proč jí maj média plnou hubu, proč se s ní každý non stop srovnává, proč existuje přehršle článků začínajících slovy Tesla killer, watch out Tesla, proč o Tesla efektu mluví velký Čínskej výrobce baterkovýho nářadí, proč po její pomoci volají energetické firmy a země zpustošené hurikány, proč je non-stop v médiích, proč leze spoustě lidem na nervy, proč proti ní ropáci, dinosauři, lobbysti, politici i šórteři bojují? :)))
          Možná, sis posledních pár jen zdřímnul, ale za to pěkně tvrdě. 🙂
          Lidi si kupujou spíš auto s kterým dojedou i dál na dovolenou a ne jen kolem komína. Kolem komína maj až leda to druhý auto nebo připadně firemní.
          „Elektromobilita zatím efektivní není.“ To je dost prapodivné tvrzení, kdyby byla úplně k prdu, tak za ní lidi nebudou vyhazovat statisíce natož milióny. Nadšenců je jen pár ostatní jsou lidi, kterým to přináší praktický užitek.

          1. Proč se tak rozčilujete pane kolego? Nikdo vám vaše
            Proč se tak rozčilujete pane kolego? Nikdo vám vaše nadšení nebere. O Tesle se píše, protože je zatím opravdu na špici a tento směr rozjela. Pokud se budeme bavit o ekonomické stránce věci, tak se můžete rozčilovat jak chcete, ale ty „fosily“ jsou samozřejmě levnější a pokud porovnáme náklady po dobu cca 5 let provozu tak pořizovací cena a náklady na provoz jsou nižší. Jestliže něčemu fandím, ještě neznamená, že mám klapky na očích. NO jesli jsem si pár let zřímnul? Tak to já nemůžu. Ale vy asi žijete ten svůj sen někde v jiném časoprostoru, když nevidíte prostá fakta. Elektomobilita není k „prdu“ jak říkáte. Váš problém je, že vše vidíte jen černobíle. Stará koncepce je k „prdu“ a elektomobilita je „bezchybná“. Ve vašich očích jsem tedy zaspal dobu, protože preferuji hybrid a nevelebím Teslu. Myslete si co chcete, ale vy jste přesně ten typ lidí, kteří dokážou dobré myšlence udělat medvědí službu svým přístupem k problému.

            1. No vida už ti došly argumenty, tak si začal řešit osobní
              No vida už ti došly argumenty, tak si začal řešit osobní stránku? Lol, :)))
              Pleteš si živou argumentci prokádanou smajlíkama za rozčilování? :)))
              Prostejma faktama tě zahrnuju celou dobu, ale ty si asi zatím jedeš v polospánku s klapama na očích to svoje černobílý vidění světa. Pokračuj cvalem dál a nenech se rušit. Hledej si dál ty svoje lídry trhu, motej si efektivitu s ekonomiku :))) Mě zajímají fakta a ne nějaký velebení Tesly nebo kohokoliv jinýho. Na to tu je Jenja :)))
              Mimochodem hybrid bude nejspíš moje další auto, tak si tu nejhraj na ukřivděnýho hybridistu 😛

              1. Kuku, cetl jsem cele vlakno a jedine co muzu napsat „ty ses
                Kuku, cetl jsem cele vlakno a jedine co muzu napsat „ty ses vul jak krava“…

                Prave podovne radobyodbornenadsenecke kecy nasiraji bezne lidi a elektromobilitu zabiji, kdyz slysim svazaky jako Kuk, tak jedine na co zacnu myslet, kdyz ho posloucham neni po 30 sekundach co rika, ale jak nejrychlej zdrhnout, aby sem nemusel poslouchat dal hovadiny.
                Presne kecy jako v serialech na politickych schuzych, same jistoty a plusy, zadnej mracek, proste slunickovej vul…

                1. Děkuji za rozumný názor. Přesně to jsem se mu snažil
                  Děkuji za rozumný názor. Přesně to jsem se mu snažil říci. Marně

            2. K ekonomickej návratnosti EV – po 5 rokoch úspora 15000€
              K ekonomickej návratnosti EV – po 5 rokoch úspora 15000€ len na pohonných látkach (elektrina <-> benzín).

              Ak ktokoľvek má ročný nájazd už od cca 30tis.km (+/- 5tis.km), tak EV aj pri terajších vysokých cenách sa oplatí aj ekonomicky.
              Presnejšie:
              – rozdiel ceny “zmazaný” po 200 tis. km
              – záruka na pokles kapacity batérie pod 75% / 80% tiež 200 tis. km
              – údržba takmer žiadna – voda do ostrekovačov a tlak v pneu.
              – a aj jazdné vlastnosti o min. p jednu triedu lepšie ako pri spalovakoch

              BTW: Oktavia vo výbave môjho Ioniq-a stojí viac ako 30000€ 😉 rázvor rovnaký, vnútorný priestor rovnaký, len kufor má Ioniq nižší, lebo batérie.

              1. To máte pravdu. Já ale tolik zdaleka nenajezdím. MB E220d
                To máte pravdu. Já ale tolik zdaleka nenajezdím. MB E220d jsem jezdil za 4,8 ltr/100 km. Mám rád nové technologie a elektřině fandím. Osobně si připlatím a na jaře si pořídím elektromobil nebo hybrid. Sice to pro mne nebude ekonomická volba, ale můžu si to dopřát pro zábavu. Auto většinou déle než 3 roky nemám a vývoj letí rychle dopředu.

                1. Tak snáď len – požičajte si čisté EV na víkend, či
                  Tak snáď len – požičajte si čisté EV na víkend, či predĺžený víkend a rozhodnite sa až potom. Ale pozor, je to vysoko návykové.

                  Toto už tu na Hybride niekto napísal predo mnou a ja to môžem len potvrdiť.

                  A keďže sa autami pohybujete o triedu vyššie ako ja (VW Passat bol najväčší čím som jazdil dlhodobo), tak predpokladám, že máte v rodine aj druhé auto.

                  U nás si užívam EV na každodenné “okružné” jazdy (tam a zase spátky) denne okolo 170 km (max. 200). A manželka jazdí “okolo komína” na spalováku, ktorý tie dva razy v roku používame aj na dhšiu dovolenkovú jazdu.

                  Ale to užívanie si EV nemá žiadnu chybu. Mimo iného je totiž preplnené všetkými najmodernejšími vychytávkami…
                  A či som mal radšej počkať na iné novšie auto? Nie, nemal, lebo už rok si užívam 😉

    2. Ten mírný náskok jsou ale minimálně 3 roky od toho, co
      Ten mírný náskok jsou ale minimálně 3 roky od toho, co měla Tesla v roce 2017 proti tomu, co třeba VW slibuje na rok 2020. Prvních 11 dnů tohoto kvartálu vyrobila 11500 aut, což odpovídá 380 tisícům ročně, VW plánuje 150 tisíc rok 2020 a vzhledem k tomu, že VW plánuje milion EV ročně až na rok 2025, stačí Tesle roční růst pouhých 15 %, aby byla leadrem ještě minimálně následujících 6 let. Je to přesně jak píšete – za pár let budou všichni vyrábět srovnatelné vozy… jako Tesla již pár let vyrábí. Jenže oni vylepšují několikrát do roka, TMS šel za 6 let z 40 kWh až na 100 kWh a bylo by naivní si myslet, že to bude konečná. A to jsou jen auta, pak tu je síť superchargerů, nejpokročilejší autonomní systém, online updaty…
      Jak je na tom ekonomicky uvidíme již za 3 týdny, 3Q byl první, kde nesypali do gigafactory stovky miliard, takže výsledky by měly být o dost lepší než předchozí a pozitivní cash flow přijde dřív či později. Jak trefně poznamenal miliardář Ron Baron: „Of course, they’re spending a lot of cash. They’re building factories.“

          1. Tesla v tomto razí stále stejnou politiku, jako první
            Tesla v tomto razí stále stejnou politiku, jako první nabídnout drahé hi-tech řešení a pak teprve nabídnout levnější ořezanou verzi. On Tesla Roadster končil výrobu s 56kWh baterií, takže uvést mnohem větší vůz TMS s menší baterií by byla ostuda. TMS byl od počátku v roce 2011 ohlášen s „85“, „60“ a „40“ baterií, kdy výrobu startovala právě „85“ a teprve později začala výroba i „60“ verze. „40“ se do výroby myslím nikdy nedostala, respektive to stejně měla být zamknutá „60“.

            Dále je třeba dodat, že na skoku z reálných 80kWh na 102kWh má hlavní vliv zvýšení tzv. assembly efficiency bateriového packu (poměr energetické hustoty článek/pack). Nová chemie se na tomto skoku podílela pouze marginálně do 5%. Jinými slovy, kdyby v roce 2011 Tesla nasadila ten nový design modulů TMS/X tak už tenkrát mohla s původními články vyjet s cca 95kWh baterií.

            Dále je třeba poznamenat že ASSYE není u TMS/X packu zdaleka ještě vyčerpána. Pokud Tesla opustí stávající design s 16 moduly a nahradí jej designem podobným jako u TM3, tak lze očekávat další skok na cca 110-120kWh s nezměněnou chemií článků. Pomyslné teoretické maximum pro geometrii TMS/X packu pak bude ležet ještě o něco výše, ale jeho dosažení bude již velmi drahé.

            1. Díky za doplňující informace.
              Vyšší kapacitu u S/X bych

              Díky za doplňující informace.
              Vyšší kapacitu u S/X bych očekával až s velkým faceliftem v roce 2021 (pravděpodobně již s vlastními bateriemi) a čekám spíš těch 120 kWh vzhledem k tomu, že se nebudou chtít nechat porazit od (byť zatím imaginárního) I.D. s „až“ 111 kWh.
              S malým faceliftem na podzim příštího roku bych tipnul, že se zbaví 75kWh verze, která je teď dost ostudná oproti mnohem levnější TM3 a ponechají pouze 100 kWh za cenu někde napůl mezi dnešní 75 a 100 nebo nechají vyšší cenu a přidají autopilota a samořízení jako standard.
              Ale to si jen tak věštím z křišťálové koule a jak bych to udělal já, mohou překvapit mile i nemile (viz třeba zdražení nečerné barvy na $2500).

  4. Tyhle velký molochové se pohnou jedině, když je k tomu
    Tyhle velký molochové se pohnou jedině, když je k tomu donutíte. A to se děje zrovna teď. Dobrovolně natož z dobré vůle neudělaj zhola nic. Status quo, život ve zlatý kleci a štedrý vejplaty to je jejich hobby. Po desetiletích samolibosti a nincedělání dostali pořádnej koprdelec.

      1. Nebo vrchní konstruktér Porše.
        Nebo vrchní konstruktér Porše.

        http://www.thedrive.com/news/20153/porsches-wolfgang-hatz-father-of-918-spyder-and-919-lmp1-hybrid-is-still-in-jail-over-dieselgate

        Manažer VW pro USA dostal 7 let a to mu hrozilo 150 let. Vodnes to za svý šéfy. U soudu plakal. Si myslej, že sou nedotknutelný 😉
        https://www.nbcnews.com/business/autos/volkswagen-manager-jailed-7-years-diesel-scam-n827286

  5. Výborně! Tak už konečně skončete vy kašpaři, který
    Výborně! Tak už konečně skončete vy kašpaři, který jste nám tu zasr@li vzduch svejma rakovinometama a ješte kolem sebe v kopete křečích. Běžte si fňukat domů za to, že jste podřezali větev celýmu spalovacímu autoprůmyslu svejma podvodama. Už nevíte kudy kam, tak aspoň zkoušíte citově vydírat. Když si i sama německá pošta musí vyrábět vlastní auta, tak už jste úplně zbytečný :)))
    Ani pes po vás neštěkne vy troubové. 😛

    Panečku to bude krásnej fůnus :)))

  6. Někdo by měl tomu pánovi podat zapomenutý prášek a
    Někdo by měl tomu pánovi podat zapomenutý prášek a připomenout, že to celé je hlavně jejich kaše. A taky vysvětlit, že vyrábět jen proto, aby bylo co vyrábět, a ještě k tomu rakovinomety, je cesta do pekel, na kterou se zdaleka ne všichni chtějí vydat.

  7. Pár zajímavostí:
    Nejvíc na co nejrychlejší

    Pár zajímavostí:

    Nejvíc na co nejrychlejší elektropřechod tlačí globalisté.

    Někdo tvrdí, že hlavně pro to, aby mohli co nejlevněji skoupit naftová a plynová pole, která budou dost vydatná ještě minimálně 30 let.
    A pak neomarxistický tlak zas poleví, a přesměruje se na co nejlevnější provoz, kdy zdanění benzínu poklesne, ovšem elektřina v EU zůstane nejspíš nadále jednou z nejdražších na světě, a ještě osobáky začnou platit mýtné.

    Globalisty čistě nejvíc vlastněné a ovládané (nejsou tam rodiny zakladatelů s velkými hlasovacími podíly) automobilky jsou Daimler (Mercedes) a GM.

    A teď se podívejte, jak jsou na tom Daimler a GM s elektrifikací?

    Pak se divte, že konzervativní VW jede jen podle schválených cílů, a na rok 2021 je to 95g NEDC.
    Na rok 2030 byl předpoklad 30%, schválilo se teď 35%.

    Pravá kvalita koncernu VW je vidět na tom, že roku 2020 už chce rozjet aspoň 4 linky na čistá supernavržená a chlazená elektroauta, včetně co nejlevnějších v EU vyráběných.
    Kdežto mnoho jiných evropských automobilek se maximálně zaměřuje na těžké složité hybridy.

  8. Strašný šašek a lhář stejně jako celá VW group.
    No co

    Strašný šašek a lhář stejně jako celá VW group.
    No co od nich čekat, než jejich dojící ovečky, hlavně aby hrabali za každou cenu!
    Tvrdit před cca pár měsíci, že celý koncern má cca 250k nedostatek pracovních sil a teď tvrdit, že ztratí 100k lidí práci.
    Lepší vtip nemohl zkusit!

    1. Dneska v Praze na konferenci Obnovitelné zdroje to hezky
      Dneska v Praze na konferenci Obnovitelné zdroje to hezky řekl bývalý německý poslanec za Zelené. Čínské 12 milionové město změnilo za 2 roky všechny autobusy v MHD za elektrické, nyní mění všechny taxíky. Jediná automobilka, která je připravená v Evropě na elektromobilitu, je trochu Renault a Volvo. Jenže Renault jen díky letité spolupráci s japonským Nissanem a Volvo už je čínská automobilka se vším všudy. Takže pokud budou ti jejich němečtí pitomci, hlavně (ale nejen) z autoprůmyslu neustále jen lhát a podvádět a kašlat na vývoj, bude z Volfsburgu, Mnichova a dalších stávajících průmyslových měst do 15 let další Detroit. A tam stačilo 8 let a bylo vymalováno.

      1. Čína bude globálně vyvážet malá levná elektroauta.
        USA

        Čína bude globálně vyvážet malá levná elektroauta.
        USA budou globálně vyvážet dražší velká chlapácká auta se spolehlivým jednoduchým pohonem na benzín a naftu u pick-upů.

        EU nic moc nevyveze, a težké, drahé a složité hybridy budou sloužit hlavně k co nejrychlejšímu nahrazení poruchových a jedovatých motorů, které díky EU byrokratické legislativě zaplavili Evropu v minulé generaci a prvním pokusu o zpoplatňování podle laboratorních emisí CO2.

        1. Zatím se tomu Evropa obstrukcemi a homologacemi úspěšně
          Zatím se tomu Evropa obstrukcemi a homologacemi úspěšně brání. Taky tady pronikají jen věci typu Yogomo (http://www.greencars.cz/) a Revolt (https://www.zavolantem.cz/carsharing-miniaturnich-elektromobilu-revolt-4-koruny-za-minutu-v-centru-prahy/). Ale na západ od nás už najdete první úspěšné nasazení B.Y.D e6 (http://bydeurope.com/vehicles/e6/index.php), což je něco jako velký Mercedes B. Většinou jako taxíky (https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_e6). A to není žádný drobeček, baterie od 60 do 80 kWh, dojezdy 300 a více, 10 let záruka na baterky atp.

          Evropa je už nyní v troubě. A bude čím dál tím více. Pokud by tady Asiaté nasadili malé městské Mitsubishi iMiev verze 2018 za ceny kolem 300 tisíc nové, tak nemá šanci ani VW eUP (18 kWh baterka) ale 630 tisíc cena, ani pouze na konec 2019 avizované Škoda eCitigi se 37 kWh (jen nevím, kam je tam chtějí nacpat) s cenou kolem půl milionu.

      2. NJN… na jednu věc se zapomíná. K výrobě aut se
        NJN… na jednu věc se zapomíná. K výrobě aut se spalovacími motory se vážou pravidelné příjmy z použití patentů průmyslového vlastnictví. Nejvíc jich vlastní firma Bosch. U výroby čistých EV je patentů výrazně méně a tím i míň pravidelně inkasovaných penízků…

        Samozřejmě že spustili kvikot…

        V Číně na patenty dost kašlou, protože jich tolik nevlastní. Nemaj potřebu brzdit vývoj .

        P.S. Peugeot pár týdnů nazpátek přerušil financování vývoje dieselových motorů. Spočítali si, že by se to při stávající cenové hladině a klesajícím odbytu dieselu už nevrátilo. Měli koule to přiznat. Obonova vývoje je sice možná, ale daj si 2 roky voraz. Až tohle dokáže VW, tak maj právo svolat tiskovku a dělat ramena.

        1. A hele, tak to mi uniklo. A to jejich staré dýzly z roku
          A hele, tak to mi uniklo. A to jejich staré dýzly z roku 1990 byly jedny z nejlepších – dlouhé nájezdy, minimální údržba, legrační spotřeba, v zimě bez potíží (když se nepančovala nafta) startovaly i v -15°C po krátkém žhavení. Měl jsem po sobě 2 starší a 1 nový Citroen BX 1.9. Někdo je chlap s kulama, někdo brečí o nezaměstnanosti.

      3. Jenže přátelé zapomínáte/me na jeden fakt, že bohužel
        Jenže přátelé zapomínáte/me na jeden fakt, že bohužel naše ekonomika je více jak na 80% závislá na Německu.
        A vzhledem, že náš růst HDP a většiny kupní síly je bohužel v automobilismu.
        Což znamená, že pokud bude z nich Detroit budeme na tom skoro to samé 🙁

        Bohužel tuto spojenou nádobu, je potřeba si uvědomit, proto mě to sere, že ta sebranka na to kašle

        1. Jak píše Radovan. A ještě jedna poznámka. To že by TEĎ
          Jak píše Radovan. A ještě jedna poznámka. To že by TEĎ kleknul nějaký montážník by bylo pouze ku prospěchu, neb by byla šance uvolněné lidi zaměstnat někde kde bude vyšší přidaná hodnota. Dnešní stav zaměstnanosti by tomu nahrával. Bohužel ale oni to nezabalí včas a nechají nám hromadně si vyráchat rypák v bahně až v době kdy půjde do tuhého – při příští recesi. Ještě možná obrečíme prodej Škody do Faultcvágnu.

  9. tak to je v pohode ne? Skodovce udajne schazi az 10 tisic
    tak to je v pohode ne? Skodovce udajne schazi az 10 tisic zamestnancu, takze celemu koncernu by mohlo schazte tak ctvrt milionu zamestnancu, takze kdys odecteme 100 tisic lidi, stale budou nestihat, protoze jim bude schazte tak 150 tisic zamestnancu v koncernu 😀

    1. Pekne, suhlas.
      To som videl film, kde detektiv – byvaly agent

      Pekne, suhlas.

      To som videl film, kde detektiv – byvaly agent STASI pocuval velmi nepravdepodobnu historku a ked sa ho chlapik spytl ci mu veri, tak ten detektiv povedal: „V mojej kariere v STASI som sa nauci, ze ten co hovori pravdu bude vzdy hovorit len to iste, akokolvek nepravdepodobne to zneje. Lebo jednoducho nema co ine by povedal. Ale kto klame, ten svoju verziu pod tlakom bude obmienat.“

      A tak to vyzera aj s panmi z VW a Skoda … 🙁

  10. Neviem presne ako to mám chápať.
    To ak v roku 2021 budú

    Neviem presne ako to mám chápať.
    To ak v roku 2021 budú emisie 100g na 100km tak v roku 2030 je potrebné mať 65g/100. Ale ak sa im „podarí“ v roku 2021 200g/100 ,tak bude stačiť 130g/100 v r. 2030 ? Lebo zatiaľ som sa nikde nedočítal aké hodnoty emisií to vlastne majú automobilky dosiahnuť. Všade sú len percentá a tým pádom mi vzchádza, že čím pomalšie budú do r. 2021 elektrifikovať, tým ľahšie dosiahnu cieľ v r. 2030

    Michal

    1. Nejprve je třeba rozlišit, že vedle sebe jdou dvě omezení
      Nejprve je třeba rozlišit, že vedle sebe jdou dvě omezení na „čistotu“ vozů. Jedno se zabývá emisemi CO2, které ovlivňuje především klima planety a slouží k boji proti globálnímu oteplování. A druhé se zabývá emisemi člověku škodlivých prasečin, které vozy vypouští.

      Nyní je řeč o CO2, kde od roku 2015 platí limit 130g/km za celou flotilu prodaných vozů (je k tomu složitá matematika). Od roku 2020 začne platit nový limit 95g/km ale s úlevou na 95% flotily. Od roku 2021 pak platí limit 95g/km na celou flotilu vozů. Takže těch nově schválených 35% dolů se počítá z této hodnoty.

    2. niekde je niečo (správa), ktorá o tom pojednáva, alebo ju
      niekde je niečo (správa), ktorá o tom pojednáva, alebo ju poslanci priamo schválili a tam na (údajne tisíc stranách) je výpočet ako sa to má sčítať/odčítať/násobiť/deliť.
      možná sa jedná o niečo podobné ako sa vypočíta/odmeria spotreba mikrofónom pri výfuku.
      🙁

  11. Mě se líbí, jak tady na automobilky nadávají a tlačí k
    Mě se líbí, jak tady na automobilky nadávají a tlačí k přechodu na elektromobily samé „socky“, které s nákupem EV čekají až cena těch dnešních nejlevnějších spadne na polovinu. Bude fakt super, když budou automobilky vyrábět hromadu EV, které si většina lidí nebude moci dovolit. Jak ty automobilky pak asi skončí? Přechod k elektromobilitě ano, ale taky to musí být s rozumem a ufinancovatelné.

    1. treba sa pozrieť na FIAT500e – výroba stojí nehorázne
      treba sa pozrieť na FIAT500e – výroba stojí nehorázne veľa, následne ho prenajímajú za 99USD na mesiac/tri roky, zatým ho v aukcii predajú, importéri (jednotlivci i „firmičky“) ich privezú v kontajneri sem, upravia a predajú S(so ziskom) 3r/30tkm po €15.000.00.
      a všetkým sa to OPLATÍ – vžrobca smie ďalej vyrábať spaľováky, amíci sa vozia vcelku lacno a tu sa tešíme fiátečku (goottov výraz) za necelý polmilión.

    2. No ono je to tak trochu problém automobilky.
      V okamžiku, kdy

      No ono je to tak trochu problém automobilky.

      V okamžiku, kdy šéfovi automobilky ujede, že výrobní náklady elektromobilu jsou vyšší o 7800 EUR proti spalovací verzi a následně v prodejních cenách chtějí o 20000 EUR víc, tak je někde něco špatně.

  12. Pořad se tlačí na automobilky, aby snižovaly emise.. Ale
    Pořad se tlačí na automobilky, aby snižovaly emise.. Ale mělo by se tlačit i na lidi, aby těma auty nejezdili i na záchod kdyby to šlo.. 🙂 zbytečně nehrkali a pravidelné jízdy např.do práce pokud možno hromadnými prostředky.. Znám takové, kterým stoji každých 20min autobus přímo před domem, vysadí je přímo u práce a oni i v zimě raději 5min škrábou tu plechovou popelnici, aby mohli jet.. A to platí i pro elektromobilisty, kteří mají výfuky někde v uhelných elektrárnách.. 🙂

    1. na slovensku ostane jedna jediná uhoľná elektráreň
      na slovensku ostane jedna jediná uhoľná elektráreň upravená pre úplný výpadok siete. zvyšok zatvárajú, začali v novákoch, prievidzi, handlovej, kraj neschválil rozšírenie ťažby, čím vlastne zatvoril bane, vláda už rok (verejne) fachčí na zmene zamestnanosti, …
      a ako sa dá tlačiť na ľudí, aby nejazdili autami, ak v krajskom meste je zámostie, štvrť s novou výstavou a priemyslom, kde MHD je nefunkčná? „mesto“ má záujem na tom, aby odtiaľ ľudia jazdili „do mesta“ a platili predražené parkovné.

        1. prosím ťa, nestrapňuj sa, oproti vlaňajšku vám stúpa
          prosím ťa, nestrapňuj sa, oproti vlaňajšku vám stúpa domáca spotreba – už toľko nevyvážate nemcom.
          a my VBRZKU budeme mať novú atómku, už v súčasnosti na vážskej kaskáde bežia prietokové (voda, ktorá nepreteká prívodným kanálom, ale ju vedú do pôvodného koryta) elektrárne veľkosti štvorčunkodomkov. vody máme zatiaľ dosť, viď ako vymetala tatranský augiášov chliev!
          a na dôvažok – zelení nebudú spotrebúvať elektrinu z elektrární, im stačí tá v zásuvka a vraj si vedia tv pozrieť aj pri sviečkach!

          1. Ty se neztrapňuj, ty zbytečně přecitlivělá nádobo
            Ty se neztrapňuj, ty zbytečně přecitlivělá nádobo slovenská, lebo ti zabehne cukrík 😉 To nebyl jízlivý posměšek, ale jen smutné pousmání nad realitou. Když jsem si dělal graf našich exportů za posledních 18 let a náhodou jsem narazil na to že jsme taky vyváželi do Slovenska a nebylo toho málo. Jestli budeš zlobit možná si udělám i graf jenom s tím. :))
            Séré mě to stejně tak jako tebe, ale taková je holt realita.

            1. zasa čítaš bez porozumenia. KUKni sa čo píšem a
              zasa čítaš bez porozumenia. KUKni sa čo píšem a nevytŕhaj jednotlivosti z kontextu. píšem že vbrzku, to je výraz českého úv. (vbrzku bude všeho). takže aj elektriny budeme mať na rozhadzovanie.
              každžý graf je rovnaký ako grafiti – omaľovánka, ktorá krásne zobrazuje, kamufluje.
              a mňa elektrina neserie, mňa teší. serúma tí, čo nevedia a nariaďujú.
              ps – prečo si robil až nové milénium?
              pps – prečo sa pousmievaš a neškňúriš (neviem ten český výraz pre tvár čo hľadí do slnka)?
              ppps – myslíš si, že tá atómka rachne ako ju pozvárali?

              1. No dovozcem je SR od toha jak jste zacali zavirat jadernou a
                No dovozcem je SR od toha jak jste zacali zavirat jadernou a rosta vam vyroba fosilu, takze si myslim, ze zvast je to co jsi napsal ty, tedy presneji ty slunickove kecy…

                P.S. Čr nebude vyvozcem cca kolem roku 2030, prave proto, ze neche stavet dalsi jadro, ale protoze ho nestavite taky a navic zavirate , tak jste v prdeli uz ted a bez zmeny mysleni a bez staveni novych v ni proste zustanete…

  13. Těmhle kecům už dávno nevěřím. Tohle už jsem slyšel
    Těmhle kecům už dávno nevěřím. Tohle už jsem slyšel od zástupců průmyslové lobby mockrát a vždycky skutek-utek. Kolegové z USA říkají, že tam to bylo už s povinnými bezpečnostními pásy u aut někdy před 50 lety.
    Pak byly stejné řeči při (jen co si pamatuju já) – každém kole zpřísnění emisních limitů, zákazu olova v benzínu, zákazu freonů, REACH, zpřísnění požadavků na bezpečnost práce, zvyšování minimálních mezd, EET, zákazu kouření v restauracích, …
    Lhaní do médií je levné. Inženýři začínají řešit problémy až potom, co se z toho nejde vykecat.

        1. V BMW to neuhlídali, inžové a dizajnéři mohli v jakési
          V BMW to neuhlídali, inžové a dizajnéři mohli v jakési mimořádné tvůrčí svobodě stvořit progresivní skvost i3 a když zjistili, že dalších 10 let nebudou mít kromě konzervativních spalovacích popelnic do čeho píchnout, tak radši celej tým naráz odešel. A to se i3 začalo sotva prodávat.

    1. Já mu naopak plně věří.
      Nevidím skutečně nic divného

      Já mu naopak plně věří.

      Nevidím skutečně nic divného na jeho výroku:
      Bude to znamenat ohrožení 100 000 pracovních míst v celém koncernu, pokud EU schválí příliš striktní cíl (vůči předjednanému o 30% dolů z 2021 do 2030).

      Naopak nechápu, jak někdo může oslavovat Teslu, že nepotřebuje moc dělníků, protože maximálně robotizuje a vyrábí jen pár modelů elektroaut sestavovaných jednodušeji z daleko méně dílů.
      A zároveň označuje slova automobilek o propuštění poloviny zaměstnanců u sebe a dodavatelů, pokud by museli brzy vyrábět většinu vozů podobně, za pouhé vydírání.

      1. Oni budou robotizovat a automatizovat ať budou vyrábět
        Oni budou robotizovat a automatizovat ať budou vyrábět jakákoliv auta. Bude to jako vždy, že se uvolní lidi pro jiné obory. Pokud vůbec budou propouštět.
        Bude to stejné jako se zemědělstvím (z 95% populace na 2-3% populace s vyšší produkcí), těžbou uhlí (OKD je dnes schopna mít stejný objem těžby uhlí jako v roce 1988, ale se sedminou zaměstnanců), výrobou oceli (NHKG 1988 – 30 tisíc zaměstnanců, ArcelorMittal Ostrava 2018 – 7 000 zaměstnanců, stejná produkce), …
        A že některá zaměstnání zaniknou? No a co? Chybí někomu štolbové, písařky, kresliči, spojovatelky, vechtrové, dráteníci, tkalci, sanytrníci, …
        Nebo se snad máme proměnit na technický skanzen? Budeme rozbíjet stroje jako angličtí tkalci?

        1. No jasně.
          Ale proč pod tenhle článek teda lidi masově

          No jasně.

          Ale proč pod tenhle článek teda lidi masově radostně nepíší, ředitel VW slavnostně přislíbil v případě superpřísných EU norem uvolnit 100 000 pracovníků pro ziskově perspektivnější a výrobně náročnější obory?

          1. Protože změna vždycky bolí. Samozřejmě, že pro ty, co
            Protože změna vždycky bolí. Samozřejmě, že pro ty, co budou vyhozeni na dlažbu to nebude moc fajn, navíc to budou pravděpodobně lidé s kvalifikací, kterou jinde moc neuplatní. Ale o tom je dnešní doba. Co se člověk naučil v mládí, je mu ve stáří k prdu.

            1. Mě říkal můj profesor, co mi vedl diplomku: „Pane kolego,
              Mě říkal můj profesor, co mi vedl diplomku: „Pane kolego, počítejte s tím, že za svůj život 2-3x úplně změníte svou odbornost.“ Mě už to jednou potkalo a současné specializaci dávám tak 10-15 let.
              Časy, kdy v jedné fabrice můj otec začal jako učeň a na stejném pracovišti byl až do důchodu jsou pryč.

              1. Tak nějak. Hlavně v dnešní době online vysokoškolských
                Tak nějak. Hlavně v dnešní době online vysokoškolských studií není až takový problém vystudovat si každých 15 let jinou školu. Respektive Bc. člověk má, takže si tam vždycky jen střihne jiný masters program. Ale není to nutné, jenom to jde.

                1. Tak já si měním obor konktinuálně s časem. To je non
                  Tak já si měním obor konktinuálně s časem. To je non stop proces. :))

      2. vy ste nezažil ranný socializmus, obdobie prechodu od
        vy ste nezažil ranný socializmus, obdobie prechodu od ľudovej demokracie k novotnému premenovaniu republiky. potom, ako na politickej ekonómii nám rozprávali ako to bude, som prehlásil, že socializmus budú mať skôr v usa. ani neviem, prečo sa tak deje – tam už niekde roboty pracujú amiesto ľudí a robotník by tam mohol chodiť v bielom plášti a mať Vš vzdelanie.
        neviem či je to pravda, ale musk mal mať víziu o zaručenom príjme – ten vytvoria práve roboty a ich pracovná morálka.

        1. Až je propustěj, budou sem hromadně migrovat Němci za
          Až je propustěj, budou sem hromadně migrovat Němci za prací, jak migrovali Špaňelé do latinský ameriky když tam měl teď tu velkou krizi. Jihoameričani čuměli co to tam ty Špaňeláci chtěj? Celý staletí s nima Špaňeláci opovrhovali a teď jsou jim najednou dobrý :)))

      3. já zase nechápu proč je robotizace ve všech odvětvích
        já zase nechápu proč je robotizace ve všech odvětvích tak extrémně pomalá, já bych robotizoval i vládu, poslaneckou sněmovnu, robotizace přece ulehčuje život lidským otrokům, ovšem když se stejně lidským otrokům neustále prodlužuje věk odchodu do důchodu tak je asi něco špatně ne?

  14. Len sa ukazuje, ako naozaj „(ne-)vazne“ to VW s vyrobou EV
    Len sa ukazuje, ako naozaj „(ne-)vazne“ to VW s vyrobou EV mysli.

    Proste cim neskor, tym lepsie, lebo pri masovej vyrobe nakoniec dojde kvoli celkovemu znizeniu narocnosti vyroby aj k znizeniu celkovej ceny pod uroven ceny aktualnych spalovakov.

    A to je znizenie celkoveho revenue a teda aj celkoveho zisku v absolutnej hodnote… No kto by chcel mat planovane polovicny zisk?

    A to bez ohladu na ceny baterii, ktora s mass-production tiez pojde dole. Ako sme to uz videli velakrat v historii (napr. len cena PC, cena pamati v PC, cena diskoveho priestoru v PC, ale aj ine odvetvia elektroniky).

    1. Ale však on jen upozorňuje, že právě při nařízeném
      Ale však on jen upozorňuje, že právě při nařízeném rychlém přechodu čistě na EV, by pak nepotřebovali a propustili minimálně polovinu zaměstnanců.

      EU si muže schválit samozřejmě co chce, ale ať se pak zase nediví jako minule, kdy díky prvnímu honu na CO2 se v Evropě legálně rozšírili nejhorší a nejjedovatější masové automotory v dějinách planety.

        1. Podle mého názoru není vůbec žádný problém. Vždyť to
          Podle mého názoru není vůbec žádný problém. Vždyť to bude tak rok, dva, co vyšel článek o tom, že mají ten super čistý diesel, kterému pomalu z výfuku rostou kytičky, tak jej prostě nasadí do provozu a je po problému …. nebo, že by žádný motor ve skutečnosti neexistoval? 🙂

  15. Ja sa mu ani nečudujem. Majú plnú hubu elektromobility a
    Ja sa mu ani nečudujem. Majú plnú hubu elektromobility a miliónov predaných EV, pričom vedia, že sú to iba prázdne reči s cielom naťahovať čas, tak ked im dá niekto skutočný dátum, sa z toho pos…
    Hold, Lož má krátke nohy.

    1. asi tak.
      keby dal, že 35% zníženie emisií je

      asi tak.
      keby dal, že 35% zníženie emisií je nedosiahnuteľné, lebo by to
      znamenalo, že polovica aut musí byť BEV/PHEV, čo je proste pre väčšinu zákazníkov finančne nezvládnuteľné (ak budeme vychádzať z predpokladu, že cena bateriek už nijak zásadne neklesne), tak si poviem OK, má argument

      ale že za 12 rokov nestihnú prechod na zástrčky, lebo „transformacia je obtiažna z pohľadu manažérskeho“…

      WFT, majú na to 12 rokov a podľa vlastných slov na tom už nejaký ten pátek makajú.
      veď nikto od nich nechce, aby 10% objemu predaja bolo EV budúci rok, ako napríkald v číne, že ano…

      1. To je fakt. V číne to dokážu splniť všetky veľké EU
        To je fakt. V číne to dokážu splniť všetky veľké EU automobilky, ale doma je to problém?
        Prvé čo ma napadá, EU spotrebiteľ zadotuje kúpou spalováku výrobu EV v číne, ale už výrobu EV v EU nemá kto dotovať, tak že: „Transformace v takové rychlosti a rozsahu je totiž podle něj obtížná z pohledu manažerského“.

        1. Přesně,trh v Číně je úkolem č.1 a až pak bude čas
          Přesně,trh v Číně je úkolem č.1 a až pak bude čas dělat něco i pro EU řidiče.Strategicky chápu,ale faktem zůstává,že i v Číně reagují automobilky neradi a z donucení,natoš to doma kde jím politici zobou z ruky!
          Inženýři by se do toho dali,ale nemají povel od vedení!

        2. Jenže Čína dokázala automobilkám doma plně zajistit
          Jenže Čína dokázala automobilkám doma plně zajistit dostatečnou výrobu baterek a smluvně dojednat veškeré nutné dodávky surovin z Afriky.
          To v EU Západní pokrokářská j“elita“ jen žvanila, ale jediní co něco většího skutečně postavili byli Korejci v centrem EU opovrhovaném Polsku a Maďarsku.

            1. Skutečně považují?
              Zatímco v minulosti evropské

              Skutečně považují?

              Zatímco v minulosti evropské nadnárodní korporace většinu zisků získávali globálním modelem obírání kolonií, a pak díky uplacejí elit přesunem následných konfliktů či dokonce válečných výdajů na své domovské státy s předaněnými naopak poctivě pracujícími spoluobčany.

              Tak dnes je nejzajímavější rozpočet EU, který tvoří z drtivé většiny stavební a výrobní dotace vybraným korporacím.
              A v členských státech EU dále znásobené světově největší zdanění obyčejných místních zaměstnanců už totálně přez udržitelnou úroveň.

Napsat komentář