Nabíjení elektromobilů v závodech Jaguar I-Pace eTrophy zajistí ABB

Pořadatel Jaguar I-Pace eTrophy oznámil, že uzavřel dohodu s lídrem a technologickým průkopníkem ABB. Společnost ABB se tímto stává oficiálním partnerem série pro nabíjení závodních vozů.

ABB poskytne pro závodní sérii kompaktní nabíjecí stanice Terra vyrobené na zakázku.
foto: ABB

ABB v rámci spolupráce dodá každé závodní stáji, která se účastní této nové soutěžní série elektrických vozidel, kompaktní rychlonabíjecí stanice vyrobené na zakázku. Rychlonabíjecí stanice Terra na stejnosměrný proud jsou speciálně určené pro tuto soutěžní sérii a jsou schopné pohotově nabít závodní vozy Jaguar I-Pace eTrophy během krátkých přestávek mezi tréninkem, kvalifikací a závodem.

Kompaktní konstrukce umožňuje snadnou přepravu nabíjecích stanic mezi jednotlivými podniky, kterých se koná celkem deset. Stanice zabírají minimum přepravního prostoru. Partnerská spolupráce vychází z role ABB jako titulárního sponzora mistrovství ABB FIA Formule E a rozšiřuje úsilí společnosti ABB o podporu a rozvoj budoucnosti elektromobility.

Jaguar I-PACE eTROPHY je vůbec první závodní série plně elektrických továrních automobilů. Závody se budou konat o stejných víkendech a na stejných městských okruzích jako podniky mistrovství ABB FIA Formule E.

Série, v níž bude soutěžit až dvacet závodních vozů Jaguar I-PACE eTRPOHY, poskytne zúčastněným stájím předvést svůj závodní um a výkony na světové motoristické soutěži s nulovými emisemi.

Zakázková nabíjecí stanice pro Jaguar I-Pace eTrophy

Zakázková nabíjecí stanice pro Jaguar I-Pace eTrophy
foto: ABB

Nabíjecí stanice ABB Terra HP dokáže za pouhých osm minut nabíjení prodloužit dojezd běžného elektrického vozidla o 200 km. To je přibližně stejná doba, kterou trvá načerpání pohonných hmot u běžné čerpací stanice.

ABB nabízí úplnou řadu nabíjecích řešení pro elektrické automobily, elektrické a hybridní autobusy a také elektrifikační řešení pro lodě a železnice. ABB vstoupila na trh nabíjení elektromobilů v roce 2010.

Nyní má v 68 státech rychle rostoucí globální instalovanou základnu 8000 stejnosměrných nabíjecích stanic ABB, včetně výkonných nabíjecích stanic o výkonu až 350 kW. To je více nabíjecích stanic, než má kterýkoli jiný výrobce.

Jaguar se v roce 2016 stal první prémiovou automobilkou, která vstoupila do mistrovství ABB FIA Formule E. Nyní vytvořila světově první sérii závodů továrních elektrických vozů, Jaguar I-Pace eTrophy, která je oficiální podpůrnou soutěží mistrovství ABB FIA Formule E. V Jaguar I-Pace eTrophy bude startovat až 20 vozů.

Série zároveň podporuje uvedení modelu Jaguar I-Pace, což je první elektrické vozidlo značky Jaguar, a posiluje budoucí elektrifikační strategii automobilky Jaguar Land Rover, její zapojení do závodů elektrických vozidel na městských okruzích a misi „Race to Innovate“. Mezi partnery mistrovství patří oficiální dodavatel pneumatik Michelin, technický partner Sablet a oficiální dodavatel oblečení One All Sports.

tisková zpráva

5 Comments on “Nabíjení elektromobilů v závodech Jaguar I-Pace eTrophy zajistí ABB”

  1. Nabíjecí stanice ABB Terra HP dokáže za pouhých osm minut
    Nabíjecí stanice ABB Terra HP dokáže za pouhých osm minut nabíjení prodloužit dojezd běžného elektrického vozidla o 200 km. To je přibližně stejná doba, kterou trvá načerpání pohonných hmot u běžné čerpací stanice….

    Autor tohodle tvrzení jezdí nejspíše s kamiónem a osobák ještě nikdy u pumpy netankoval … 🙂

      1. Od přijetí po odjetí – tedy včetně času zaplacení za
        Od přijetí po odjetí – tedy včetně času zaplacení za PHM. Ten čas na zaplacení je třeba odečíst. V závodech Jaguar I-Pace eTrophy se určitě po každém nabití neplatí. Takže vlastní tankování bych viděl klidně kolem 3-4 minut. To je opravdu přibližně stejná doba jako 8 minut nabíjení Jaguar I-Pace eTrophy – viděno z úhlu pohledu nás, kteří kvůli 100-200km stráví na nabíječce minimálně půl hodiny.

        Na fotkách mě zaujalo, že konektory CCS ve vozech Jaguar I-Pace eTrophy jsou obráceně, jakoby „vzhůru nohama“, takže manipulace s konektorem a kabelem nebude úplně nejkomfortnější. Přitom právě u závodních vozů se projektuje všechno na míru, takže bych předpokládal, že i toto. Je ovšem možné, že seriál Jaguar I-Pace eTrophy před uzavřením dohody s ABB používal jiné provedení koncovky na kabelu a ABB se soustředilo především na vlastní konstrukci ABB Terra HP a na jiný konektor nebyl čas, takže tam dali standardní.

      2. Samotné tankování nádrže PHM trvá běžně 1 -2 minuty,
        Samotné tankování nádrže PHM trvá běžně 1 -2 minuty, což je několikanásobně méně než v článku zmíněných 8 minut. Placení včetně případné fronty u kasy nebo návštěvy bufetu asi počítat nemůžeme, předpokládám že do těch osmi minut taky nezahrnovali komunikaci s nabíjecím stojanem a jeho přemnlouvání aby se probudil.

        A to už vůbec nemluvím o tom že nabíjecí stojan v článku slibuje extrémně rychle prodloužit dojezd BĚŽNÉHO elektrického vozidla. Rád bych znal aspoň pár konkrétních příkladů běžného elektroauta, které se dokáže tak rychle nabít. Pokud existují sem s nimi, pokud neexistují je to celé jen o tom co by teoreticky mohlo být kdyby …

Napsat komentář