innogy a Dopravní podnik v Hradci Králové společně testují elektromobily

Dopravní podnik města Hradce Králové převzal od innogy dva elektromobily na půlroční testování. Chce ověřit možnosti a využitelnost elektromobilů v každodenním městském provozu.

Dopravní podnik si vyzkouší dva elektromobily. Testování potrvá po dobu šesti měsíců.
foto: DpHK

Elektromobily Volkswagen e-Golf a Nissan Leaf doplní jednu z největších flotil elektrobusů v Česku a přispějí k rozvoji čisté mobility v Hradci Králové. Oba vozy byly slavnostně předány v rámci Dne otevřených dveří dopravního podniku.

„Hradecký dopravní podnik považujeme za lídra a průkopníka čisté mobility v Česku a proto jsme jej oslovili ke spolupráci. Půl roku je dostatečná doba na to, abychom společně otestovali různé značky elektromobilů, kapacitu baterií, dojezd vozidel v reálném provozu, ale také potřeby dopravního podniku a různé provozní režimy elektromobilů,“ vysvětlil Thomas Merker, místopředseda innogy Česká republika.

Dopravní podnik si elektromobily od innogy pronajme na vyzkoušení a bude je využívat jako servisní vozidla. „Na krátké obslužné pojížďky po městě je elektromobil ideálním dopravním prostředkem. Po šesti měsících testování pilot společně vyhodnotíme a budeme diskutovat o další spolupráci na rozvoji čisté mobility v Hradci Králové.“

Vozový park hradecké městské hromadné dopravy se letos rozroste o dvacet elektrobusů a děvět trolejbusů. Díky tomu bude už polovina přepravní flotily hradeckého dopravního podniku bezemisní. „Co se týká elektromobility dopravních podniků u nás budeme ve své kategorii na špici,“ řekl Zdeněk Abraham, ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové.

tisková zpráva

43 Comments on “innogy a Dopravní podnik v Hradci Králové společně testují elektromobily”

    1. Když už jsme o5 u toho Polyfazeru, tak včera dopoledne
      Když už jsme o5 u toho Polyfazeru, tak včera dopoledne nešla data v síti O2. Výpadek jsem poprvé zaznamenal kolem 7:00, konec byl někdy před polednem. To bych chtěl vidět, jak by si uživatel za takové situace zapnul nabíjení přes Polyfazer, zvlášť když má v baterce tak málo, že k další nabíječce nedojede.

      Já jsem potřeboval nabít u stojanu ovládaného přes EVmapu, kde není problém spustit nabíjení přes telefon. Jinak bych tam strávil celé dopoledne. Na komfort EVmapy prostě nikdo nemá.

      1. Také bych byl všemi deseti pro EVMapu. Bohužel to někdo
        Také bych byl všemi deseti pro EVMapu. Bohužel to někdo vidí jinak. Ale chápu to, jelikož s EVMapou by se nám to líbilo, ale jim jde právě o opak – co nejvíce to znepříjemnit, odradit a oddálit, neb zastavit jak řekl jeden z mocných se to už nedá…
        Jinak výpadek O2 by mi vůbec nevadil, mám jiného operátora.
        Je to ale stejné, jako když nepůjde elektřina, tak nenabijete a ani nenetankujete benzín ani naftu.

        1. Jasně, když vypadne napájení, tak jsme my i spalováci
          Jasně, když vypadne napájení, tak jsme my i spalováci nahraní, s tím nic nenaděláme. Ovšem fungující napájení není podmínka jediná ani postačující. Právě EVmapa ukázala, že je třeba mít několik možností spouštění nabíjení. Jednak si každý může vybrat podle svého uvážení – já třeba přednostně používám RFID kartu (tam, kde to jde – Vystrkov, Efacec), nebo web.prohlížeč. Ovšem když už by nic z toho nefungovalo, tak je tu alespoň telefon a ten funguje téměř vždy. Také mám s sebou druhý telefon se SIM Vodafone, ale to nemusí mít každý. EVmapa je co se týká (nejen) spouštění prostě jednička.

      2. Zákon požaduje umožnění jednorázového nabíjení bez
        Zákon požaduje umožnění jednorázového nabíjení bez předchozí registrace.
        Standardní systém EVmapy toto neumožňuje. A ČEZ nemá důvod zařazovat své nabíječky do jiného systému s registrací a předplaceným kreditem, když samo takový systém provozuje, i když nabízí jen paušál.
        Řešení aktivace přes internetovou platební bránu je tak nejlevnější a nejjednodušší. Mohl to dodat kdokoliv, ČEZ si vybral Polyfazer. PRE používá QR kód, který vás přesměruje na platební bránu v internetovém prohlížeči a to je podle mě ještě universalnejsi řešení než aplikace Polyfazer Direct.
        V Německu to řeší roamingem mezi různými sítěmi nabíječek, ale protože roaming není universální (nefunguje každý čip na každé nabíječe) mají v tom spíš guláš.

          1. Takže:
            – přijdu ke stojanu ovládanému přes Polyfazer

            Takže:
            – přijdu ke stojanu ovládanému přes Polyfazer
            – spustím si na mobilu čtečku QR kódu a načtu kód
            – objeví se mi odkaz a na ten kliknu
            Pokud nejedou mobilní nebo jakákoli jiná data v místě stojanu nebo jeho okolí, tak jsem skončil, je to tak?

            U EVmapy mám vždy v záloze ten wi-fi hotspot. A nabiju pomocí přímé platby i jako neregistovaný, jak už jsem uvedl níže.

            1. Nezkoušel jsem, ale postup bude podobný:
              – přijedu ke

              Nezkoušel jsem, ale postup bude podobný:
              – přijedu ke stojanu ovládaném přes Polyfazer
              – spustí si na mobilu aplikaci a tím končím pokud nemám funkční WiFi nebo data (hláška – nelze se připojit j serveru).
              Bohužel nelze pokračovat ani jako host bez přihlášení!!!

              Pokud mám funkční WiFi nebo data, tak i jako host se mi spusí aplikace a mohu dát Nabíjet, kde si vyberu QR, NCF nebo ID stojanu a zadám kartu a měl bych nabíjet.

              1. Když mi nepůjdou data v mobilu, tak je jasný že to
                Když mi nepůjdou data v mobilu, tak je jasný že to memůže fungovat jak by se dostalo číslo platební karty do polyfazeru a jak by nabíječka dostala příkaz nabíjet.

                Jen nechápu proč v dnešní době není ta aplikace nainstalovaná v nabíječce má dotykovku. Tam bych dal jen nabíjet, opsal číslo karty a hotovo, není důvod to tahat přes mobil.

                A když by ta nabíječka ještě měla čtečku karet abych nemusel opisovat číslo karty tak je vymalováno.

                Fungovalo by to stejně jak v MC donaldu.

                1. To by do toho musel ČEZ ještě investovat…
                  To by do toho musel ČEZ ještě investovat…

                1. Guldenerova Plzeň zmizela po aplikaci 8.10. z PF (asi má
                  Guldenerova Plzeň zmizela po aplikaci 8.10. z PF (asi má opravdu problémy nabíjet plným výkonem…).

                2. Pokud vím, tak samolepky PlugSharu tam zřejmě lepí jedna
                  Pokud vím, tak samolepky PlugSharu tam zřejmě lepí jedna nebo více elektroduší, která i mne před dvěma lety k PlugSheru přivedla. Myslím, že to není aktivita Čezu.

                3. Tato stanice má samolepku PlugShare…
                  Tato stanice má samolepku PlugShare…

                4. Už nemá. Monitorujou nás čezáci a tak ji sloupli !!!
                  Už nemá. Monitorujou nás čezáci a tak ji sloupli !!!

                5. Tato stanice má samolepku PlugShare…
                  Tato stanice má samolepku PlugShare…

          2. U evmapy je možná jednorázová platba už asi rok!
            stačí

            U evmapy je možná jednorázová platba už asi rok!
            stačí taky načíst QR kod. Nebo najít stanici na mapě a pokud nejste přihlášen (nemáte ůčet u evmapy) vidíte možnost jednorázové platby uplně stejně. Zvolená částka je maximální která nelze přečerpat v případě nevyčerpání celé částky je účtovaná pouze skutečně vyčerpaná částka.

            1. Není to moc dobré zaplatit předem a pak sledovat i několik
              Není to moc dobré zaplatit předem a pak sledovat i několik dnů, zda Vám to vrátili (pokud použiji kartu, která nemá spravovaný účet v bance, tak budu čekat na kontrolu až příští měsíc ve výpisu).
              Nemám ale problém s předplaceným kreditem, který používám.
              To jednorázové placení by chtělo vylepšit a strhávat pouze to co je třeba bez pozdějšího vracení. Šlo by možná, aby zvolená částka byla EVMapou jen na kartě blokována a pak uhrazena skutečná částka.

              1. Tak to spíš ať zavedou předplacení nižší částky, pak
                Tak to spíš ať zavedou předplacení nižší částky, pak tam budeme u stojanu stát a po každém kW mávat kartičkou že chceme ještě jeden 😀

                Ano, je to drbání se pravou rukou na levém uchu ale 100 (pokud to je 100) není zase tak horentní suma aby mi vadilo si počkat na vrácení 70,- i týden.

                Vidíme to asi každý jinak, mě taky vraceli jízdné v Londýně pár dnů a z nabíječky si zase strhli své dvě-tři libry asi až po půl roce 😉

        1. Až na to, že EVmapa umožňuje i přímou platbu bez
          Až na to, že EVmapa umožňuje i přímou platbu bez předchozí registrace. Jasně, spuštění nabíjení přes přímou platbu prostřednictvím platební brány vyžaduje fungující data v místě. K tomuto účelu má EVmapa u každé své stanice wi-fi hotspot, takže i když nejdou mobilní data, tak se zákazník může připojit, zaplatit a spustit nabíjení. Naproti tomu je Polyfazer odkázán na mobilní data.

          Ano, mohl to dodat kdokoli – třeba i ten, kdo má ve svém systému mnohem víc stanic, tedy i lepší reference, a zároveň lepší uživatelský komfort. Nepochopitelné, opravdu nepochopitelné.

        2. To je lež:
          https://www.evmapa.cz/napoveda
          Co je to přímá

          To je lež:
          https://www.evmapa.cz/napoveda
          Co je to přímá platba a tlačítko „zaplatit nyní ?“ – novinka

          Náš systém nově umožňuje jednorázově zaplatit za nabíjení i bez registrace. Pro nepřihlášené uživatele, použitím tlačítka „přímá platba“ můžete po online zaplacení ihned nabíjet. Naše platby jsou jako vždy férové. Protože nevíme, za kolik přesně budete nabíjet, zaplatíte nám před zahájením nabíjení, nejlépe kartou, jakousi zálohu na nabíjení ve vámi zvolené výši a pak hned můžete nabíjet. Po ukončení nabíjení Vám bude nevyčerpaný zbytek zálohy vrácen zpět. Z technických důvodů to může trvat i několik dnů, ale v drtivé většině případů je vyúčtování provedeno do 24 hod.

        1. Myslím, že to nutné je. Zažil jsem situaci v německu, kdy
          Myslím, že to nutné je. Zažil jsem situaci v německu, kdy jsem stál u nabíječky s připojeným autem, ale dle mapy byla nabíječka na druhé straně dálnice (zřejmě někdo špatně zadal souřadnice).
          Nabíječku jsem mobilem nespustil – při každém pokusu dávala zprávu, že nelze spustit, protože jsem daleko od nabíjecího stojanu !!! Naštěstí jsem dojel k další.

  1. Doufám že jim aspoň půjčili e-Golfa současného. Ten
    Doufám že jim aspoň půjčili e-Golfa současného. Ten vyráběný do roku 2017 byl spíše k přesvědčení veřejnosti, že elektromobilita je nešikovná věc. A ty „staré e-Golfy“ jsou teď skladem, asi za 800.000 Kč. To je „tedy sleva“ 🙂

    1. Starý eGolf s malou baterkou by měl být za 500 a méně,
      Starý eGolf s malou baterkou by měl být za 500 a méně, aby se udal. Protože nejstarší Leaf s baterkou 24 kWh byl za 700, když to byla novinka a jediné větší eauto na trhu. Dnes by si malobaterkáč eGolf koupil za 800 jen blázen, když je na trhu daleko větší výběr.

  2. Prašivci Innogy, jsou stejní jako všichni ostatní
    Prašivci Innogy, jsou stejní jako všichni ostatní carsharingy a půjčovny Tesel a podobní. Podnikat a vydělávat a okrádat to jim jde. Nejsou si schopni ani zaplatit čip od ČEZu a tak budou drancovat Lidl a okrádat ho.
    Lidl s dobrým ůmyslem staví pro svoje zákazníky nabíječky, tito vyčůránci nepostaví nikde nic a jen hledají kde komu olupovat nabíječku a bezplatně odebírat elektřinu.
    Styďte se Innogy.

          1. Ano, je to tak. Inogy má půjčovnu aut Flexi auto,
            Ano, je to tak. Inogy má půjčovnu aut Flexi auto, půjčuje Souli a eGolfy. Ptal jsem těch lidí co si to půjčili a Inogy jim k autu nedalo žádný čip a řekli jim, že můžou bezplatně nabíjet na Lídlu.
            Tohle jednání všech půjčoven aut mne opravdu se_e !! Na pořízení Tesel a jiných aut za milony mají, ale zaplatit si palivo je jim zatěžko a ještě se budou rozčilovat jak je nabíjení drahý a že jim nikdo před domem nepostaví nabíječku zdarma.
            Nabíjet zdarma, můžeme tomu říkat u půjčoven maximalizace zisku, ale z mého pohledu je to obyčejná vychcanost.
            Taky nechodím k majiteli půjčovny po večerech mu šoustat manželku a přes den mu ji nechat ať ji živí a šatí…

            1. V Brně taky tak dlouho drancovali nabíječku na Spielbergu a
              V Brně taky tak dlouho drancovali nabíječku na Spielbergu a až byla spotřeba elektřiny za 100 měsíčně tak majitel řekl dost a přes EVmapu dal nabíjení za 10 Kč/min a to samý u BVV -taky se to pro majitele stalo neůnosný sponzorovat někomu nabíjení.
              Innogy fuj humus kentus brutus, postaví jednu nabíječku v Praze před svou centrálou a konec.
              Hova_a Innogy, proč nepostavíte nabíječku před každou Vaší centrálou, aspoň v krajských městech. No jistě, nejste charita, umíte jen brát a okrádat…………….

    1. Dobrý den,
      výrobci dnes spoléhají buďto na naftový

      Dobrý den,

      výrobci dnes spoléhají buďto na naftový bufík, anebo tepelné čerpadlo. První používá např. v midibusech firma Rošero P/EVC First, SOR najisto ve starších vozidlech řady EBN (u nových ENS si nejsem jistý), ŠKODA ELECTRIC používá v 26BB HE/HP klimatizace s tepelným čerpadlem (např. projekty ZeEUS v Plzni) nebo odporové (používá se i i nouzově pro případ brzdy, kdy již není možné rekuperovat do baterie, neboť je plně nabitá).

      Z ekologického hlediska se tvrdí, že hodinová spotřeba bufíku je blízká spotřebě vozidla s 1,9 TDi, pokud tedy takový 12m vůz projíždí centrem města, je zde teoreticky 10-20x násobně nižší emise škodlivin na převážené pasažéry, než u osobáku.

      1. Jen bych doplnil ze ten naftovy bufik ma jine emise nema tak
        Jen bych doplnil ze ten naftovy bufik ma jine emise nema tak jemne castice a nmohem nene nox protoze nespaluje tak chudou dmes. Kdyz je nahraty tak vubec neni citit po nafte neco jako letecky petrolej.
        Da se dat i do osobnich aut .Idealne kdyz maji teplovodni topeni jako trojcata starsi leaf.

Napsat komentář