Nissan potvrdil Leaf e-Plus s vyšším výkonem i dojezdem

Magazínu AutoGuide se podařilo z Briana Maragna, šéfa Nissanu pro elektromobilní marketing, vymámit potvrzení nové verze Leafu.

Nový Nissan Leaf e-Plus by měl jít na trh už příští rok a přímo konkurovat vozům jako Tesla Model 3, Volkswagen I.D. Neo nebo Hyundai Kona Electric.
foto: Nissan

Druhá generace elektromobilu Nissan Leaf mu pomohla vrátit se na výsluní prodejů, minimálně v Evropě (USA válcuje Tesla Model 3 a brzy přijde i do Evropy).

Jenže pro mnohé byla zklamáním 40kWh kapacita baterie a především problém jménem Rapidgate, tedy zahřívání baterie při nabíjení a následné zpomalování nabíjení. Očekávají proto příchod dlouho avizované kapacitnější verze.

Ta by se podle všeho měla jmenovat Nissan Leaf e-Plus a měla by nabídnout celou řadu vylepšení. Vezmeme to popřadě od jediné věci, která je zatím potvrzená: zvýšení výkonu elektromotoru ze 110 kW na 150 kW.

Z toho lze odvodit zlepšení akcelerace 0-100 km/h z 8,5 s na 6,5 s, zvýšení kapacity baterie na asi 64 kWh (LG Chem místo AESC), zvýšení dojezdu z 241 km na 362 km (EPA).

Dále se spekuluje také nad palubní nabíječkou 11-22 kW místo 6,6 kW, rychlonabíjení až 100 kW místo 50 kW a především: snad se konečně objeví i tepelný management baterie.

Všechno, co jste si kdy přáli od nového Leafu, by tedy mělo přijít ve verzi e-Plus. Cena by kupodivu měla být něco kolem 35 000 eur, zatímco cena aktuální verze by měla klesnout k 30 000 eur. To jsou nicméně zatím jen spekulace – jediné, co víme jistě, je, že nějaká verze e-Plus bude a bude mít větší baterii, a tedy i dojezd.

64 Comments on “Nissan potvrdil Leaf e-Plus s vyšším výkonem i dojezdem”

    1. S preklzovanim kolies na Ioniq-u nemam problem. Dnes su
      S preklzovanim kolies na Ioniq-u nemam problem. Dnes su elektricki asistenti navsetko.
      V minulosti bolo nepredstavitelne robit hot-hatch s prednym nahonom cez 200 koni, dnes ich je viac cez 300.
      Na druhu stranu, nie je pre poriadnu rekuperaciu lepsi predny nahon ? Tam nie je nebezpecne poriadne pribrzdit. Rekuperovat velkym vykonom na zadnych kolesach vidim vyrazne nebezpecnejsie.

  1. Potom, co letos zdražili základní verzi z tuším 870(?)
    Potom, co letos zdražili základní verzi z tuším 870(?) tisíc na 926 tisíc si jsem skoro jistý, že k žádnému zlevnění, natož o 130 tisíc rozhodně příští rok nedojde. A dokonce si myslím, že budeme rádi, jestli tu 60kWh verzi vůbec uvidíme na nějakém autosalonu na podzim 2019.

  2. Ten dojezd na případnou 64kWh baterku bych tipoval 385km a
    Ten dojezd na případnou 64kWh baterku bych tipoval 385km a více.. ale samozřejmě pořád spekulace. Každopádně čím větší baterie do toho dostanou (za stejnou cenu) tím levnější doufám budou původní verze, resp. ojetiny a konečně se elektrika stane dostupnější i pro „normální“ lidi, co jsou ochotni dát za auto od 300t do 500t. s daní.
    Chápu, že už dnes se dají koupit trojčata nebo původní Leaf kolem 300t ale ruku na srdce, většina z nás pokukuje po něčem „normálnějším“ :).

    Masivní nástup elektrik počítám tak za příjemných 8-10 let! Díky Elone, že si ukázal cestu!

    1. Pokud trojčata myslíte Ion a spol., tak to alespoň u mě
      Pokud trojčata myslíte Ion a spol., tak to alespoň u mě nejsou auta, ale zastaralé parodie na EV.

      každopádně je pravda to, že pokud budou klesat ceny nových EV, klesne i cena těch ojetých. Sleduji to, ale zatím to není ono, tak uvidíme.

      1. Podívej, nám co s nimi jezdíme je Tvůj názor na parodie u
        Podívej, nám co s nimi jezdíme je Tvůj názor na parodie u zadele. Je tichý, jezdí, neprší do něj, a je za pár ká. Ve městě natrhne prdel kdejaké fosilní popelnici. Klidně si vyhazuj děngy za co chceš, ale nesnaž se zpochybňovat ty co ví proč chtějí to co mají. Šetří taky životní prostředí a vo to jde.

        1. Samozřejmě, pokud ti to auto vyhovuje, je to v pořádku.
          Samozřejmě, pokud ti to auto vyhovuje, je to v pořádku. Já ti tvou volbu nepochybnuji, i když já si myslím že je to parodie na EV, zastaralé. Ale tak, každý máme na auto jiné požadavky, to je v pohodě. Já si počkám na opravdové EV za slušnou cenu.

          1. Zastaralé ? Však je to z roku 2009.
            Čekat na lepší

            Zastaralé ? Však je to z roku 2009.
            Čekat na lepší samozřejmě lze…

            Trochu mi to připomíná moje vybírání grafické karty… když počkám 4 měsíce, vyjde nový model a ten můj vysněný půjde s cenou dolů…. nebo počkat další 4 a za stejnou cenu bude ten nový model… přeci nebudu kupovat zastaralou kartu která sice funguje ale holt 60+ FPS tam nanahoním.
            Někomu stačí i 30 FPS, je to drsnější jízda ale zato hned. Ne až za rok.

            Je to podobné, jenom s EV je „oddalování“ místo 4 měsíců 8 let.

              1. Ano, je to o čase.
                Každý máme 24 hodiny denně. A je na

                Ano, je to o čase.
                Každý máme 24 hodiny denně. A je na každém z nás, jak s nimi naložíme.
                Mimochodem já jsem přestal spěchat právě v okamžiku, kdy jsem začal jezdit v EV.
                Samozřejmě se to dá vyložit všelijak, ale mí tiší souputníci ví své.
                Přeju ti, aby ses dočkal co nejdříve. I tvé manželce.

          2. Pro mne s 2 Iony sice platí, že „každý páv chválí svůj
            Pro mne s 2 Iony sice platí, že „každý páv chválí svůj ocas“, nicméně skloním se před iMiev. Vzhledem k němu jsou Ion a Zero evropské vykuchané parodie. iMiev ovšem parodie na EV rozhodně není, nemá dodnes konkurenci, protože jediné malé moderní elektroauto je eUP. S o něco málo větší baterkou, ovšem daleko nižším užitkem a brutální cenou přes 600 tisíc nový. Po dvouleté pomlce tak Mitsubishi začala iMiev znovu vyrábět a dodávat na evropský trh https://www.mitsubishi-motors.ch/modelle/i-miev/. Včetně všech vychytávek nařízených v EU, třeba měření tlaku v pneu. Možná mu bude konkurovat ten německý solární elektromobil, ale kdo ví kdy tomu tak bude. Časově i množstevně.

      2. Můžete mi vysvětlit co je na trojčatech
        Můžete mi vysvětlit co je na trojčatech zastaralé?

        Nespletl jse se nemyslel jste auta od PSA se stejnosměrnými motory? Berlingo,saxo , 106 atd.?

        Trojčata jsou totiž první hromadně vyráběná EV se střídavým 3f motorem a li-on technologií. Bohužel zatím nic lepšího nebylo od roku 2019 vynalezeno a uvedeno do sériové výroby.

        Jako mají menší kapacitu baterie, také jsou určená do města , navíc pokud vím netrpí žádným podstatným problémem jako je přehřívání baterií atd.

        V základu mají spoustu věcí, které ani novější vozy z základu nemají. Třeba Full led světlomety ve předu, vytápěné sedačky, dálkové ovládání nabíjení a klimatizace , vyhřívání a chlezení baterií.

        Navíc v zimě při teplotách do -15 nemusíte řešit teplotu baterie jako třeba u Tesly, protože baterie má jinou chemie a tím pádem máte k dispozici plný výkon trakce i rekuperace.

        třeba v takovém Švýcarsku na to mají asi jiný názor a to bych neřekl že to je zaostalá země

        mitsubishi-motors.ch/modelle/i-miev/

        22 tis franků je nějakých 506 tis. Já vím je to malý ošklivý auto,ale za ty peníze to není špatná nabídka.

        Já jsem třeba sehnal roční s poškrábaným nárazníkem za 300 s te už dá překousnout. Roční supermini spalovací do města stojí cca 250 tis a nemá automat ….

        1. Musím potvrdit, že trojčata jsou super do města a MiEV je
          Musím potvrdit, že trojčata jsou super do města a MiEV je z nich nejlepší (ráno u snídaně pustíte dálkovkou HEAT, a za 10 minut jedete v teplém autě :)) Také se mi zprvu nelíbilo vzhledově, ale je to hodně praktické a jednoduché auto (Ioniq je už na jiné ježdění, stejně tak Tesla). Trojčata jsou do města perfektní volba. Kdo to vyzkoušel, dá nám za pravdu.

          Každý procházíme určitým vývojem poznání EV a postupně se posouváme o další LEVEL.
          – Také jsem asi rok četl vše zde na Hybridu a získal nějaké poznání.
          – Pak jsem si půjčoval EV a zjistil věci o kterých bych jen čtením nevěděl.
          – Po roce ježdění s MiEVem mám zkušenosti, které jsem v půjčených EV (byť i na týden) nezjistil. Zažil jsem s MiEVem i zimu na krátké i dlouhé cesty.
          – Nyní jezdím IONIQem a získávám zase trochu jiný pohled na elektromobilitu.

          Lidé zde na Hybridu komunikují na různém stupni poznání EV a tak je to třeba brát.
          Bohužel je zde stále méně odborné vzdělávací komunikace na úkor různých dohadování se o tom kdo má pravdu…

            1. Viděl jsem Tě s MiEVem na fotkách z akce v UB, jak jsi na
              Viděl jsem Tě s MiEVem na fotkách z akce v UB, jak jsi na náměstí vozil mladé elektromobilisty 😉
              INFO pro Tebe – pokud jsi tedy ještě nepřišel na sklápění zrcátek – 3x rychle za sebou dálkovkou zamknout (sklopí se) a 3x odemknout (vyklopí se). Na to přišla moje ženská :), rády pro jistotu zamykají několikrát…
              A bacha na radu Radovana – nenechávej EV ženě týden a déle – už Ti ho nevrátí a budeš si muset koupit nové 🙂
              Někdy mi zavolej, stýská se mi po myšákovi.

            1. Jistě máte více poznání než mám já 😉 Nebo jste
              Jistě máte více poznání než mám já 😉 Nebo jste rovnou koupil Teslu a jezdíte v ní stále? Ano, máte pravdu, článek by byl hlavně pro ty kteří uvažují o EV hodně přínosný. Mne třeba ke koupi IONIQa přesvědčil zde uveřejněný norský zimní test pěti EV.

                1. Prošel jsem i nejnovější prospekty a specifikace na
                  Prošel jsem i nejnovější prospekty a specifikace na švýcarských webech a nemá. Ovšem na rozdíl od Ionů a Zer má vyhřívaná sedadla – nedopídil jsem se zda všechna 4, respektive Švýcaři píši 5místné auto, ale hlavové opěrky jen 4, ale minimálně přední vyhřívaná jsou – a hlavně má možnost auto dálkově vyhřívat/chladit v době, kdy se nabíjí. Takže šetříte výrazně energii pro jízdu. Imiev taky udává dojezd 160 km, Iony a Zera 150 km.

                2. Este jeden rozdiel. Miev si zachoval pocet clankov, ion a zero
                  Este jeden rozdiel. Miev si zachoval pocet clankov, ion a zero maju cca od r 2015 mensi pocet clankov. Preto zrejme tych 10km dojazdu navyse u miev. Aj preto kupujem miev.

                3. Myslím, že to není až od 2015, ale podstatně dříve.
                  Myslím, že to není až od 2015, ale podstatně dříve. Přelomový rok byl 2012.

                4. vdaka za info, kupujem miev rocnik 2015.
                  vdaka za info, kupujem miev rocnik 2015.

                5. Že by ho „UDA“ prodával… 😉
                  Předpokládám, že z dovozu

                  Že by ho „UDA“ prodával… 😉
                  Předpokládám, že z dovozu – může uvést více podrobností (alespoň – země, cena, km). Děkuji.

                6. Nemecko, 12800eur, 13300km, po malej buracke vymeneny naraznik
                  Nemecko, 12800eur, 13300km, po malej buracke vymeneny naraznik a blatnik.

                7. Je to dost drahé…, ale v Německu jsou ceny dost vysoko,
                  Je to dost drahé…, ale v Německu jsou ceny dost vysoko, takže na Německo asi O.K. Je to na zváženou, zda raději už nejít do jiného EV (LEAF, ZOE) nebo o 4tis.eur levněji iOn nebo Zero…

                8. Tepelné čerpadlo nemá žádné z trojčat a je to dobře…
                  Tepelné čerpadlo nemá žádné z trojčat a je to dobře… Také jsem podobně uvažoval a také jsem přemýšlel o bufíku. Nemá to ale cenu a jsou s ním další starosti. V jednoduchosti je síla. Trojčata jsou perfektní pro krátké jízdy za nákupy a pod. V tom je jejich síla a zde ušetříte přes 90% jízd spalovákem a můžete zvažovat i rentabilnost.
                  Pokud seženete MiEVa (je to dost problém a jsou dražší než iOn a Zero) tak kupte a jezděte celoročně. Dálkovka je veliký bonus. Mimo dalších možností jde hlavně o předtopení před jízdou a topení při nabíjení (což iOn ani Zero neumí…). Lze topit i když nenabíjíte, ale kabel musí být alespoň v zásuvce 230V. Neznám jiné EV mimo Tesly a LEAFa, které to umí bez připojeného kabelu.
                  Zimu jsem opravdu řešit v MiEVu nemusel a teď poznávám, že IONIQ než začne topit, trvá mu to podstatně déle.
                  Nebo kupte levněji iOn nebo Zero a jezděte 3/4 roku a v zimě také, ale musíte počítat, že dojezd u prochladlého vozu bude min. o 1/4 – 1/3 menší (MiEV při natápění trochu ohřeje i baterky). V zimě je dojezd menší hlavně z důvodu studené baterie.
                  Pokud budete jezdit „kolem komína“, tak na nic nečekejte a kupte klidně už teď před zimou a zjistíte, že EV oproti fosilu je i v zimě podstatně lepší na krátké couračky a na jaře budete o to více spokojen. Doporučuji si ale pořídit udržovač baterie pro fosil, jelikož s ním téměř nevyjedete…
                  Pokud chcete, dejte mi kontakt a můžeme více pokecat.

                9. Lze topit i když nenabíjíte, ale kabel musí být alespoň
                  Lze topit i když nenabíjíte, ale kabel musí být alespoň v zásuvce 230V.
                  Kromě Tesly nemusí ještě i3.

                10. Opravdu umí i3 auto kdekoliv daleko na parkovišti dálkově
                  Opravdu umí i3 auto kdekoliv daleko na parkovišti dálkově vytopit?
                  Funguje to přes mobilní aplikaci?

                11. Přes apku po celém světě odemknout, zamknout, vytopit,
                  Přes apku po celém světě odemknout, zamknout, vytopit, vychladit, zkontrolovat dojezd, zatroubit, zablikat, prohlédnout statistiky spotřeby minulých jízd. Již od první generace.

                12. Dobry den, mockrat dekuji za postrehy a hlavne ochotu mi
                  Dobry den, mockrat dekuji za postrehy a hlavne ochotu mi poradit, urcite to casem rad vyuziju. Jsme clovek, ktery sbira hodne informaci a porovnava je, nez neco koupi 🙂 Pritelkyne je na materske do konce srpna 2019 (jestli se nerozhodne jit do prace drive). Takze po novem roce zacnu sledovat ceny a doufam, ze za ten rok ojetiny klesnou jeste tak o 50.000, nebo myslite, ze to bude vyrazne mene?
                  Do Trebice to mame 15 km. IDS Vysocina v nedohlednu. 🙂 Obcas jede za mamkou na navstevu 100 km, takze idealni by byl dojezd takovy, aby zvladla tu druhou cestu a to i v chladnejsim pocasi.
                  Denne ted vozi kluka do skolky 5 km (takze za den 20 km) a vim, ze timto vozenim udela na aute motor.
                  Ja to mam do prace 100 km bez moznosti nabiti, ale jezdim max 20x za rok, takze pro sebe jedine casem az TMX jako rodinne auto a treba i castecnou nahrazku traktoru (pak si necham uz jen jeden) 🙂

                13. Dělal jsem to stejně, sledoval, porovnával, vyhodnocoval,
                  Dělal jsem to stejně, sledoval, porovnával, vyhodnocoval, testoval. Až jsem jednou viděl inzerát na MiEVa a jel se na něj podívat…, a pak ho koupil a jezdil a jezdil a fosil mi doma stál.
                  Domluvte se s někým v okolí a ať si žena zkusí jezdit. Nad to není. Ideální by bylo zapůjčení na několik dní…
                  Ohledně cen to u EV funguje trochu jinak než u fosilů. Nemyslím, že je dobré čekat na jaro. Na jaře se EV prodávají snáze (prodlužuje se jim dojez a majitelé jsou více nadšeni). Právě před zimou se prodávají hůře a myslím i levněji. Ceny se jistě mění, když vyjede něco nového (např. LEAF a rázem ojetiny klesnou). Je to ale chvilkové, když prodejci potřebují prodat, aby koupili novou verzi. Co jsem sledoval trojčata, tak mi přišlo, že ceny šly dost dolů, ale poslední dobou se mi zdá, že se to vrátilo zpět (možná to ale bude tím, že ty levná za 180 až 220 tis. se prodala).
                  Jak říkám, ideální je nejprve vyzkoušet více EV a rozhodnout se co bude vyhovovat a pak sledovat ceny a kontaktovat známě. Přehled cen trojčat má Martin_iOn a většinou ví i podrobnosti k autu.
                  Jak popisujete potřeby jízd přítelkyně, tak bych jí koupil něco levného z trojčat kolem 200tis. a ať už jezdí. Pokud Vám v tomto EV bude jezdit, bude to dobrá volba. Myslím, že Radovan a jeho manželka, kteří jezdí každý ve svém, nejsou od Vás zase tak daleko.

                14. Můžu jenom potvrdit zkušenost s c-zero. Jakmile si ho
                  Můžu jenom potvrdit zkušenost s c-zero. Jakmile si ho pořídíte před zimou tak po zimě zjistíte že máte v prdeli baterii ve fisilu :-). Úplně stejný případ.
                  Udrzovac baterie nutnost!

    2. Díííííííky pánešku.
      Kdyby byl Elon skutečný

      Díííííííky pánešku.
      Kdyby byl Elon skutečný průkopních v elektro oboru, tak by měl patentovánu fůru důležitých věcí.
      Jenže on zvládl skutečně vymyslet (a ještě nejspíš jen kopíroval Japonce) a patentovat jenom blbou zástrčku, kterou se snaží monopolizovat trh USA.

      1. Elon není průkopník ve smyslu technických vynálezů, ale
        Elon není průkopník ve smyslu technických vynálezů, ale je to „velikán“ ve smyslu prosazení elektromobilů do výroby a do prodeje. E.Musk proti téměř všem dalším okolo automobilů ….. Technicky je to vymyšleno už cca od roku 1996 (GM i VW už s tímto druhem pohonu tehdy úspěšně jezdily), ale pak se to dalo na 20 let k ledu. To vymyšleno znamená: střídavý synchronní elektromotor + hlavně střídač a elektronika k tomu. Do té doby stejnosměrné elektromotory v elektromobilech to bylo o ničem. Takže „Tesla porazil Edisona“ až mnoho let po smrti obou těchto pánů. Teď ještě trochu zlepšit akumulátory, to je další etapa vývoje. … No a seriovostí výroby stlačit cenu dolů – pamatuji mobilní telefony za 40.000 Kč – a kolik stojí dnes, o 25 let později (to snad víme všichni).

        1. Máš samozřejmě pravdu, že sériovost slačí, jako vždy
          Máš samozřejmě pravdu, že sériovost slačí, jako vždy a ve všem cenu dolů.
          Ale i přesto: iPhone XS Max 512 G….43 490 Kč.
          Vlajková loď zústane vlajkovou lodí a svoje zákazníky si vždy najde. Ať jsou to telefony nebo EV.

          1. Ale i přesto 🙂 – telefon, který umí víc než ten před
            Ale i přesto 🙂 – telefon, který umí víc než ten před 25 lety (měl jsem ho tehdy od zaměstnavatele), jsem si vloni koupil za 333,-Kč. U elektromobilů tak ukrutný pokles cen nelze očekávat — ale dnes stojí EV čtyřikrát více než spalováky.

            1. Proboha, cos to měl za telefon ??? Já před 22 lety tahal v
              Proboha, cos to měl za telefon ??? Já před 22 lety tahal v ruce bandasku od Nokie za 100k (taky od zaměstnavatele). A cos to koupil za 333 stříbrných ??? :-)))
              Samozřejmě že cena EV půjde dolů, jen se to jaksi (pochopitelně)
              loudá.
              FFFFšechno prostě chce svůj čas.

              1. Za 333 Kč to byl tlačítkový malý Samsung, malý barevný
                Za 333 Kč to byl tlačítkový malý Samsung, malý barevný display, telefonování + SMS, velikost „do kapsy u trenýrek“, výdrž baterie v pohotovostním režimu cca 1 týden. Technicky a prakticky o mnoho tříd výše, nežli ta „kufříková Nokia“ v minulém století. Například na výlety do hor Kirgistánu či jiných pustin — super věc, mít šanci zůstat ve spojení v oblastech bez elektřiny (pokud tedy ovšem tam byl signál).

          1. Máš pravdu, ale Tesla 3 má už synchronní motor (a s
            Máš pravdu, ale Tesla 3 má už synchronní motor (a s permanentními magnety). Ale není zas tak podstatné zda synchronní anebo asynchronní — podstatné je, že to není stejnosměrný, ale střídavý vícefázový proud (čest a úcta Nikolu Teslovi)

    3. Máte pravdu, ceny ojetin krásně klesají. Jen tak
      Máte pravdu, ceny ojetin krásně klesají. Jen tak dál.

      Trojčata se dají sehnat už od ceny kolem 200 tis. Kč. Nedávno kolega prodával za 180 tis. Kč. Takové auto má svůj smysl především a hlavně ve městě, kde bych ho nechtěl vyměnit za jiné auto – dojezd po městě stačí bohatě a na zaparkování upa parádní, vleze se do každé skuliny. Na mimo město a na dálnici to už moc není, to uznávám. Po dálnici když jede 140km/h, tak ujede max 60km. Ale v městě dokáže bez problémů najet 100km+.

      Ojeté leafy už taky krásně padají. V zahraničí se dají sehnat kolem 300 tis. Kč. U nás už od 360 tis. Kč (např. 2015, 25 tis km najeto, výbava Visia nebo Acenta, ale uz rok 2013 a 60 tis km najeto).

Napsat komentář