Volkswagen poprvé představil podvozek nové rodiny elektromobilů I.D. a nabídl první pohled na platformovou strategii pro elektromobily, na jejímž základě promění v realitu svou vizi „ELECTRIC FOR ALL“.
foto: Volkswagen
Modulární platforma MEB pro elektricky poháněná vozidla, která tvoří základ podvozku I.D., je pro značku Volkswagen naprosto jedinečným prodejním argumentem. Zároveň dokládá mimořádné zaměření společnosti se sídlem ve Wolfsburgu na oblast elektrické mobility.
Na rozdíl od běžné praxe není podvozek ID. dodatečně upravenou platformou pro vozidla poháněná spalovacími motory. Platforma MEB byla totiž od samého začátku vyvíjena pro vozidla s elektrickým pohonem. Volkswagen tak může maximálně využít její technický potenciál.
Nová platforma je navíc flexibilnější z hlediska designu a konceptu vozidel, jejichž spektrum sahá od kompaktních vozů až po SUV a MPV. „I,D. je milníkem technického vývoje. Bude prvním kompletně síťově propojeným a zcela funkčním elektromobilem, který si budou moci dovolit miliony lidí,“ říká Christian Senger, vedoucí produktové řady e-Mobility ve společnosti Volkswagen.
foto: Volkswagen
První generace vozidel I.D. s nulovými emisemi a avantgardním designem zaujme zákazníky dojezdem, který se vyrovná současným vozům se zážehovými motory. Prodej modelu I.D., prvního člena rodiny I.D., bude zahájen v roce 2020. Kompletně síťově propojený čtyřdveřový kompaktní vůz bude stát stejně jako Golf se vznětovým motorem. Nejlevnější takový na českém trhu seženete za 601 900 Kč.
Pro řidiče a cestující bude připraven výjimečný prostorový komfort, srovnatelný s vozidly z vyššího segmentu, a to díky mimořádně dlouhému rozvoru náprav a krátkým převisům karoserie. Vzhledem k tomu, že vůz nemá spalovací motor, bylo možné posunout nápravy ještě blíž k okrajům karoserie.
Pohled na podvozek ID. odhaluje mimo jiné umístění elektromotoru v prostoru zadní nápravy a uložení akumulátorů pod podlahou vozidla. Toto řešení přináší optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy, ale zároveň také poskytuje cestujícím komfortní sezení ve vyšší poloze.
Hnací sílu elektromotoru přenáší na zadní nápravu jednostupňová převodovka. Dle metodiky WLTP bude dojezd všech modelů I.D. činit 330 až 550 kilometrů v závislosti na velikosti sady akumulátorů. Doba nabíjení se výrazně zkrátí použitím systému rychlého nabíjení s výkonem 125 kW. V tomto případě se akumulátory nabijí z nuly na 80 % kapacity za 30 minut.
Modulární platforma MEB pro elektromobily bude technickým základem nejen pro všechny modely rodiny Volkswagen I.D., ale i pro mnoho elektromobilů dalších čtyř značek koncernu Volkswagen: Audi, SEAT, Škoda a Volkswagen Užitkové vozy. Platformu MEB bude používat pět značek ve třech světových regionech.
„Modulární platforma MEB je bezesporu nejdůležitějším projektem v historii Volkswagenu, srovnatelným s přechodem od Brouka ke Golfu,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektrickou mobilitu. >„V první vlně bude základem pro více než 10 milionů elektromobilů napříč celým koncernem a otevře nám cestu do éry elektrické mobility.“
Kdyby nebyla pokuta 21% za koupi elektromobilu, tak bych ten
Kdyby nebyla pokuta 21% za koupi elektromobilu, tak bych ten BMW i3 uz asi mel. Odmitam darovat cvrt milionu na cikany! Dotace? Ne, danova uleva, od statu nic nechci, jen to, aby mi mene slapli na krk.
Fajn, a co jídlo, taky si pěstuješ sám? Abys nám po dobu
Fajn, a co jídlo, taky si pěstuješ sám? Abys nám po dobu odporu náhodou neumřel hlady.
Zaujímalo by ma, kde majú uchytené pásy vodič a
Zaujímalo by ma, kde majú uchytené pásy vodič a spolujazdec. Na BMW i3 to nie je šťastne vymyslené
Podle obrazku nahore k sedadlu. Jestli je to realne (nejake
Podle obrazku nahore k sedadlu. Jestli je to realne (nejake vyztuhy) hodnotit nemuzu.
Uchycení pásu normálně na B sloupku. Od konceptu nebude
Uchycení pásu normálně na B sloupku. Od konceptu nebude mít posuvné dveře a místo zrcátek zpětné kamery. Auto má i jméno VW ID Neo. Má být ve dvou verzích pro dojezd 400 a 600 (NEDC). U slabší verze má být palubní nabíječka z golfu 2x16A a 3x16A pro delší dojezd. Baterie cca 45kWh a o dvacet víc pro 600 km. Cena bude jako dobře vybavený naftový golf, což může být i 750t Kč pro základní verzi 400 km, ale pokud budu připlácet za zimní balíček, tak jako eGolf (tepelné čerpadlo, vyhřívání sedadel, skla a snad tam konečně dají i vyhřívaný volant), tak budu o 50-100t víš. Zde je odkaz červená verze již produkční nebo velmi blízko.
autoexpress.co.uk/volkswagen/97043/volkswagen-id-neo-latest-details-on-vws-2019-electric-hatch
19.05.2011 – Cena elektromobilu BMW i3 začne na 595.000
19.05.2011 – Cena elektromobilu BMW i3 začne na 595.000 Kč
hybrid.cz/cena-elektromobilu-bmw-i3-zacne-na-595-000-kc
23.07.2013 – Elektromobil BMW i3 v ČR: cena 900 000 Kč vč. DPH
hybrid.cz/elektromobil-bmw-i3-v-cr-cena-900-000-kc-vc-dph
:)))))))))))))))))))))))))))DDDDDDDDDDDDDD_:_:_:_;))
2016: Cena elektromobilu Tesla Model 3 zacne na $35k
2018:
2016: Cena elektromobilu Tesla Model 3 zacne na $35k
2018: …
Ale byl to orgac, co?
Tenhle komentar pisu, protoze be byla skoda, abys tuhle perlu editoval nebo smazal.
zapomels dodat důkazy odkazy k těm tvým žblechtům takže
zapomels dodat důkazy odkazy k těm tvým žblechtům takže prd ve větru ;))
to je tady zase odborníků co vědí víc než samotné VW
to je tady zase odborníků co vědí víc než samotné VW jaká bude cena, to je fakt sranda 😀 oni vědí jak udělat cenu aby se to prodávalo takže myslím, že nepotřebují Vaše rady, ceny bych se nebál když Audi může v USA prodávat e-tron za 1,6 tak je reálné, že I.D. bude za 0,7 mil, Škodovka a Seat pak ještě levněji
hele šáde už je tak vw proflákla kecáluňg že jí nelze
hele šáde už je tak vw proflákla kecáluňg že jí nelze věřit ani nos mezi vočima :)) promin jdu dízlblejt
Riskantní strategie VW. Tak 8 let říkají ,jak rozjedou
Riskantní strategie VW. Tak 8 let říkají ,jak rozjedou elektroauta za pět let, pak za 3 roky, teď za 2 roky ale poradně až 2025. Nakonec začnou ztrácet trhy, spalovaky budou over. V hybridech má Toyota náskok 10 let. Tesla v elektro tak 5-7 let . Ještě jedno odložení a definitivně jim ujede vlak.
Kritický pro automobilky bude rok 2020, kdy má být výroba
Kritický pro automobilky bude rok 2020, kdy má být výroba baterií dostatečná pro všechny, co budou chtít a co budou připraveni na masovou produkci.
Jsem zvědavej, co VW udělá, až zjistí, že udělal továrnu na výrobu I.D. dimenzovanou na 100 tisíc ročně a poptávka bude >500 tisíc za rok (pokud tedy dodrží parametry a cenu).
Všechny moderní automobilové linky jsou dělané
Všechny moderní automobilové linky jsou dělané minimálně na 300 000 ročně.
To je přímo z tiskové zprávy VW, že plánují produkci
To je přímo z tiskové zprávy VW, že plánují produkci I.D. 100 tisíc ročně.
A do peti let milion, tzn pravdpodobne linka nepojede hned od
A do peti let milion, tzn pravdpodobne linka nepojede hned od spisteni naplno…
Tak to já jsem pochopil, že tento I.D. bude mít produkci
Tak to já jsem pochopil, že tento I.D. bude mít produkci 100k ročně a v roce 2025 bude milion ročně celá jejích produkce EV, tzn. všechny modely dohromady. I tak ale ještě před rokem tvrdili, že v roce 2025 bude EV tvořit čtvrtinu produkce, tedy 3 miliony vozů ročně.
No tak linka v automobilce zpravidla vyrabi vice modelu, tzn
No tak linka v automobilce zpravidla vyrabi vice modelu, tzn bud se zvedne produkce ID, nebo se nate lince bude delat dalsi model…
Jak prohlásil Baťa, to nelépe vidíme kde doteď nic
Jak prohlásil Baťa, to nelépe vidíme kde doteď nic nevyrábíme.
inu nadějných tryskových zpráv které se nevyplnily jsme
inu nadějných tryskových zpráv které se nevyplnily jsme již strávili dostatek, tak holt jedna navíc ani nestojí za řeč. Plně stačí znechucený komentář.
Nebojte, oni je budou muset začít vyrábět a v rozumném
Nebojte, oni je budou muset začít vyrábět a v rozumném množství.
2020 – průměrné emise automobilky 95g CO2 – to je spotřeba 3.5l nafty, nebo 4l benzínu.
Jenže reálná spotřeba je 4.5l nafty a 5.3 v benzínu. A není jak to snížit – lidi jim malé lehké auta s mikromotorem prostě nějak nechtějí kupovat. Takže pokud chtějí prodávat celkem 10M aut ročně a potřebují snížit průměrnou spotřebu o 15-20 procent proti dnešku, musí na trh dodat alespoň 15-20 procent aut s nulovými emisemi.
Takže u koncernu VW klidně očekávám 1M čistých VW – prostě není čím to nahradit. Nebo budou muset celou pokutu za vyšší CO2 přenést na zákazníka – čímž se opět posune víc lidí na nákup EV.
Zpráva o ceně vozu 2 roky před zahájením prodeje má
Zpráva o ceně vozu 2 roky před zahájením prodeje má jediný smysl a to odradit zákazníky od nákupu elektromobilu od konkurence a od Tesly zejména. Nikdo dnes nemůže říci, kolik bude stát produkt za 2 roky. „Stejně jako Golf“ je marketingová fráze, která také může znamenat „stejně jako vrcholová verze Golfu, ale s minimální výbavou elektromobilu“.
Tak rict to muzou, podklady pro kalkulaci ceny musi mit davno
Tak rict to muzou, podklady pro kalkulaci ceny musi mit davno hotove, jen je otazka jaka cena bude doopravdy – jak pisete „stejne jako naftak“ muze znamenat ledacos.
No, on je Golf v dieselu s automatem a v Highlinu za asi 650
No, on je Golf v dieselu s automatem a v Highlinu za asi 650 tisíc. To je podle mě docela reálná cena IDu.
Jestlize dnes e-Golf startuje na (temer) milionu a nikde jinde
Jestlize dnes e-Golf startuje na (temer) milionu a nikde jinde dnes podobne velke a funkcni EV levneji nekoupite, a jeste se vsude na to rok ceka, tak opravdu verite, ze ID bude za 650tis? To me prekvapujete…
No jde o to, že v tom budou baterky nasmlouvané za 112
No jde o to, že v tom budou baterky nasmlouvané za 112 dolarů za kWh. Počítám, že tam bude 50 kWh baterka, takže 5600 dolarů za články v baterii + něco kolem, odhadem 6500 dolarů za kompletní baterii se vším. To je jenom asi 140 tisíc korun za kompletní 50 kWh baterii. To není zase tak moc.
To je sice hezke, ale VW neni rozhodne mecenas
To je sice hezke, ale VW neni rozhodne mecenas elektromobility, pro nej neni problem si rict za kompletni baterii do e-UPa 600tis, tedy stejne jako za cele auto.
Navic prijdou o znacne prijmy ze servisu a prodeje ND, a to budou chtit nepochybne nekde kompenzovat.
Nedaji to za stejnou cenu jako spalovaka, to by byla pro ne sebevrazda, v ten moment by prodeje spalovaku spadly na minimum. Na to je minimalne jeste 10let cas, dnes na to neni svet v takove mire pripraven.
Pral bych si to take, ale dle meho nazoru je 50kWh ID pristi rok za 650tis jen mokry sen…
O prijmy ze servisu bych se az tak nebal. Zarucni opravy
O prijmy ze servisu bych se az tak nebal. Zarucni opravy pocitat nemuzeme, protoze ty stejne plati vyrobce. Takze tam je snizeni poruchovosti prinos.
Porad je netrivialni cast problemu ve vecech mimo pohon (navic, ze se dnesni maloseriovky tolik nesypou neznamena, ze ve velkych seriich to nenastane). Opravy bouracek taky budou stejne (mozna castejsi, kdyz nekdo auto s vetsim odpichem nezvladne nebo zapomene, ze to ma i brzdu). Poplatky za garancky pro zachovani dlouhe zaruky taky urcite nezmizi. Flotilovym autum se proda vyhodny servisni balicek na dobu leasingu…
Neni to tak dlouho co tu probehla jakasi studie ohledne
Neni to tak dlouho co tu probehla jakasi studie ohledne servisni narocnosti EV a pokud me pamet neklame, tak z toho vyslo, ze 1/3 servisu nebude mit co delat. Ono jenom kolem motoru je te prace pozehnane – oleje,rozvody,vstrikovani, preplnovani, emisni systemy atd. – vse min. 1-2x za zivotnost auta resite. A to je hromada penez.
Tak se misto vymeny oleje bude povinne merit izolacni pevnost
Tak se misto vymeny oleje bude povinne merit izolacni pevnost vinuti motoru. Nebo vnitrni odpor baterie. Instalovat wallboxy. Nebo se bude prodavat prodlouzena zaruka na baterii (pri prodeji se vysvetli, ze „pro jistotu“ by si priplatit mel). Plus samozrejme penize, ktere pritecou v podobe vussi ceny auta. Ja bych se nebal, ze ty „nadbytecne“ penize zustanou u zakaznika 😉 A to, jestli to bude znamenat vykopnuti „par“ servisaku, to vyrobce asi az tak nezajima.
Nekdo by to mohl brat jako pokus o manipulaci akcioveho kurzu
Nekdo by to mohl brat jako pokus o manipulaci akcioveho kurzu VW. Nizka cena I.D. by mohla rozpoutat fantazie investoru.
Tady komentář jednoho čtenáře z Autorevue to celkem
Tady komentář jednoho čtenáře z Autorevue to celkem vystihuje:
„doufal jsem, ze VW zacne konkurovat tesle, ale bohuzel tomu tak nebude. kdyz se koukam na tu platformu a srovnam to s teslou model 3, kde je VSECHNO integrovane do podvozku a veskera elektronika je soucasti baterie resp. motoru, tak je toto hodne smutny pohled. vypada to jako lehce upravena klasicka platforma pro spalovaci motor nez 100% EV od zakladu.“
za prvé nechápu ty chytráky co dělají ze sebe odborníky
za prvé nechápu ty chytráky co dělají ze sebe odborníky na základě nějaké fotky, za druhé i kdyby to tak bylo, ještě to neznamená,že vše v podvozku a v baterii jako to má tesla, že je to dobře, takoví chytráci kteří o tom vědí kulový jsou nejlepší
Nejvíce kulový vědí zdejší Anonymové a Petr (se svými
Nejvíce kulový vědí zdejší Anonymové a Petr (se svými alter egy).
no jo když si tu dám nějakou přiblblou přezdívku, tak
no jo když si tu dám nějakou přiblblou přezdívku, tak hned jsem o mnoho chytřejší co? 😀 všechno vím, všechno znám, největší machr 😀 jedinnou výhodu to má, že tu poznám některé hňupy a vím, že nemá smysl na jejich příspěvky dále reagovat 😀
Ani Tesla nema vsetko v podvozku a v baterii.
Ani Tesla nema vsetko v podvozku a v baterii.
No jasně, blbečci co tom vůbec nerozumí, by chtěli
No jasně, blbečci co tom vůbec nerozumí, by chtěli integrovat do podvozku i nádobu s kapalinou pro stěrače 🙂
Plus za zadní šoupačky, mínus za to, že to vypadá, že
Plus za zadní šoupačky, mínus za to, že to vypadá, že podmínkou otevření šoupaček musí být předchozí otevření předních dveří. Ostatní komentovat až to bude na trhu při srovnání s konkurencí
Takze vybaveny naftovy Golf s automatem stejne jako I.D., cili
Takze vybaveny naftovy Golf s automatem stejne jako I.D., cili nejakych 900tis v zakladu. A ve vybave se slusnou baterkou 1,2mil. Mene to necekejte…
Vzhledem k tomu, že Golf v naftě u nás nekoupíte bez
Vzhledem k tomu, že Golf v naftě u nás nekoupíte bez automatu, to zase taková darda nebude. Nejvyšší výbava Golfu v naftě s automatem stojí 650 tisíc.
To nevim odkud cerpate, ale kdyz si v jejich konfigutoru
To nevim odkud cerpate, ale kdyz si v jejich konfigutoru naladim Golfa 1,6TDi stejne jako mam Ioniqa (LED, navi, kuze, asistenti, stresni okno, atd) tak jsem na castce neuveritelnych 950tis. A to jsem tam nikde nenasel vyhrivany volant a zadni sedacky.
S manualem nelze jiste jen docasne, protoze nestihaji homologace.
Jasně, když si tam naházíte kraviny, dostanete se asi
Jasně, když si tam naházíte kraviny, dostanete se asi výš.
Jenže tady se opět bavíme o srovnatelném voze. Takže ne
Jenže tady se opět bavíme o srovnatelném voze. Takže ne holotinka od fauvé versus plně vybavený Leaf, ale srovnatelné auto motorově a výbavou, včetně automatu samozřejmě. A to ještě většinou nebude mít stále ty parametry, jako elektrika.
Jenže tady se opět bavíme o srovnatelném voze. Takže ne
Jenže tady se opět bavíme o srovnatelném voze. Takže ne holotinka od fauvé versus plně vybavený Leaf, ale srovnatelné auto motorově a výbavou, včetně automatu samozřejmě. A to ještě většinou nebude mít stále ty parametry, jako elektrika.
No jenže já nechci auto s maximální výbavou, kde je
No jenže já nechci auto s maximální výbavou, kde je tisíc věcí, které se mohou rozbít a které musím servisovat.
Já chci auto s minimální výbavou a tím pádem minimální udržbou a náklady. Pro mě ideální auto je takové, kde 2x za rok zajedu do servisu na přezutí a jednou za 4 roky na výměnu brzd a technickou. A zbytek času o něm nevím.
Jenže to mi nikdo nenabídne, všechny automobilky mi tam cpou parkovací senzory, sledování úhlů, vyjetí z pruhu, apple, android, zábavný systém a spoustu dalších věcí, které nepotřebuju. Ale dát tam, to co potřebuju – třeba pohon zadních kol s protiprokluzem – to ne.
Takže ano – porovnávejme srovnatelnou výbavu = sepíšu si která výbava je pro mě podstatná a tu porovnávám.
A pak napíšu, jak je ten elektromobil drahý, protože
A pak napíšu, jak je ten elektromobil drahý, protože pominu, že má v ceně té výbavy dvojnásobek. Není nad to porovnávat párek od Babiše se svíčkovou pečení. Páč mně párek stačí. Bože…..
Od kdy se baterie v autě nabíjejí od nuly ????!!!!
Od kdy se baterie v autě nabíjejí od nuly ????!!!!
No občas se to povede:-D
No občas se to povede:-D
Soudruzi zapomněli dodat, že to bude stát sice jako
Soudruzi zapomněli dodat, že to bude stát sice jako naftové auto, ale bez baterky. A ta nepůjde koupit, ale pouze pronajmout za pouhých 5000 měsíčně….
Ono to asi nebude jak píšete (hádám), ale možná se
Ono to asi nebude jak píšete (hádám), ale možná se bavíme o Golfu GTD v plné palbě? 🙂 No moc rád bych se mýlil.
Edit: mohu srovnat jen VW, Škoda a Ford z vlastních zkušeností. A VW a Škoda jsou prostě lepší. Takže za mne EV od VW je možná volba. Pokud mezitím Hyundai nepřijde s něčím za rozumný peníz.
Zas to nebude mít frunk.
Zas to nebude mít frunk.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.
To jsem nevěděl, že Volkswagen přechází z RAKOVINA FOR
To jsem nevěděl, že Volkswagen přechází z RAKOVINA FOR ALL na ELECTRIC FOR ALL? Co je to tak najednou popadlo? 😀
Len blafujú, este to budú natahovať ďalších 10 rokov.
Len blafujú, este to budú natahovať ďalších 10 rokov.
VW vyhlašoval rok 2020 už minimálně poslední 4 roky.
VW vyhlašoval rok 2020 už minimálně poslední 4 roky.
no šak práve jen 4 roky. Tesla funguje už 15 let a Model S
no šak práve jen 4 roky. Tesla funguje už 15 let a Model S produkuje 6 let tak co je to sakra vw tak naráz popadlo? dyt ještě nedávno prohlašovali dokonale čistý dízlblejt :))
tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html
Auto vám prodáme za 600tis.,ale jak mám zaplatíte za
Auto vám prodáme za 600tis.,ale jak mám zaplatíte za baterií se raději ani neptejte
off
Zase shořel nějakej spalovák.
https://bit.ly/2pyK631
off
Zase shořel nějakej spalovák.
https://bit.ly/2pyK631
Klasické marketingové kecy. Na jedné straně zjišťujeme
Klasické marketingové kecy. Na jedné straně zjišťujeme zákazníka ze dojezd bude na stejně úrovni jako u spalovaku A o odstavec níž se dozvíme že dojezd bude od 330 do 550km. Takže předpokládám ze stejně to bude i s tou cenou. Řekneme ze to bude za 600, ale nejlevnější nabídneme za 950.
Pamätám si ako písali novinári, ked mal príst e-UP, že
Pamätám si ako písali novinári, ked mal príst e-UP, že bude stáť 9990€ 🙂
A M3 za 35 000 $, ale na to možná i dojde.
Model S taky
A M3 za 35 000 $, ale na to možná i dojde.
Model S taky slibovali za málo.
Model 3 stojí $35 000 ale je to cena bez všech poplatků
Model 3 stojí $35 000 ale je to cena bez všech poplatků kterou si žádá tesla za auto s nulovou výbavou a minimálním dojezdem. Normální model 3s nějakou tou doplňkovou výbavou stojí v čr$100 000.
Tenhle vw stojí v normální použitelné verzy s baterkou jeden milion koruncili stejně jako hyundai nebo nissan. Elektromobil pod jeden milion korun se vyrobit nelze.
🙂 hehe
🙂 hehe
Dosud nejlevnější M3 stojí 49 000 $, levnější bude
Dosud nejlevnější M3 stojí 49 000 $, levnější bude monžná za 1/2 roku, možná taky za dýl.
Model 3 s minimálním dojezdem má o 20 km delší dojezd
Model 3 s minimálním dojezdem má o 20 km delší dojezd než než tenhle VW, který svět ještě neviděl za cenu, kterou nikdo nezná.
Normální model 3s – neznám, to je nějaká novinka? Model 3 se všemi příplatky co jsou možné (Dual motor AWD, červený metalický lak, Performance, 20″ sportovní kola, bílý interiér, autopilot, samořízení) je za 81 tisíc dolarů.
Elektromobil pod milion vyrobit nelze – a co BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf, Hyundai Kona, Huindai Ioniq, Kia Soul, Nissan e-NV200, Renault Zoe, Renault Kangoo Z.E., VW e-Up! a další?
Můj diesel dá 1200km na nádrž. Jezdím tak, že moc
Můj diesel dá 1200km na nádrž. Jezdím tak, že moc nebrzdím, sundám nohu včas z plynu a pokud i na dálnici mám odstup, kolikrát ani tam nebrzdím.
Na tvůj smradlavý diesel tu není nikdo zvědavej!
Na tvůj smradlavý diesel tu není nikdo zvědavej!
Tak to jsem se dost nasmál. Pošlete mi mega na účet a
Tak to jsem se dost nasmál. Pošlete mi mega na účet a můžeme pokračovat v diskusi.
A ty mě miliardu abych se s tebou vůbec mohl bavit. Já se
A ty mě miliardu abych se s tebou vůbec mohl bavit. Já se nasmál ještě více. 😀
johohóóó Tesly dostanou funkci záznamové kamery do auta.
johohóóó Tesly dostanou funkci záznamové kamery do auta. Bude k tomu stačit aktualizace
zive.cz/clanky/tesly-dostanou-funkci-zaznamove-kamery-do-auta-bude-k-tomu-stacit-aktualizace/sc-3-a-195154/default.aspx
To je proto aby si majitel doma mohl pustit záznam jak Tesla
To je proto aby si majitel doma mohl pustit záznam jak Tesla hoří.
<^>(-_-)<^>
<^>(-_-)<^>
Hmmmmm, za šest let milion prodaných ročně a v první
Hmmmmm, za šest let milion prodaných ročně a v první vlně víc než deset milionů ??? Odvážná čísla. Tak jim holt budeme držet palce – a nám vlastně taky. Snad nám do tý doby neuhnijou. Super je, že na rozdíl od aut, co jdou na trh za pár měsíců, tady už víme přesnou cenu – 601.900,- kaček.
v roce 2013 taky troubili cenu bmw i3 za 600 a byla za 900
v roce 2013 taky troubili cenu bmw i3 za 600 a byla za 900 ;)))DD
hybrid.cz/cena-elektromobilu-bmw-i3-zacne-na-595-000-kc
To je cena za co, prosím?
To je cena za co, prosím?
no paráda má to volant, snad to bude jako ty milijóny
no paráda má to volant, snad to bude jako ty milijóny normálních vw autopopelnic 😉 a tu cenu soudluzi to už tady bylo mockrát tu teprve uvižn ;))
AT ŽIJE TESLA KTERÁ VŠECHNY DONUTILA DĚLAT ELEKTROMOBILY :))
A AT ŽIJE STREETSCOOTER germám echt elektriše 😉