Škoda Octavia G-TEC nyní s vyšším výkonem a prodlouženým dojezdem na zemní plyn

Škoda Octavia G-TEC dostala silnější motor 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k). Na zemní plyn nyní dojede až 480 kilometrů.

Tři nádrže na CNG s vyšší kapacitou nabízí při pohonu na zemní plyn dojezd až 480 km
foto: Škoda

Nový motor vozu Škoda Octavia G-TEC o objemu 1,5 litru disponuje výkonem 96 kW (130 k), což je o 15 kW (20 k) více než u předchůdce a mimo jiné i díky proměnnému časování sacích ventilů dle takzvaného Millerova cyklu je také velice efektivní.

Díky provozu na CNG se emise CO2 oproti provozu na benzin snížily o dalších zhruba 25 procent, při spalování také vzniká výrazně méně oxidu dusíku (NOx) a žádné pevné částice. Tím auto splňuje aktuální nejpřísnější emisní normu EU6d-TEMP a představuje ekologickou alternativu konvenčním fosilním palivům.

Zemní plyn jako ekologická přechodová technologie

Přírodní zemní plyn () obsahuje více energie než benzin či nafta. Je levnější a hoří tiše a čistě. Ekologická bilance se ještě výrazně zlepší, pokud se místo CNG spaluje bioplyn z odpadních vod nebo zemědělských produktů či syntetický plyn.

Dále lze ekologickou bilanci zlepšit, pokud se pro výrobu plynu použije elektrická energie z regenerativních zdrojů. Plyn tak představuje jakýsi most mezi fosilními palivy a elektromobilitou. Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.

Dojezd 480 kilometrů na čistě plynovým pohonem

Tři nádrže na CNG mají celkovou kapacitu 17,7 kilogramů. Jedna z těchto nádrží se nachází před zadní nápravou a je ocelová. Dvě další jsou umístěny pod zavazadlovým prostorem a jsou vyrobeny z nového kompozitního materiálu, který spojuje maximální bezpečnost a nízkou hmotnost.

Umístění nádrží na CNG v nové Škoda Octavia G-TEC

Umístění nádrží na CNG v nové Škoda Octavia G-TEC
foto: Škoda Auto

S čistě plynovým pohonem ujede Octavia G-TEC zhruba 480 kilometrů. Po vyčerpání zásoby CNG se vůz automaticky přepne do benzinového modu a bude využívat palivo z nádrže o objemu 11,8 litru.

Auto je k dispozici ve výbavových stupních Active, Ambition a Style, exkluzivně v karosářské verzi Combi a se sedmistupňovou převodovkou DSG. Navíc jsou pro model G-TEC v rámci online-služeb Škoda Connect k dispozici i funkce Emergency Call a Care Connect. Aplikace Škoda Connect App tak například ukazuje zbývající dojezd na CNG, benzin i celkový dojezd.

tisková zpráva

35 Comments on “Škoda Octavia G-TEC nyní s vyšším výkonem a prodlouženým dojezdem na zemní plyn”

  1. no emise by meli resit u letadel a lodi hlavne, jinak ty
    no emise by meli resit u letadel a lodi hlavne, jinak ty octavky od tech dob co maji aplikovane takzvane skryte vady alias k*rvitka u me ztratilo to auto duveru a jak jsem je mel driv rad tak ted u me klesla, hlavne to ma kazdej nouma asi ze setrvacnosti kupujopu vsichny ojety octavky, to si radeji koupim japonce nebo korejce a mam vic muziky za mene penez

  2. je pravda soudluzi že kevlarový bomby už vydrží daleko
    je pravda soudluzi že kevlarový bomby už vydrží daleko víc jako rezatící ocelový, no ale proč ho tahat za vocas když nám fpoho jezdí 20x méně tlakovaná benzínová atmosféra na LPG s 1000 ks plniček po ČR že ;))) a za stejný emise! navíc s českým produktem LPG !!

    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

    1. Já to asi chápu. 🙂
      U mě se v poslední době začíná

      Já to asi chápu. 🙂

      U mě se v poslední době začíná objevovat nezájem o cokoli, co není praktické a za dostupnou cenu (cca 400.000 Kč za nové auto +- 200.000), například prototypy EV od VW, Mercedesu, BMW, auta Tesla…

      Kdyby měli na zdejším webu psát výhradně o tom, co navrhuje někdo z diskuze, tak o čem budou psát?
      😀

    1. Není to sice úplně Jablonec, ale je to kousek:
      CNG stanice

      Není to sice úplně Jablonec, ale je to kousek:

      CNG stanice areál ČSAD Liberec
      adresa: České mládeže 594/33, Liberec 6
      otevřeno: non- stop
      placení: běžné platební karty
      CNG CardCentrum
      hotovost
      kontakt: +420 737 252 767

  3. Momentálně využívám elektromobil i fosil na benzín a
    Momentálně využívám elektromobil i fosil na benzín a LPG, jsem s LPG provozem velmi spokojen a mám již více jak 500tkm zkušenosti…Myslím si že přechod na elektomobilitu nebude tak rychlý jak se všude píše, i cena hraje velkou roli.Zemního plynu je dost a nemusí se rafinovat, jen Norsko má zásoby na 100let pro celou Evropu..Jezdím i dlouhé cesty a proto G_TEC bude asi moje další volba…

  4. Osobáky na plyn se nevyplatí, to by se musely v EU zvedat
    Osobáky na plyn se nevyplatí, to by se musely v EU zvedat ještě o dost víc daně na benzín a naftu.

    Ale tak to nevypadá, porostou spíš daně podle CO2 (včetně u plynu) a při větší elektrifikaci bude hlavní zpoplatnění dopravy formou mýtného, takže daně na benzín budou nejspíš stagnovat a za 15 let možná i klesat.

    Šetření CO2 vůči snadnějšímu benzínu o 20-25% je málo, když plug-in hybridy to u platných norem zvládnou o 60-70%.

      1. Nevím jak CNG, jezdil jsem 10 let ve Felicii na LPG. Suuuper,
        Nevím jak CNG, jezdil jsem 10 let ve Felicii na LPG. Suuuper, 80l nádrž, cena za km polovina, maximální spokojenost. Reálné omezení je zavazadlový prostor, to u Oktávky není, a parkování v podzemních garážích, Jinak bomba.

    1. Plugin-hybrid na CO2 setri o 60-70%??? Ale nepocitate to tak,
      Plugin-hybrid na CO2 setri o 60-70%??? Ale nepocitate to tak, ze kdyz na baterku ujede 70 km, tak kdyz ujede 100 km celkem, tak setri tech 70. A pak znova baterku nabiju z rozvodne site. Ze ne? Vzhledem k faktu, ze CO2 vznika pri okyslicovani uhliku, tak se mi tech 70% fakt nezda. Zemni plyn, CH4, tak na jeden uhlik 4 vodiky, lepsi uz to nebude.

      1. CO2 beru (na rozdíl od spotřeby) jako čistě papírovou
        CO2 beru (na rozdíl od spotřeby) jako čistě papírovou věc, podle které se povoluje a daní.

        Ovšem stejně když chce většina lidí u nás jezdit skutečně nejlevněji hodně kilometůr osobákem, tak raději uvažují o získání přístupu k naftě zelené, kradené nebo topné.

        1. Tak to pak ano, papír snese všechno. Jinak asi souhlas,
          Tak to pak ano, papír snese všechno. Jinak asi souhlas, pokud nemáte přístup k palivu bez spotřební daně, tak zbývá CNG, LPG. Jezdil jsem na LPG a naprostá spokojenost. Pokud najedet hodně km, tak ty zvýšené náklady na prohlídky se bohatě vyplatí, navíc můžete měnit olej po delším intervalu, LPG dělá méně karbonu.

Napsat komentář