Škoda Octavia G-TEC dostala silnější motor 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k). Na zemní plyn nyní dojede až 480 kilometrů.
Nový motor vozu Škoda Octavia G-TEC o objemu 1,5 litru disponuje výkonem 96 kW (130 k), což je o 15 kW (20 k) více než u předchůdce a mimo jiné i díky proměnnému časování sacích ventilů dle takzvaného Millerova cyklu je také velice efektivní.
Díky provozu na CNG se emise CO2 oproti provozu na benzin snížily o dalších zhruba 25 procent, při spalování také vzniká výrazně méně oxidu dusíku (NOx) a žádné pevné částice. Tím auto splňuje aktuální nejpřísnější emisní normu EU6d-TEMP a představuje ekologickou alternativu konvenčním fosilním palivům.
Zemní plyn jako ekologická přechodová technologie
Přírodní zemní plyn (CNG) obsahuje více energie než benzin či nafta. Je levnější a hoří tiše a čistě. Ekologická bilance se ještě výrazně zlepší, pokud se místo CNG spaluje bioplyn z odpadních vod nebo zemědělských produktů či syntetický plyn.
Dále lze ekologickou bilanci zlepšit, pokud se pro výrobu plynu použije elektrická energie z regenerativních zdrojů. Plyn tak představuje jakýsi most mezi fosilními palivy a elektromobilitou. Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.
Dojezd 480 kilometrů na čistě plynovým pohonem
Tři nádrže na CNG mají celkovou kapacitu 17,7 kilogramů. Jedna z těchto nádrží se nachází před zadní nápravou a je ocelová. Dvě další jsou umístěny pod zavazadlovým prostorem a jsou vyrobeny z nového kompozitního materiálu, který spojuje maximální bezpečnost a nízkou hmotnost.
foto: Škoda Auto
S čistě plynovým pohonem ujede Octavia G-TEC zhruba 480 kilometrů. Po vyčerpání zásoby CNG se vůz automaticky přepne do benzinového modu a bude využívat palivo z nádrže o objemu 11,8 litru.
Auto je k dispozici ve výbavových stupních Active, Ambition a Style, exkluzivně v karosářské verzi Combi a se sedmistupňovou převodovkou DSG. Navíc jsou pro model G-TEC v rámci online-služeb Škoda Connect k dispozici i funkce Emergency Call a Care Connect. Aplikace Škoda Connect App tak například ukazuje zbývající dojezd na CNG, benzin i celkový dojezd.
CNG už moc neletí a LPG taky už moc ne, těch čerpacích
CNG už moc neletí a LPG taky už moc ne, těch čerpacích míst tolik není, je dost omezení pro auta s CNG/LPG viz. vjezd do garáží apod. Tohle od škodovky nikdo nekoupí, teď začíná éra elektromobilů.
no emise by meli resit u letadel a lodi hlavne, jinak ty
no emise by meli resit u letadel a lodi hlavne, jinak ty octavky od tech dob co maji aplikovane takzvane skryte vady alias k*rvitka u me ztratilo to auto duveru a jak jsem je mel driv rad tak ted u me klesla, hlavne to ma kazdej nouma asi ze setrvacnosti kupujopu vsichny ojety octavky, to si radeji koupim japonce nebo korejce a mam vic muziky za mene penez
by me zajimalo podle jakeho mericiho cyklu je ten dojezd
by me zajimalo podle jakeho mericiho cyklu je ten dojezd 480km. Jestli NEDC tak to je docela bida, jsem myslel, ze fosilni paliva nemaji tyto problemy 🙂
je pravda soudluzi že kevlarový bomby už vydrží daleko
je pravda soudluzi že kevlarový bomby už vydrží daleko víc jako rezatící ocelový, no ale proč ho tahat za vocas když nám fpoho jezdí 20x méně tlakovaná benzínová atmosféra na LPG s 1000 ks plniček po ČR že ;))) a za stejný emise! navíc s českým produktem LPG !!
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/
Nevím jak u vás, ale u mě se v poslední době objevil
Nevím jak u vás, ale u mě se v poslední době objevil totální nezájem o cokoliv jiného než je EV. Projevuje se to zpravidla netolerantními výrazy typu: „Koho to zajímá?“
Já to asi chápu. 🙂
U mě se v poslední době začíná
Já to asi chápu. 🙂
U mě se v poslední době začíná objevovat nezájem o cokoli, co není praktické a za dostupnou cenu (cca 400.000 Kč za nové auto +- 200.000), například prototypy EV od VW, Mercedesu, BMW, auta Tesla…
Kdyby měli na zdejším webu psát výhradně o tom, co navrhuje někdo z diskuze, tak o čem budou psát?
😀
Vážně se tu všichi rozplývají nad zemním plynem? To už
Vážně se tu všichi rozplývají nad zemním plynem? To už je přece dávno zapomenutá věc ne? Když chci myslet na ekologii, tak vyrobím elektromobil ne? No jo, ty vlastně škodovka ještě neumí..Co si o tom myslíte?
jinde už vyrábí auta na vodík a tady se furt zakopávaj
jinde už vyrábí auta na vodík a tady se furt zakopávaj někde v zemi a řeší furt cng 😀 fakt už zoufalství
cože? zemák je politika a vodík korupční ropákovina
cože? zemák je politika a vodík korupční ropákovina voboje sračky. nejlepší je přeci lpg a elektro 😉
CNG podléhá dovozu z Norska nebo Ruska soudluzi
CNG podléhá dovozu z Norska nebo Ruska soudluzi 😉
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-zemni-plyn/
ty si taky dovoz ty CNG!!
ty si taky dovoz ty CNG!!
Já to také nechápu. Ta mediální masáž okolo tohoto
Já to také nechápu. Ta mediální masáž okolo tohoto výtvoru je až moc okatá. Hold když nic jiného neumí, nějak to prodat musí. Hrozné praktiky ze strany Škoda auto. Jsem rád, že od nich nic nemám a tak to také zůstane.
Hmm, nevíte, jakou bude mít spotřebu tato vylepšená verze?
Hmm, nevíte, jakou bude mít spotřebu tato vylepšená verze?
Úplně stejnou jako ta starší. 3,5kg plynu.
Úplně stejnou jako ta starší. 3,5kg plynu.
Děkuji za info
Děkuji za info
Zatímco benzín naftu LPG i elektřinu lze u nás v Jablonci
Zatímco benzín naftu LPG i elektřinu lze u nás v Jablonci nad Nisou natankovat bez hledani na mnoha místech, tak CNG fakt nevím kde kdybyste mě zabili.
CNG „Max ECO“ co dnes u ŠKODA AUTO pořidíte .
(jen pro ty
CNG „Max ECO“ co dnes u ŠKODA AUTO pořidíte .
(jen pro ty co mají doma přípojku zemniho plynu )
Musíte si vystačit s domácí plničkou
http://www.jikovcng.cz/
Není to sice úplně Jablonec, ale je to kousek:
CNG stanice
Není to sice úplně Jablonec, ale je to kousek:
CNG stanice areál ČSAD Liberec
adresa: České mládeže 594/33, Liberec 6
otevřeno: non- stop
placení: běžné platební karty
CNG CardCentrum
hotovost
kontakt: +420 737 252 767
tisíc plniček lpg dávno funkčních na co stavět červený
tisíc plniček lpg dávno funkčních na co stavět červený trenky :))
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/
protože sériově vyráběných LPG modelů je minimum a
protože sériově vyráběných LPG modelů je minimum a přestavba přináší komplikace (zmenšení objemu kufru/zrtáta rezervy, každoroční revize, snížení výkonu motoru …) a nedosahuje takového dojezdu
Proč se asi všude ve světě dělají BEV, případně H2EV?
Proč se asi všude ve světě dělají BEV, případně H2EV? U nás v ČR ve Škodovce je vrchol Hi-Tec CNGV.
Víte kolik energie se ztratí od elektrarny nez se dostane na
Víte kolik energie se ztratí od elektrarny nez se dostane na kola u EV. Mooooc.
Ano, většina z nás to tu ví. Ale stejně by mě nejdřív
Ano, většina z nás to tu ví. Ale stejně by mě nejdřív zajímalo, kolik vyšlo vám (můžete i podrobněji – ztráty ve vedení, při nabíjení…).
A co teprve do počítače, mikrovlnky, ledničky a mrazáku.
A co teprve do počítače, mikrovlnky, ledničky a mrazáku. Hrůůůza 🙂
Není to tak zlé.
Kumulované ztráty od elektrárny byli pod
Není to tak zlé.
Kumulované ztráty od elektrárny byli pod 17%, to jest 83% energie jde na kola.
Stejně nám to daj zaplatit 😀
Stejně nám to daj zaplatit 😀
Momentálně využívám elektromobil i fosil na benzín a
Momentálně využívám elektromobil i fosil na benzín a LPG, jsem s LPG provozem velmi spokojen a mám již více jak 500tkm zkušenosti…Myslím si že přechod na elektomobilitu nebude tak rychlý jak se všude píše, i cena hraje velkou roli.Zemního plynu je dost a nemusí se rafinovat, jen Norsko má zásoby na 100let pro celou Evropu..Jezdím i dlouhé cesty a proto G_TEC bude asi moje další volba…
Osobáky na plyn se nevyplatí, to by se musely v EU zvedat
Osobáky na plyn se nevyplatí, to by se musely v EU zvedat ještě o dost víc daně na benzín a naftu.
Ale tak to nevypadá, porostou spíš daně podle CO2 (včetně u plynu) a při větší elektrifikaci bude hlavní zpoplatnění dopravy formou mýtného, takže daně na benzín budou nejspíš stagnovat a za 15 let možná i klesat.
Šetření CO2 vůči snadnějšímu benzínu o 20-25% je málo, když plug-in hybridy to u platných norem zvládnou o 60-70%.
Tak minula generace stala stejne jako nafta, a pritom na
Tak minula generace stala stejne jako nafta, a pritom na palivu uspora cca 50 haliru na km…. to neni spatne, jen ten uzovatelsky komfort je oproti nafte nizsi no…
Nevím jak CNG, jezdil jsem 10 let ve Felicii na LPG. Suuuper,
Nevím jak CNG, jezdil jsem 10 let ve Felicii na LPG. Suuuper, 80l nádrž, cena za km polovina, maximální spokojenost. Reálné omezení je zavazadlový prostor, to u Oktávky není, a parkování v podzemních garážích, Jinak bomba.
Plugin-hybrid na CO2 setri o 60-70%??? Ale nepocitate to tak,
Plugin-hybrid na CO2 setri o 60-70%??? Ale nepocitate to tak, ze kdyz na baterku ujede 70 km, tak kdyz ujede 100 km celkem, tak setri tech 70. A pak znova baterku nabiju z rozvodne site. Ze ne? Vzhledem k faktu, ze CO2 vznika pri okyslicovani uhliku, tak se mi tech 70% fakt nezda. Zemni plyn, CH4, tak na jeden uhlik 4 vodiky, lepsi uz to nebude.
CO2 beru (na rozdíl od spotřeby) jako čistě papírovou
CO2 beru (na rozdíl od spotřeby) jako čistě papírovou věc, podle které se povoluje a daní.
Ovšem stejně když chce většina lidí u nás jezdit skutečně nejlevněji hodně kilometůr osobákem, tak raději uvažují o získání přístupu k naftě zelené, kradené nebo topné.
Tak to pak ano, papír snese všechno. Jinak asi souhlas,
Tak to pak ano, papír snese všechno. Jinak asi souhlas, pokud nemáte přístup k palivu bez spotřební daně, tak zbývá CNG, LPG. Jezdil jsem na LPG a naprostá spokojenost. Pokud najedet hodně km, tak ty zvýšené náklady na prohlídky se bohatě vyplatí, navíc můžete měnit olej po delším intervalu, LPG dělá méně karbonu.
To je dobře. Přeci jen to smrdí o hodně míň než
To je dobře. Přeci jen to smrdí o hodně míň než dízlblejt.
Stále je tam ten pístový motor,který přímočarým
Stále je tam ten pístový motor,který přímočarým vratným pohybem pístu neefektivně potřebuje dvě otáčky klikového hřídele.