Hyundai ukáže v Hannoveru vodíkový náklaďák, na trh půjde už příští rok

Po Toyotě to s vodíkem stále ještě nevzdává ani Hyundai. Na veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru 20. až 27.9. představí vodíkové nákladní auto.

Na autosalon zaměřený čistě na užitkové vozy v Hannoveru svezou letos světové automobilky řadu překvapení. Hyundai FCV Truck bude jedním z nich.
foto: Hyundai

Hyundai FCV Truck čili vodíkové nákladní auto jihokorejské automobilky má jít na trh dokonce už příští rok! Ovšem s uváděním vodíkových aut à la Hyundai to známe – Hyundai ix35 Fuel Cell si zatím stále nelze běžně koupit, narozdíl od Toyoty Mirai, a nové Nexo je zatím také daleko.

Hyundai u nového vodíkového náklaďáků cílí na efektivní aerodynamiku a design odlišný od zbytku nákladní produkce. Přesné specifikace ale Hyundai odhalí až v Hannoveru, stejně jako detailnější plány na uvedení vozu v Evropě.

Hyundai

17 Comments on “Hyundai ukáže v Hannoveru vodíkový náklaďák, na trh půjde už příští rok”

  1. Pre mna zaujimave zistenie, viac ako 90% vodiku sa vyraba z
    Pre mna zaujimave zistenie, viac ako 90% vodiku sa vyraba z metanu (nie elektrolyzou), pricom na 1kg vodika tato chemicka reakcia vytvara 5,5kg CO2 (a to je dane stochiometricky a teda sa nezlepsia) a potrebuje udrzat teplotu vyse 1000C na co sa mina kopec dalsich fosilnych zdrojov. Bezny pre bezny fosil t je pri 120-150g CO2/km ekvivalent 40km na 1kg vyrobeneho vodika. Takze fosilne auta su mensia zataz na prostredie ako vodikove, a pokial sa neinvestuju miliardy do infraštruktúry a cistejsich zdrojov energie to nepojde… vodik je proste ekonomicky nezmysel. src: https://youtu.be/xa6MGVmkvO8

  2. K vodíkovým vozům a ekonomice existuje nespočet studií a
    K vodíkovým vozům a ekonomice existuje nespočet studií a materiálů, takže každý kdo chce si názor udělat může sám. Osobně na dotaz co si o vodíku myslím odpovídám tak, že dokud se automobilky propagující vodík veřejně nezaváží k tomu, že na vlastní náklady do určité doby vybudují a budou provozovat celosvětovou síť vodíkových čerpacích stanic, tak jde z jejich strany o čisté pozérství a sami vodíku nevěří. Respektive se snaží o u nás velmi oblíbený podnikatelský záměr (rozuměj tunel na veřejné finance): privatizovat zisky a zestátnit náklady.

    Tesla do dobíjecí infrastruktury enormně investovala, koncern VW „po donucení“ v US i EU jakbysmet, dokonce i Nissan na kterém po zásluze nenechám nit suchou do dobíjecí infrastruktury celosvětově vložil značné prostředky a i jeho přínos je vidět. Tudíž je evidentní že bateriovým vozům automobilky věří a tak je z mého pohledu na rozdíl od vodíku správné podpořit další výstavbu dobíjecí infrastruktury z veřejných rozpočtů.

    1. Přesně tak. Ovšem už tu máme dotační miliardy – viz
      Přesně tak. Ovšem už tu máme dotační miliardy – viz usnesení vlády – aby se vodík rozjel a za daně nás všech vyrobilo pár plnicích stanic. Zatím máme jednu v Neratovicích, kam se vozí vodík chemicky draze vyrobený vlakem z Ostravy. Protože ten odpadní z Neratovic ničí svou nečistotou palivové články a jeho vyčištění by bylo dražší než si ho koupit v Ostravě. Nehledě na to, že na rozdíl od elektromobility neexistuje nic sériově vyráběného a prodávaného, co si může kdokoliv koupit obratem, dokonce ve většině segmentů. Ale postavíme tomu plničky……

  3. Pokud firma získá pořízením takového náklaďáku
    Pokud firma získá pořízením takového náklaďáku významnou konkurenční výhodu, koupí jej, jinak dost těžko.

    No a já tam vidím plusové jen PR typu „jezdíme ekologicky“, které je navíc z praktického hlediska spíš sporné.

Napsat komentář