DS 3 Crossback E-Tense: dojezd 300 km, baterie 50 kWh; na trhu příští rok

DS 3 Crossback je s délkou 412 cm prémiové kompaktní SUV s vysokou možností personalizace. Palubní nabíječka nabídne výkon 11 kW, rychlonabíjení až 100 kW.

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense přijde na trh příští rok.
foto: DS

Auto půjde na trh v benzinové a dieselové verzi. Později přibude plně elektrická s přídomkem E-Tense, postavená na stejné platformě CMP. Dojezd na jedno nabití 50kWh baterie bude 300 km WLTP/450 km NEDC. Výkon elektromotoru je 100 kW (260 Nm). Zrychlení 0-100 km/h mu bude trvat 8,7 sekundy.

Klid a bezpečnost v jakémkoliv okamžiku zajišťují tyto systémy: Active Safety Brake, nový systém nouzového brzdění, který dokáže v noci zareagovat na cyklisty a zejména chodce, DS Drive Assist otevírající cestu k autonomnímu řízení a DS Park Pilot, který umožňuje automatické zaparkování.

DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-Tense
foto: DS

Auto se bude vyrábět pár kilometrů od Paříže v srdci oblasti Yvelines. kde se nachází továrna Poissy založená v roce 1938. Tento rok tedy slaví 80 let automobilové výroby s mottem « Made in Paris ».

Továrna v Poissy zaměstnává dnes více než 4 000 pracovníků. První kusy modelu DS 3 Crossback zde byly vyrobeny letos v květnu, po té co bylo toto výrobní centrum modernizováno a bylo sem investováno značné množství prostředků na tyto provozy : nová svařovna, nová lakovna, nová montovna.

DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-Tense
foto: DS

Rozměry vozu DS 3 Crossback budou šířka 179,10 cm, výška 153,40 cm, rozvor 255,80 cm. Objem zavazadlového prostoru dosáhne 350 l. Sériově zabudované vysoce výkonné tepelné čerpadlo zajistí optimální tepelnou regulaci baterie a účinný tepelný komfort v kabině.

DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-Tense
foto: DS

Značka DS, která se věnuje i vývoji výkonných hybridních vozů a elektromobilů, nabídne od roku 2019 také vůz DS 7 Crossback E-tense 4×4, tedy hybrid podle DS.

tisková zpráva

27 Comments on “DS 3 Crossback E-Tense: dojezd 300 km, baterie 50 kWh; na trhu příští rok”

      1. DC je lepsi vsude, nenicite si drahy AC2DC inverter v aute,
        DC je lepsi vsude, nenicite si drahy AC2DC inverter v aute, treba v 500e ty invertory dost odchazi, AC nabijet pres noc malym proudem 8-10A. V Chorvatsku pak v horku exne pretizeny inverter, briknete auto a jedete domu za 30 klacku na valniku + vymena silene drahe soucastky v hostilnim servisu, ktery vyuzije vasi prekerni situace k maximalnimu obohaceni na vas ukor.

        1. Ze som to este nepocul od tych co najazdili ovela viac na EV.
          Ze som to este nepocul od tych co najazdili ovela viac na EV. Aj ked vsetko sa opotrebovava.

          BTW: Kolko stoji taky AC2DC prevodnik?

          Tusim je to technologia pouzivana velmi rozsirene uz dost dlho pred terajsimi EV a takmer kdekolvek. Napr. aj na zelezniciach vo vsetkych elektro-lokomotivach 😉
          A tam dokonca nepretrzite 24 hodin denne po celej republike/Europe/Svete 🙂

      1. Bohužel nás Frantíci hodlají obohatit jen benzínem a
        Bohužel nás Frantíci hodlají obohatit jen benzínem a naftou, elektrika přijde až později. Takže proto ten ropácký vzhled, nesmyslný kufr jako kráva a chladič přes půl masky. Bude muset přijít nová generace…..
        P.S. Tím nemyslím řidiče velbloudů 🙂

        1. Keby len frantíci, ale to robia takmer všetci výrobcovia
          Keby len frantíci, ale to robia takmer všetci výrobcovia spalovákov. Jednoducho musí prísť nová generácia dizajnérov. Títo sú už vypálení.
          Prvá TS mala tiež náznak masky, ale rýchlo prišli na to, že je to v elektromobile zbytočnosť.

  1. Ten krout’ák se dá spočítat ruzne, podstatny je vykon a
    Ten krout’ák se dá spočítat ruzne, podstatny je vykon a s cisly verim spise PSA nez Korejcum. Jo a znacku DS at si strci PSA nekam, co tam v té Parizi kouri, povazuju treba Peugeot za lepsi znacku, udelají si jmeno na Dakaru s Peugeotem a pak tam misto lvicka plácnou ten nesmyslny DS.

        1. pod psa (už rok) patrí aj „nemecký opel“ …
          a pretože

          pod psa (už rok) patrí aj „nemecký opel“ …
          a pretože stále premýšľajú či budú uvažovať ako vyrábeť v psa trnava elektromotory pre všetky elektroverzie koncernu je jasné, že bude dýzel, benzín, možná lieh, plyn …
          sľuby, sľuby, sľuby (tak ako VIL/uľjanov)

  2. Pekne, len pri 100 kW vykonu sa mi zda krutiaci moment 260 Nm
    Pekne, len pri 100 kW vykonu sa mi zda krutiaci moment 260 Nm pre elektromotor nekaj malo.

    Ioniq ma pri „len“ 88 kW kritiaci 298 Nm.

    Aj ked zrychenie z 0 na 100 km/h uz priblizne zodpoveda pomeru vykonov 88/100.

    BTW: Podla razvoru je to velkost ako KONA?

    1. DS 3 Crossback E-Tense ma mensi razvor ako KONA EV,
      pre

      DS 3 Crossback E-Tense ma mensi razvor ako KONA EV,

      pre ilustraciu tu je porovnanie kona a niro

      parameter kona niro rozdiel
      dlzka 4180 4375 +195mm
      sirka 1800 1805 +5mm
      vyska 1570 1560 -10mm
      razvor 2600 2700 +100mm
      kufor 332 451 +119litrov
      hmotnost 1660 1675 +15kg

    2. Vykon a kroutak nejsou zas tak silne zkorelovane. I kdyz uz
      Vykon a kroutak nejsou zas tak silne zkorelovane. I kdyz uz obdobneho reseni by mely v zasade jit plus minus ruku v ruce, tak tam muzou i byt vyraznejsi odchylky.
      On vykon = otacky x kroutak, tzn zalezi na tom, jak je motor konstruovany – do jakych se bude dostavat otacek, pri jakych otackach zacne ztracet kroutak apod….

          1. Má pravdu, předseda…
            Pro představu, představte si

            Má pravdu, předseda…
            Pro představu, představte si mlýnský kámen. Kroutící moment jako prase, ale díky otáčkám téměř žádný výkon (který odpovídá výkonu vody padající po mlýnském kole).
            Kroutící moment sám o sobě nic neznamená. Důležitý je celkový výkon, který se rovná kroutící moment krát otáčky.
            Ale to jsou základy fyziky-mechaniky, to by snad mohl každý vědět už ze SŠ.

              1. Ach jo, tady někdo chyběl na základech fyziky…

                Ach jo, tady někdo chyběl na základech fyziky…
                Já netvrdím, že točivý moment není důležitý, aby se vozidlo dalo do pohybu. Točivý moment je jen jedna veličina, která určuje výkon. A výkon určuje dynamiku pohybu. Jinak řečeno, točivý moment sám o sobě neříká nic o dynamice vozidla, k tomu potřebujete ještě znát otáčky a jejich součin (alias výkon) je to, co určuje, jak se auto bude hýbat.
                Když to opět převedu k příkladu, pokud budete mít mlýnské kolo, které má ohromný kroutící moment a připojíte ho na hřídel auta, tak bude mít prdlajz dynamiku díky celkovému malému výkonu. (chybí mu potřebné otáčky).
                Pro další diskuzi doporučuji samostudium základů fyziky-mechaniky, než tu začnete oponovat.

              2. Ale ne, jen točivý moment autem nepohne. Pokud se nebude nic
                Ale ne, jen točivý moment autem nepohne. Pokud se nebude nic točit tak ani sebevětší moment nic neznamená. A pokud se něco roztočí, pak už není ve hře moment ale výkon. Moment si můžeš v převodech vyrobit jak velký chceš, zkus třeba jet se spalovákem na jedničku na plný plyn. Moment na kolech bude vysoký ale moc rychle ti to auto stejně nepojede. Aby jelo rychle potřebuješ kromě momentu i otáčky a to je už výkon, ten rozhoduje o dynamice

Napsat komentář