Rychlá, ale chybová výroba: 86 % elektromobilů Tesla Model 3 muselo na opravu

Během posledního týdne měsíce června 2018 Tesla konečně dosáhla mety 5000 vyrobených elektromobilů Tesla Model 3 za týden. Ovšem za nemalou cenu – většina jich musela zpět na opravy.

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 v továrně Tesla ve Fremontu.
foto: Tesla

Podle interních dokumentů se 4300 ze zhruba 5000 elektromobilů Tesla Model 3 vyrobených v posledním červnovém týdnu muselo vrátit zpět k opravě. Ty ovšem byly podle Tesly „minoritní“.

Průměrný čas potřebný k opravě jednoho vozu činil 37 minut. Celkem 86 % aut vyjíždějících z linky potřebovalo nějakou korekci nebo kompletaci.

Podle Rona Harboura, odborníka na velkovýrobu, se většina automobilových továren může pochlubit 65 % až 80 % vozidel sjíždějících z linek, které opravu ani kompletaci naopak NEPOTŘEBUJÍ.

Pokud je tomu opačně, výrazně klesá produktivita práce. V následujících týdnech už se ale podle zástupců společnosti Tesla kvalita výroby výrazně zlepšila, když odpracované hodiny na Modelu 3 klesly za 3. čtvrtletí průměrně o 30 % oproti druhému čtvtletí.

Podle magazínu Business Insider byl nejčastější příčinou pro přepracování „nezdařený manuální úkon“. To velmi pravděpodobně Elona Muska, šéfa Tesly, jen dál utvrdí v tom, že objem lidské práce je v továrně potřeba minimalizovat a naopak ji nahradit roboty.

Důvodem k výše zmíněnému nedostatku ovšem mohl být například i vadná komponenta od dodavatelů nebo chybná práce robotů, která se po lince přenesla dál. Tesla další podrobnosti nesdělila.

70 Comments on “Rychlá, ale chybová výroba: 86 % elektromobilů Tesla Model 3 muselo na opravu”

  1. Keď som raz viezol v Tesle S hneď som si všimol
    Keď som raz viezol v Tesle S hneď som si všimol odfláknutú prácu. Elon Musk mal račej ostať pri obchodovaní a podvodoch na burze. Ten človek má perfektný marketing ale autá robiť proste nevie! Len primitív oblbnutý Muskovou reklamou si kúpi Teslu!

    1. Parchant jeden, jak vůbec mohl vystudovat na mechanika? Měl
      Parchant jeden, jak vůbec mohl vystudovat na mechanika? Měl by okamžitě vrátit výuční list!
      Hele a jste si opravdu jistý, že tu Teslu opravdu vyráběl Elon Musk? A to jich vyrobil sám osobně všech 400 tisíc nebo mu i někdo pomáhal?
      No ale máte pravdu, že těch 400 tisíc lidí, co si vydělali 50+ tisíc dolarů na auto jsou primitivové, protože jen Rodrigo je král a všichni ostatní pitomci.

            1. Omlouvám se. Jsem nevědel, že si takovej vatař. Dík za
              Omlouvám se. Jsem nevědel, že si takovej vatař. Dík za nabídku, ale sračkomety nesnáším, raději si vozím predel v tý nespolehlivý a zle slýcovaný Tesle 😀
              Ale vážně, kdybych si měl vybrat, tak raději Audi, ti alespoň umí dělat pěkná auta. Tak až budou dělat elektro porovnatelné s Teslou, a budou mít i rychlonabíječky, tak tomu se bránit nebudu.

      1. Ty máš nějaké zajímavé informace z jeho daňového
        Ty máš nějaké zajímavé informace z jeho daňového přiznání? Pokud ano, jsi primitivem Ty že to veřejně hlásáš, což nesmí ani finanční správa. Pokud ne, tak svému primitivismu snažícímu se vzbudit závist v jiných nasazuješ korunu. A to že někdo má peníze na vůz ještě neznamená, že se případně z pytle primitivů vymanil.

  2. To je samozřejmě lživý článek. Všichni ví že Tesla je
    To je samozřejmě lživý článek. Všichni ví že Tesla je nejlepší automobil světa a narozdíl od složitého spalováku je jednoduché konstrukce. Je vyloučeno aby se v ní něco pokazilo. Budete jezdit desítky let bez nutnosti zásahu servisu.

    1. Nevím do jaké míry je článek relevantní, ale povím Vám
      Nevím do jaké míry je článek relevantní, ale povím Vám realitu mnou užívaného vozu Tesla model S, který je 3 roky starý – během 9 měsíců jsem byl 4x v servisu a auto se pokazilo a bylo nepojízdné, takže asi soudruzi z USA někde udělali byť v jednoduché konstrukci chybu,

      1. Děkuju za váš příspěvek. Z mé strany to byla
        Děkuju za váš příspěvek. Z mé strany to byla samozřejmě ironie, leč jsem vlastně jen opsal to co běžně tvrdí fanoušci Tesly. Můžete se nějak rozepsat o tom jak jste spokojen a čeho se závady týkaly? Tesla je opředena tolika mýty, že jsem reálně začal uvažovat že si ji na zkoušku koupím, abych věděl co se zakládá na pravdě.

        1. Je to na delší vyprávění, ale nejdříve klasika, která
          Je to na delší vyprávění, ale nejdříve klasika, která se týká všech aut, výměna pravého předního ramena, dalo se s tím bez problémů jezdit, jenže čekací doba na díl 2 měsíce, potom odešla malá 12V baterie, na kterou jsem čekal 3 měsíce, jenže mezitím odešel velký centrální 17″ display a auto přestalo fungopvat, ale hlavně nabíjet, po opravě za cca 68 tis auto přestalo jet při 11% stavu baterky, po diagnostice na dálku mi bylo sděleno, že mi vymění na záruku velkou vysokovoltovou baterii zdarma, to se stalo, dorazila velmi rychle, cca do týdne a nyní je již vše v pořádku, nevím na jak dlouho, výměna proběhla při cca 138 tis km. dílenské zpracování žádná hitparáda, ale nabíjecí sít tesla supercharger, pecka a věci kolem nabíjení a pohonu také. S pozdravem a elektrice zdar.

          1. To rameno mne překvapuje vzhledem k nájezdu, který není
            To rameno mne překvapuje vzhledem k nájezdu, který není nějak extrémní, nicméně stane se… Mám mercedes CLS, kupoval jsem ho v roce 2011, najeto mám 135tis a bez závady, či nutnosti měnit nějaké díly kromě brzdových destiček a kotoučů. Díky za vaši upřímnost, já elektru fandím, ale tady to často bývá až příliš fanatické a jednostranné. Teď vybírám nový vůz a Tesla by mne lákala jen pro to vyzkoušení. Zatím se mi zdá, že to má pro mě spoustu nevýhod, ale nevím, třeba bych u ní zůstal.

            1. Můžete tomu věřit nebo ne, ale můj velmi dobrý kamarád
              Můžete tomu věřit nebo ne, ale můj velmi dobrý kamarád kupoval loni na podzim nový MB CL AMG za 2,5 mio. Po 14dnech mu měnili zadní tlumiče a na jaře keramické brzdy, které byly za příplatek snad skoro 300tis a o kterých mu tvrdili, že tam jsou na celou životnost vozu 🙂

              1. Po pravde tomu vubec neverim a to co pisete je spatne
                Po pravde tomu vubec neverim a to co pisete je spatne pripravena lez. Protoze CL Amg rozhodne nestoji 2.5 mil, za to poridite sotva zakladni verzi a dieselem a bez vybavy a dokonce se CL uz nekolik let ani nevyrabi. Takhle holt vznikaji famy.

                1. Vidím že se ani nezastydíte. Do coupe třídy c nelze
                  Vidím že se ani nezastydíte. Do coupe třídy c nelze zvolit jako příplatkovou výbavu keramické brzdy…

                2. Cekal jsem ze zminite c63. 🙂 Jde o to že c63 s keramickymi
                  Cekal jsem ze zminite c63. 🙂 Jde o to že c63 s keramickymi brzdami za 2.5 mil neporidite ani v zakladni vybave. Takze asi tak. Proto jsem logicky koukal na verzi 43, ktere se cenove vejde ale keramika nejde priplatit. Vim, ted asi napisete ze kromo toho ze jste se spletl v modelu tak jste se uklep i v cene. Nema to smysl. Proste nez zacnu sirit zarucene informace, aspon si zjistim o cem je sirim. Mejte se.

                3. Jak to víte, když jste výše psal, že se k tomu autu
                  Jak to víte, když jste výše psal, že se k tomu autu nedodávají :)))

                  Tak to jsem netušil, že se zaslepeným merglařem je horší debata než z teslákem 😉

                  Ale hlavně ten kámoš těch merglů kupoval už snad 20 (má autodopravu), takže asi to měl za jinou cenu. A hlavně tu cenu mi říkal skoro před rokem a do deníku jsem si to nepsal… ale nasranej byl pěkně, hlavně po těch brzdách, když mu tam ještě odřeli třmeny. To si pamatuju přesně 🙂

                4. Tak určitě, když kupujete dvacet mercedesů tak vám je už
                  Tak určitě, když kupujete dvacet mercedesů tak vám je už pak dodávají normálně třeba za korunu. Jste trapný až se skoro červenám. Chápal bych to u anonyma, ale u člověka co si tu zaregistruje i nick?

                5. Psal jsem za 2,5mio ne za korunu, takto vznikaji famy
                  Psal jsem za 2,5mio ne za korunu, takto vznikaji famy 🙂

                  Necham vas v klidu dal zit sen o bezporuchovem MB…

              2. Dobrý den, pracuji v pobočce Mercedes Chodov, zaujala mne
                Dobrý den, pracuji v pobočce Mercedes Chodov, zaujala mne vaše diskuze. Keramické brzdy se dají dodat pouze do verze 63AMG, stojí ale 133tis kč. Žádné keramické brzdy za 300tis v nabídce Mercedesu pro tento vůz nejsou a nikdy nebyly. S pozdravem Štěpán.

                1. Nejen že brzdí motory, ale získanou energii dokonce
                  Nejen že brzdí motory, ale získanou energii dokonce šoupnou do akumulátorů pro pozdější použití. Nájezd na gumách 85kkm u Tesly – to musí být jezdec dálkových jízd. Kolik km dá na jedno nabití 900?

                2. Koukám, že se tu sešli samí „odborníci“ a „majitelé“
                  Koukám, že se tu sešli samí „odborníci“ a „majitelé“ tesel :DDD
                  Jeden dokonce tuší, že tesla brzdí motory a dokonce získanou šoupne do baterie pro pozdější použití.
                  Srandovníci :):):)

                3. Díky za informaci kterou jsme si shrnuli už před tím, než
                  Díky za informaci kterou jsme si shrnuli už před tím, než jsi měl Ty nutnost zde blinkat. Jen mi chybí informace co objevného nám chceš naznačit? Pouze prudit a shazovat? To můžeš i na písečku před Tvým domem.

                4. 85 tis km na kvalitnich gumach je snad normalni najezd, krome
                  85 tis km na kvalitnich gumach je snad normalni najezd, krome SUV.

                5. U silnějšího auta ani náhodou, tedy pokud se nevyhýbáte
                  U silnějšího auta ani náhodou, tedy pokud se nevyhýbáte akceleraci.

                6. mam 313 kobyl, 4kolku a gumy mam porad puvodni.Zimni ted jsem
                  mam 313 kobyl, 4kolku a gumy mam porad puvodni.Zimni ted jsem vyhodil, letni nyni ceka totez.Najeto 155 000km vzorek je jeste nad 2mm. Tedy na kazde gume +-80 000km s autem co vazi nad 2tuny.

                7. K čemu máte 313 kobyl když neakcelerujete?
                  K čemu máte 313 kobyl když neakcelerujete?

                8. akceleruji,ale nehrabu to je rozdil-)
                  Autosalon prima je

                  akceleruji,ale nehrabu to je rozdil-)
                  Autosalon prima je clanek Continental 100 000km na pneu.
                  Hlavne mi uz neni bohuzel 20let.

              1. Milý nedostudovaný druháčku nedbalost jako nedbalost.
                Milý nedostudovaný druháčku nedbalost jako nedbalost. Výroba stojí (rok!!!) a přicházej vo slušný prachy. Takovej renomovanej dinosaurus měl bejt dávno připravenej a ne načapanej se staženejma gaťema. Ty prachy jim budou chybět, rok je je kua dlouhá doba. Jeden si zvyšuje náklady, ale má výdělek zatímco druhej stojí a nemá z daného modelu výdělek žádnej. Kterej je na tom líp? ;D

                1. Nejsem ten na koho reagujete ale dvolím si otázku. Jak víte
                  Nejsem ten na koho reagujete ale dvolím si otázku. Jak víte že to byla nedbalost? Například u vozu X5 šlo o plán, protože ukončit dříve výrobu a pak přijít s novým modelem bylo údajně finančně výhodnější než přepracovávat model stávající.

                2. A u té 7 o které píšu jde o co? O X5 jsem se nezmiňoval a
                  A u té 7 o které píšu jde o co? O X5 jsem se nezmiňoval a nevím o ní nic, kromě toho že se vyrábí v USA.

      1. Jak velka chyba se da odstranit za 37 minut? Nejspis to bude
        Jak velka chyba se da odstranit za 37 minut? Nejspis to bude neesteticke urovnani kabelaze, ktere nejspis bude nekde pod krytem. A jedna nemoc znama z modelu S, nehezky napasovane gumove tesneni u dveri. A to vse bylo v tydnu, kdy se Tesla potrebovala dostat na hranici 5000 ks/tyden. Ted je vse uplne jinak a dodelavky se znacne snizily. Do konce zari bude nejspis pokorena hranice 100.000 kusu. Nejspis se z toho hodne lidi zvencne. Preji pevne nervy.

        1. To já nevím, Tesla nezveřejňuje o jaké nedodělky se
          To já nevím, Tesla nezveřejňuje o jaké nedodělky se jedná. Zřejmě to bude podobné jako u klasických fosilních automobilek, akorát že u Tesly je toho několikrát více, to je vše, nic víc… jen mě to zaujalo.

          Jinak produkci Tesly nesleduji, nemám ji objednanou, takže mi je jedno kolik toho vyrábí. Nevím proč pevné nervy.

                1. Těsnění pod hlavou válců určitě!
                  🙂

                  Těsnění pod hlavou válců určitě!
                  🙂

                2. Nedotáhnutá matice na předním kole je prkotina kterou bych
                  Nedotáhnutá matice na předním kole je prkotina kterou bych vám nepřál zažít 🙂

  3. Prekvapuje me, jak zejmena v Ceske kotlince je potreba vzdy
    Prekvapuje me, jak zejmena v Ceske kotlince je potreba vzdy vzit 4 vety z nejakeho clanku (idealne 2 dny stare zpravy), udelat z toho clanek dalsi. Pokud mozno minimalne 2. delsi. Pak to dopada tak, ze kazdy kdo ma diru do zadku pise o necem supa-dupa, primota hrusky a jabka uplne odjinud – zejmena bludy a pojmo-prujmy a naserviruje to ovcanovi s nalezitou paradou. Jaka smula pro autora, ze dez-informuje ctenare. (narazim na pocitani procent jednoho tydne a napr 1 fiskalniho roku).

    Zaroven vcera vysla zprava o automobilce Ford a svolavce – planujete behem dalsich dnu zminit i tuhle? Ajo, cokoli neni Tesla, neni proste in 😉

Napsat komentář