eScooter: německý elektroskútr, který oslní cenou i slušným designem

Elektroskútry pořád ne a ne chytit dech. Problémem jsou nízký dojezd a vysoká cena. Vyřešit to chce berlínský start-up Simple Mobility.

Elektrický skútr eScooter německé společnosti Simple Mobility si můžete barevně odladit a objednat přímo na webu.
foto: Simple Mobility

Německá společnost Simple Mobility sází se svým elektroskútrem eScooter na jednoduchost, jak je patrné už z názvu. Skútr nemá GPS, aplikace pro smartphone ani bluetooth repráčky.

Zato má dva USB porty, háček na tašku a to vše za docela neuvěřitelnou cenu €1999. Elektroskútr Simple eScooter pohání 1500W elektromotor Bosch v předním zadním kole a 60V 20Ah li-ion baterie s kapacitou 1,2 kWh.

Baterie váží 9 kg a skládá se z článků typu 18650 od LG Chem. Jedna baterie, která je dodávaná ve standardu, vydrží na dojezd 50 km. Přidat ale můžete ještě druhou baterii, čímž se dojezd násobí dvěma.

Baterie jsou vyjímatelné, takže si je můžete odnést k nabíjení, případně rychle měnit. Příplatek za dvě baterie je 600 euro. Připlatit si můžete také ještě za malý kufřík (99 euro).

Tým Simple Mobility se svým prototypem.

Tým Simple Mobility se svým prototypem.
foto: Simple Mobility

Elektroskútr vyvine max. rychlost 45 km/h, na kterou zrychlí během 9,8 sekundy. Po celém Německu je dodání elektroskútru zdarma. Kamkoliv do zbytku světa pak za poplatek 150 eur. Mají Simple Mobility se svým eScooterem konečně nakročeno k velkolepému úspěchu?

Například v porovnání s designovým českým elektroskútrem Čezeta 506 je cena asi pětkrát nižší! eScooter je v cenové hladině nejlevnější čínské produkce, ovšem komponentami, designem i marketingem je minimálně o jednu až dvě třídy výš.

Specifikace elektroskútru Simple eScooter

Elektromotor: Bosch FOC
Výkon: 1500 W
Rozměry (d x v x š): 172,7 cm x 107,1 cm x 71,4 cm
Hmotnost (bez baterie): 64 kg
Maximální zátěž: 150 kg
Rozvor: 120,2 cm
Nabíjení 0-100 %: 4 hodiny
Životnost baterie: 900 cyklů

26 Comments on “eScooter: německý elektroskútr, který oslní cenou i slušným designem”

  1. Mám skútr Vectrix VX-1. Mám ho par měsíců rok 2008.
    Mám skútr Vectrix VX-1. Mám ho par měsíců rok 2008. Výkon 20kW. Dojezd 10 let staré NiMH baterie je už na minimu. Každopádně super do města i mimo. Nikdo vás nesmete na křižovatce ani na klasické silnici. Omezovač to má na 105 lze otevřít na 120. Ojetý se dá sehnat za slušný peníze. Jinak nic nového na trhu s rozumným výkonem neexistuji. Za mě rozumné by bylo cena 150.000 výkon 11kW dojezd 80 – 100 km hmotnost 150 kg. Velikost menší maxiscooter. A šel bych do nej. Rekuperace na plynovem gripu ideál jak Vectrix.

  2. WTF: Například v porovnání s designovým českým
    WTF: Například v porovnání s designovým českým elektroskútrem Čezeta 506 je cena asi pětkrát nižší!
    eSCOOTER za cenu 1999eur / *26czk = 51.974 czk
    Cezeta Model 506 v zakladu 190.000 czk + baterie
    Neni to divne, ze je v tom rozdil?

  3. Takové terno mi to rozhodně nepřijde. Proč si třeba
    Takové terno mi to rozhodně nepřijde. Proč si třeba nekoupit už teď za 30 tKč něco podobného z HECHTu? https://vsenazahrady.cz/eshop/ctyrkolky-buggy-motocykly-elektrokola/hecht-equis-white-e-skutr-97354.html

    Přikláním se k ostatním názorům. 45 km/h je málo. Nechat se předjíždět kdejakým kamionem není nic bezpečného. Můj limit je 95 km/h. Víte někdo o cenově rozumném e-skutru / e-moto, co by to dal? Nepotřebuji dělo jako je ZERO nebo BMW C Evolution

  4. Dnes se dá koupit e-koloběžka podobných parametrů a mohu
    Dnes se dá koupit e-koloběžka podobných parametrů a mohu s ní na pěší zóny, do parku a prakticky někde až do hospody ke stolu. Není dvousedadlová, ale ve dvou nás to vytáhne i do kopce. Pak je tam tlačítko ECO a jede to legálních pro e-koloběžku 25 km/h. Jen pro info.

  5. Rozhodně jim fandim, už aby se to prodavalo ve velké. Kdyby
    Rozhodně jim fandim, už aby se to prodavalo ve velké. Kdyby před rokem 89 tohle nahradilo všechny Jawy 50, Babetty a Simsony, které jsme víc rozebírali, skládali a tlačili, než používali k přepravě, bylo by míň hlášek na VB za obtěžování hlukem a smradem. Dnešní mladí nechtějí nic kutit, ale se vozit. A na tohle by i v kombinaci s řidičákem aM mohli mít.

    1. V clanku stoji dokonce 1500 W v prednim kole.
      Jinak bravo,

      V clanku stoji dokonce 1500 W v prednim kole.
      Jinak bravo, kazdy to hned posuzuje s provozem v Praze. Domnivam se, ze Praha neni hlavni prodejni oblast. Stejne jako 15m plachetnice, nebo plazova buggyna. Cesko je pro svet jaksi nezajimava odbytova oblast. Obdivuji sebevedomost Cechacku.

      1. A ony jsou jinde mestske tranzitni tahy s rychlosti pod 45?
        A ony jsou jinde mestske tranzitni tahy s rychlosti pod 45? Nejak jsem si pri svych cestach nevsiml.
        Samozrejme, pokud bude skutr jezdit v centru stredovekeho italskeho mestecka od kavarny k pekarne, idealne po pesi zone, tak to nicemu nevadi. Ale pokud se to pro jezdeni z jednoho na druhy konec vetsiho mesta, tak uz bych se bal.

        1. Mezi stredovekym italskym mesteckem a hlavnim tahem vetsiho
          Mezi stredovekym italskym mesteckem a hlavnim tahem vetsiho mesta je velky prostor pro takovy eSkutr.
          Jeste cekam na argument, ze do Chorvatska s celou rodinou to nedojede.
          Mel jsem spalovaci skutr a nikdy me nikdo neohrozoval. Vite, ze v DE jsou oblibene Mofa s rychlosti do 25km/h a jezdi s tim deti od 15 let. Nejsou to elektrokola. A nikdo si nestezuje, ze se s tim zabijou stovky detim rocne. A neni potreba ani ridicak ani technicka. Jen povinne ruceni 50 Eur/rocne. Cesko je porad jeste rakousko-uhersko pred 120 lety.

          1. Měl jsem a mám spalovací skútr a přestože můj první
            Měl jsem a mám spalovací skútr a přestože můj první skútr měl 4,4kW a jezdil cca 70km/h po rovině, tak jsem si po roce ježdění řekl že se nenechám někde vytlačit do příkopu a udělal si papíry na větší a to nejezdím po Praze. Pokud to nejede za každé okolnosti alespoň 60km/h, tak je to v každém větší městě o nervy a někdy i o život. Naštěstí dnes může každý řídit 125ccm skútr a i ty levné čínské jedou cca 85km/h a mají výkon cca 5,5-6,5kW. Prezentovaný eskútr s výkonem 1,5kW je jen takové lepší kolo.

              1. Je ovšem zásadní rozdíl zda ta předpisová rychlost je
                Je ovšem zásadní rozdíl zda ta předpisová rychlost je otázka volby a nebo nutnosti protože to víc nejede. A druhá věc ještě je za jak dlouho tu předpisovou rychlost dosáhnete. Pokud na normálním skútru nebo motorce máte 50km/h za 2-4s, tedy v zásadě stejně rychle nebo rychleji než auto, tak je motivace vás předjíždět menší než když trvá prezentovanému escooteru zrychlení na 45km/h 10 s. To vás 2-3 auta předjedou už v křižovatce.

      1. No koukal jsem na to na Alze a je to stejná pomalá lemra,
        No koukal jsem na to na Alze a je to stejná pomalá lemra, max. 45 km/h.

        Známý má Hondu PCX 125 a to už je ten správný skútr do města a i na kratší výlety po okolí, kde není potřeba jet autem. A cena byla cca. 65.000 KČ.

        Pokud něco takového bude v elektrice, tak to bude dávat smysl, klidně i za 100 tisíc. Jinak je to konkurence leda tak pro elektrokolo.

Napsat komentář