Hyundai Kona Electric v USA: dojezd 415 km, spotřeba 120 MPGe

Elektromobil Hyundai Kona Electric konečně získal v USA oficiální nálepku dojezdu a spotřeby. Drtí i americkou konkurenci.

Hyundai Kona Electric
foto: Hyundai

Hyundai Kona Electric se zatím vyrábí pouze ve své silnější verzi se 64kWh baterií. Ta má v Evropě oficiální hodnoty dojezdu na 546 km NEDC/482 km WLTP.

V USA uděluje oficiální nálepku dojezdu organizace EPA, obdoba ministerstva životního prostředí. Její odhady jsou často realističtější, než ty evropské.

EPA hodnota dojezdu pro Hyundai Kona Electric je 258 mil (415 km) a spotřeba 120 MPGe (ekvivalent k ujetým mílím na galon paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh).

Nejbližším konkurentem Hyundai Kona Electric je Chevrolet Bolt. Ten má spotřebu 119 MPGe a dojezd 238 mil (383 km) na jedno nabití.

V Česku se Hyundai Kona Electric 64kWh prodává za cenu od 1 059 990 Kč. Jde o subkompakt s rozměry délka 4165 mm, šířka 1800 mm, výška 1565 mm a rozvor 2600 mm.

29 Comments on “Hyundai Kona Electric v USA: dojezd 415 km, spotřeba 120 MPGe”

  1. Dobrý den, úplně to sem nepatří, ale potřeboval bych
    Dobrý den, úplně to sem nepatří, ale potřeboval bych poradit s baterií na Mitsubishi I-Miev. Stará baterie lev50 vydrží údajně 1000 cyklů, lev50n jako náhrada od cca 2013 pak 5000 cyklů.
    Teď mi ale prodejce sdělil, že tam je lev50d a nikde o ní nemůžu nic najít. Nevíte někdo prosím?

    1. Prodejci se většinou v tom sami ani nevyznají. Vždycky,
      Prodejci se většinou v tom sami ani nevyznají. Vždycky, když s nimi řeším baterky, tak jsou bohužel dost mimo. U iOnů / c-zerů/ I-Mievů mi tvrdí, že u auta rok výroby 2013, najeto 20 tis. km má baterie kapacitu 99%. Nemají k tomu diagnostiku a baterky bohužel neumí změřit (a to je problém nejen dealerů, ale i oficiálních servisů!)

      píchněte auto na diagnostiku a podle počtu článků poznáte, zda je tam nová baterie (80 článků) nebo stará baterie (88 článků)

      nikdy jsem neslyšel nic jiného než LEV50 / LEV50N

      1. Už si nejsem jistý, ale nebylo to tak, že iMiev má i u
        Už si nejsem jistý, ale nebylo to tak, že iMiev má i u nové baterie 88 článků? Narozdíl od evropských sourozenců, pro které platí výše uvedené?

        Mělo by to snad jít poznat podle VIN. Akorát nevím přesně, jak. Zkuste sem napsat VIN … bude stačit 10 znaků.

          1. Zkoušel jsem dohledat, o jaké datum výroby se jedná.
            Zkoušel jsem dohledat, o jaké datum výroby se jedná. Bohužel někdo uvádí, že tato informace ve VIN není a jediná jistá informace je rok výroby 2012 = C.

            Našel jsem ale i stránky, které pro dané VIN uvádí i datum výroby: https://www.vindecoderz.com
            ale nevim, odkud to tahá (nebo si vymýšlí) 🙂 Pro Vaše VIN bohužel starší modely.

            Obecně platí, že do 5/2012 se jedná o starší baterie LEV50 a poté o nové LEV50N.

Napsat komentář