Elektromobily vyrazí na Dlouhé stráně a Štěchovice, využijí je pracovníci ČEZ

Pětice nových elektromobilů poslouží energetikům ve čtyřech krajích České republiky při plnění pracovních povinností.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric v barvách společnosti ČEZ
foto:

Počet elektromobilů jezdících po silnicích České republiky aktuálně překročil hranici 2000 vozů. Loni přibylo 400 vozů na elektrický pohon, letos zatím jen do konce července 407 elektrických aut. V rámci Skupiny ČEZ momentálně jezdí více než třicítka elektromobilů. Nově je mezi nimi i pětice elektrických aut pořízených s využitím dotace programu OPPIK (I. Výzva nízkouhlíkové technologie).

Elektromobily Hyundai Ioniq Electric pořízené z těchto prostředků využijí zaměstnanci vodních elektráren v lokalitách Dlouhé stráně, Štěchovice, klasické elektrárny a teplárny Mělník a Trmice, specialisté společnosti ČEZ ESCO v Plzni a technici společnosti ČEZ Energetické služby v Ostravě. Současně získali i moderní dobíjecí wallboxy k doplňování baterií vozů.

„Flotila vozů Skupiny ČEZ po celé republice čítá dnes více než 4500 vozidel, v řadě případů jde o speciály do terénu, kam se elektromobily nehodí. Je ale dobrou zprávou, že své místo si mezi našimi silničními vozy stále častěji nacházejí také automobily na ekologický pohon,“ sdělil Peter Tölgyesi, ředitel úseku Nemovitosti a dopravní služby společnosti ČEZ Korporátní služby, která spravuje vozy Skupiny ČEZ.

„Jsme rádi, že pozitivní jízdní vlastnosti elektromobilů si budou moci vyzkoušet naši kolegové přímo na dvojici našich vodních elektráren. Vnímám to současně jako symbol pro spotřebu čisté energie v místech, kde ekologickou elektřinu už desítky let vyrábíme,“ podotkl ředitel Organizační jednotky Vodní elektrárny ČEZ Petr Maralík.

Elektromobil uvedeného typu se vyznačuje dojezdem 280 km na jedno plné nabití akumulátoru, spotřebou 115 Wh/km a maximální dosažitelnou rychlostí 165 km/h. Elektromobily budou mít na svých cestách po republice zázemí nejen ve wallboxech instalovaných v jejich základnách, ale také v síti veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se v současnosti svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic.

Nabídka Skupiny ČEZ pokrývá oblast elektromobility komplexně. Společnost ČEZ Prodej počátkem letošního roku přišla s produktem „Elektřina pro dobíjení“, který kombinuje výhodné ceny elektřiny pro dobíjení doma i v síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ a současně garantuje, že spotřeba zákazníkovy domácnosti byla pokryta elektřinou z obnovitelných zdrojů.

Ještě v letošním roce bude následovat další set produktů usnadňujících přechod domácností k elektromobilitě. Společnost ČEZ ESCO současně nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.

Jde např. o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.

Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony. Mezi významné zákazníky poslední doby patří Dopravní podnik hl. m. Prahy nebo Ústecký kraj.

Odhady dalšího vývoje elektromobility v ČR hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu. Vyšší dojezd nových typů elektrických vozů v kombinaci s hustší sítí veřejných dobíjecích stanic také definitivně otevírají pro elektromobilitu cestování mezi městy.

tisková zpráva

30 Comments on “Elektromobily vyrazí na Dlouhé stráně a Štěchovice, využijí je pracovníci ČEZ”

  1. Tak už víme kdo koupil 5 IONIQů ze 6 přihlášených v
    Tak už víme kdo koupil 5 IONIQů ze 6 přihlášených v červnu a 9 v červenci. Že by ještě někdo další jich koupil naráz několik? Co vím, tak zde má nového PetrB, ale co těch dalších 9 z 15ti? Že by E-ON?Víte někdo kde jsou?

      1. To neni dobra zprava, taxi drancujou hlavne zadarmo dobijecky
        To neni dobra zprava, taxi drancujou hlavne zadarmo dobijecky a vecne tam stoji, clovek jede jednou do roka pres Olomouc, specha, chce nabit auto a ono si tam EcoTaxi zrovna dobiji fleet. At si pan laskave zaridi vlastni nabijecku, kdyz ma penize na vozovy park Ioniqu. eLuky nebo nekdo mu rad postavy wallboxy nekde u centraly..

          1. Nastesti je tam v Olomouci jeste ta spolehliva Tesco EVMapa
            Nastesti je tam v Olomouci jeste ta spolehliva Tesco EVMapa nabijecka, trochu drazsi, ale alespon to tam nebude blokovat nejaky EcoTaxik. Proto rikam, ze je nutne vsechny nabijecky zpoplatnit.. Mimochodem, vidim nove wallboxy Billa v Breclavi, konecne nejake solidni nabijeni na JV Moravy, podle vseho korektne zapojeno a monitorovano EVMapou, to velmi chvalim Billu nebo kdo to tam nainstaloval..

              1. Už se o ten komunismus neotírej, stejně jako drtivá
                Už se o ten komunismus neotírej, stejně jako drtivá většina lidí v ČR nevíš o čem je řeč.
                Co Ty víš o tom, jaká data ČEZ(tedy plně soukromá firma) po dobu prázdnin schraňuje? To je jako bys jim vyčítal že si platí reklamu na sportovních utkáních – to je taky komunismus? Nebo bys Bernardovi vyčítal, že dává v den svých narozenin pivo z korunu. Vždyť vlastně my ostatní, kteří pijeme jako duhy celý rok platíme ty socky co v ten den se přijdou nalít zadára.
                Znovu Tě odkazuji – idz do riadnej …. (
                youtube.com/watch?v=tZoEszJJNSE ) so svojimi kecami.

                1. Problém není v tom, jestli dává soukromá firma něco
                  Problém není v tom, jestli dává soukromá firma něco zadarmo, páč má spočítáno, že se jí to vrátí.
                  Problém je v lidech, kteří to, že je něco zadarmo považují za samozřejmé a strašně se rozčilují, když jim to zpoplatní, nebo když to zadarmo využívá ještě někdo jiný, což je krásně vidět na zdejší diskusi.

        1. Tak to je snad jasné, že bude primárně nabíjet tam, kde
          Tak to je snad jasné, že bude primárně nabíjet tam, kde je to zdarma. Přeci EV jako taxíka provozuje jedině proto, aby snížil náklady, ne? Je to pro něj byznys. Ostatně, taky bych jako majitel EV primárně nabíjel tam, kde bych to měl zdarma, to je logické 🙂

        2. Milý anonyme. Rychlonabíjecí stanici máme strategicky na
          Milý anonyme. Rychlonabíjecí stanici máme strategicky na opačném konci města, také tři wallboxy pro pomalé nabíjení, čipy ČEZu si platíme ikdyž je to momentálně bez autorizace. Svezeme měsíčně 7500 lidí v elektromobilu a děláme při tom osvětu.
          Co ty si udělal pro čistější prostředí ve svém městě?

  2. Kéž by jim došla energie v baterii u těch aut, někde u
    Kéž by jim došla energie v baterii u těch aut, někde u Rejhotic. Aby věděli, kde se mají stavět nabíječky, když už si nenechají poradit od elektromobilistů.
    Hlavně, že teď postavili 2 ks v Písku, jakoby tam už nabíječka nebyla, škoda slov.

      1. Já strach nemám ale provozovatel by se měl zeptat na
        Já strach nemám ale provozovatel by se měl zeptat na Solárních novinkách, aby nedopadl jako on.

        Tam byla taky rušná diskuse, než tam začal ČEZ inzerovat a provozovatel mazal a mazal všechny příspěvky proti ČEZu tak dlouho až tam všichni přestali psát a chodit!
        Tak snad ho ten ČEZ dosud dotuje?
        A to se vyplatí.

    1. No a jelikož ČEZ není automobilový výrobce, ale jen
      No a jelikož ČEZ není automobilový výrobce, ale jen odběratel, tak může maximálně i jen uvažovat o tom, co je na trhu, jak prosté.
      Taky správně s většími nákupy čeká na domácí Škodovku, takže příští rok může začít odebírat masově prcky, a po roce 2020 i velká luxusní SUV auta.

Napsat komentář