V Evropě se za první pololetí prodalo 185 000 aut do zásuvky

Pokud vše půjde dobře, prodá se letos v Evropě kolem 400 000 aut do zásuvky. Červen se stal druhým nejúspěšnějším měsícem v historii s 38 000 prodanými auty.

Nový Nissan Leaf pomohl automobilce k rekordním prodejům v Evropě.
foto: Nissan

Pro srovnání, za celý rok 2017 se v Evropě prodalo 306 142 aut do zásuvky. Tehdy šlo o meziroční nárůst 38 % a podíl 2 % na prodeji nových aut.

Za první pololetí 2018 mají auta do zásuvky zatím podíl 2,2 %. A pokud vše půjde dobře, mohla by na konci roku být překročena hranice 400 000 prodaných kusů.

auto elektromobil nový Nissan Leaf

Tabulka nejprodávanějších aut do zásuvky v Evropě za první pololetí 2018.
foto: ev-sales.blogspot.com

Nejprodávanější jsou Nissan Leaf (3377 červen, 17 944 pololetí), (3425, 17 016), BMW i3 (2002, 11 301), Volkswagen e-Golf (1447, 9796) a Mitsubishi Outlander PHEV (2174, 9662). Tesla Model S je zatím za pololetí na šestém místě (2105, 7699).

27 Comments on “V Evropě se za první pololetí prodalo 185 000 aut do zásuvky”

    1. Pokud se domníváte, že cena bude 35 000 dolarů x 22 Kč=
      Pokud se domníváte, že cena bude 35 000 dolarů x 22 Kč= 770 000 Kč, tak se mýlíte. K té ceně se nabalí ještě cena dopravy, clo, DPH k dopravě, DPH k ceně vozidla, DPH ke clu, jak to stát umí a máte auto s cenou přes milion.

  1. Kdyz z tabulky odstranim: hybridy,
    e-auta od VW /ty jsou kvuli

    Kdyz z tabulky odstranim: hybridy,
    e-auta od VW /ty jsou kvuli kadmiu out, vw patrne ceka zaloba kadmiumgate/, tak model S s marzi nekolik desitek procent je na ctvrtem miste prodejnosti v Evrope ovsem prni tri modely Leaf, Zoe, i3 auta s mnoha kompromisy jsou o polovinu levnejsi s minimalni marzi. Takze vitezem v Evrope je Tesla ktera si bere drtivou cast zisku z prodeju e-aut. Zadny vyrobce v Evrope nemuze Tesle konkurovat v nicem.

    1. Jasne, kdyz odstranime vsechno, co neni Tesla, tak Tesla
      Jasne, kdyz odstranime vsechno, co neni Tesla, tak Tesla vyhraje. Jsem netusil, ze T-ultras jsou az takovi zoufalci…

      EDIT: stejne jako u sportu, ultras nejsou skutecni fanousci, ale lide, kteri si pres pseudofanouskovstvi leci nejaky osobni problem…

        1. 😀
          Jaktože nenapsal? Vždyť to sedí:
          Původní pisatel

          😀
          Jaktože nenapsal? Vždyť to sedí:
          Původní pisatel napsal odstraníme tohleto, protože se mi to nelíbí, odstraníme celý VW, protože zase udělali chybu, porovnáme na základě kritéria, které zrovna vyhovuje pro mé argumenty… a vyhlásíme vítěze.
          😀

          Odstraníme Teslu, protože se nevyrábí v EU, pak odstraníme VW, protože jeho výrobky někde obsahují jedy… a vítězem se stává BMW!
          BMW jedéééé!
          😀

        2. Jj, fobii z fanatiku mam poradnou… A s dovolenim u ni
          Jj, fobii z fanatiku mam poradnou… A s dovolenim u ni zustanu.

          A kdyz se vratime k posledni vete z puvodniho prispevku, treba male auto pro pohodlne jezdeni a parkovani ve meste, tam vic nez petimetrove S a X zarucene nemaji od evropskych automobilek konkurenci.

          EDIT: Muzu se zeptat, ridil jsi nekdy nejakou Teslu? A zkusil s ni zaparkovat nekde u supermarketu mezi auta?

      1. Je to tak. Když uvidíte lesklé šrouby nebo vruty, které
        Je to tak. Když uvidíte lesklé šrouby nebo vruty, které jsou někde na povětří a mají nažloutlou barvu, tak jsou kadmiované. Také se tam mohou objevit na nich takové namodralé povlaky, jako od žíhání. Nevím, čím to je, možná opravdu nějakou tepelnou úpravou. Nanáší se to ale nejspíš galvanicky.

          1. Budou to předváděčky, které mohou prodat až poté, když
            Budou to předváděčky, které mohou prodat až poté, když obdrží náhradu. Stejně je tomu u IONIQa 😉 proto jsem nečekal a koupil IONIQa. Kounu počítám půjde koupit nejdříve za rok, spíše déle a to se mi nechtělo čekat. Pak mohu dát IONIQa protihodnotou a doplatkem, ale 2 roky budu jezdit 🙂 a kdoví zda za 2 roky nebude něco lepšího…

            1. V tom článku je těch 30tis ks jen domněnka autora a navíc
              V tom článku je těch 30tis ks jen domněnka autora a navíc podle mne také mluví o celé produkci Hyundai, nikoliv pouze o KONA. Proti tomu má BussinesKorea podle mne mnohem střízlivější odhad. Tedy 13tis Kona + 12tis NIRO a zbytek do 50tis ks Ioniq + Soul. A přitom je nutné podotknout že v roce 2017 prodal celý koncern Hyundai+Kia „jen“ 12 292ks elektrických vozů celkem (a to není jisté jestli tam npočítají i hybridy). Tzn. těch 50tis ks ročně je podle mne výhled nejdřív na rok 2020.

Napsat komentář