Volkswagen čelí svolávání 124 000 aut do zásuvky kvůli jedovatému kadmiu v palubních nabíječkách

Komponenty palubních nabíječek některých aut do zásuvky značek Volkswagen, Audi a Porsche obsahují jedovaté kadmium. Neohrožuje posádku ani cestující, přesto automobilka čelí možnosti svolání aut.

Elektromobil Volkswagen e-Golf je jedním z postižených vozů.
foto: Volkswagen

Koncern Volkswagen potvrdil, že od německých úřadů čelí možnosti svolání 124 000 aut do zásuvky. Důvodem je těžký kov kadmium (Cd), jehož využití je už řadu let v automobilových součástkách zakázáno.

Koncern Volkswagen potvrdil, že od německých úřadů čelí možnosti svolání 124 000 aut do zásuvky. Důvodem je těžký kov kadmium (Cd), jehož využití je už řadu let v automobilových součástkách zakázáno.

Bohužel se skrze dodavatelský řetězec dostal do palubních nabíječek elektromobilů a plug-in hybridů koncernu Volkswagen. Regulatorní orgány se právem obávají co se s kadmiem stane po skončení životnosti vozidel.

Konkrétně by mělo jít o stopové množství na kontaktech krabice stykače. Německý spolkový úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) aktuálně rozhoduje o tom, zda se auta svolají. Pokud ano, bude nutné danou komponentu vyměnit, což by neměl být velký problém.

Výroba postižených modelů aut je ve Volkswagenu dočasně pozastavena a hledá se náhradní dodavatel zmíněné komponenty.

15 Comments on “Volkswagen čelí svolávání 124 000 aut do zásuvky kvůli jedovatému kadmiu v palubních nabíječkách”

  1. Prágl = DÍRA RAKA ZPRÁSKANÁ a má to viníky: Autodebilky
    Prágl = DÍRA RAKA ZPRÁSKANÁ a má to viníky: Autodebilky co vyrobily dízl obzvláště bez DPF

    auto.idnes.cz/praha-auto-emise-studie-mereni-dpf-filtr-pevnych-castit-cvut-uamk-magistrat-17d-/automoto.aspx?c=A180807_104226_automoto_taj

    kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

    pověsit ten póvl co za to může ;)))

  2. Kadmiované šrouby byly za bolševika skoro všude. Lituju ty
    Kadmiované šrouby byly za bolševika skoro všude. Lituju ty pracanty, kteří to v CCCP vyráběli, asi byli hodně nemocní. Byla na tom pěkně silná vrstva. Podobně i některé kontakty to mají na sobě. Odhaduji, že na jednom větším šroubu nebo vrutu (100 mm) mohlo být tak 500 mg.

    1. kadmium (FeCd3,cB)bola elektrochemicky nanesená vrstva na
      kadmium (FeCd3,cB)bola elektrochemicky nanesená vrstva na PODLOŽKÁCH, a ktoré museli byť v elektrotechnike na oddelenie hliníkových a medených vodičov.
      množstvo menšie ako malé, v odhade zmeňte m na u (mí).
      kolega pri pokovovaní robil od osemnástich do dôchodku, má 75 a je zdravší ako v mladosti!

      1. Kolega je odolný jedinec. Předpokládám, že dodržoval
        Kolega je odolný jedinec. Předpokládám, že dodržoval bezpečnostní předpisy. S těmi množstvími si nejsem tak jistý, to byse muselo spočítat. jaká byla tloušťa vrstvy podle české a ruské normy? I tom mohly být velké rozdíly. Jám jsem měl jako dítě na kadmiové šrouby alergickou reakci. Otec toho měl plné šuplíky. Teď nevím, nepřicházím s tím už do styku. http://www.bezpecnostpotravin.cz/biologicke-ucinky-a-toxicita-kadmia.aspx

    1. Ale ten pocit, že Vám Volkswagen dodal na trh závadný a
      Ale ten pocit, že Vám Volkswagen dodal na trh závadný a škodlivý vůz je k nezaplacení.
      Elektrický spínač, který kadmium obsahoval, byl zabudován v pevném obalu uvnitř nabíječky. Ta je rovněž uzavřena v pevném plášti a zamontovaná ve vozidle. Díky tomu může Volkswagen zaručit, že do kontaktu s jedovatým kovem nemohl přijít žádný uživatel ani technik a kadmium ani nemohlo ohrozit životní prostředí.

Napsat komentář