Saroléa Manx7: uhrančivý elektrický superbike z Belgie

V roce 2010 koupili bratři Torsten a Bjorn Robbens název dávno zanikle belgické motocyklové značky Saroléa a jali se ji oživit. Elektrošokem.

Elektromotorka Saroléa Manx7 je původem z Belgie.
foto: Saroléa

Značka Saroléa má letitou historii sahající až do poloviny 19. století. Kdysi šlo o výrobce zbraní, který se začátkem 20. století přeorientoval jako jedna z prvních firem v Evropě na výrobu motocyklů.

Saroléa Manx7

Saroléa Manx7
foto: Saroléa

Její stroje vyhrály několik šampionátů, ale v 60. letech značka z povědomí zmizela. Obnovili ji až bratři Robbensové. První kus, SP7, postavili na start závodu Isle of Man TT v roce 2014.

První elektromotorka bratrů Robbensových se tehdy umístila na velmi slušném čtvrtém místě. Po čtyřech letech úprav jsou připraveni ji začít vyrábět. Jmenuje se Saroléa Manx7.

Saroléa Manx7

Saroléa Manx7
foto: Saroléa

Elektromotorka inspirovaná právě původním závodním kusem SP7 váží 217 kg, včetně 22kWh baterie. Výkon elektromotoru je softwarově omezen na 120 kW (450 Nm). Z 0 na 100 km/h zrychlí během 2,8 sekundy.

K dispozici budou tři kapacity 400V baterie: 14 kWh (dojezd 230 km), 18 kWh (280 km) a 22 kWh (330 km). Rychlonabíjení je samozřejmostí. Na rok 2018 je plánována limitovaná první edice 20 kusů.

Ceny elektromotorky Saroléa Manx7 jsou nastaveny následovně (bez daně): 14 kWh – €42 975, 18 kWh – €46 280, 22 kWh – €48 760.

InsideEVs

5 Comments on “Saroléa Manx7: uhrančivý elektrický superbike z Belgie”

  1. Tak to si dělaj srandu?
    Vysvětlí mi někdo co nutí ty

    Tak to si dělaj srandu?
    Vysvětlí mi někdo co nutí ty designery dělat všechno elektro tak hnusný?
    Proč jsou ty fosili prostě krásný a elektromotorka musí být hnusná? to fakt nechápu. To jim za to někdo dává peníze aby to vždycky tak zprznily?

    A navíc za to chtějí přes milión, to je další mimo věc. Tohle mi prostě fakt hlava nebere.

  2. Super, takže zase žádná konkurence k ZERO … 🙁 To je
    Super, takže zase žádná konkurence k ZERO … 🙁 To je jak s elektromobily, ze začátku musí holt dělat vošklivý kousky, aby bylo na první pohled vidět, že je to elektrika, až potom zjistí, že aby to masy kupovaly, musí to vypadat normálně. Jediná současná použitelná elektromotorka je ZERO, která si z důvodu nedostatku konkurence nechá za svoje jinak super stroje zaplatit… 🙁

    1. Tak to bych Vám doporučil zánovní Brammo Empulse R. Tento
      Tak to bych Vám doporučil zánovní Brammo Empulse R. Tento stroj splní všechny Vaše požadavky kromě ceny, která je sice o něco vyšší než Vaše představa, ale i tak je to velmi slušná cena za takovou elektromotorku. Aktuálně několik nabídek v Německu za cenu okolo 8000Eur.

      1. Brammo Empulse R bych bral, ale ten dojezd je bohužel slabý.
        Brammo Empulse R bych bral, ale ten dojezd je bohužel slabý. Jezdit mezi nabíječkama s autem a čekat tam 30 minut se dá, ale motorky mají jiné cíle a tam nejsou nabíječky. A jezdit jen okolo domu a na úsporný režim je fakt slabota, to mám na hodinu a co zbytek neděle?

Napsat komentář