Tesla po výsledcích za 2. čtvrtletí: rekordní příjmy, znovu vysoká ztráta

Tesla se ve čtvrtletní finanční zprávě chlubí rekordními příjmy na úrovni $4 mld. Celkově ale firma opět skončila v očekávané ztrátě $717 mil.

Elektromobil Tesla Model 3 se katapultoval do pozice historicky zdaleka nejlépe prodávaného auta na baterky v USA.
foto: Tesla

A teď ty dobré zprávy. Tesla má stále k dispozici asi $2,2 mld. hotovosti. Na konci června vyráběla automobilka asi 7000 elektromobilů týdně, což by jí mělo umožnit vyrobit 350 000 aut ročně.

To by konečně mělo přinést dlouho slibovanou profitabilitu. Navíc by i během následujících dvou čtvrtletí měla výroba dál růst. Od července se týdně vyrábí asi 5000 elektromobilů Tesla Model 3 a 2000 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

V nové zprávě Tesla potvrdila záměr postavit Gigatovárnu 3 v čínské Šanghaji. Na úvod by měla mít roční výrobní kapacitu 250 000 aut a baterií, která by se měla zvýšit na 500 000. Investice se odhaduje na $5 mld.

Během druhého čtvrtletí 2018 Tesla vyrobila celkem 53 339 aut, dodala jich 40 768 (22 319 Model S a X, 18 499 Tesla Model 3).

Tesla také v USA otevřela možnost testovacích jízd Tesla Model 3, o které už projevilo zájem na 60 000 lidí. Během druhého čtvrtletí Tesla otevřela osm nových obchodů a servisů a 103 nových nabíječek Tesla Supercharger. Celkem má dnes 347 servisů/obchodů a 1308 Superchargerů.

Divize energetických produktů během druhého čtvrtletí instalovala 203 MWh, což je meziroční zvýšení o 106 %. Zároveň Tesla nainstalovala 84 MW solárních elektráren.

Tesla očekává, že během třetího čtvrtletí vyrobí 50 000 až 55 000 elektromobilů Model 3. Dodávky by ale měly být ještě vyšší. Během celého roku pak chce Tesla dodat 100 000 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Mimochodem, Tesla Model 3 je už dnes s velkým předstihem nejprodávanějším elektroautem v USA. Během května i června to bylo přes 6000 kusů měsíčně, během července to ale bude přes 14 000 kusů!

Celá finanční zpráva Q2/2018

Tesla

102 Comments on “Tesla po výsledcích za 2. čtvrtletí: rekordní příjmy, znovu vysoká ztráta”

  1. off
    Tak jsem se konečne posadil do Modelu 3 a při mejch 193

    off

    Tak jsem se konečne posadil do Modelu 3 a při mejch 193 cm se na zadních sedačkách težce hlavou opírám do zadního skla a ještě jí mám nakřivi jak je tam málo místa. Jediná možnost je sešoupnout zadkem na sedačce trochu dopředu, ale to na přední sedačce nesmí sedět stejně vysoká osoba. To pak do zadu ani nenastoupím jak je tam málo místa. Teda nechtěl bych v tom vozit nějaký středně dlouhý kámoše na delší cesty. To musí bejt utrpení. Na kdejakým hrbolu se tězce praštěj do hlavy. Takhle málo místa nad hlavou jsem zažil leda tak ve starší Corse :(((
    Na nouzovým 5. místě uprostřed nemůžu sedět vůbec, leda tak s uříznutou hlavou. Je to auto pro singla nebo bezdětnej páreček, maximálně s 1 děckem.
    Čistá palubka se mi moc moc líbí, člověk tam není tak stupidně zastavěnej jako v normálním autě, jediný co mám před sebou je relativně malej volant a čistej výhled ven. Praktičnost nebo nepraktičnost centrálního displeje docením teprve až se svezu.
    Auto mi na pohled nepřijde kdovíjak krásný ani kdovíjak ošklivý. Je prostě ok. Důležitejší budou jízdní a užitný vlastnosti.
    Zvuk z 15 reproduktorů je parádní, subjektivně lepší než v S. To se opravdu povedlo. Stejně tak je parádní systém ventilace pomocí šterbiny přes celou palubku to je pěkná vymyšlenost.

      1. Nečekal jsem vůbec nic, jen jsem do toho sednul a popsal
        Nečekal jsem vůbec nic, jen jsem do toho sednul a popsal svoje pocity. Ty si urvi co chceš kde chceš. :))
        Je pravda že když se při svý vejšce se sedačkou vzadu podívam doleva vidím tam B sloupek, ovšem vylejzání mi kupodivu činilo větši problémy z modelu S. :))

        1. Právě tím jezdím v nákladní verzi (byl k vidění ve
          Právě tím jezdím v nákladní verzi (byl k vidění ve Valmezu na srazu) a pro 178 cm je to tak tak. Ovšem to by nesměla být prosklená střecha se zatahovací roletkou, do níž se člověk praští zasunuté (je nízko a předsunutá nad opěrky hlav) a když ji vysune, tak mu pěkně hladí účes.

  2. Rozumím tomu správně, že mají příjem za 2. čtvrletí 4
    Rozumím tomu správně, že mají příjem za 2. čtvrletí 4 miliardy a za stejné období ztrátu 717 miliónů? To vypadá celkem slibně. Neznám, jakou mají marži, je odhaduji, že ve třetím čtvrtletí už mohou být mírně v kladných číslech.

    1. Řekl bych, že 300 milionů můžou mít z vyšších
      Řekl bych, že 300 milionů můžou mít z vyšších prodejů TM3, dalších 300 ušetří tím, že už není třeba velkých investic do Gigafactory (poslední byly právě ve 2Q) a ještě si syslí ZEV kredity – většinou prodávají za 100 milionů každé čtvrtletí, ale ve 2Q neprodali nic, takže podle mě ve 3Q jich prodají přesně tolik, aby byli lehoučce v plusu.

    2. no tak si vyrob vlastní tabulku at se furt nemusíš ptát na
      no tak si vyrob vlastní tabulku at se furt nemusíš ptát na debilní písmenka s číslíčkama nepřehledně vmatlaný do textu hybridu, to aby civilista mraveneček votrok póvl pracující lid byl dokonale zmaten ;))) a rači nevěděl a chodil dopráce fáááchčíít :DDDDD

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

      1. Překvapila nárůstem obratu? To si snad spočítá malé
        Překvapila nárůstem obratu? To si snad spočítá malé dítě, že když vyráběli v lednu 1000 TM3 týdně a v červnu 5000 TM3 týdně, že obrat značně vzroste. To je za Q3 prodali trojnásobek aut je jen důsledek. To že ale s větším obratem zůstala stejná ztráta, je už zarážející. Ale Elon řekl, Q3 budeme ziskoví a když ne Q3 tak Q4 určitě, takže podobné vyjádření jako již asi třikrát v minulých letech.

          1. Za Q1 prodali odhadem z insideevs 8200 TM3 a za Q2 26500 TM3
            Za Q1 prodali odhadem z insideevs 8200 TM3 a za Q2 26500 TM3 při průměrné ceně 45 tis. USD, tak nárůst obratu je přes 800 mil. USD, zároveň poklesl obrat u TMS a TMX. V automotive vzrostl obrat o 600 mil. USD takže to souhlasí. U Energy obrat oproti Q1 poklesl o 10%. Nevím z čeho Josef čerpá údaje, já odtud.

            insideevs.com/tesla-posts-q2-2018-earnings-results/

          1. Co hulíš za materiál? Kup si brejle, nebo přestaň brát
            Co hulíš za materiál? Kup si brejle, nebo přestaň brát ty drogy:
            https://www.penize.cz/akcie-svet/332845-tesla-inc

            Vidíš tam někde nejaký trvalý pokles???
            Když si přepnu na 5 let tak vidím naopak trvalý vzestup. CCa z 200 dolarů na 300 dolarů.
            To že kurs akcií kolísá nahoru dolů je u akcií úplně normální a každý kdo má v hlavě mozek a ne slámu to ví, že se musí udělat průmer.

  3. Kdo se vyzna a poradi?! Kdyz shortseller s Teslou maji
    Kdo se vyzna a poradi?! Kdyz shortseller s Teslou maji prodelat miliardy, tak by longseller meli ty miliardy vydelat. Jake investicni moznosti existuji kdyz jsem presvedcen, ze Tesla bude vydelavat? Samozrejme chci produkty s velkou pakou, treba 40. Pak bych investoval 1000 EUR a dostal 40.000 EUR a tim padem koupil TM3 za 1000 EUR. Kdo ma dobry tip?

    1. nejdem mudrovať, pretože sa do toho až tak nerozumiem,
      nejdem mudrovať, pretože sa do toho až tak nerozumiem, takže skôr len rozviniem tvoju otázku, a počkáme si na odpoveď niekoho múdrejšieho

      1/ pokiaľ viem, a čo som tak skúšal na rôznych platformách, tak akcie ako také sa na páku obchodovať nedajú, pretože to je úplne iný inštrument.
      Kupuješ/šortuješ reálne statky (akcie), kdežto páka sa pužíva iba pri inštrumentoch typu Contract for difference – derivatívne obchody.

      Pls niekto znalý aby mi potvrdil/vyvrátil túto domnienku. Ďakujem.

      2/ „Pak bych investoval 1000 EUR a dostal 40.000 EUR“

      OK, matematika:
      kúpiš akcie v hodnote 40.000 EUR (aktuálne 133ks x 300 za akciu) napákované 1:40, čiže dáš iba tú tvoju maržu 1000 EUR.
      Hodnota akcií musí stúpnuť na 600e za akciu, aby si mal tých svojich 40.000 zárobok.
      Naopak ale stačí, aby klesli z 300 na 294 (ponevač 133*294 = 39100), a ty prídeš o celú maržu a pozícia sa automaticky zavrie.

      V podstate takto nejak to na burze chodí, aspoň čo som dokukal z brooker platforiem.
      Tie výpočty neber ako písmo sväté, je to len na ilustráciu.

      1. 1/ Dají se obchodovat i akcie na páku ale přesně jak
        1/ Dají se obchodovat i akcie na páku ale přesně jak píšete, pouze přes kontkrakty. Po uvalení everopských regulací se může obchodovat s pákou max. 1/10.

        2/ Ano, přesně tak jak píšete, akcie se obchodují formou kontraktu takže při propadu ceny máte okamžitou ztrátu, kteru musí vykrývat zůstatkem na účtě po odečtení ceny akcie a marže. Pokud cena propadne/stoupne (v případě krátké pozice) a dostanete se se zůstatkem na nulu, kontrakt se automaticky uzavře a vy přicházíte o vše.

          1. Dát příkaz k nákupu jsem si mohl dát už včera po
            Dát příkaz k nákupu jsem si mohl dát už včera po uzavření trhu a přečtení výsledků TESLA, ale proč bychto dělal, za stejné peníze nakoupím 1-2 minuty po otevření trhu, ale vidím reakci trhu online a nemusím sázet jako ve Sportce.

          2. Pre Market vím co znamená ale nechápu, že se mimo tyto
            Pre Market vím co znamená ale nechápu, že se mimo tyto obchodní burzovní hodiny mohou ukládat do order booku objednávky. NEbo jsou tam vloženy tzv. offline a jakmile se otevře burza (vlastně de facto před tím) tyto objednávky se zaregistrujou a otevřením burzi začnou párovat. Je to tak?

  4. OT
    Tak zda se, ze ani AP2.5 neni dostatecny na FSD a na pristi

    OT
    Tak zda se, ze ani AP2.5 neni dostatecny na FSD a na pristi rok je ohlaseny AP3 – TMC

    EDIT: Celkem by me zajimalo, jak chteji dosahnout desetinasobneho zrychleni (z 200 na 2000 snimku za sekundu), nezaregistroval jsem, ze by probehl takovy skok u nektereho vyrobce cipu. A narvat jich tam 20 misto 2 snad nechteji.

    1. 10x zrychlení je díky tomu, že navrhli hardware přímo na
      10x zrychlení je díky tomu, že navrhli hardware přímo na míru neuronovým sítím. Zatímco se běžně ppoužívají CPU a GPU, pořád je to jen emulace s nějakou omezenou efektivitou. Plus nějaké ty optimalizace a je tu 10x výkon. V modulárním bloku počítače, který je plně kompatibilní a vyměnitelný v modelech S,3,X.

      1. Cip optimalizovany na autonomni rizeni uz snad ma i AP2, ne?
        Cip optimalizovany na autonomni rizeni uz snad ma i AP2, ne? Dame se prekvapit

        EDIT: Ted nekde probehlo, ze NVidia chysta oznameni noveho produktu, treba to bude to, co planuji do AP3

        EDIT2: Tak ne, ma to byt cip z vlastni kuchyne (doufejme, ze hw design dotahli a testovali lip nez dotahuji a testuji sw).

        EDIT3: Vzhledem k tomu, ze si pretahli cloveka od AMD, jeste muze byt zajimave, jestli prave AMD (nebo nejaky patentovy trol) nezpochybni intelektualni vlastnosti nebo poruseni patentu nejake casti toho cipu.

                1. Kedze si pastier husi s nizkym IQ ,tak nikto nic ine ani od
                  Kedze si pastier husi s nizkym IQ ,tak nikto nic ine ani od teba neocakava.Uz papuskovanie 3 slov je v tvojom pripade vykon hodny zlatej medaily na olympiade dusevne jednoduchych ludi.

            1. Oni ale nemusí na nic čekat, protože si vyrábí všechno
              Oni ale nemusí na nic čekat, protože si vyrábí všechno sami včetně článků a tohle všechno musí mít spočítané minimálně na pár let dopředu. Proto vznikla Gigafactory, proto vyvíjeli vlastní formát článků. Už teď vyrábí stejně článků pro EV jako celý zbytek světa včetně Číny dohromady (tvrdá data dostupná z veřejných zdrojů) a ke konci letošního roku by se díky dalšímu navyšování výroby měli dostat na výrobní náklady 100$/kWh za článek (tvrdí oni).

              A to všechno jenom proto, že jako první a asi zatím jediná automobilka (možná kromě BYDu, ale ten je stále příliš lokální) na světě s příchodem M3 postupně a úspěšně najela na skutečně masovou výrobu, takže už to nejsou tisíce ani desetitisíce aut ročně, ale statisíce a to už se dá porovnávat s produkcí spalovacích automobilek.

              1. „Proto vznikla Gigafactory, proto vyvíjeli vlastní formát
                „Proto vznikla Gigafactory, proto vyvíjeli vlastní formát článků. Už teď vyrábí stejně článků pro EV jako celý zbytek světa včetně Číny dohromady (tvrdá data dostupná z veřejných zdrojů)“

                muzete sem dat ty verejne zdroje? ja nasel totiz jine, kde se tvrdi, ze USA je pouze na 20% co se vyrobnich kapacit na li-ion baterye tyce, naopak Cina s temer 60% je na vrcholu, a nezda se mi ze by v Cine nekde Tesla vyrabela baterie, ale samozrejme zdroje se mohou plest

                cerpal jsem z dat skupiny Berylls, Bloomberg a InsideEV, najit se daji o tom clanky i na electrek.co kde tvrdi ze kuprikladu BYD ma v Cine 3 tovarny na baterie o vyrobnich kapacitach 60GHw ktere v soucasnosti vyrabi okolo 45GWh baterii rocne a ve vystavbe maji dalsi 4 ktere jim do roku 2025 zajisti vyrobni kapacity okolo 180GHw baterii, ani tak ale nejsou nejvetsim vyrobcem baterii, za toho oznacuji skupinu CATL ktery ma v soucasnosti vyrobni kapacity na cca 65GWh li-ion baterii a vyrabi priblizne 50GWh techto baterii rocne

                ostatne vase tvrzeni vyvraci i prodejni cisla, Tesal prodava rocne cca 110 tisic BEV, BYD prodava rocne prez 250 tisic BEV kde vice nez tretinu tvori elektrobusy, BYD je take razen na vyssi post coby dodavatel instalovane kapacity energetickych ulozist

                v soucasnosti je Tesla razena az na 4 misto (na 3 miste byla naposledy v unoru letosniho roku) kdy zebricek nejvetsich vyrobcu baterii je dle Bloombergu za kveten-cerven nasledujici CALT(CHi), LGChem(Kor), BYD(CHi), Tesla+Panasonic(USA), GHT(CHi), TL(CHi), Microvast(USA), Panasonic(Jap), OptimumB(CHi), ASEC(Jap)

                1. Prosím, čtěte to co tam je a ne co tam není. Řeč byla o
                  Prosím, čtěte to co tam je a ne co tam není. Řeč byla o celkové kapacitě co se montuje do EV, nikoliv o celosvětovém obejmu všech článků na světě bez ohledu na použití.

                2. no asi evidentne nectete dobre prave vy, protoze tam jsou
                  no asi evidentne nectete dobre prave vy, protoze tam jsou vypsane hlavne firmy dodavajici clanky do BEV a vesmes elektrifikovanych aut, pokud Tesla rocne vyrobi 110 tisic aut kde je maximalni kapacita baterie 100kWh, tak to asi bude min nez kupprikladu BYD, ktery rocne vyrobi 130 tisic elektrobusu s bateriema kde je minimum 200-250kWh 😉

                  Tesla proste neni v tomto odvetvi prvni, a neni ani v prvni trojce celosvetove, s tim vy nic nenadelate 😉 a to ani co se pouze BEV tyce 😉

                3. Ta čísla jsou vztažená k současnému tempu výroby,
                  Ta čísla jsou vztažená k současnému tempu výroby, který dělá cca 350 000 aut ročně, přičemž minimální kapacita na auto v současné době 75kWh (M3). Takže přepočteno na kapacitu tam opravdu může být mírný náskok (přesně tak, jak to je v těch zveřejněných číslech, které byste si našel, kdybyste nebyl líný) i po započtení BUSů.

                  Ale to se bavíme jenom o BYD, který je jediná skutečná konkurence Tesly. Kdepak máme ty ostatní? Ty jsou někde úplně na chvostu.

                4. no ja si nastesti ty cisla nasel a to na electrek.co a
                  no ja si nastesti ty cisla nasel a to na electrek.co a bloomberg.com, a Teslu radi nejlepe na 3 pozici za CALT a LGchem v pripade osobnich BEV pod 3.5 tuny, v priapde vsech BEV pak na 4 pozici jeste za BYD

                  jj je to o lenosti 😉

                5. CATL a LG nie su „carmakers“… To slovo je pouzite v
                  CATL a LG nie su „carmakers“… To slovo je pouzite v originalnom zdroji od Tesly, takze to asi sedi.

                6. Zaznelo to v telekonferenci, aktualni vystup GF1 je ~20GWh
                  Zaznelo to v telekonferenci, aktualni vystup GF1 je ~20GWh roce pro auta (a to je to „nejvic baterii do aut na svete“, autobus neni auto)+1GWh stacionarni baterie. Plus 21GWh v jedne tovarne je taky rekord.

                7. electrek.co uvadi neco jineho, jen tady se musi nekdo
                  electrek.co uvadi neco jineho, jen tady se musi nekdo nesmyslne stale snazit obhajovat ten totalni nesmysl co napsal na zacatku 😀

                  citace
                  „Proto vznikla Gigafactory, proto vyvíjeli vlastní formát článků. Už teď vyrábí stejně článků pro EV jako celý zbytek světa včetně Číny dohromady (tvrdá data dostupná z veřejných zdrojů)“

                  proste nesmysl, a nechapu proc neuznate ze to tak neni, proste nemuzou vyrabet nejvic clanku pro EV (Electric Vehicle) nez celej zbytek sveta, kdys ani nejsou prvni a pred nima jsou dalsi 4 firmy co tech clanku jen pro EV vyrabej vic, podle vaseho tvrzeni Tesla predci 3 jine firmy + zbytek sveta ikdys vyrabi min clanku pro EV nez kazda z tech 3 firem? trochu soudnosti by neuskodilo

                  celosvetove se loni prodalo prez 1.8 milionu kusu BEV, tedy Battery Electric Vehicle a Tesla v tom zaujima pouze 110 tisic kusu, stezi tak muze vyrabet pro EV vice clanku nez zbytek sveta 😉

                  ano elektrobus je EV i BEV pokud jezdi na energii z baterek a ma elektromotor 😉 ani s timto nic nenadelate je to fakt, a neni ve vyrovbi kapacite na prvnim miste ani co se osobnich BEV tyce, i tam je predci CATL a LGchem ktere vloni dodaly do osobnich BEV s ohledem na kapacitu vice baterii

                8. Chapu, ze se to spatne odlisuje, kdyz je vsechno podepsano
                  Chapu, ze se to spatne odlisuje, kdyz je vsechno podepsano jako anonym, nicmene, tohle vlakno neni moje, autora nehajim, jen nabizim interpretaci toho co to bylo napsano a to jeste jen casti, o ktere neco vim.
                  Takze nekdo se tu asi nechal unest, ale Tesla+Panasonic kazdopadne vyrobili nejvic baterii pro EV auta. BYD prodal vic aut, ale s podstatne mensimi bateriemi.

                  Odkud je ta informace o 1.8mil BEV? Neplete si to s „Plug-in“ (kde jsou baterie per auto od 10 kWh)?
                  ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/

                  autobus != auto, proste neni, v zadne statistice se tyhle dva prepravni prostredky nekombinuji, stejne jako se nebudou kombinovat s nakladnimi auty az se jich bude vyrabet dostatecny pocet.

                9. puvodni autor psal o EV, to jest Electric Vehicle, nijak to
                  puvodni autor psal o EV, to jest Electric Vehicle, nijak to nerozlisuje zadny typ automobilu, pokud chtel psat jen o osobnich EV, mel to tam napsat 😉

                  podle udaju z electrek.co letos Tesla dosahne na 35GWh vyrobene kapacity baterii, zdroj ale nijak nerozlisuje pro jaky ucel baterie budou pouzite, ikdyby celych 35GWh poslouzilo jen do EV, porad je to mene, nez kolik baterii pro ciste EV vyrobili vloni, tedy v 2017 jak CATL ktery za rok 2017 vyrobil 54GWh baterii a 90% z nich se pouzilo pro EV na Cinskem trhu, tak LGchem se 42GWh baterii kde prez 80% produkce putuje k odberatelum v podani automobilek, tam se bude jednat i o plug-in hybridy a hybridy, samotny CATL ale Teslu porazi i tak, stezi tak muze bejt Tesla vetsi nez zbytek sveta ve vyrobe baterii pro EV, a to treba i osobni EV

                  co vam brani si na electrek.co zadat do vyhledavani slova jako world battery BEV factory capacity 2017 2018? a ty clanky si procist, jsou pro me relevantnejsi nez 50 diskuteru jako „ctirad“ ktery proste ma potrebu sz Tesly delat v diskuzich neco co neni, pouze tim jen v ocich lidi co ctou a nehledaji zdroje Teslu poskozuje podobnymi vyrokz, ktere mu pak rozboura kazdy kdo si zdroje vyhleda, ze zdejsi diskuze tim dela jen bastu hoaxu

                  opravdu si Tesla zaslouzi takove diskutery?

                10. Evidentne zaslouzi, aneb dabel spociva v malickostech a
                  Evidentne zaslouzi, aneb dabel spociva v malickostech a stekate na spatny strom.
                  twitter.com/Tesla/status/1025056079565082624

              2. Pokud narážíte na tu zprávu o Gigafactory, tak ta už je
                Pokud narážíte na tu zprávu o Gigafactory, tak ta už je hodně stará a bylo to něco jako – až dostavíme Gigafactory, bude mít kapacitu jako všechny ostatní továrny na baterie v současnosti dohromady. Jenže to v současnosti znamenalo v roce 2013.

            2. „Nedavny tlak na dodavatele na vraceni casti penez“ je
              „Nedavny tlak na dodavatele na vraceni casti penez“ je samozřejmě standardní vyjednávání o ceně za budoucí dodávky (nikoli zpetne). Jenom shorteri dokazali z tohoto udelat negativni zpravu, ktera obletela svět a docetli jsme se o ni napr. na Novinkach :-). Přitom nasledne proste vysvetleni Tesly uz nikoho ve svete nezajimalo.

        1. Munro právě ukázal, že na jejich rozebrané Tesle mají
          Munro právě ukázal, že na jejich rozebrané Tesle mají dobrý zisk, nějakých 30% není problém. Náklady na výrobu se pohybují kolem $28k. Navíc dodal, že žádný jiný elektromobil se ani neblíží k ziskovosti 30%. Najdi si ten Munro report a budeš koukat 🙂

                1. vzhledem k tomu,že jsi se taky nepředstavil, tak jsi
                  vzhledem k tomu,že jsi se taky nepředstavil, tak jsi bohužel taky hulvát jako Anonym před tebou… nebo jsi ten stejný Anonym 🙂 ? Nebo jsi výkřik z davu? bojíš se nebo se stydíš za svůj názor?
                  Pokud se někdo odhodlá k diskusi, je VŽDY krok č.1 se nejdříve představit a následně můžu prezentovat své názory. Tohle platí vždy a všude. Pokud tohle nechápeš, musíš to zkusit reklamovat u rodičů, ví to děti už při zápisu na ZŠ…

                2. To neobkecáte, jste hulvát. Pokud oslovím někoho na ulici,
                  To neobkecáte, jste hulvát. Pokud oslovím někoho na ulici, budu mu vykat, protože si netykáme, ale nebudu se představovat. Vaše tvrzení, že začínám konverzaci představením JE NESMYSL. Nebo snad v supermarketu osvovíte prodavačku, ja jsem Franta Vopička a kde tady máš tu okurku?

                  Kromě toho, sám se nepředstavujete. Je tologické, to co říkáte je nesmysl, kterým se marně snažíte obhajit, že jste huvát. Toto je Váš příspěvek k jinému článku:

                  „Leaf – OK, Tesla S jako Superb ani omylem – jste úplně v jiné kategorii. Superb je pouze vyšší střední třída tzn srovnáváte jabka a hrušky“

                  Kde jste se tady představil? To že se přihlásíte, není představení. Tedy pokud se nepřihlásím a použiji Anonym, pak je to z hlediska představování ekvivalentní, když vy jste přihlášen jako Zbyněk. Je to jen řetězec znaků, pod kterým vystupujete. Můžete se jmenovat zcela jinak a je to v zásadě jedno.

                3. Zase jeden anonymní chytrák a trolič. Co takhle kouknout na
                  Zase jeden anonymní chytrák a trolič. Co takhle kouknout na celý příspěvek pana Zbyňka. „cca 180tis km na elektřinu – http://www.qauto.cz“ snad stačí, ne?

                4. Tak to jsem nepochopil. Jaký je vztah mezi hulvátstvím a
                  Tak to jsem nepochopil. Jaký je vztah mezi hulvátstvím a 180tis na elektřinu? Co jste tím chtěl říct, že člověk, který ujede 180tis na elektřinu nemůže být hulvát. Nebo že je odborník? Já z toho vyvozuji, že má zkušenosti s řízením auta. To je asi tak vše, co mě napadá.

                5. Ano, nepochopil. Protože můj příspěvek byl o tom, že pan
                  Ano, nepochopil. Protože můj příspěvek byl o tom, že pan Zdeněk je představený odkazem na svoje webovky dostatečně. Říká se tomu odborně problém s pochopením psaného textu a potýká se s tím celá naše společnost.

                6. Váš příspěvek:
                  Zase jeden anonymní chytrák a trolič.

                  Váš příspěvek:
                  Zase jeden anonymní chytrák a trolič. Co takhle kouknout na celý příspěvek pana Zbyňka. „cca 180tis km na elektřinu – „URLnawww-qauto-cz“ snad stačí, ne?

                  Pokud si to analyzujeme, pak vidíme mimo jiné jednu informaci a jeden odkaz na informaci:

                  a/ ujel 180tis na elektřinu. Z toho vyplývá, že že ujel 180kkm na elektřinu.
                  b/ odkaz na webovky. Samotný odkaz, pokud si jej nerozkliknu neobsahuje téměř žádnou informaci. Maximálně z něj vyvodím, že to asi bude o autech. Webovky mohou obsahovat cokoliv, třeba propagaci dieselových aut. Informaci obsahuje pouze obsah webovek, který přirozeně ve vašem příspěvku není.

                  Logický postup mozku je, že porovná vámi podanou informaci, ujeto 180kkm na elektřinu s vašim závěrem, „to stačí“ a dojde k závěru, že to je nesmysl. Nestačí. Jiná informace, tedy obsah webowek ve vašem příspěvku není.

                  Souhlasím, že se jedná o obecný problém a setkávám se s ním velmi často. Nejedná se však o problém porozumění psaného textu nýbrž o druhou stránku téže mince, psaní srozumitelného textu. Vyvozujete závěr z informací, které jsou známé vám, ale nikoliv čtenáři. Velmi často s tím bojujeme u psaní nabídek pro zákazníky, kdy se popisuje vlastnost řešení a předpokládá se, že zákazník si sám vyvodí závěry o výhodnosti pro něj, což obvykle není pravda.

                  Tak tak to zase vidím já. Ale jinak hezký den 🙂

                7. Váš mozek by měl odvodit ze 180 tis. elektrických
                  Váš mozek by měl odvodit ze 180 tis. elektrických kilometrů, že zřejmě nejde o teoretika, ale vlastníka a denního řidiče elektrovozidla.
                  A dále že odkaz na webovky bude o něm asi obsahovat hodně dalších detailů.
                  Nevím, jak tohle chcete nazývat anonymitou v diskusi, když o kousek dále jste si o panu Běhalovi díky tomu lehce obratem našel pomalu i velikost obuvi.

                8. tak jen ukazuješ Anonyme svou nevychovanost a hloupost,
                  tak jen ukazuješ Anonyme svou nevychovanost a hloupost, navíc zase mícháš jabka a hrušky. Rozlišit, kdy je vhodné se představit a kdy to nutné není je také známkou alespoň minimální inteligence a slušnosti, kterou evidentně nemáš. V obchodě nebo při podobné činnosti se samozřejmě nepředstavuji, pokud se ovšem zapojím do nějaké diskuse, tak mám možnost se představit a sdělit svůj názor anebo začít něco vykřikovat z davu…
                  Vysvětlovat ani vychovávat tě nebudu ovšem pokud zvolíš výkřiky z davu, tak ukazuješ, že se stydíš za své názory a pravděpodobně nemáš ani páru o čem hovoříš.
                  Jsi jen nějaký Anonym a dále už na tebe reagovat nebudu a ani žádnou tvou reakci nepotřebuji.

                9. Hezký den,
                  pane Zbyněk, jste nejen hulvát, ale i lhář. Ve

                  Hezký den,

                  pane Zbyněk, jste nejen hulvát, ale i lhář. Ve vašich příspěvcích se obvykle nepředstavujete. Chováte se jako politici, kteří také, když je někdo přistihne při nepravosti, tak budou lhát a vymlouvat se místo toho, aby řekli, ok, občas holt každý chodíme na červenou. Vy jste holt takový typický neomarxista co? Demagog, lhář, hulvát. To je zhruba vše co šlo odvodit z vašich příspěvků

                  —-vaše předchozí příspěvky, dokazující, že jste lhář. Hulvát jste jen někdy, občas umíte u lidem vykat.—

                  nečtu Hybrid.cz každý den, ale těm číslům, které
                  Vložil/a Zbyněk, St, 2018-08-01 12:15

                  nečtu Hybrid.cz každý den, ale těm číslům, které uvádíte asi sám moc nevěříte. Evidentně nejste ekolog, geolog ani energetik, takže bych se věnoval tomu co zvládáte a to je řízení auta. Tady má evidentně všechny parametry lepší elektromotor. Jako „Anonym“ si dál můžete rozebírat co chcete….

                  ——-

                  asi tak nějak – Možné je všechno. Ovšem ten plyn nebo
                  Vložil/a Zbyněk, Út, 2018-07-31 19:59

                  asi tak nějak – Možné je všechno. Ovšem ten plyn nebo bionaftu už nám někdo dodal, a řádně zdanil. Tady jde o přímou domácí výrobu elektrické energie, bez jednoduché možnosti rovně toto danit – myslím lidem s průměrným i velmi nadprůměrným příjmem. Je to dnes přece jen citlivá a životně důležitá komodita tzn nelze předpokládat jen tak jednoduché navýšení např. spotřební daně z elektřiny.
                  V případě potřeby vodíku bude zase třeba elektřiny a vodík budu získávat vždycky její další spotřebou a tedy přeměnou energií tzn vždycky se ztrátami tzn pokud někdo nevymyslí perpetum mobile na výrobu vodíku (což ani za 100let nepředpokládám), tak ten ten vodík moc budoucnost nemá.
                  Ovšem chápu Toyotu a např. státy jako je náš, že se jim pro dopravu bude mnohem víc líbit vodík jak přímá elektřina z baterie.

                  ————-

                  asi tak nějak – Možné je všechno. Ovšem ten plyn nebo
                  Vložil/a Zbyněk, Út, 2018-07-31 19:59

                  asi tak nějak – Možné je všechno. Ovšem ten plyn nebo bionaftu už nám někdo dodal, a řádně zdanil. Tady jde o přímou domácí výrobu elektrické energie, bez jednoduché možnosti rovně toto danit – myslím lidem s průměrným i velmi nadprůměrným příjmem. Je to dnes přece jen citlivá a životně důležitá komodita tzn nelze předpokládat jen tak jednoduché navýšení např. spotřební daně z elektřiny.
                  V případě potřeby vodíku bude zase třeba elektřiny a vodík budu získávat vždycky její další spotřebou a tedy přeměnou energií tzn vždycky se ztrátami tzn pokud někdo nevymyslí perpetum mobile na výrobu vodíku (což ani za 100let nepředpokládám), tak ten ten vodík moc budoucnost nemá.
                  Ovšem chápu Toyotu a např. státy jako je náš, že se jim pro dopravu bude mnohem víc líbit vodík jak přímá elektřina z baterie.

                10. Ani Vám Anonyme Jiri Kvasnicko nestačí představení pana
                  Ani Vám Anonyme Jiri Kvasnicko nestačí představení pana Zdeňka prostřednictvím jeho webovek http://www.qauto.cz, které má dole v každém příspěvku v podpisu?
                  Nejste však sám, kdo má problém s pochopením psaného textu, to jde bohužel napříč naší společností.

                11. Pane Radovan, diskuze se točí o to, co přesně znamená
                  Pane Radovan, diskuze se točí o to, co přesně znamená pojem představit se. Pan Zbyněk tím pojmem myslí napsání libovolného identifikátoru do příspěvku. Já s touto definicí jednoduše nesouhlasím. Pokud budu pátrat, což většina lidí nedělá, pak z jeho webovek vyčtu:

                  Jméno: Zbyněk Běhal
                  Adresa: Šumperk, Nezvalova 71/513, PSČ 787 01
                  vyrábí elektřínu, pravděpodobně tedy vlastní fotovoltaické panely, možná malou vodní elektrárnu.

                  Podniká od 2008:
                  Zprostředkování obchodu a služeb
                  Činnost technických poradců v oblasti logistiky a

                  Myslím, že tolik informací o sobě opravdu nechci nikomu poskytovat. Co vy na to?

                12. My se prostě přestavujeme a známe. Mj. proto, aby bylo
                  My se prostě přestavujeme a známe. Mj. proto, aby bylo jasné, že si názory a informace necucáme z prstu, ale jsou podloženy nějakou odborností nebo dlouholetou zkušeností. Co chcete nebo nechcete o sobě dát veřejně k dispozici Vy je Vaše věc. Těžko však budete pana Běhala osočovat z anonymity, jak jste si sám dovodil.

                13. je od Vás moc hezké pane Kvasničko, že jste se nakonec
                  je od Vás moc hezké pane Kvasničko, že jste se nakonec představil. Zbytek komentovat raději nebudu a mějte se i nadále moc krásně 🙂

    1. Není princip letadla, že je dodáno pár produktů pro
      Není princip letadla, že je dodáno pár produktů pro vyvolené ze záloh hromady lidí? Na zálohách na TM3 bylo vybráno půl miliardy dolarů, dodány byly (zatím) TM3 v hodnotě přes 2 miliardy dolarů. Zanedlouho bude tento poměr mnohem větší, takže to letadlo už teď rozhodně není.

Napsat komentář