Čínské BYD válí: dodá elektrické double-deckery do Londýna, elektrobusy do Toronta i popeláře do Seattlu

Warren Buffet věděl co dělá, když před lety investoval do čínské automobilky BYD.

Ikonické double-deckery budou v Londýně už brzy jezdit čistě na elektřinu.
foto: BYD/ADL

BYD je už dnes globálně hlavním dodavatelem elektrických autobusů a elektrických nákladních aut. Narozdíl od německých automobilek je neustále netestuje, ale rovnou prodává koncovým zákazníkům.

A těm se to, zdá se, líbí. Protože objednávají víc a víc. Společnost Recology ze Seattlu objednala dva popelářské elektrovozy třídy 8. Podobné už jezdí v nedalekém Palo Alto a mají 178kWh baterii a dojezd asi 100 km.

Toronto Transit Commission (TTC), největší kanadský dopravce a třetí největší v Severní Americe, si u BYD objednal 10 dvanáctimetrových elektrobusů s opcí na dalších 30.

Nakonec tu máme partnerství mezi BYD a britskou společností Alexander Dennis Limited (ADL). Díky němu se v Londýně na objednávku společnosti Metroline objeví 37 plně elektrických doubledecků BYD ADL Enviro400EV.

O design se postará ADL, o pohonný systém zase BYD. Výsledek bude poskládán v britské továrně ADL. Autobusy budou 10,9 m dlouhé a využijí ověřené lithium-železo-fosfátové baterie, které BYD ve svých strojích dlouhodobě využívá.

Díky tomu by double-deckery měly zvládnout denní šichtu na jedno nabití. Všechny výše zmíněné dodávky by se měly uskutečnit do konce roku 2019.

InsideEVs

63 Comments on “Čínské BYD válí: dodá elektrické double-deckery do Londýna, elektrobusy do Toronta i popeláře do Seattlu”

  1. V domácím Shenzhenu v Číně, tam kde má BYD hlavní
    V domácím Shenzhenu v Číně, tam kde má BYD hlavní sídlo, v městě s více jak 12 miliony obyvatel, je více jak polovina taxi vozů od BYD, e6. Pro fanouška elektromobility je to pěkný pohled, když si na letišti berete taxi a je vidět fronta čekajících cca 50ti e6 aut pěkně v řadě za sebou. Nabíjecí místo s více jak 200 stojany. Zelených BYD elektro autobusů je vidět také dost. Taky nadzemní elektrovlak, vyvinutý taktéž v BYD, má jednu zastávku přímo ve fabrice. Minimálně na domácím trhu opravdu válí.

    Mimochodem – v Shenzhenu zcela zakázali spalovací motorky a skútry. Takže vidět je pouze elektrické verze malých motorek.
    Už aby to bylo i u nás.

    1. To je jen ropácké informační embargo na věci, co se
      To je jen ropácké informační embargo na věci, co se politikům a průmyslníkům EU nehodí do krámu.
      Tady už je to v EU poněkud více a už od roku 2014 http://www.auto.cz/byd-adl-enviro200ev-elektricke-autobusy-pro-londyn-108783 (51+14+30+23+36)….
      Doma v Číně řádově samozřejmě jinde:
      Rok 2014 http://www.hybrid.cz/cinske-mesto-si-objednalo-3000-elektrickych-autobusu-taxiku
      Rok 2015 http://www.hybrid.cz/byd-proda-v-cine-rocne-4000-elektrobusu
      Ale jak jsem psal, dočkáme se i my http://www.hybrid.cz/byd-postavi-v-madarsku-tovarnu-na-elektricke-autobusy

          1. K tomu si můžete Anonyme, tedy Peak najít desítky
            K tomu si můžete Anonyme, tedy Peak najít desítky příkladů. Od obchvatů měst, přes protihlukové zdi a valy po výměny oken v domech sousedícími se silnicemi kvůli hluku až normy pro parkoviště z hlediska úniku provozních kapalin. A to jsme se ještě vůbec nepustili do devastace díky těžbě, dopravě, zpracování a distribuci ropných produktů. Nebo výroby zbytečných součástek, kdy motor Fabie má přes 1300 dílů a motor elektrovozidla 80. A dopadů na krajinu s tím souvisejících. A dopady na zdraví obyvatelstva země z hlediska trvalé zátěže hlukem, vibracemi a jedy v ovzduší. Ale kdo nechce, nevidí. Jen je divné, proč pak lidi utíkají na chaty a chalupy, hojně navštěvují hory a rekreační oblasti, prostě všemožně se snaží z toho marasmu uniknout.

              1. To jste mne rozesmál. K té nádrži samozřejmě ještě
                To jste mne rozesmál. K té nádrži samozřejmě ještě nalévací otvor a potrubí, filtr, měřák, čerpadlo, vstřikovací soustavu atd. atd.. A bez opakovaného dolévání paliva, kdy výroba 1 litru jen v rafinerii spotřebu 1,3 kWh elektřiny, se nikam nejede. Na tu samou elektřinu ujede elektro už 10 km. Bez těžních věží, tankerů, ropovodů, skladů, rafinerií, cisteren a čerpacích stanic.
                Elektro má bateriový pack jednou provždy, třeba moje v něm má 88 akumulátorků. Ty tisíce má jen Tesla, protože použila běžné články, jen je propojila.
                Ono stačí jednoduše Golf a eGof (Kia Soul a Soul EV, Smart a Smart ED atp.) postavit vedle sebe a rozložit na součástky. Pak rychle zjistíte, co všechno elektrovozy nepotřebují a jak málo toho mají odlišného navíc….

                1. Pokud vezmete každý článek na součástky, tak
                  Pokud vezmete každý článek na součástky, tak elektromobil prohraje, golf má sice 88 článků, ale každý článek má v sobě min dalších deset subsoučástek…

                2. Asi ne. Fabie jen motor 1300 součástek. Elektromotor 80. 88
                  Asi ne. Fabie jen motor 1300 součástek. Elektromotor 80. 88 článků krát 10 je 880+80=960. Pořád méně než spalovací motor. A to už bychom k němu podle Vaší logiky museli přidat i nádrž a spol. a výfukový systém, když chcete k elektromotoru přidávat baterii.

                3. Dalsich par tisic soucastek bude v nabijecce a menici, kdyz uz
                  Dalsich par tisic soucastek bude v nabijecce a menici, kdyz uz se tu porovnavaji zenske organoviny…

                4. A všechny ty věcičky se pravidelně musí v elektromobilech
                  A všechny ty věcičky se pravidelně musí v elektromobilech měnit, jako u spalováků (všemožné filtry, oleje, svíčky, katalyzátory….)?

                5. A kolik je tech veci (oproti EV), co se pravidelne
                  A kolik je tech veci (oproti EV), co se pravidelne meni?
                  svicky (2, 3, 4, 6, 8, 12, podle motoru), palivovy a olejovy filtr, filtr na sani a ten olej (budeme pocitat molekuly?). Mozna brzdove desticky, to zalezi na dovednostech ridice a trasach (ja na nich na passatu najel skoro 100 tisic).
                  Vsechno ostatni jsou poruchy veci planovanych na zivotnost auta (stejne jako „pravidelna“ vymena aku nebo pohonne jednotky u EV)

                6. Hodně je těch věcí a nejsou vůbec levné. Stačí
                  Hodně je těch věcí a nejsou vůbec levné. Stačí porovnat servisní knížky aut podle pohonů v rámci povinných ročních garanček kvůli záruky. Tam je ten rozdíl vidět ihned.

                7. Radovane prosím nezrkeslujte pořád:
                  auta mají dneska

                  Radovane prosím nezrkeslujte pořád:
                  auta mají dneska šílený servisní interval, takže pokud pojede někdo podle něj, tak toho fakt moc povyměňuje.
                  Na to, abychom mohli hodnotit četnost výměny elektromobilu je zatím zlomkový vzorek. Nicméně ze zkušenosti:
                  Nejkritičtějším místem elektromobilu BMS – v čadě aut je to na demontáž a výměnu BP v autě – i výměna pojistky v BP je často nutně destrukční výkon – pochváleni budiž ti, kdož to mají na víčko.Z principu věci kondenzátor taky není na pořád a že tam na meziobvodech a sinusových filtrech je a bude.¨

                  Takže ono místo svíček budou kondenzátory, filtry zůstanou – pořád bude kabinovej a věci kolem topení, přibude tepelné čerpadlo a největší otázka jak moc bude opravitelnej motor a měnič – jestli to nebude kus za kus…což v případě neprvkových měničů bude dost pravděpodoné. Ještě si musím uvědomit, že elektromobil má/bude mít měnič na ostatní pohonny – tedy další tepelně zatěžovaná výkonový elektronika = další zásah do MTBF…. při rozvité elektromobilitě, předpokládám, že servisy budou 1:1 vůči dnešním spalovákům se standardní údržbou (30 000km/interval, po 100 000 km se začnou postupně objevovat závady, do toho bude mluvit i rentabilita výroby – cena a kvalita vstupních součástek)

                8. Nemám co zkreslovat. Mám nějaká dostupná data, což jsou
                  Nemám co zkreslovat. Mám nějaká dostupná data, což jsou zatím jen ty servisní knížky ke garančce, a ty hovoří jasně. Navíc mají elektromobily většinou šílené záruky, 5, 7 i 10 let, takže je výměna průser výrobce. A zbytek jsou jen spekulace co by kdyby.

                9. Jenze porad porovnavame masovku s „par kousky vyrabenymi s
                  Jenze porad porovnavame masovku s „par kousky vyrabenymi s laskou rucne“.
                  Ostatne kdyz si vezmes TMS a TM3 (at mame automobilku, v jejimz zajmu neni vyrabet poruchove spalovaky), tak „silena“ zaruka byla u TM3 docela slusne okrouhana. A to se zrejme stane i u ostatnich vyrobcu, protoze u velkeho mnozstvi vyrobenych aut najednou „korunove“ uspory na materialech,… zacnou hrat roli.

                10. Neřekl bych, že takový Nissan Leaf je kusovka…
                  Zaruka na

                  Neřekl bych, že takový Nissan Leaf je kusovka…

                  Zaruka na nový Nissan Leaf:

                  Na vůz poskytuje Nissan záruku 3 roky nebo 100 tisíc kilometrů, případně 5 let na speciální elektrické komponenty vozu. Na baterie je pak záruka 8 let nebo 160 tisíc kilometrů, konkrétně na udržení kapacity baterie nad 70 % původní kapacity. Zajímavostí je, že konstrukčně by nemělo být možné, aby kapacita baterie klesla pod 60 %. Na konci životnosti auta (nebo baterie, pokud si ji budete chtít vyměnit za novou) dále Nissan nabízí odkoupení baterie, kterou následně využije pro svá energetická úložiště, kde budou instalovány dalších zhruba 10 let. Díky programu výkupu tak baterie dostanou nový život. Nissan bude baterie z Leafů staré zhruba 10 let vykupovat za 500 až 1 000 EUR, tedy za 12 až 25 tisíc korun (podle jejich stavu).

                11. A to sme ešte nezarypli do mikrosveta. Maš predstavu kolko
                  A to sme ešte nezarypli do mikrosveta. Maš predstavu kolko atomov sa nachádza v BEV? To asi nevie nikto, ale predpoklad je, že viac ako v spalováku, pretože BEV je ťažšie.
                  Takže si vyhral, si spokojný alebo to chceš ešte nejak dokázať?

                12. Opět pozor, ten článek zpravida není pP, ale když vezmu
                  Opět pozor, ten článek zpravida není pP, ale když vezmu Golfa 88s3p = 264 článků, tedy 2640 součástek, dál to neřeším, pokud bych dělal rozpad BMS, tak je to úplně jinde, nabíječka se může schovat řekněme za řídící jednotku automatické převodovky a měnič můžeme schovat řekněme na řídící jednotku vstřikování, zbytek už tam můžeme brát plus mínu 1:1

                13. Prostě potřebujeme ty 2 Golfy a rozložit je do šroubku. V
                  Prostě potřebujeme ty 2 Golfy a rozložit je do šroubku. V praxi. Je tu někdo, kdo je obětuje?

                14. Proč rozebírat – ricardo dělá reverzní negineering kde
                  Proč rozebírat – ricardo dělá reverzní negineering kde čemu a prodává to na netu, stačí „drobná“ investice. Něco destruktivně rozebírat, co nemusím se mi příčí…obě auta by mohla udělat spoustu služby

            1. 1) podepsat se umím
              2) nic není černobílý – jistě

              1) podepsat se umím
              2) nic není černobílý – jistě devastace těžbou ropy. Tak kolik je toho na ev mobilu z plastu? On suroinově přijde z podstaty? Energie k němu se nedopravuje? Ono se kvůli němu nepostaví fotovoltaika na orné půdě? (ano nemusí, ale děje se tak…stejně tak se u spalovacích motorů spostu věcí nemusí, ae děje se tak). Ano spalovací motor má víc součástek – to snad někdo zpochybňuje?
              Hluk a vibrace způsobuje elektromotor taky – měnič zase způsobuje hluk spínací frekvencí (a pro lidi, co to slyší velmi nepříjemnej) – aby běhal měnič 30 – 40 – 50 kHz – takových ještě sto procent není – takže to taky je.
              Jedy do ovzduší – ano exhalace aut jsou problém – ale zase ekoteroristé hlídali CO2 a ten skutečnej průser je nezajímal.¨
              Proč lidi utíkají z marastu? A kdo by v něm chtěl žít? To není o tom jaké kdo má auto, to je prostě zmizet z té hektiky – zrovna auto vnímám jako minoritní problém ve chvíli, kdy jsme obaleni plasty v oblečení, botách, bytech, spotřební elektronice a ke co z toho v sobě má emisivní těkavé složky – změkčující, zpomalující hoření, zlepšující dotek a kde co ještě a ano všechny jsou v určitých koncentracích a stavech karcinogenních a to už nemluvím o tom, že baštíme jogurt z plastu (kterej nacestovat tisíce k), pijeme vodu z petky, jíme margarín z palmového tuku, chleba z prefabirkátu skladovanej v plastu…., všechen ten plast se pak žene na skládky, do spaloven, minoritně na další požití, pořád vám přijde to, že někdo spálí ročně kdyby 1000 l benzínu něco tak hrozného?

                1. Bezva, tak proto se nikdy neshodneme…. 1000 l na auto je nic
                  Bezva, tak proto se nikdy neshodneme…. 1000 l na auto je nic proti tomu, co žerou letadla a lodě a mnohdy naprosto zbytečně jen, aby provezly turisty po nesmyslné smyčce či převezly turisty na víkednovou návštěvu jiného města.. a opět s EV souvisí všechno, má to stejné materiálové toky (opět je převeze ropa), takže jediný rozdíl je v té ropě, co projede výfukem – což máme 10 sudů benzínu za deset let ve srovnání = nic – zastavte se na hlavních parkovištích kamionů u dálnic – sud nafty na větším mizí za hodinu jen na zapnutých klimatizacích aut, aby se neroztála směs na jogurt, co se jede zabalit na druhý konec Evropy… elektromobil je sice fajn, že nečoudí tam, kde jede (čoudí jinde), ale všespása to není..když se podívám na hory a elektrokola, tak si už nyní troufám tvrdit, že elektromobilita tam objektivně škodí – je tam mnohem víc lidí, kteří jezdí na elektrokolach (bez nich by se tam neprojeli), přijelo tam mnohem víc i Vámi zmiňovaných aut a příroda tam dostává větší člověkozátěž…a opět jsem u těch souvislostí…ale to se neshodneme…

                2. Ale shodneme, jenže Vy chcete za minutu změnit ropácký
                  Ale shodneme, jenže Vy chcete za minutu změnit ropácký svět, co se vyvíjel více než 100 let. A uvádíte spousty nepravostí a souvislostí. My začínáme alespoň u sebe doma a v našich městech elektromobilitou. Nekouřit si pod nos, nedýchat jedy, nedělat kravál a nevibrovat. Elektrifikuje se MHD, železnice, začíná se s náklaďáky. Flixbus bude testovat elektroobusy i na dálkové linky. Prostě jde to, ale dře to.

                3. Ono problém je, že se neshodneme už v
                  Ono problém je, že se neshodneme už v terminologii.
                  Neuznávám termíny jako ropácký svět, ropácká lobby a podobně – beru to jako populistické řečičky. Ten svět je náš, vytvářeli ho naši předkové vytváříme ho i my. Stejně tak vy střílíte na minoritní problémy a za velké úsilí a peníze děláte malé změny, krom toho to působí směšně. Jelikož už jsem se profesně podílel na vývoji spalovacího pohonu, hybridní pohonu i elektrického pohonu, s vazbou na využití a požadavky zákazníků aspoň tuším, jaké jsou úskalí a kam jít. Ano dokonce dokážu pochopit to, co vnímáte jako zkorumpovanou zakázku – ono všem má několik úhlů pohledu, dokonce dokážu pochopit, proč vznikla diselgate – ten problém není ve VW, ten problém je v systému. Železnice a MHD už je elektrifikována dávno, nechápu proč se snažit o kamiony – velký náklad patří na železnici – bydlím 5 km od hlavního železničního koridoru a 5 km od jedné z hlavních dálnic a když jedu kolem na kole, tak se přes most dívám na kontinuální proud kamionů a proti tomu sem tam projede auto, vlak jede tak jednou za půl hodiny. Pro mě je řešit osobní auto zbytečné – zvlášť pro soukromého uživatele – to je neekonomické vůči dobrému hospodáři. Jasně, obchoďáci, poště, taxi, rozvoz čehokoli (pokud už potřebujeme vůbec ten rozvoz a kupovat spousty blbostí) je správné využití elektromobility. Kdo jede ráno deset patnáct km tam a odpoledne zpět, ať klidně jede autem, když má tu potřebu. Otázka je, proč nejede jet jinak – to už nelze posoudit paušálně. Ale pořád to bude narážet na systém – jako my můžeme nadávat našim rodičům a prarodičům, že nechali rozorat meze, narovat vodní toky a vyšušili mokřady, tak naše děti budou moct nadávat nám, že jsme dopustili rozvoj elektromobility přes dotace (asi nás seřvou za obecnou existenci dotací) a zatímco se řešilo, jak jezdit elektromobily, tak nikdo neřešil adekvátně dobíjecí a distribuční síť…a vůbec bych se nedivil, kdyby nám naše děti jednou dali pár facek za ta distribuční centra u dálnic na orné půdě a to, že jsme dopustili fotovoltaiku jinde než na střechách budov. Ohledně dopravy na svět patří elektropohon stejně jako spalovací motor, je třeba dosáhnout rozumný energetický mix – extrém doleva nebo doprava nikdy nebude fungovat a nakonec se sesype jako domek z karet – stejně jako je blbost jezdit kilometr nafťákem, tak je blbost zkoušet objíždět Evropu elektromobilem, takovej obojživelník vše nějak nic špičkově je hybrid, který bude schopen někde mezi 75 -100 km dát na baterky v městkém režimu (buď dá město a následně pokreje dynamické špičky v meziměstkém provozu, nebo dá několik měst za sebou na baterku, bez dobíjení přes motor),
                  otázkou pak je taky o konceptu dopravy – co je třeba jet celé autem, co autovlakem, co letět, kdy jet vlastním autem (nejsem kamarád se sharovánáím – pro mě opět pro určitou skupinu lidí, do které se nepočítá v soukromí – na služebních cestách si to naopak představit umím), ale především považuji za nutné rozlišit globalizaci a regionalitu – a využít maximální kladný potenciál z globalizace a maximální kladný potenciál z regionality – spíš kolem sebe vidím přesné opaky

                4. působí směšně – myšleno z pohledu majoritní
                  působí směšně – myšleno z pohledu majoritní společnosti – je to bráno spíš jako pábitelství

                5. Vždyť jsem říkal, že se shodneme na tom, co je špatně.
                  Vždyť jsem říkal, že se shodneme na tom, co je špatně. To mohu všechno podepsat. Já jen zkouším změnit alespoň to málo, co mohu.

                6. Tak nabídněte rozumné řešení problému převozu
                  Tak nabídněte rozumné řešení problému převozu materiálu kamiony namísto vlakem.
                  A nejen toho, tohle je jen příklad.

                  Lidé řeší a tlačí tam kde vidí možnost vydobýt nějaký úspěch.
                  Ale ohánět se že je tu xxx kamionů, trajektů, letadel… navrhněte řešení které nemusí začít prosazovat každý, stačí jen pár kterým to přijde jako dobrý nápad (jako je nyní EV pro některé lidi).

                  Pak uvidíme, do té doby je to kopání do lidí za to že nemění svět shora ale začínají od sebe, zdola.

        1. Opravdu? A jak nazýváte záměrné zatajování
          Opravdu? A jak nazýváte záměrné zatajování skutečností, kdy se o některých věcech prostě nepíše? A zjistíte je pouze, když do dané lokality osobně zavítáte?
          A je jedno, zda jde o čínskou masovou elektrifikaci dopravy (včetně třeba v mnoha megapolích – říkat město něčemu, co má stejně obyvatel jako Slovensko nebo ČR je divné – platících zákazů spalovacích skútrů a motorek, tak mají všichni elektrické) nebo nelegální imigranty v sousedním Rakousku a Německu.

  2. to popelářské auto je sen – moc bych si přál, aby i u
    to popelářské auto je sen – moc bych si přál, aby i u nás jezdilo něco podobného. Zatím je to ekologický dieselový Mercedes, který mi každý týden se třema chlapama dělá kravál a smrad před barákem nemluvě o provozních a servisních nákladech. Aktuálně se např. Olomouc „chlubí“ novými ekologickými nízkopodlažními dieselovými autobusy za cca 150 mil CZK a v té samé zprávě můžeme číst o mizerném čerpání evropských dotačních fondů v CZ …..

      1. nevím, jestli cca 40tis obyv. je pro tebe už město nebo ne,
        nevím, jestli cca 40tis obyv. je pro tebe už město nebo ne, každopádně kuka nám jezdí v podstatě denně, jednou pro směs brzy ráno a v průběhu dne jednou pro sklo, pak pro plasty, bioodpad, papíry atd. – Takto se to asi děje téměř všude.
        Každopádně mimo městský bus je kukavůz v současné době určitě ideál pro EV a ideálka pro využití EU dotací / když už ty dotace bohužel jsou.
        Další věcí je, že EU automobilky EV podvozky v podstatě nenabízí. Vlastní zkušenost: Mercedes dělá EV u Fusso v Portugalsku, ale nedodají ho, bo nabízí kvalitní diesel… 🙂

      1. V systému státních důchodů a zdravotnictví všeobecně
        V systému státních důchodů a zdravotnictví všeobecně platí, že stát nejvíce ušetří, když obyvatelé umírají ve věku nástupu do důchodu.

        Dále jsou elektroautobusy ideální na co nejlevnější snižování pořeby nafty i v krizovém či válečném stavu, ale naopak nemají moc velkou možnost snižovat množství škodlivin ve vzduchu automobilových národů.

          1. No jasně, třeba takovej superzdravej Afričan z pralesa, co
            No jasně, třeba takovej superzdravej Afričan z pralesa, co vidí auto jen párkrát do roka, ten určitě pracuje 25 hodin denně.
            A na potraty do nemocnic (u nás 30 000 ročně jasně nejčastější příčina ukončení života) se chodí z 90% kvůli nechtění dítěte a né nějakému automobilismu.

    1. A jen tak mezi slovy sdělil, že německý průmysl je, co se
      A jen tak mezi slovy sdělil, že německý průmysl je, co se velké elektromobility týče, úplně na prd. Jinak stejnou mantru opakovali soudruzi z EU už dříve a radostně podporují SORy, Solarisy, Iveca a Mercedesy se směšnými dojezdy v řádu desítek kilometrů. Až na pár světlých, velmi drahých, výjimek. Osobně se masochisticky těším na otevřená BYD továrny na elektroautobusy v Maďarsku. To už budou chtít Orbána v EU rovnou ukřižovat. Jelikož se bude jednat o evropský elektrobus vyráběný v EU a dělníky EU.

      1. Tak hlavně maďarština je jasně asijský jazyk 🙂
        Ovšem,

        Tak hlavně maďarština je jasně asijský jazyk 🙂

        Ovšem, když je EU nejslabší v baterkách, tak je úplně logické, aby teď přednostně podporovala městské elektrobusy s co nejkratším dojezdem, ideálně dokonce až takové, kterým by stačili malé superkapacitory a nabíjeli na každé stanici.

        Navíc Německo má tolik elektřiny z uhlí, že mu teď stále ještě ke zlepšování daleko víc pomůže levněji co nejrychleji postavit vlastní dálkové autobusy a náklaďáky na plyn.

      2. A jestlipak víte, jakou má spotřebu elektrobus při
        A jestlipak víte, jakou má spotřebu elektrobus při požadované obsaditelnosti pasažery na palubě, zapnutou klimatizací (v zimě bych napsal topení) a hmotností 19k kg a jaké jsou povolené nápravové tlaky, S1 výkony, zrychlení a stoupavosti? A jestlipak víte, jak se to BYD liší? A jestlipak víte, jak vypadají technická zadání tendrů (včetně požadavků na teploty v salonu), co dopravní podniky chtějí a za jaké ceny?

        1. Nevím, netuším a abych pravdu řekl, je mi to jedno. Vím,
          Nevím, netuším a abych pravdu řekl, je mi to jedno. Vím, co jezdí v tisícovkách kusů denně už několik let ve světě a vím, co se pokusně v pár kusech potuluje v EU. To mi stačí. Že se dá zmanipulovat výběrové řízení ve prospěch konkrétního dodavatele vím – jako daňový poplatník v ČR – bohužel také. A platím to. Namátkou Škoda Transportation.

          1. Takže kecy v kleci – hospodský populistický řeči. A když
            Takže kecy v kleci – hospodský populistický řeči. A když nejsou argumenty, hurá kecy daňový poplatník… velké zklamání pane Radovane..teď bych mohl stejně populisticky vyrazit na steč o kvalitě školství… a básnit o tom, že to platím z daní…

                1. Kromě napadání jste Peak nedodal žádnou odpověď na
                  Kromě napadání jste Peak nedodal žádnou odpověď na Vámi položené otázky, když tedy branži tak dobře znáte a víte, proč to nejde.
                  Kupodivu nejsem z dopravního podniku a nevím, co si tam navymýšleli, aby to nešlo.
                  Kupodivu jako cestující MHD ve 3.největším městě ČR od dětských let a občasný host ve městech dalších v rámci ČR i Evropy velmi dobře vím, co požaduji já. A já to platím, já jsem zákazník. Že to vedou korupční politici a stejná chamraď to prakticky provozuje, takže už roky nedostávám to, co chci, je věc jiná.
                  Najednou v Ostravě po letech jdou autobusy, trolejbusy a tramvaje s klimatizací, nabíjením USB, wifi, dynamickým informačním systémem v nich i na zastávkách i v mobilech, placením kartou a další vymoženosti. Jen v tom pohonu jsme se u trolejbusů dostali jen k parciálním baterkovým (po tragických naftových, viz Opava) a u autobusů zapráskali na 15 let plynem. Přičemž jediná plnička ve městě pro ně je na okraji Martinova, takže na páteřní Opavské můžete sedět a hustě počítat ty Služební jízdy, co si jedou 20 km přes město pro šťávu.
                  Já dobře vím co chci, já jsem zákazník. Čistou, tichou, pravidelnou MHD v taktu, s klimou a na výši z hlediska technologií, která bude konkurentem individuální dopravě.

                2. A proč bych Vám to říkal, mě zajímalo jeslti má diskuse
                  A proč bych Vám to říkal, mě zajímalo jeslti má diskuse smysl, že jste schopen reagovat – výsledek nejste, nemá..

                  Jako zákazník si to vyjednejte s dopravními podniky, ještě mi můžete jako místní odporník vysvětlit, že baterka se opravdu chová jinak než naftovej motor a chtít záruky jako pro nafťák je trochu nesmyl…pak by třeba baterka nemusela být tak drahá, těžká a s tak malým dojezdem – protože by nebyla navrhovaná na záruku, ale na provoz..

                3. A na co má od Tebe reagovat? Na sdělení, že není schopen
                  A na co má od Tebe reagovat? Na sdělení, že není schopen diskuze a to bez argumentů? Že nereaguje směrem Tebou vytýčeným a Tebou moderovaným? Nezlob se Píku jsi-li tím píkem co předpokládám, zatím co jsi chytl do ruky se v prach a zmar obrátilo. A pokud jsi obyčejným trolovým botem s nedostatkem šíře problematiky, pak škoda slov.

        2. 1. Spotrebuje ovela lepsiu nez diesel aj ked zapnete tu klimu
          1. Spotrebuje ovela lepsiu nez diesel aj ked zapnete tu klimu (co sa aj v novych autobusoch zapina minimalne). V zime je mozne vyuzit dodatocnu podporu vykurovania.

          2. Stupavost a zrychlenie bude pre EV taktiez lepsie nez pre diesel a to nehovorim o rekuperacii dolu kopcom.

          3. Lisi sa asi v tom, ze robia tah na branku a nehraju sa na to, ze sa nieco neda.

          4. Teplota v salone? Myslite teraz asi v saune lebo teraz je tam taka teplota a vodici lapaju po dychu s otvorenymi oknami a dverami.

          Jedine cena je problem, ano je asi 2-3x vyssia v zavislosti od kvality. Na druhej strane jestlipak vite aka je cena zdravia strateneho ropakmi?

        3. Já vám rozumím, a dokáži si představit na co konkrétně
          Já vám rozumím, a dokáži si představit na co konkrétně u vozů BYD narážíte. Nicméně na druhou stranu je třeba říct, že dopravní podniky také stále nemají zkušenosti a především povědomí co jim elektrobus vlastně má nabídnout. Pak jsou z toho velmi často nepříjemnosti, že se nakupilo něco, co mělo být hned smeteno ze stolu a místo toho striktně po výrobcích požadovat parametry vozidel odpovídající současnému stavu poznání.

Napsat komentář