V prosinci 2015 jsme informovali o podnikavém teenagerovi, který vymyslel službu Tesloop. Půjčil si peníze, koupil Tesla Model S P90D a začal nabízet přepravu z Los Angeles do Las Vegas a zpět.
foto: Tesloop
O asi rok později měl elektromobil Tesla Model S najeto 320 000 km a degradace baterie byla 6 %. Haydn Sonnad, zakladatel Tesloopu, si samozřejmě o svém projektu vede podrobné statistiky.
Původní Tesla Model S s přezdívkou „eHawk“ najezdí průměrně 27 000 km měsíčně! Většinou s využitím technologie Tesla Autopilot. Během tří let se servisní náklady vyšplhaly na $19 000, v přepočtu 400 000 Kč.
NEPŘEHLÉDNĚTE Kdo jsou Tesla trollové? Třeba investiční manažer, který sází na její pokles a investuje do ropného průmyslu
Může to vypadat jako vysoká částka, ale pokud to srovnáme s jinými podobnými luxusními vozy, jde vlastně o velmi slušné peníze. Například servis a údržba Mercedes-Benz GLS by za tu dobu stála hodně přes 2,2 milionu korun.
TIP: Podrobné statistiky servisních nákladů elektromobilů společnosti Tesloop najdete v této tabulce.
Hlavní opravy proběhly tři, všechny v rámci záruky: výměna baterie po 310 000 km, druhá výměna baterie po 518 000 km a výměna pohonné jednotky po 57 000 km. Druhou baterii bylo nutné vyměnit, protože indikovala 22% pokles kapacity (první pouze 6%).
Tesloop nicméně pravidelně, často i několikrát denně, nabíjí na stanicích Tesla Supercharger a téměř bez výjimky do 95 % až 100 % kapacity baterie. Což není doporučováno, protože to výrazně snižuje její životnost.
foto: Tesloop
Společnost Tesloop očekává, že se její první Tesla Model S dostane v budoucnosti na 1 milion mil, tedy 1,6 milionu ujetých kilometrů. Kromě toho provozuje také Tesla Model X, který má najeto už přes 480 000 km.
Haydn Sonnad, šéf Tesloop, věří, konektivita v autech transformuje vlastnictví aut a uživatelskou zkušenost. „Jsme blízko bodu, kdy jsou stále sofistikovanější prvky autonomního řízení a hluboké konektivity spojovány s elektrickým pohonem, který vydrží jezdit statisíce kilometrů. Díky tomu lze nabídnout zcela nový přístup k mobilitě, který transformuje ekonomiku vlastnictví a využívání auta, a přitom nabídne výrazně kvalitnější službu zákazníkům.“
Takže auto 1,5 milionu opravy 400k,celkem 1,9m÷ 640 000=3kc
Takže auto 1,5 milionu opravy 400k,celkem 1,9m÷ 640 000=3kc na km, to je podle mě krása, jaké auto to udělá, a ještě takový výkon
Divné počty. najeto 320 000 km a degradace baterie byla 6 %
Divné počty. najeto 320 000 km a degradace baterie byla 6 % <> výměna baterie po 310 000 km.
To nějak nesedí. Jak mohli zjistit úbytek o 6% po 320k km, když aku vyměnili po 310k km???
Výměna pohonné jednotky po 57 000km ??? To je hodně špatné.
Za me je Tesla jeste porad v plenkach. Vylepsujou svuj tech
Za me je Tesla jeste porad v plenkach. Vylepsujou svuj tech inkrementalne, ale za ty 4+ roky toho maj tolik novyho, ze asi nestihaj ustabilizovat, aby ty baterky a motory vydrzely nad 500k km naprosto bez problemu. Podle me tak za 2-3 roky na tom budou mnohem lip a vymena motoru nebo baterky nebude za zivotnost auta nutna. I pres 1mego km.
Kdyz se ale koukam na ten seznam oprav… 😀
200$ neboli 4,5k kc za vyvazeni kol? To me poser 😀
Kdybych ty pravidelny opravy svetla/kola mel delat sam a jenom slozitejsi upravy mel nechat na tesla servisu, tak se podle me dostanu na 200k za opravy…
Myslím, že se ještě neví nic o životnosti baterek, ani o
Myslím, že se ještě neví nic o životnosti baterek, ani o životnosti jejich řešení. Problém je, že napřed naslibovali auto parametrů snů a teď se to snaží naplnit = vyvíjejí do zakázky, což se vždy podepisuje na kvalitě a spolehlivosti produktu. Ale věřím, že se z chyb poučí a Tesla S generation 3 (ne updaty, ale celá další generace po LC téhle) bude mít většinu odlazeno a generace 3 již bude plně kvalitativně srovnatelná s běžnou produkcí toho, čemu se říká prémiovka – ono taky prémiovka jim jde naproti tím, že se čím dál častěji snaží osekat vše, co jde
Tesla v plenkách určitě je, technologii pohonu i výroby
Tesla v plenkách určitě je, technologii pohonu i výroby stále zdokonalují a cca 0,5mil km na motor a baterie by určitě mělo být reálné. Jen je to úsměvné pokud se to dá takhle dohromady. Znamená to snad, že pokud auto se spalovacím motorem nezvládne min. 0,5 mil km bez oprav a výměn, tak je daná automobilka potažmo technologie v plenkách….? 🙂
Spis je u nich v plenkach optimalizace nakladu podle planovane
Spis je u nich v plenkach optimalizace nakladu podle planovane zivotnosti.
Uaaa dve baterky a jeden motor, to bude cena celyho auta?
Uaaa dve baterky a jeden motor, to bude cena celyho auta? Jinak ty naklady servisu jsou jen predpoklad, nic co bylo skutecne placeno…
Trochu OT, na electreku jsou obrazky, jak by mel vypadat
Trochu OT, na electreku jsou obrazky, jak by mel vypadat interier MS po faceliftu (a la TM3).
tak a ted si vemte kolik bude stat vymena tech komponent az to
tak a ted si vemte kolik bude stat vymena tech komponent az to auto nebude v zaruce, 2x baterka a jednou cela pohonna jednotka
hmmmm, moje auto, normalni obycejna 18 let stara Audi A6 s benzinem ma najeto prez 860 tisic km a motor nebyl nikdy meneny, za celych 18 let co je auto v rodine od doby kdy ho jako nove poridil muj otec, tak na servisu jsme utratili priblizne 300 tisic korun, ano na palivu to sporadalo jiste slusnejch par milionu, ale porad slouzi a porad slouzi dobre bez vetsich zavad, jak budou vypadat Tesly za 18 let?
elektromobilum fandim a jednou si ho jiste poridim, ale mit behem 3 let 3 kompletni vymeny stezejnich soucasti auta nepovazuju za vyhru, spise to povazuju za ukazku toho, ze povest kvality Tesel neni vycucana z prstu, vesmes tim ukazali co lidi ceka s Teslama coby ojetinama mimo zaruku, schvalne kolik bude stat vymena baterie mimo zaruku, a kolik bude stat vymena motoru mimo zaruku? rekl bych dost podstatne nakladove polozky pro nekoho kdo kupuje ojetinu
Hele, tebe znám, ty jsi ten, co si nedokáže zapamatovat,
Hele, tebe znám, ty jsi ten, co si nedokáže zapamatovat, že ‚přes‘ se píše se ‚S‘. 😀
ta prvni baterie byla menena pri 310k…to rada lidi nenajede
ta prvni baterie byla menena pri 310k…to rada lidi nenajede za cely zivot
Jo to proto jsou bazary plne stocenych aut, to ze to nenajede
Jo to proto jsou bazary plne stocenych aut, to ze to nenajede vetsina soukromych majitelu neznamena ze u sluzebaku to neni standard treba behem 2-3 let.
Tyhle udaje jsou proste 2 secne, ukazuji ze se s Teslou potazmo BEV da najezdit hodne, ale taky ukazuji ze po zaruce bude servis sakra finacne narocna zalezitost, ted si vem jak na tom asi budou finacne Tesly s najezdem 200 tisic a vice km v bazarech, koupil by sis takove auto s vedomim ze te muze cekat vymena baterii za stovky tisic korun kterou ti udelaji nekde v Nemecku nebo Rakousku? Ja teda nevim zda bych byl ochotny za takove auto dat treba milion korun. Vlastne vim, nedal bych takove penize, to je prilis extremni rizoko. Vsimni si ze druha vaterie vydrzela jen 208 tisic kilometru do vymeny, a ac je me jasne ze nebyla asi spatna cela a jen se pak zrepasuji clanky ktere odesli, tak zakaznik bude platiti celou vymenu.
Bude to podobné riziko, jako u jakéhokoli jiného auta s
Bude to podobné riziko, jako u jakéhokoli jiného auta s pořizovací cenou 2,5+ milionu a nájezdem 200+ tisíc km. Lidé, co si taková auta kupují (a je jedno jestli nová nebo za milion ojetá) určitě nepočítají, že by TCO vycházelo na 5 Kč/km.
člověk nebo firma která najede za 2-3 roky okolo 200t km si
člověk nebo firma která najede za 2-3 roky okolo 200t km si podle mě nebude pořizovat BEV, příklad z článku je extrém
já bych si Teslu s 200t+ nekoupil ostatně stejně jako prémiové SUV nebo vozy typu 7er, S-klasse, A8…s takovým nájezdem tě čeká nákladný servis možná za víc než u Tesly
a vidis, firemnich Tesel s najezdy nad 200 tisic km je na
a vidis, firemnich Tesel s najezdy nad 200 tisic km je na autoscautu celkem hodne, asi to ty firmy videj jinak nez ty
na mobile.de je aktuálně na prodej 4300 ks elektro aut z
na mobile.de je aktuálně na prodej 4300 ks elektro aut z nich 15 ks má nájezd vyšší jak 200t km coz není ani půl procenta
jen pro zajímavost bych chtěl vědět kolik ta nová sada baterek do Tesly stojí
Řada lidí si na to auto ale za cely život ani nesahne …
Řada lidí si na to auto ale za cely život ani nesahne …
Jojo, teď jsem vezl rodiče jejich vozem na dovolenou. Cca 8
Jojo, teď jsem vezl rodiče jejich vozem na dovolenou. Cca 8 let staré auto a cestou zpátky jsem překročil 20 000km.
To jsem si s pobavením připomenul tchány, oba ve starobním
To jsem si s pobavením připomenul tchány, oba ve starobním důchodu, kteří nyní měnili 8 let staré auto za nové. Bohužel, opět spalovací fabii za tutéž novější.
Nájezdy přitom takové, že i elektru by usnula baterka nudou. Ale chystají se jednou do roka z Ostravy do Košic za rodinou, tak musí mít spolehlivého spalováka s velkým dojezdem. Přitom už zkusili vlak a zjistili nejen to pohodlí, ale i láci. Notabene když na Slovensku je mají zdarma.
I tak si nový sračkomet, který bude doslova hnít v garáži, pořídili. K další sbírce spalovacích předmětů pro dům a zahradu. Nikdo nejsme doma prorokem….
A tolik k nasi diskuzi asi pred rokem na tema, „jak je snadne
A tolik k nasi diskuzi asi pred rokem na tema, „jak je snadne rodicum vnutit EV, ktere jim staci na vetsinu cest“…
Tady to mělo ještě jednu podstatnou maličkost, že si to
Tady to mělo ještě jednu podstatnou maličkost, že si to auto neplatili, rozdíl po prodeji předchozího byl dar od švagra 🙂
přesně, mimo záruku to vypadá, že Tesla je loterie
přesně, mimo záruku to vypadá, že Tesla je loterie
Souhlas, ale dneska se tak staví všechna auta – výzkumy
Souhlas, ale dneska se tak staví všechna auta – výzkumy zjistily, že první zákazník si nechává auto po dobu záruky a to pak většinou odprodá – tedy automotive, Tesly nevyjímaje se starají o blaho prvního zákazníka, pač s ním mají ten kšeft..
Omlouvám se ale Vám opravdu slouží spojka, startér,
Omlouvám se ale Vám opravdu slouží spojka, startér, altík v A6 po 860 t km? V tom případě jsi jděte vsadit sportku, protože jste šťastlivec! Většinou se na těchto autech musí měnit vše, napři včetně hlavy motoru. I ta částka, 300 000kč za olej, fitry a svíčky?
Nebo jinak, co definujete jako motor?
První generaci Tesel trápil pohon, to ví každý, navíc pokud jsem pochopil byly to všechno preventivní výměny. První baterie by taky požila dlouho, druhá byla asi vadná. Nicméně proč ne, stejně jako nový hard disk který sem tam je prostě po pár GB vadný, stejně tak je to s články. Vám ji vymění a ni si ji rozeberou a použijí jinde. Řekl bych že v tomto je Teska korektnější než některé nejmenované automobilky, které neudělají záruční opravu turba, protože ho řidič nenechal řádně vychladit.
na servisu se utratilo priblizne 300 tisic, spojka se menila
na servisu se utratilo priblizne 300 tisic, spojka se menila 2x, jenze spojka stoji necelych 8 tisic korun, alternator drzi porad puvodni, manualni prevodovka byla repasovana zhruba pri 560 tisicich kilometrech najezdu a 2x se v ni menil olej, kazdy rok pak meneny olej a filtry, treba vyfuk je krome obou katalizatoru a lambda sond puvodni!
ano dana A6 za celou dobu stala vcetne paliva, servisu a vymeny vsech nezbytnosti jako nekolika sad pneumatik, 4x baterie, puvodni porizovaci ceny a pojistek priblizne 4.7 milionu korun, ale za celou dobu nikoho z rodiny nikdy nenachalni nikde stat, a 5.5 koruny na kilometr neni nijak dramaticka suma, dodnes jsem mozna i rad ze mi otec rozmluvil montaz LPG, predpokladam ze ten motor by dnes jiz asi nejezdil
Tesla z roku 2015 neni z prvnich generaci, P90D je jiz 4 kolka a 3 rok vyroby modelu S. Je to 3 roky stare auto kde byli 3 dosti velke zavady, a prirovnavat to k nejakemu harddisku za par supu, no kdys mate tu potrebu, tak si to prirovnavejte, me to prijde jako dosti ujete prirovnani
Byla tam jedna závada a to druhá baterie, zbytek byl měněn
Byla tam jedna závada a to druhá baterie, zbytek byl měněn preventivně, jestli jsem to pochopil z článku (a z politiky Tesly správně).
Neměl jsem v úmyslu srovnávat cenově HDD a Teslu ale stejně jako u sektorů na HDD se i v bateriích vyskytne něco co nejde diagnostikovat výstupními testy a proto bych raději bral v ojetině baterii na které někdo odjel 50-100 k a měla pokles 6% než novou, která po pár desítkách tisíc kilometrů klesne o čtvrtinu.
Ono jim tam jezdí ještě Model X, který měl teď výměnu
Ono jim tam jezdí ještě Model X, který měl teď výměnu zadního motoru po 320000 mílích, tedy zhruba 465000 km. Baterie původní.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1HqBIOtNsYPalG51nAw_nubgskv4TQPGx8WhPZO4a_U8/edit#gid=351638485
Takže jste toho neměnil zase tak málo. To že jste neměnil
Takže jste toho neměnil zase tak málo. To že jste neměnil samotné válce motoru mi nepřijde jako nějaké úžasné dílo (nebo nevím co myslíte tím motorem, jak píšete, že jste motor neměnil). Navíc prostě nevěřím, že ty válce budou mít nějak čistý chod. Po tolika kilometrech musí být tak vycloumaný a vykloktaný, že by to „preventivně“ stejně chtělo ten motor vyměnit. Také vám nevěřím, že vydrželi všechny komponenty skoro 900 tisíc km. To prostě není technicky možné to by musely být z titanu.
Když se tak zamýšlím, tak jen na rozvodech jste za tech 18 let musel nechat minimálně 120 tis Kč (spíše daleko víc, počítal jsem „jen“ 15000,-Kč za výměnu po 100 tis kilometrech).
A to nemluvím o výměně oleje, ten jak počítam, tak vás musel vyjít na Těch 300 tis. Kč (když jsem počítal po 20000 km a 8000 Kč, ale to těch 20 tis km je dost, na druhou stranu 8000,- je autorizovany servis, jestli jste si to dělal sám tak to může být polovina)
A úplně z jiného soudku, porovnáváte vaše auto po 18 letech s ročním nájezdem 47 tis. km s autem po 3 letech s ročním nájezdem 320 tis. km tj. skoro milión km. O proti vašemu autu bylo to auto z článku provozováno za extrémně náročných podmínek.
To vaše auto by vypadalo také úplně jinak, kdyby jste s ním jezdil 27 tisíc km za měsíc a ne 4 tis. jak píšete.
A vzhledem k tomuto výše uvedenému srovnání hrušek s jablky, má to auto i v tak extrémních podmínkách daleko menší náklady než spalovák podobného typu. Vždyť i jak sám píšete jste na nákladech za těch 18 let zaplatil 4,7 mil. Kč. Ta tesla stála asi 2,8 mil Kč, plus 400 tis = 3,2 mil. Kč tj. o 1,5 mil méně (plus tam chybí elektřina která by byla cca 600 tis když počítám 2,5/kWh). A to byla extrémně přetěžovaná. Kdyby jezdila tak jako to vaše audi, tak vydrží mnohem déle a i mnohem méně by stála na samotném servisu.
To auto prostě bylo používáno jako taxík a tak to také dopadlo, proto větší závady za 3 roky. Nelze srovnávat s autem používaným v rodině za 18 let!
Za další. Někde v článku je něco o tom, že by to auto majitele nechalo někde stát, jak se snažíte vnutit čtenářům vašeho příspěvku? Že to vaše auto vás nenechalo nikde stát
je spíše o štěstí. Je mnoho aut i Audi, které své majitele nechalo stát i po daleko méně kilometrech. Takže tímhle argumentem jste opět ukázal jak si člověk vymýšlí, jen aby
byl zajímavý a aby si kopl do elektromobilu a jen aby měl „něco“ čím by mohl ukázat, že ten fosil je „lepší“ i když je to vycucané z prstu.
Těch 300 tisíc přibližně bude tak 3krat tolik kdyby si to
Těch 300 tisíc přibližně bude tak 3krat tolik kdyby si to člověk psal poctivě. Taky jsem to dřív odhadoval a pak psal do detailu a to jsou úplně jiná čísla .
Mě zajímá co bylo za těch 400.000Kč.
Mě zajímá co bylo za těch 400.000Kč.
rozpis nákladů
rozpis nákladů
Díky moc, mrknu na to.
Díky moc, mrknu na to.
Je na ně odkaz přímo v článku.
Je na ně odkaz přímo v článku.
Díky. Zase jsem se ujistil, že jsem úplně blbej. Není nad
Díky. Zase jsem se ujistil, že jsem úplně blbej. Není nad to mít v něčem jistotu. 🙂
Nás spíš zajímá, kdy Tesla začně vyrábět stabilně
Nás spíš zajímá, kdy Tesla začně vyrábět stabilně auta a jejich hospodářské výsledky. Bude skvělé, když ztráta zůstane na 700 mil. USD, ale to je asi jenom vlhký sen Elona.
nevotravuj demente, když seš tak blbej tak víc studuj a
nevotravuj demente, když seš tak blbej tak víc studuj a míň kecej, tady pak můžeš šířit moudra na budoucí generace ofšem zdarma ;))
Tím stabilně myslíte kdy přestane každé čtvrtletí
Tím stabilně myslíte kdy přestane každé čtvrtletí růst? No to ještě dlouho dobu potrvá :). Hospodářské výsledky budou pozítří, očekává se ztráta okolo 500 mil. USD, přibližně vyrovnaný rozpočet se očekává až za 3Q a 4Q.
Přejeme Tesle takových zákazníků co nejvíce 🙂
Přejeme Tesle takových zákazníků co nejvíce 🙂
cože? snad nejméně!! Tohle je klasický vysávač TESLY,
cože? snad nejméně!! Tohle je klasický vysávač TESLY, opravy v záruce a eletriku na jeho kilometry platí TESLA. prostě vyžírka, alespoň že reklamu s rekordy jakš takš dělá 😉
Nechápeš sarkasmus?
Tomuhle šikulovi už Tesla zaplatila
Nechápeš sarkasmus?
Tomuhle šikulovi už Tesla zaplatila několikanásobek toho, co jim on dal za auto.
Několikanásobek určitě ne. A za ty data co má z tak
Několikanásobek určitě ne. A za ty data co má z tak velkíého nájezdu plus časté zatěžování rychlonabíjením na plnou kapacitu, to se jí zdaleka vyplatí servisovat zadarmo po celou životnost toho auta 🙂
Nevím,kolik stojí elektřina v USA, ale u nás jsou reálné
Nevím,kolik stojí elektřina v USA, ale u nás jsou reálné náklady pro rychlonabíječku tak 10kč/kWh plus tak 5kč na provoz té nabíječky. Při nájezdu 640 tis km a spotřebě 20 je to přes mega jen za nabíjení. K tomu 2 sady baterek, jeden kompletní agregát a několik dalších záručních oprav.
kolik takovych zakazniku by Tesla zvladla uzivit? a to jeste
kolik takovych zakazniku by Tesla zvladla uzivit? a to jeste dane auto neni ani na pulce zaruky a ma na SC stale nabijeni zadarmo 😉 ted aby se Tesla modlila, aby taxikari nezacali kupovat ojete Tesly a zaruku resili prez puvodni majitele tech Tesel
Tesla má ve všech kupních smlouvách aut od jistého roku
Tesla má ve všech kupních smlouvách aut od jistého roku (2015?) větičku, že v případě použití vozidla k obchodním účelům se záruka výrazně zkracuje…
Jak vidis, tohle auto melo 2x menenou baterku a jednou
Jak vidis, tohle auto melo 2x menenou baterku a jednou pohonnou jednotku, a obejit urcite druhy zaruk taky nemuzou vsude, treba v EU by s necim takovym neuspeli a musi proste dodrzet minimalne zakonne zaruky, takze 2 roky at delaj co delaj, kdy tohle konkretni auto melo minimalne 2 ty vymeny stezejnich casti behem 2 let. Takze bejt takovych zakazniku treba 5 tisic, tak Tedsla ma sakra problem, je to vesmes dalsich cca 5 tisic aut, a vime ze se servisem nma Tesla celosvetovej problem a nestihaj,
1 rok. 2 roky jsou pro fyzické osoby. Navíc Tesloop je
1 rok. 2 roky jsou pro fyzické osoby. Navíc Tesloop je specifická firma se zvláštním zacházením, dělají Tesle reklamu a ta jim to vrací v podobě servisu a tolerance intenzivního nabíjení na Superchargerech.
Schvalne bezte do nejakeho autosalonu a zeptejte se na zaruku,
Schvalne bezte do nejakeho autosalonu a zeptejte se na zaruku, 1 letou neda nikdo zadnemu zakaznikovi at se kupuje na ico nebo ne. To by je diskvalifikovalo a zakaznici by sli ke konkurenci. Snad nikdo si nekoupi auto k podnikani kde odepisuje mimimalne 2 roky a zaruku bude mit jen rok. Tohle by udelal jen totalni magor. S 1 letou zarukou by si Teslu pocitam nikdo nekoupil. Neznam zadneho prodejce kde by uplatnovali u podnikatelu jen 1 letou zaruku, naopak diky vernosti jim jeste casto roky zaruky pridavaji, u me Audi to bylo 5 let plne zaruky, i diky tomu ze otec kazde 3 roky u nich bral nove auto, a ted od nich strida po 2 letech s operativnim leasingem. O tesle uvazoval, ale operativni leasing je na ni extremne nevyhodny, temer dvojnasobna castka nez u konvencnich vozu stejne kategorie, tedy suma kterou by nemel sanci ani projekt na palivu. Leasingovky se zrejme takovych aut prozatim boji a vidi jak rychle jim klesa cena. ALe treba se tohle zmeni s dalsimy zakazy vjezdu konvencnich aut do nekterych krajin.
Třeba Tesla si ceny docela drží. Ceny padají v USA hlavně
Třeba Tesla si ceny docela drží. Ceny padají v USA hlavně u malobaterkáčů. A já nemluvil o tom, že podnikatel automaticky dostane 1letou záruku, ale že záruky pro podnikatele jsou prostě jiné, dle uvážení výrobce. Jde tu hlavně o situace, kdy auto používáte v podstatě jako taxikář.