Tesla Model 3: podrobná videa s rozebraným elektropohonem

Nový YouTube kanál Ingineerix se rozhodl rozebrat elektromobil Tesla Model 3, a dát tak nám všem nahlédnout do tajů nejmodernějšího elektromobilu na trhu.

Elektromobily Tesla Model 3 se rojí po celých Spojených státech. Celkem už jich od minulého července bylo vyrobeno přes 55 000 kusů. Objednávky má ale Tesla na dlouho dopředu – odhaduje se stále přes 400 000 kusů z celého světa.
foto: Josh Caskey, Tesla Model 3 Owners Club Facebook

V sérii několika krátkých videí kanál Ingineerix podrobně rozebírá pohonnou soustavu elektromobilu Tesla Model 3, od samotné pohonné jednotky přes invertor, chladící systém až po baterii.

Architektura elektromobilu Tesla Model 3 je dnes obecně považována za významný krok kupředu v oblasti návrhu čistě elektrických aut. Reverzní inženýrství už na autě provedl kde kdo a vesměs se všichni shodují, že jde o velmi slušný kousek.

S tím, jak se Tesle daří navyšovat výrobu Modelu 3 (směřuje k 10 000 kusům týdně) se navíc zákazníci mohou těšit na postupné vylepšování konstrukce auta, podobně jako tomu bylo u Tesla Model S.

Nejspíš už na příští nebo přespříští rok se navíc chystá Tesla Model Y, který by měl být v mnoha ohledech konstrukčně ještě odvážnější. Cílem u tohoto vozu je maximálně snížit složitost výroby a přenechat většinu práce robotům.

22 Comments on “Tesla Model 3: podrobná videa s rozebraným elektropohonem”

    1. Fosilní motor je úplně jiná kategorie, co se týče
      Fosilní motor je úplně jiná kategorie, co se týče montáže. Potřebujete na to speciální přípravky, know-how. Elektromotor pravděpodbně za celou dobu jeho životnosti rozmontovávat nebudete muset (ani v opravně ne). Na fosilním motoru se pořád musí něco seřizovat. Kromě toho, vyměňovat písty,to je horor. Nejhorší jsou snad pístní kroužky, ale i pístní čep, to je taky často docela problém. Všechno je od oleje, klouže to, přitom potřebujete občas zabrat, Některé díly jsou nalisované.

        1. Na to jsem se také díval. Je to všude podobné. Nissan a
          Na to jsem se také díval. Je to všude podobné. Nissan a Tesla to vyrábí zřejmě úplně roboticky taky.
          To se u fosilního motoru zatím nepodařilo. Vemte si jenom s jakými teplotami se musíte u spalovacího motoru potýkat. V ohnisku vznětu/zážehu bude teplota přes 1000°C. U tryskových motorů dosahuje teplota 1700°C. Oproti tomu teplota elektromotoru se bude pohybovat někde kolem 100°C. To klade úplně jiné nároky na materiál a na provedení.

  1. Musím napsat, že co jsem tak postřehl, tak dílensky je to
    Musím napsat, že co jsem tak postřehl, tak dílensky je to dost dobře zpracované. Rovnné zabroušené plochy, všechno lícuje, nikde žádné velké otřepy. Odlitky jsou čisté, bez kazů. Všechny šrouby centrují. To se hned tak nevidí.

                1. Nejdůležitější jsou na autě dobrý pneumatiky pak až
                  Nejdůležitější jsou na autě dobrý pneumatiky pak až teprve brzdy a to ostatní.

                2. Dne kdy Tesla zacne vyrabet neco podobneho budu vedet, ze mam
                  Dne kdy Tesla zacne vyrabet neco podobneho budu vedet, ze mam prodat jeji akcie ASAP! Nastesti dokud bude Musk ziv se toto snad nestane.

            1. Byste se možná divil. Vypadá to, že to auto je opravdu
              Byste se možná divil. Vypadá to, že to auto je opravdu dobře vymyšlené i z hlediska montáže.
              Máme doma pračku. Jedna z prvních s displejem a s procesorem místo mechnického programátoru. Byla dost drahá. Vyměňoval jsem u ní asi po deseti letech čerpadlo. Opravář neměl čas (až za 14 dní), tak jsem si to objednal a vyměnil sám. Zjistil jsem, že je to něco jako dětská stavebnice. Když asi za půl roku na to bylo potřeba opravit i buben s ložisky, tak jsem neváhal, našel si firmu, která to opravuje (mají tam i návody jak buden vymontovat a odeslat), no buben jsem vymontoval a odeslal k opravě. Montáž, kromě trochu větší síly pro vrácení bubnu zpátky (chtělo by to zdvihák), byla mnohem jednodušší, něž jsem si představoval.
              Závěr? Jestli jste měl rád stavenice, jako dítě, zvládnete i Teslu. 🙂

Napsat komentář