Nový YouTube kanál Ingineerix se rozhodl rozebrat elektromobil Tesla Model 3, a dát tak nám všem nahlédnout do tajů nejmodernějšího elektromobilu na trhu.
foto: Josh Caskey, Tesla Model 3 Owners Club Facebook
V sérii několika krátkých videí kanál Ingineerix podrobně rozebírá pohonnou soustavu elektromobilu Tesla Model 3, od samotné pohonné jednotky přes invertor, chladící systém až po baterii.
NEPŘEHLÉDNĚTE Do Evropy míří první kusy elektromobilu Tesla Model 3 – k rozebrání do posledního šroubku
Architektura elektromobilu Tesla Model 3 je dnes obecně považována za významný krok kupředu v oblasti návrhu čistě elektrických aut. Reverzní inženýrství už na autě provedl kde kdo a vesměs se všichni shodují, že jde o velmi slušný kousek.
S tím, jak se Tesle daří navyšovat výrobu Modelu 3 (směřuje k 10 000 kusům týdně) se navíc zákazníci mohou těšit na postupné vylepšování konstrukce auta, podobně jako tomu bylo u Tesla Model S.
Nejspíš už na příští nebo přespříští rok se navíc chystá Tesla Model Y, který by měl být v mnoha ohledech konstrukčně ještě odvážnější. Cílem u tohoto vozu je maximálně snížit složitost výroby a přenechat většinu práce robotům.
O tom filtru pro olej v prevodovce jsem nemel tucha.Po kolika
O tom filtru pro olej v prevodovce jsem nemel tucha.Po kolika se meni olej a filtr u EV ?
Olej v reduktoru – ne v převodovce, třeba u Ionu je to jen
Olej v reduktoru – ne v převodovce, třeba u Ionu je to jen přímý převod cca 1:8 – dle typu auta, u mne co 4 roky. Zhruba 1 litr. Ale filtr tam nemám.
Výměna je jako u fosila….náplň je for ever.
Výměna je jako u fosila….náplň je for ever.
Podívejte se někdy na youtube výroba motoru pro BMW i8, to
Podívejte se někdy na youtube výroba motoru pro BMW i8, to je hi-tech
BMW i8 je uměle vytvořená hybridní sračka to aby brambora
BMW i8 je uměle vytvořená hybridní sračka to aby brambora nemusela vyrábět elektromobily a přesto měla jakštakš imidž rádobyeko, žádný hájtech, ale mldka z mnichova :))
Fosilní motor je úplně jiná kategorie, co se týče
Fosilní motor je úplně jiná kategorie, co se týče montáže. Potřebujete na to speciální přípravky, know-how. Elektromotor pravděpodbně za celou dobu jeho životnosti rozmontovávat nebudete muset (ani v opravně ne). Na fosilním motoru se pořád musí něco seřizovat. Kromě toho, vyměňovat písty,to je horor. Nejhorší jsou snad pístní kroužky, ale i pístní čep, to je taky často docela problém. Všechno je od oleje, klouže to, přitom potřebujete občas zabrat, Některé díly jsou nalisované.
Měl jsem namysli elektromotor.
youtube.com/watch?v=oESBbRu32-E
Měl jsem namysli elektromotor.
youtube.com/watch?v=oESBbRu32-E
Na to jsem se také díval. Je to všude podobné. Nissan a
Na to jsem se také díval. Je to všude podobné. Nissan a Tesla to vyrábí zřejmě úplně roboticky taky.
To se u fosilního motoru zatím nepodařilo. Vemte si jenom s jakými teplotami se musíte u spalovacího motoru potýkat. V ohnisku vznětu/zážehu bude teplota přes 1000°C. U tryskových motorů dosahuje teplota 1700°C. Oproti tomu teplota elektromotoru se bude pohybovat někde kolem 100°C. To klade úplně jiné nároky na materiál a na provedení.
Musím napsat, že co jsem tak postřehl, tak dílensky je to
Musím napsat, že co jsem tak postřehl, tak dílensky je to dost dobře zpracované. Rovnné zabroušené plochy, všechno lícuje, nikde žádné velké otřepy. Odlitky jsou čisté, bez kazů. Všechny šrouby centrují. To se hned tak nevidí.
nj a všiměte si tý rozpáraný mišelinky vlevo dole 1:26
nj a všiměte si tý rozpáraný mišelinky vlevo dole 1:26 :))
Hodně dobrý postřeh!
Hodně dobrý postřeh!
Musím ještě dodat: taková škoda to rozebírat!
Musím ještě dodat: taková škoda to rozebírat!
ved to nerozoberali destruktivne, kludne to mozu znova
ved to nerozoberali destruktivne, kludne to mozu znova poskladat.
Já to beru podle sebe. Rozebrat ok. Smontovat – to bych
Já to beru podle sebe. Rozebrat ok. Smontovat – to bych nedal. 🙂
Tak to mně by zbylo ještě na druhou tm3 🙂
Skarohlidi ať
Tak to mně by zbylo ještě na druhou tm3 🙂
Skarohlidi ať kritizujou lícovaní a jiný image, ale nejdůležitější na autě je pohonný system a brzdy. V tomto směru je tm3 hitech a to je fakt.
Ja to rikan furt. Sem rad ze ty prachy za auto jdoi do
Ja to rikan furt. Sem rad ze ty prachy za auto jdoi do kvalitni a velke baterie a perfektniho hnaciho ustrohi. Kavovary, masazni sedacky a licovani si nechte pro ego blby.
Počkejte, vy se fakt v autě obejdete bez čajového setu z
Počkejte, vy se fakt v autě obejdete bez čajového setu z bílého porcelánu mezi zadními sedadly? 🙂
Pro pochopení viz http://www.hybrid.cz/mercedes-maybach-ultimate-luxury-elektromobil-pro-nejbohatsi-cinskou-klientelu
Nejdůležitější jsou na autě dobrý pneumatiky pak až
Nejdůležitější jsou na autě dobrý pneumatiky pak až teprve brzdy a to ostatní.
Dne kdy Tesla zacne vyrabet neco podobneho budu vedet, ze mam
Dne kdy Tesla zacne vyrabet neco podobneho budu vedet, ze mam prodat jeji akcie ASAP! Nastesti dokud bude Musk ziv se toto snad nestane.
Byste se možná divil. Vypadá to, že to auto je opravdu
Byste se možná divil. Vypadá to, že to auto je opravdu dobře vymyšlené i z hlediska montáže.
Máme doma pračku. Jedna z prvních s displejem a s procesorem místo mechnického programátoru. Byla dost drahá. Vyměňoval jsem u ní asi po deseti letech čerpadlo. Opravář neměl čas (až za 14 dní), tak jsem si to objednal a vyměnil sám. Zjistil jsem, že je to něco jako dětská stavebnice. Když asi za půl roku na to bylo potřeba opravit i buben s ložisky, tak jsem neváhal, našel si firmu, která to opravuje (mají tam i návody jak buden vymontovat a odeslat), no buben jsem vymontoval a odeslal k opravě. Montáž, kromě trochu větší síly pro vrácení bubnu zpátky (chtělo by to zdvihák), byla mnohem jednodušší, něž jsem si představoval.
Závěr? Jestli jste měl rád stavenice, jako dítě, zvládnete i Teslu. 🙂
Vzpomenu na film Bobule 1, kde po opravě kachny ještě zbylo
Vzpomenu na film Bobule 1, kde po opravě kachny ještě zbylo dost součástek 🙂
Obě gumy i ráfky jsou zrasené jízdou s prázdnými
Obě gumy i ráfky jsou zrasené jízdou s prázdnými koly.
Otázka je proč? Dostali na rozebrání auto pošozené při přepravě?