MONETA Money Bank nabídne u svých poboček veřejné nabíječky pro elektromobily

Moneta Money Bank hodlá ve spolupráci s tuzemskou technologickou společností Olife Energy v blízkosti svých poboček vybudovat síť desítek veřejných nabíjecích stanic.

Urychlit rozvoj elektromobility v celé České republice se rozhodla MONETA Money Bank.
foto: MONETA Money Bank

Prvních padesát by dle plánu mělo být instalováno již do poloviny roku 2019 a banka je bude využívat rovněž pro vlastní potřebu. Tento krok souvisí s probíhajícím projektem postupné výměny většiny služebních automobilů MONETA Money Bank se spalovacím motorem za elektromobily.

Do konce roku jich banka bude provozovat 55, čímž dále sníží svoji uhlíkovou stopu a posílí pozici tuzemského lídra v oblasti firemní elektromobility. MONETA Money Bank obsluhuje milion klientů, což z ní dělá čtvrtý největší finanční ústav v České republice.

První veřejně dostupné komerční dobíjecí stanice s vyobrazením oblíbeného kocoura známého z reklam MONETA Money Bank a logem Olife Energy budou moci řidiči vozidel na elektřinu využít již začátkem příštího roku.

Termín realizace záleží především na rychlosti, s jakou se podaří získat stavební povolení v jednotlivých lokalitách a vyřídit další formality. Provozovatelem infrastruktury bude společnost Olife Energy, za dobití bude účtovat poplatek.

„Hlavní překážkou pro masivnější rozvoj elektromobility v České republice je především dosud řídká síť nabíjecích stanic, hlavně v regionech. Proto jsme se rozhodli převzít iniciativu s cílem, aby lidé měli vždy nablízku nejen naši bankovní pobočku, ale také dobíjecí stanici pro svá vozidla na elektrický pohon. Tím přispějeme ke snížení naší uhlíkové stopy o 35 % do roku 2020, což jsme si stanovili jako náš klíčový dobrovolný závazek v oblasti udržitelného rozvoje,“ uvedl Jiří Huml, Chief Shared Services Officer MONETA Money Bank.

„Těší nás, že si MONETA Money Bank pro spolupráci v oblasti elektromobility vybrala naši technologickou firmu. Díky tomuto partnerství rozšíříme námi budovanou velkou síť nabíjecích stanic v České republice, které lze obsluhovat pomocí jednoduché aplikace,“ řekl Petr Žaluda, generální ředitel Olife Energy.

MONETA Money Bank ve své flotile aktuálně provozuje už 40 elektrických automobilů Volkswagen e-Golf, což znamená, že v průměru její každý desátý vůz pohání elektřina. Banka dosud objednala 150 kusů elektromobilů.

Zaměstnanci MONETA Money Bank s elektrickými vozidly najeli během jednoho roku v souhrnu více než 215 tisíc kilometrů, čímž snížili vyprodukované emise o 32 tun ekvivalentu oxidu uhličitého.

Banka také buduje širokou síť dobíjecích stanic, které jsou vyhrazené pro její pracovníky. Ti mohou aktuálně využít 20 dobíjecích stanic v centrále banky v Praze, šest v centrále banky v Ostravě a 31 u poboček banky napříč regiony (například Frýdek Místek, Liberec, Plzeň, Tábor či Teplice).

tisková zpráva

51 Comments on “MONETA Money Bank nabídne u svých poboček veřejné nabíječky pro elektromobily”

  1. Platit kartou urcite nechci, zvlast ne nekde na obskurnim
    Platit kartou urcite nechci, zvlast ne nekde na obskurnim parkovisti. Lepe a bezpecneji to ma vyresene EVMapa, ta umoznuje aktivaci stanice i pouze vytocenim cisla, coz funguje i s duchodcovskym mobilem, toto preferuji pred kartou nebo chipem.

          1. Rekl bych, ze neni z celkem dobreho duvodu – vzhledem k tomu,
            Rekl bych, ze neni z celkem dobreho duvodu – vzhledem k tomu, ze takovy platebni udaj (otisk prstu) nechavame za sebou prakticky uplne vsude.
            Nejabsurdnejsi ukazka je podivat se na snimac otisku prstu na telefonu, po kradezi neni treba ten otisk ani pracne shanet, na snimaci je krasne obtisknuty. 🙂

            1. To s tím otiskem byla jen okrajová sranda, bankovní karta
              To s tím otiskem byla jen okrajová sranda, bankovní karta je naprosto dostačující. 🙂
              Jinak s tím otiskem, máte pravdu, že na telefonu samotném je otisků plno, takže vyrobit si kopii není zas až takový problém. Sami jsme to zkoušeli s Touch ID u iPhonů. Problém je v tom, že i když máte kopii, snímač (aspoň tedy ten u iPhonu) není zas tak blbý a nějakým způsobem rozpozná „živý“ prst od nějaké napodobeniny (s nějakou pravděpodobností). V podstatě než přesvědčíte snímač, že umělý „prst“ je živý, tak vám vyprší počet platných pokusů, telefon vypne snímač a chce už po vás PIN.
              Takže ano, profi agentura, by to teoreticky dokázala (otázkou je, zda není jednodušší vás sebrat a poté vás přinutit odemknout mobil, možností je mnoho, jak vás přinutit), ale běžný zlodějíček, který náhodně krade odložené mobily je prakticky bez šance. A vo tom to je…

              1. Pri pruniku do konkretniho telefonu ano, mam omezeny pocet
                Pri pruniku do konkretniho telefonu ano, mam omezeny pocet pokusu. Ale pokud chci „jen“ zaplatit na ucet nekoho ciziho (a je mi jedno koho), mam pokusu vpodstate libovolne, ze nekomu zablokuju jeho otisk me vubec nepali, z kliky/tyce v tramvaji/, zvonku… si nasbiram desitky dalsich kandidatu.

                Tak me napada, ze resenim by mohl byt otisk malicku, ten se zas az tak casto nekam neotiskuje 🙂

                A hlavne, kriticka nevyhoda biometriky je, ze vpodstate nejde „zneplatnit“ unikly udaj (prstu mame deset, oci dve, oblicej jeden).

                EDIT: idealni (ne dokonale) by podle me bylo mit jeden nosic (karta, telefon,…) a na nej nahravat funkcionalitu dle potreby. Ale takove dohody mezi institucemi se asi nedockame.

                1. Ještě jednou opakuji, to placení tím otiskem prstu byla
                  Ještě jednou opakuji, to placení tím otiskem prstu byla jen okrajová zmínka jako vtip. Nerad bych tu rozpoutal debatu, která nesouvisí s EV.
                  Přeji hezký zbytek dne.

  2. Bylo by fajn, kdyby konečně někdo dostal rozum a použil by
    Bylo by fajn, kdyby konečně někdo dostal rozum a použil by platbu kartou za nabití. Tak jak je tomu možno na benzínce.

    Bohužel jsem se bavil se zástupcem firmy Olife a bylo mi řečeno, že bude appka nebo (i) hotovost. Tak jsem nevěřícně koukal. Snažil jsem jim vysvětlit, že platba kartou by byla nejlepší, když toto odmítali, slušně jsem se zeptal, zda se nespojí s evmapou, na kterou jsme zvyklí a to jsem taky dostal negativní odpověď (ale tady to chápu – jednak negativní zkušenosti s evmapou a jednak nebude jeden soukromník dávat kšefty zadáčo druhému soukromníkovi)

          1. Ale není. Funguje to tak všude bez problémů.
            Třeba v USA

            Ale není. Funguje to tak všude bez problémů.
            Třeba v USA je tankování pomocí karty předem normálně běžné a občas to potkám i v Evropě. Prostě pípnete kartou předem, tím ji autorizujete a pak si provozovatel z karty strhne reálně vyčerpanou částku (dělají to třeba pumpy bez obsluhy, kdy si tankujete sám jen s pomocí karty). Ostatně také nabíjení u Humpolce je toho důkazem, tam je vidět, že když se chce, tak to jde.
            Jinak pokud třeba kupujete na rohlik.cz, tak tam to funguje podobně. Když si koupíte meloun, tak zaplatíte cenu na „průměrnou“ váhu a teprve až vám před dodávkou zváží konkrétní meloun, tak pak vám strhnou správnou cenu.
            Prostě nehledejme problém tam, kde není. I tady v Čechách se dají prodejcem upravovat výše reálně stržené částky oproti předautorizované a není to problém.

    1. Platím kartou všude, kde jen můžu, s jedinou výjimkou a
      Platím kartou všude, kde jen můžu, s jedinou výjimkou a tou je Vystrkov (jinde jsem se s touto možností při nabíjení zatím nesetkal). Byl jsem několikrát svědkem toho, že někdo zaplatil kartou, de facto si předplatil elektřinu a nabíjení z nějakého důvodu buď nezačalo, nebo bylo předčasně ukončeno. Ano, i mně přes web.prohlížeč a kredit u EVmapy se může stát něco podobného, ovšem v drtivé většině případů to znamená, že EVmapa si strhne jen to, co proteklo do auta, takže peníze nemusím řešit. Pokud bych platil kartou, tak se to zpětně dá vyřešit taky a vrátit peníze na kartu, ale je to zbytečná komplikace. Takže za mě platby kartou nee.

      Co se týká appek, říkám to pořád dokola… a pořád dokola se objevují kravaťáci, kteří za každou cenu všude tlačí appky. No aby ne, když kámoš kravaťáka je ajťák, který díky takové appce má zajištěný slušný vývar na relativně dost dlouhou dobu, protože na trh přicházejí stále nové telefony a appky je nutno pro ně neustále optimalizovat. Přitom bohatě stačí fungující web.prohlížeč telefonu, který musí být odladěn už z vývoje a výroby, takže i stránka typu EVmapa na něm musí chodit, jak se říká „i kdyby čert na koze jezdil“.

      Netuším, co je myšleno těmi „negativními zkušenostmi s evmapou“, podle mě EVmapa poskytuje službu (software, hardware pro billing, dálkovou správu dat, případně i další věci) a za tu službu si prostě nechá zaplatit. Já jako zákazník jsem s funkcionalitou a uživatelským komfortem EVmapy maximálně spokojen.

      1. Také jsem spíš zastáncem slinkování karty nebo
        Také jsem spíš zastáncem slinkování karty nebo předplacení kreditu (předplacení je navíc oproti slinkování o krůček bezpečnější).
        Proti terminálu hovoří nutnost provozovatelů cosi HW doinstalovávat, proti appkám nutnost mít mobil s daty ale nemít na cestách mobil s daty je….

        Co se týče appek, nevadí mi. Vadí mi když to nefunguje.
        Zatím jsem potkal jen dvě „privátní“ appky – FastNED (palec nahoru za svižnost a reklamní přístup k budování) a příšeru Innogy kterou se nepovedlo rozchodit a stojanem, mobilem, autem ani uživatelem to nebylo…

    2. Oni ty aplikace tu platební kartu využívají. Použije se
      Oni ty aplikace tu platební kartu využívají. Použije se tam její číslo a platební brána, ta samá, co pracuje ve čtečkách karet kam musí člověk na lidským potem zažloutlou klávesnici zadávat pin. Je to jako v eshopech na internetu. Podle mě je to pohoda, bezpečnost je stejná, jako v případě pípnutí kartou o terminál, akorát není potřeba ani tu kartu z peněženky vytahovat. Člověk musí překonat ten strach do platební brány zadat číslo svojí karty a bezpečností kód – proto je dobré se podívat, jestli se data zadávají do nějaké více či méně důvěryhodné aplikace přímo, anebo až v dalším kroku do platební brány, která je od aplikace oddělana. Doba jde kupředu a za pár let tímhle stylem budou celé platební karty přežitek. Kdo má kartu, má i mobil. Jednou se to tam zadá a pak to funguje. EVmapa má podle mě supr alternativu si zavolat a zadat číslo stanice pro lidi, co mají starý mobil. Ale co se týče komfortu, stejně si tam ty peníze radši přednabiju. Mobilní aplikace je taková zlatá střední cesta – nemusím se nikam přihlašovat, nemusím si nic přednabíjet a koukat, kolik tam ještě mám, a ještě k tomu si můžu na večeři kontrolovat, kolik si auto nasosalo a jestli už je nabité, což jaksi z plastové kartičky nevykoukám 🙂

        1. Navíc kdo má čip ČEZ, nebo jakoukoli jinou RFID kartu, tak
          Navíc kdo má čip ČEZ, nebo jakoukoli jinou RFID kartu, tak může třeba na Vystrkově nebo na nabíječkách Efacec (např. RPSnet Olšany, Mohelnice) aktivovat nabíjení touto kartou, stačí ji zadat do systému EVmapy. Fakt luxusní řešení. 🙂
          Já už na Vystrkově beru mobil do ruky jen proto, abych mohl průběžně sledovat na EVmapě, kolik se nabilo a kolik to bude stát, nebo abych na Spy sledoval, jakým výkonem se aktuálně nabíjí.

          Mimochodem každá nabíječka s funkčností EVmapa (zelený špendlík) má svůj wifi hotspot, takže není problém připojit se i pro ty, kdo nemají mobilní data. 🙂

      1. Právě, že doba jde ku předu tudíž všude platím
        Právě, že doba jde ku předu tudíž všude platím přiložením karty. Nikde se neregistruju, nezadávám její číslo. Pokud by se platilo kartou přes apllikaci musím stejně zadat potvrzovací pin, protože 3Dsecure… Chci prostě zaplatit tak jako úplně všude.

        1. Na to já narážím furt při diskuzi se zarytými fandy
          Na to já narážím furt při diskuzi se zarytými fandy elektromobility.
          Prostě dokud to nebude stejné jako u spalováku, kdy s jednou platební kartou jsem schopen objet celou Evropu, tak elektromobilita nemá šanci se vymanit z okrajového zájmu široké veřejnosti.
          Já když teď sednu do svého i3 a pojedu do Rakouska, tak tam v podstatě auto nechám, protože nebudu vědět, jak zaplatit za nabíjení. 🙂

          1. Zaridte si EVN kartu do Rakouska – formular maji na webu,
            Zaridte si EVN kartu do Rakouska – formular maji na webu, karta dojde postou, zadny pausal, platba pouze za spotrebovane kWh. Tuto kartu muzete pouzivat u drtive vetsiny nabijecek dodavatelu energie. Je to jednoduche. Domu vam pak prijde faktura a castku si EVN samo strhne z vaseho uctu.

            1. To co jste mi popsal, mi právě jednoduché nepřijde, když
              To co jste mi popsal, mi právě jednoduché nepřijde, když platební karty už v kapse mám. Co Francie? Švýcarsko? Itálie? Taky je potřeba sepisovat smlouva před vjezdem?
              Se spalovákem jsem nikdy takové martýrium při cestování k sousedům nezažil…

  3. Mohu potvrdit, že v Ostravě-Porubě vyjednávali s úřadem
    Mohu potvrdit, že v Ostravě-Porubě vyjednávali s úřadem městské části před prázdninami zábor 2 parkovacích míst na Hlavní třídě před svou pobočkou a osazení pomalou nabíječkou Mennekes. Zda budou i veřejné, když jsou na veřejném místě, to se zatím neví.
    Ovšem že tu prý máme šest neveřejných v centrále banky v Ostravě a 31 u poboček banky napříč regiony (například nedaleký Frýdek-Místek) je opravdu velká novinka a neznámá. Nic takového na Ostravsku nám není známo. Leč prozkoumáme.

  4. Urychlit rozvoj elektromobility v celé České republice se
    Urychlit rozvoj elektromobility v celé České republice se rozhodla MONETA Money Bank.

    No, tak to mají víc než 4,5 roku zpoždění. Na začátku r.2014, kdy jsem sháněl úvěr na financování Leafa a úplně nejlepší podmínky financování aut měla tehdy GE Money Auto (6,4% p.a., RPSN 6,9%) mi bylo ze strany GE Money doslova řečeno: „Elektromobily nefinancujeme, protože takové auto je po 3 letech neprodejné!“. To byla tehdy studená sprcha!!! Napadalo mě, že se úplně, ale úplně zbláznili. Hlavně že mi pak pod různými záminkami nabízeli „půjčte si, půjčte si, půjčte si“, karty, úvěry, atd. bohužel v době, kdy už jsem měl úvěr jinde a mým jediným úkolem bylo splácet a ne si dál půjčovat. Tak jsem jim časem zrušil všechno, co jsem u nich měl. Podobně ten posr**** Cetelem neboli BNP Paribas, dnes převlečený za Hello banku. „Máme pro vás milion…“ a když došlo na věc, tak z toho nic nebylo. Prostě banky vás budou uhánět a nutit vám něco, co nepotřebujete, ale vykašlou se na vás zrovna ve chvíli, když to potřebujete. Prostě ždímat vás, když se to hodí jim.

    Takže milá GE Money, vlastně tedy Moneto, klidně si stav, co chceš, já budu využívat jen to, co chci já.

                1. Tak místo je důležité ale nemusí to být úplně super,
                  Tak místo je důležité ale nemusí to být úplně super, hlavně aby se tam dalo nabíjet, takže hlavně vždy volné místo pro nabíjení EV, jištění 3f alespoň 32A a víc a možnost připojení na internet.

                  A můžu tam ten Wallbox dát hned.

                1. Tam by se hodila i s větším výkonem jako mám v Moravské
                  Tam by se hodila i s větším výkonem jako mám v Moravské Třebové 64kW a i víc.
                  Ale je potřeba našetřit na ni alespoň 1/2mega, to já teď ještě nemůžu.

                  Ale klidně mi napiš, mohlo by se tam něco dát hned.
                  e-LUKY@email.cz

        1. Nebreč, dnes už je to téměř brnkačka.
          Přijel jsem s BMW

          Nebreč, dnes už je to téměř brnkačka.
          Přijel jsem s BMW i3 do Velkých Bílovic a zeptal jsem se vinaře, zda si můžu u něj nabít auto. Ukázal mi jenom prstem kde je volná zásuvka a nabíjel jsem.
          Vracel jsem se z Plzně s e-Golfem a na čerpací stanici v Bečově nad Teplou to vypadlo že nedojedu. Vytáhl prodlužovák a 40minut nabíjel abych těch pár km dojel.
          Vše roky staré záležitosti.
          Kdyby jsi se pořádně díval, tak najdeš u každého OBI, Tesca…. volnou zásuvku, kterou běžně požívají venkovní stánky. 🙂 Není to sice oficiální nabíjecí stanice, ale domluvit se dá.
          U nás na vesnici kouká ze školy zásuvka přímo do ulice. Neptal jsem se nikoho, páč jsem ji nepotřeboval, ale věřím, že by domluva byla možná.
          Voják se stará, voják má!
          Tímto zdravím do Bílovic vinaře Stanislava Mádla a doufám, že příště už bude mít oficiální stanici, že mu jí někdo dodá a nainstaluje.

          Marně přemýšlím ve které vesnici nemají elektřinu. 🙂

            1. No to je samozřejmě pravda psal se tehdy rok 2015. Dnes bych
              No to je samozřejmě pravda psal se tehdy rok 2015. Dnes bych kolem Bečova projel, protože o 10km dřív má E-On v Toužimi a o dalších 20km dál je u BMW v K.Varech. Tehdy tam nebylo od Plzně vůbec nic. Dnes bych například využil ve Velkých Bílovicích jinou restauraci Na Pekárně, kde zrovna nabíjecí stanice vznikla a vinaře bych ani neotravoval.

      1. Já bych naopak řekl, že každá nabíječka dobrá.
        Já bych naopak řekl, že každá nabíječka dobrá. Jediné, o co jde, je, aby byly dopředu známy podmínky nabíjení… pak už je jenom na zákazníkovi, jestli využije, či nikoliv.

        Takhle se časem dostaneme i ke konkurenčnímu prostředí, které je vždycky pro zákazníka dobré 🙂

    1. Ale vždyť tohle je ubohý PR článek. Moneta je banka na
      Ale vždyť tohle je ubohý PR článek. Moneta je banka na baterky, teda spíše bez nich. Financování vozů prej umí – NEUMÍ.. Chce-li někdo úvěr na elektromobil ze zahraničí – to „umí“ se NEvztahuje na fyzické osoby. Když příjdete dnes na pobočku, slečna na výraz „korespondenční“ banka z cizího státu čumí jak telátko a volá kamsi na centrálu, kde jí další stejně chytrá kolegyně povídá, že to zákazník nepotřebuje a že se na to do teď nikdo neptal. (No i taková parodie jako ČSOB je má na svých vebovkách uvedeny). Tak jsem se vytočil s tím, že nebudeme vzájemně ztrácet čas a šel prostě jinam.
      Takže obecně souhlasím, že u nás v kocourkově, kde zítra znamená předevčírem, se člověk potkává dnes a denně se systémy z 18. století. Čekám kdy mi někdo bude chtít poslat poštovního holuba, protože si předtím napíše blábol článek na nějaký web.
      A také nevím, zda mám plakat a nebo se smát zedjším formulacím:
      „…dosud řídká síť nabíjecích stanic, hlavně v regionech…“ Mohu se zeptat zdejší „Redakce“ – která další místa měli na mysli?
      Taky Redakce

Napsat komentář