Nová továrna v Cáchách postavená v duchu Průmyslu 4.0 začala vyrábět malý městský elektromobil e.GO.
foto: e.GO Mobile AG
Společnost e.GO Mobile AG, která vzešla z technické z univerzity RWTH Aachen, začala doma v Německu vyrábět malý městský elektromobil e.GO Life. Ten se má stát skutečným lidovým elektroautem.
foto: e.GO Mobile AG
Továrna se nachází v technologickém parku TRIWO na 16 000 m2. Celkem 142 zaměstnanců tam chce sestavovat až 10 000 aut ročně. Od poloviny příštího roku má přibýt druhá směna, výroba se pak zdvojnásobí.
foto: e.GO Mobile AG
První dodávky elektromobilu zákazníkům by měly proběhnout už koncem letošního roku. V přilehlém showroomu si auto mohou zájemci prohlédnout, projet a objednat. Střecha celé továrny je pokryta 750kW solární elektrárnou.
foto: e.GO Mobile AG
e.GO Mobile AG kromě toho hodlá v srpnu 2018 začít s výstavbou další továrny v parku TRIWO. Ta bude určena k výrobě elektrického minibusu e.GO Mover. Celkové investice e.GO Mobile AG zatím dosáhly 25,7 mil. eur.
Vypadá jako Fiat 500E, ale vzadu děcka asi nedám a cena
Vypadá jako Fiat 500E, ale vzadu děcka asi nedám a cena dost vysoká. Interiér na fotkách zamrzí.
Dneska jsem zaplatil 500e v Kalifornii s 6500 mílemi, tak snad nebudu litovat,… Nemá prosím někdo kontakt na někoho, kdo umí udělat homologaci?
Litovat asi nebudete, ale nepočítejte s rychlonabíjením. I
Litovat asi nebudete, ale nepočítejte s rychlonabíjením. I když je pár lidí, kteří to tady umí udělat. Ale to by stálo dost peněz, know-how se platí. Mrkněte na internetu, už je pár lidí, kteří do toho dělají.
Primárně bude fiat jako třetí auto hlavně do Prahy,
Primárně bude fiat jako třetí auto hlavně do Prahy, prostě to popojíždění 300 koňovým autem už mne nebaví. Měl jsem ho půjčený na dva dny a od té doby jsem ztracen, takže jsem hledal a hledal. Rychlonabíjení oželím. Byl tady odkaz na článek, kde do něj dali 64kWh baterii.
Možné je vše. Pokud máte dost peněz, jsou i tady v ČR na
Možné je vše. Pokud máte dost peněz, jsou i tady v ČR na trhu firmy, které vám z Fiata udělají žihadlo se 40 kWh baterkou a rychlonabíjením. Ale už to nebude za relativně pár korun.
Co se týče té homologace, jelikož jich bylo dovezeno už přes 70, tak s homologací by neměl být problém.
Je jich tu opravdu již dost, ale když jsem se ptal např. v
Je jich tu opravdu již dost, ale když jsem se ptal např. v DEKRA, tak nevěděli jak homologovat. Možná zkusit TUV, nebo mají dovozci své tajné kontakty.
Otázkou je, jestli je to potřeba homologovat. Protože pokud
Otázkou je, jestli je to potřeba homologovat. Protože pokud již byla na auto homologace jednou provedena (a je jedno, že na ten váš kus zrovna ne), tak by mělo jít ho přihlásit.
To je zajímavá úvaha. Také si myslím, že pokud již
To je zajímavá úvaha. Také si myslím, že pokud již jednou někdo měřil hluk a v TP chybí z USA, tak se prostě ví a pak je tam elektromagnetické vyzařování za které by chtěli 16 tis. -zase taková informace by už někde měla být zanesena.
Výměna žárovek, žárovka s vypínačempro mlhové světlo a popř. třetí brzdové světlo už jsou jen detaily, které vyřeší každý…
Evidentně musím vyrazit na Dopravní úřad 🙁
Jou tady firmy, které udělají homologaci jakékoliv ameriky
Jou tady firmy, které udělají homologaci jakékoliv ameriky za 1500 USD, ale zrovna u elektro auta mi to přijde hodně- neřeším výfuky, žádání o vyjímky, emise atp. tak proto se pídím po levnějším řešení.
Možná bych se doptal v autosalonu Protech na Zahradním
Možná bych se doptal v autosalonu Protech na Zahradním Městě, zkuste jejich stránky protech-e.cz, mají jich na prodej asi 5 a taky už nějaké kusy prodali. Snad budou vědět víc.
Našel jsem jen tohle.
Našel jsem jen tohle.
Děkuji!
Děkuji!
Hurá.
Hurá.
Najmenší elektromobil do mesta MICROLINO za 12 000€ ide do
Najmenší elektromobil do mesta MICROLINO za 12 000€ ide do výroby
teslamagazin.sk/microlino-elektromobil-svajciarsko/
„142 zaměstnanců tam chce sestavovat až 10 000 aut
„142 zaměstnanců tam chce sestavovat až 10 000 aut ročně“
heh to vyrobi Tesla TM3 za dva tyzdne. Takze dalsia hracka a naviac vyrabana pomaly. Myslim, ze sme o tomto aute poculi posledny krat. Ako vzdy pri podobnych nezmysloch.
Tesla na to ale má násobně víc lidí. Osobně jsem pro
Tesla na to ale má násobně víc lidí. Osobně jsem pro víc eletkroaut a větší konkurenci. I takové městské vozítko si najde odbyt, jen to chce dobře nastavit cenu.
Baterky jsou moc drahý. Životaschopný E-Auto musí být
Baterky jsou moc drahý. Životaschopný E-Auto musí být hoodně lehky, aby se prodávalo. I na úkor bezpečnosti (pořád je to lepší jak jízda na moto) Těžký E-Auta budou vždy drahý, protože baterka musí být velká
Je vidět, že jste v oboru odporník na slovo vzatý – auto
Je vidět, že jste v oboru odporník na slovo vzatý – auto může být při nehodě své posádce mnohem nebezpečnější než motorka – v ideálním případě z motorky spadnete a někam odkloužete a když máte moto oblečení, nic vás nesundá a nic netrefíte (i pád se dá trochu řídit), tak máte šanci, že vesele odejdete s pár odřeninama a modřinama – z auta nevyhopnete s tím se prostě někam namotáte
I velké auto může být lehké (mimochodem taky je třeba O2 a O3), stačí nahradit těžké materiály lehkými – akorát je potom poněkud dražší je vyrobit a využít
tákovýýý škódy na autopopelnicích
tákovýýý škódy na autopopelnicích 😉
theworldnews.net/de-news/sandsturm-auf-dem-cuxport-sieht-s-aus-wie-in-dubai
Tohle půjde mezi dvě půlky, mezi čínská podobně velká
Tohle půjde mezi dvě půlky, mezi čínská podobně velká autíčka za 250 000 Kč a větší tradiční a jasně německý masově vyráběný VW e-Up.
e.GO je velmi male auticko, do mesta mozno OK, ale nikam inam.
e.GO je velmi male auticko, do mesta mozno OK, ale nikam inam. Ovela lepsi projekt je Sono Sion:
sonomotors.com
Ma to uz za sebou obrovsky pocet testovacich jazd pre ludi po celej Europe pocas poslednych 2 rokov, na YouTube najdede kopec videi od ludi, co sa v tom mohli povozit. Je to ovela vacsie a praktickejsie auto ako e.GO, a stoji v podstate rovnako: 16000 EUR bez baterie, 20 tisic s bateriou. Bateria bude 35 – 45 kWh, este to upresnia pred zahajenim vyroby), s realnym dojazdom 250km. Finalna verzia bude o 10cm dlhsia ako prototypy, takze aj priestor pre cestujucich vzadu sa zvacsi. Zo skusenosti vravia, ze ak nechate auto cez den vonku na slnku, tak v zime sa nabije zo solarnych panelov o 5-10km, v lete az do 30 km denne. Podporuje to V2G (vehicle-to-grid), takze do auta viete zapojit rozne elektrospotrebice. Vyroba zacne v polovici buduceho roka, maju uz 6500 rezervacii, som zvedavy na finalne auto, ake budu prve ohlasy zakaznikov. Ale vyzera to zatial velmi slubne.
Hm, o Sono Sion jsem jeste neslysel, ale libi se mi to. Ne
Hm, o Sono Sion jsem jeste neslysel, ale libi se mi to. Ne uplne design toho auta, ale spis jednoduchost a funkcionalita. Kdyby to bylo za 20t EUR s baterii 45kWh a nemelo to uplne tragicke vysledky na crash testech, tak za me dobry.
Diky za prispevek.
Po městě je 45 kWh baterie zbytečný luxus. Nějaký odkaz
Po městě je 45 kWh baterie zbytečný luxus. Nějaký odkaz na crashtest? Podle mě by to mělo mít srovnatelný test jako Smart.
Ve městech se nakonec víc prosadí sdílená auta na úkor
Ve městech se nakonec víc prosadí sdílená auta na úkor takovýchto prcků, a seberou jim drtivou většinu trhu.
Alespon jeden priklad kde sdilena auta uspesne funguji?
Alespon jeden priklad kde sdilena auta uspesne funguji?
Praha.
Praha.
car4way za 1300 na den stejne jako v pujcovne?
car4way za 1300 na den stejne jako v pujcovne?
A jaká je podle vás adekvátní cena za půjčení max. rok
A jaká je podle vás adekvátní cena za půjčení max. rok staré, slušně vybavené Octavie v automatu s 200 km benzínu v ceně (+pojištěním, dálniční známkou, pravidelnou údržbou…)?
Pokud to dokážete levněji, okamžitě přecházím k vám.
Na tu Octavii bude operak ve full verzi max 12tis mesicne, a
Na tu Octavii bude operak ve full verzi max 12tis mesicne, a benzin na 200km je za 400,-
Kdyz to auto bude SDILET rekneme 5 lidi, tak to mate naklad na den 500,- i s benzinem ale pujcovne platite 1300,- a o tom to je. Je to klasicka pujcovna, ktera se schovava za sdilenim aut.
Nerikam, ze oni delaji neco spatne, pouze jeden subjekt poskytuje sluzbu ostatnim za ucelem zisku, zkratka normalni trzni chovani, ktere nema se sdilenou ekonomikou vubec nic spolecneho.
Asi nechápu vaše počty. 12 tisíc měsíčně je 400/den +
Asi nechápu vaše počty. 12 tisíc měsíčně je 400/den + 400 benzín, to je 800 Kč, tak nevím, kde se vzalo těch 500 Kč. + do toho musíte počítat další náklady (pravidelná údržba a mytí, výměna pneu, kapliny, dálniční známka…) a taky to, že není každé auto půjčené nonstop. Klasická půjčovna to rozhodně není, nemusíte nikam chodit, platit zálohy, podepisovat smlouvu před každým půjčením, můžete vrátit auto kdekoli v Praze, můžete si ho půjčit bez tarifu na 5 minut nebo třeba s tarifem na týden… Jestli tohle není typický příklad sdílené ekonomiky, tak už opravdu nevím co jiného.
Jinak samozřejmě je to za účelem zisku, nicméně třeba s tím denním tarifem 200 km/1290 Kč to vychází na 6,5 Kč/km a to se těžko se svým vlastním autem dostanete nějak výrazně níž.
Zkuste si to přečíst ještě jednou, třeba pochopíte…
Zkuste si to přečíst ještě jednou, třeba pochopíte… pokud to auto bude sdílet 5 lidí je náklad 80kč/den na jednoho + benzín. A ve full verzi operáku neřešíte vůbec nic.
Podepisovat smlouvu samozřejmě musíte, platit kauci také atd, prostě klasická půjčovna, pouze nemusíte auto vyzvedávat na jedné pobočce, což má svoje pro a proti.
Toto opravdu není typický příklad sdílené ekonomiky, protože jednotlivec se obohacuje na úkor ostatních, nevím jak to lépe vysvětlit aby jste to pochopil.
Jo aha, ale to je přeci nesmysl. Co budou dělat ti 4
Jo aha, ale to je přeci nesmysl. Co budou dělat ti 4 ostatní, když budou chtít jet a zrovna si ho půjčí ten pátý? Tady platíte POUZE, když auto využíváte, váš příklad platí všichni, i když auto nevyužívají, proto je to úplně zcestné srovnání. V car4Way je na „půjčení“ 450 aut a i v nejvytíženějším víkendu mám jistotu, že nejméně 270 aut budu mít k dispozici – u vašeho příkladu mám skoro jistotu, že si auto o víkendu nepůjčím.
Car4Way – smlouvu potvrdíte (nepodepisujete, vše je online) pouze jednou na začátku a pak si můžete půjčit auto kdykoli chcete, třeba za 3 roky od podpisu smlouvy a nikoho se nemusíte ptát ani nikomu nic sdělovat. Kauce je teď 1 Kč (standardně 1000 Kč, tedy jsme řádově někde jinde než u klasické půjčovny).
Nevím jak já vám mám vysvětlit, že definice sdílené ekonomiky nikde nemá nic o obohacování. Patří sem AirBnb, dokonce i UBER a stejně tak Car4Way, všichni za účelem zisku a vše to patří do sdílené ekonomiky ať se vám to líbí nebo ne a to i když máte třeba svojí osobní definici odlišnou od všech ostatních.
Napište na wiki spoluspotřebitelství a přečtěte si
Napište na wiki spoluspotřebitelství a přečtěte si pozorně 3. souvětí, budete o něco chytřejší.
A Uber také není moc klasický případ sdílené ekonomiky.
A Uber také není moc klasický případ sdílené ekonomiky.
Přímo z té vaší wikipedie:
Příkladem může být např.
Přímo z té vaší wikipedie:
Příkladem může být např. car-sharing (kapitola Sdílená ekonomika, druhý odstavec, třetí věta).
Pariz, tam maj ty EV Bolloré BlueCar auticka od Pininfariny
Pariz, tam maj ty EV Bolloré BlueCar auticka od Pininfariny
Není to ten obrovsky ztrátový kšeft, kdy už radnici
Není to ten obrovsky ztrátový kšeft, kdy už radnici došla trpělivost a odmítá jej nadále dotovat? Sdílení v Paříži převezme údajně Renault.
EV jsou obecne vyhodny jen pro uzivatele, vsichni ostatni
EV jsou obecne vyhodny jen pro uzivatele, vsichni ostatni trati a bez dotaci to nejde.
Tak to byl dobry vtip 🙂
Sdilena auta je jen sen… nikdy to
Tak to byl dobry vtip 🙂
Sdilena auta je jen sen… nikdy to nemuze fungovat pokud vsichni uzivatele nebudou 100% poctivi a zodpovedni. A v tom ma nase spolecnost opravdu znacne mezery.
Londýn, namátkou zipcar.co.uk/car-hire-london
Jak koukám,
Londýn, namátkou zipcar.co.uk/car-hire-london
Jak koukám, tak Zipcar funguje i v mnoha jiných městech po světě.
to paušálně nelze čekat, muselo by být sdílených aut
to paušálně nelze čekat, muselo by být sdílených aut tolik, aby vykryly ranní a odpolední špičky (a moc z nich by musela mít děstké sedačky) – sdílení by spíš nahrával model rovnoměrného pokrytí požadavku v čase a určité komunity – tzn např s dětmi X bez dětí
Do Štutgartu dobrá nákupní tažka e.GO !!
Do Štutgartu dobrá nákupní tažka e.GO !! :)))))
auto.idnes.cz/diesel-stuttgart-zony-zakaz-vjezdu-dbk-/automoto.aspx?c=A180717_072413_automoto_Fdv
to aby germán mohl rychle do 01.01.2019 koupit za svou dízlpopelnici a nemusel chodit pěšky :))) Ale čech ten paznecht za 0,5mega nikdy nekoupí :))))) MOBILE.DE a český LPG :)))))))))))))))))))
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/
Krnda by to mohla zavest v Praze, problem s ucpanym centrem
Krnda by to mohla zavest v Praze, problem s ucpanym centrem vyresen.
jéa :))
youtube.com/watch?v=7GHju0wmgoQ
jéa :))
youtube.com/watch?v=7GHju0wmgoQ
Geniální nápad!tři mouchy jednou ranou!Praha se zbaví
Geniální nápad!tři mouchy jednou ranou!Praha se zbaví smraďochů TDI,zmizí zácpy a zároveň i Krnda,protože tlak davů ublížených,bezohledných,většinou trochu omezených czechdieselfandů neustojí ani ona.:-)
Na ten účel co to má plnit dobrý, základní verze stojí
Na ten účel co to má plnit dobrý, základní verze stojí 4 něžné platy v Německu, takže dobrý. Za dva roky se tady bude lehce jetý prodávat za 200 tis. a půjde to na dračku.
Hele na ten bordel ropných €uropsasat v jednotlivých
Hele na ten bordel ropných €uropsasat v jednotlivých stádech debilní unie :))) teprve v roce 2019 ta parta přicmrdávaču si ftom udělá pořádek :))))))
blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/554421/senza-plombo-ci-aplie-cechy-matou-v-cizine-nazvy-benzinu-jak-na-dovolene-nezadrit-auto.html
Čtenář blesku, to hodně vysvětluje…
Čtenář blesku, to hodně vysvětluje…
Blesk je dobrý ftom, že ti dá zdarma i ty informace, kerý
Blesk je dobrý ftom, že ti dá zdarma i ty informace, kerý jíný český milijardářům zaprodaný média cenzurujou 😉 A bulvár ti dá sámo navrch taky :)))
Ale tak co říká tomu bordelu v debilní eu po 50ti letech?? to je schválně totiž, malá domů abys natankoval špatný palivo a zkundil si motor a koupil nový auto heč :)))
Souhlasím, taky mě štve, že zaprodaná Bakalova média
Souhlasím, taky mě štve, že zaprodaná Bakalova média cenzurují názvy benzínu v zahraničí…
Na nákupní tašku ještě dost drahé, ale díky za každý
Na nákupní tašku ještě dost drahé, ale díky za každý další snad života schopný projekt.
Hmm, zas nic.
Hmm, zas nic.