Hyundai Motor a Autotalks budou spolupracovat na vývoji nové generace čipové sady V2X pro síťově propojené automobily.
foto: Hyundai
Hyundai Motor uzavřel strategické partnerství se společností Autotalks, přední technologickou společností, která se specializuje na výrobu čipových sad pro komunikaci typu V2X (Vehicle-to-Everything; mezi vozidlem a ostatními objekty – účastníky silničního provozu a dopravní infrastrukturou).
Strategické partnerství společností Hyundai Motor a Autotalks bude mít podobu přímé investice, jejímž účelem je urychlit vývoj a využití nové generace čipových sad pro síťově propojené automobily.
NEPŘEHLÉDNĚTE Renault nabídne ke sdílení robotický elektromobil Zoe
Technologie V2X umožňuje automobilům komunikovat mezi sebou navzájem, s ostatními účastníky silničního provozu i s dopravní infrastrukturou, čímž přispívá ke zvýšení bezpečnosti silniční dopravy a optimalizaci mobility.
Hlavním zaměřením všech řešení V2X je bezpečnost. V podstatě se jedná o spolehlivý „senzor“ s neomezeným „zorným úhlem“, který pracuje v jakémkoli prostředí a za jakýchkoli povětrnostních podmínek, přičemž pomáhá předcházet dopravním nehodám, ale také zabraňovat vzniku nebezpečných situací.
Systémy V2X ve vozidlech, řízených člověkem, předávají řidiči důležité informace v podobě upozornění a sdělení nebo také mohou v nebezpečných situacích zasáhnout do řízení. V2X v autonomních vozidlech doplňuje stávající senzory, umožňuje jim přijímat informovanější rozhodnutí a usnadňuje jejich interakci s ostatními účastníky silničního provozu.
„Konektivita je jednou z klíčových technologií, které lze využít v obchodních modelech pro chytrá města, ale i pro autonomní jízdu nebo informační a zábavní systémy,“ řekl Yunseong Hwang, ředitel obchodní divize pro otevřené inovace ve společnosti Hyundai Motor Company, a dodal: „Hyundai Motor bude i nadále pokračovat v investicích do nových přelomových technologií, které jsou v souladu s aktuálními i budoucími strategickými pilíři vývoje značky Hyundai.“
Hagai Zyss, generální ředitel společnosti Autotalks, k tomu poznamenal: „Skutečnost, že se vrcholný globální výrobce automobilů, jako je Hyundai, rozhodne přímo investovat do společnosti Autotalks, je nejen projevem důvěry v naší společnost, ale také dokladem perspektivy a růstu trhu se systémy komunikace V2X. Úsilí společnosti Hyundai o vývoj nejmodernějších komunikačních a bezpečnostních technologií je v dokonalém souladu s vedoucím postavením společnosti Autotalks v oblasti V2X. Financování od společnosti Hyundai podpoří realizaci technologických plánů společnosti Autotalks a pomůže našim zákazníkům i partnerům na celém světě.“
Hyundai rozšiřuje partnerství v oblasti konektivity za účelem jejího dalšího rozvoje, který je nezbytný pro autonomní jízdu. Vývoj technologií pro konektivitu umožní také využívat nové obchodní příležitosti v rámci infrastruktury chytrých měst.
podle mě budou první automobilka co začne prodávat auta
podle mě budou první automobilka co začne prodávat auta bez volantu, prostě natukáte kam chcete a jen se budete kochat jízdou
Mě se libí jak Hyundai pořádně mákla. Jejich snaha už
Mě se libí jak Hyundai pořádně mákla. Jejich snaha už je hodně vidět, auta mají oceňované jako jedna z nejlepších. Tohle je jen další bum v jejich inovacích do budoucna.
Pěkná vyhytávka. Je jen otázkou času, kdy nebudeme muset
Pěkná vyhytávka. Je jen otázkou času, kdy nebudeme muset ani řídit a auto obstará vše za nás. A kdo jednou s takovým objevem přijde? Je jasné, že Korejci ! 🙂
Hyundai a konektivita jsou jen řeči. Doteď nemůžu na
Hyundai a konektivita jsou jen řeči. Doteď nemůžu na dálku přes mobil ovládat nabíjení, topení, stav vozu, prostě nic.
Můžou, ale nám to do výbavy nedali…
Můžou, ale nám to do výbavy nedali…
Uplne by stacilo, kdyby auto monitorovalo dodrzovani
Uplne by stacilo, kdyby auto monitorovalo dodrzovani dopravnich predpisu a hlavne max povolenou rychlost. Neni potreba zadne sofistikovane systemy. Jen timto by se vyresio 90% vsech nehod. Hlavni problem je ridic, ktery si na silnici zvysuje ego nebo nechape, ze max povolena rychlost nesouvisi se znackou auta ani s umenim ridice. Jak rikal Elon, ridici budou zakzani. Ja rikam az se zacne online monitorovat predpisy, tak nekteri ridici budou zakazani 🙂
Monitorovat max povolenou rychlost podle ceho? Pokud podle
Monitorovat max povolenou rychlost podle ceho? Pokud podle stavajicich dat, tak potes koste, uz dlouho nepamatuju cestu, kde by se alespon jednou to, co si mysli auto, nerozchazelo s realitou.
A vozidlo řídí kdo?
Jo aha, řidič.
Tak zase nic…
:O))
A vozidlo řídí kdo?
Jo aha, řidič.
Tak zase nic…
:O))