Amazon kupuje flotilu 100 elektrických dodávek Mercedes-benz

Do konce roku pořídí společnost Amazon sto elektrických dodávek Mercedes-Benz eVito. Budou jezdit v německé Bochumi a Düsseldorf.

Mercedes-Benz eVito je teprve druhá elektrická dodávka téhle značky, pokud počítáme i původní spíše testovací Vito E-Cell z roku 2010.
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz letos konečně zařadil slušnou elektromobilní rychlost, když představil mimo jiné i elektrickou dodávku Mercedes-Benz eSprinter. Postupně bude elektrifikovat všechny své dodávky a elektrické Vito už dobře známe.

eVito je možné objednávat už od konce minulého roku. První zákazníci se jich dočkají v druhé polovině letošního roku a Amazon bude právě jedním z nich.

Cena elektrické dodávky Mercedes-Benz eVito začíná na 39 990 eur vč. DPH. Dojezd je až 150 km, max. rychlost je 120 km/h (max. výkon 84 kW), uveze až 1000 kg o objemu 6,6 m3. Baterie mají kapacitu 41,4 kWh.

K dispozici jsou dvě délkové verze, a to 5140 mm nebo 5370 mm. Mimochodem, už v listopadu 2017 Mercedes-Benz ohlásil, že 1500 těchto dodávek eVito a eSprinter dodá také německé logistické společnosti Hermes.

tisková zpráva

20 Comments on “Amazon kupuje flotilu 100 elektrických dodávek Mercedes-benz”

  1. Naše firma už dlouho přemýšlí o elektrické dodávce,
    Naše firma už dlouho přemýšlí o elektrické dodávce, která by měla ložnou plochu dlouhou alespoň 2,2 m, ale potřebujeme dojezd 300 km reálně. Takže baterie o kapacitě cca 90 kWh a víc.
    V takovém případě bychom si asi objednali i 2, nebo 3 dodávky. Ale ten dojezd je zatím opravdu jen na popojíždění po městě a pro nás je to prostě málo.

          1. Když srazíte flotilovou cenu elektrik tak, jak se sráží u
            Když srazíte flotilovou cenu elektrik tak, jak se sráží u flotil spalováků, najednou to začíná vycházet. Provozujeme 2 elektromobily jen pro domácí použití 4 roky, aktuálně máme úsporu jen na palivu přes 200 tisíc. Což už je cena jednoho z nich, ojetiny. Stál totiř 280 a současně jsme za 80 prodali jeho předchůdce spalovák. Je to jen o pořizovací ceně, stejně jako kdysi byl rozdíl benzín – nafta při 40 tis. km a podobně benzín nebo nafta a některý plyn.
            A to se nebavíme o tom, že prostě města a státy zakáží se spalovacími dodávkami jezdit do měst. A rázem budou k ničemu a nebude s čím srovnávat.

    1. Automobilky jsou přímo odborníci na vyhazování peněz
      Automobilky jsou přímo odborníci na vyhazování peněz oknem :))) Miliardy letěj do pérdele jen to fikne. Třeba koncernová automobilka Buggati je toho zářným příkladem :)))
      Toyota a její těžce dotovanej Mirai je další do party :)))
      Co tam máš za další moudra? :)))

    2. To povídejte Amazonu a Mercedesu, ne mně. Já jen upozornil
      To povídejte Amazonu a Mercedesu, ne mně. Já jen upozornil na naprostý reálný faktický nesoulad mezi jejich spalovací a elektrickou částí výroby, v podstatě na úrovni manufakturní dílny. Pokud je to maniactví, tak dobrá, máte to mít.

  2. Měli by v Mercedesu trochu přitlačit s praktickou
    Měli by v Mercedesu trochu přitlačit s praktickou elektromobilitou na pilu. Když si vezmu, že už v roce 2013 vyrobili 1,5 milionu spalovacích aut http://www.auto.cz/mercedes-benz-letos-vyrobil-rekordnich-1-49-milionu-automobilu-78662, tak kolik to asi je dnes. Měli v listopadu 2017 dodat 1500 elektrododávek (ale zda dodali netuším) a v červenci 2018 se pochlubili dohodnutou stovkou. Tak sorry jako, ale tohle je plivání do moře….

    1. Koncern Daimler se zodpovídá akcionářům, které
      Koncern Daimler se zodpovídá akcionářům, které zajímají jejich peníze/akcie/výdělky. Nemůže vyrábět ploty z drahých neprodejných hraček!!! Vyrobí jenom to, co dokáže prodat! 🙂 Kde není zákazník, nemůže být komerčně úspěšný výrobek. Elektromobily jsou a nejspíše dlouho, ne-li navždy, budou jenom doplňkový výrobek pro specifické použití. Jako je ten rozvoz pro Amazon ve velkých, hustě osídlených, aglomeracích. Všechny pro zákazníky zásadní nevýhody elektromobilu vyřešil před více než stoletím spalovací motor.

      1. To nikdo nezpochybňuje, že se vyrábí pro zisk. Jenže už
        To nikdo nezpochybňuje, že se vyrábí pro zisk. Jenže už rok trvá neuspokojená poptávka po elektromobilech a z hlediska dodávek je trh prozatím spíše volný. Nesmělé pokusy Daimleru a jejich pořád dokola zkoušení nepřináší akcionářům žádné peníze, spotřebovává je. Pokud do toho dnes naběhnou a urvou trh, který tu očividně je a čím dál více bude, budou mít akcionáři výdělky i do budoucna. Už dnes se jim spalováky válí kolem autosalonů, kdežto elektriky prodávají s dlouhou čekací dobou.
        Spalovací motor vyřešil otázky válek, ne zásadní nevýhody elektromobilu. A jako je válka špinavá a vražedná věc, tak i on dodává jedy, smrad, hluk a vibrace, kamkoliv dojede.

        1. Váš zápal pro věc je sice pěkný, ale ty spalováky se
          Váš zápal pro věc je sice pěkný, ale ty spalováky se jim kolem autosalonu neválejí. Dnes mají u Daimlera na vanech spíše opačný problém. Válka a nějaké spotřebovávání peněz akcionářů neuspokojováním poptávky smrdí přinejmenším demagogií. To bych sem vůbec nepletl. Neznalost automotiv by se dala laikovi prominout. Ano nějaká neuspokojená poptávka sice je v segmentu dodávek i v ČR, ale bohužel v jednotkách až malých desítkách ks vozidel. Rentabilita je poměrem na náš trh tak o řád až 2 jinde a obdobná situace je i na jiných trzích. Současná dotacemi (někomu jsme peníze vzali) a hrozbami (zatím nenarazili na reálnost alternativního řešení) hnaná poblázněnost v Německu a doznívající šílenství ve Skandinávii na to stačit nebudou. Ale to nikdo jiný než čas a zákazníci nerozhodne…

Napsat komentář