Tesla ve druhém letošním čtvrtletí vyrobila 53 339 aut

Tesla zveřejnila oficiální čísla výroby za druhé čtvrtletí 2018. Celkem vyrobila 53 339 aut, z toho 28 578 Tesla Model 3.

Zaměstnanci Tesla slaví, v posledním čtvrtletí se jim podařilo výrazně rozjet výrobu Modelu 3 a celkovou výrobu tím zvýšit o víc než polovinu!
foto: Tesla

Zvýšení výroby na 53 339 aut za uplynulé čtvrtletí představuje úctyhodný mezikvartální nárůst o 55 %! Jde tedy o nejproduktivnější čtvrtletí v historii automobilky.

Během přibližně 12 týdnů vyrobila celkem 28 578 elektromobilů Tesla Model 3 a 24 761 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Týdenní výroba Modelu 3 se během tohoto čtvrtletí víc než zdvojnásobila.

Tesla upozornila, že nová výrobní linka GA4 ve „stanu“ vyrobila asi pětinu celkové produkce Modelu 3 z posledního týdne. „Předpokládáme, že samotná výrobní linka číslo 3 dokáže vyrábět už brzy 5000 vozů Model 3 týdně. Ale GA4 nám pomohla se k té metě dostat rychleji a pomůže nám ji překročit,“ píše doslova Tesla.

Během posledních sedmi dnů druhého čtvrtletí Tesla vyrobila 6944 aut, z toho 5031 Tesla Model 3 a 1913 elektromobilů Model S a X. Firma předpokládá, že do konce srpna bude vyrábět přes 6000 elektromobilů Model 3 týdně.

Dodávky za 2. čtvrtletí byly nicméně výrazně nižší, než výroba. Celkem jich bylo 40 740, z nichž 18 440 byl Model 3, 10 930 Model S a 11 370 Model X. Dalších 11 166 Modelů 3 a 3892 Modelů S/X bylo na cestě k zákazníkům.

Od začátku výroby Modelu 3 jich bylo dodáno teprve 28 386. Zbývá vyřídit asi 420 000 rezervací. „Posledních 12 měsíců bylo nejtěžších, v historii Tesly,“ přiznala firma v tiskovém vyjádření.

tisková zpráva

21 Comments on “Tesla ve druhém letošním čtvrtletí vyrobila 53 339 aut”

  1. no výroba pod 60k je pod odhady a prodej 40k je doslova nic
    no výroba pod 60k je pod odhady a prodej 40k je doslova nic moc. Je fakt že jsou ftom jsou čachry s těmi dotacemi, je to nárůst, ale furt to není vono. Ty stany by to chtělo tak 3x 😉

    static01.nyt.com/images/2018/07/01/business/01TESLA-2/merlin_140495487_9bb2f27d-e0ea-495c-9d90-bfad051a945f-jumbo.jpg

    1. Jj hlavne ze mame lidi jako si ty, co vi nejlip “co by to
      Jj hlavne ze mame lidi jako si ty, co vi nejlip “co by to chtelo a nechtelo”. Tihle gaucovi Muskove sou pro lidstvo neujuzitecnejsi. Ja zas myslim ze by to chtelo tech stanu 150 a flotilu vesmirnych lodi na osidleni slunecni soustavy. Jo a taky by to chtelo hamburgry zadarmo. Tim sem pro dnesek dopracoval, zitra je taky den….

    2. Jaký dotace zase?
      Asi myslíš tu slevu na dani $7500 a to

      Jaký dotace zase?

      Asi myslíš tu slevu na dani $7500 a to není žádná dotace, jen dostaneš kredit, do jehož výše se může uplatnit sleva na dani. Taky záleží kolik kdo vydělává, protože ne všichni platí takové daně aby dosáhli na to maximum. Určitě je to nejlepší způsob podpory, nechávat vydělané peníze lidem na vlastní spotřebu než přerozdělovat něco pomocí rozpočtu (což jsou i ty dotace). Navíc kupující podporují domácí firmu, která spoustu komponent vyrábí a vyvíjí sama místo dovážení dílů a tupého skládání dohromady, jak je zvykem u jiných firem.

      Zatím je nárůst obrovský každé čtvrtetí, za rok můžou být na úplně jiných hodnotách. Plus k tomu přibude Semi a nový Roadster, stavba Gigatovárny v Číně a v Evropě… Takže neměj obavy o budoucí růst výroby 😉

      1. A to je ten hlavní model, který odlišuje americký způsob
        A to je ten hlavní model, který odlišuje americký způsob myšlení od evropského. Proto je Amerika stále vepředu a Evropa upadá.
        V Evropě vypíšeme z vybraných daní všech úspěšných lidí byrokraticko-politickým procesem dotace a čekáme, až si je lidi rozeberu. Jedno kdo, spousta jich jde na naprosté kraviny.
        V USA dostane úspěšný člověk, který vydělává a platí daně, slevu na daních, když si koupí věc, o které politicko byrokratický proces usoudí, že je všeobecně prospěšná.
        Nápadně to připomíná Norsko a finanční podporu elektromobility odpuštěním DPH. Čili kup si a nebudeš z toho platit daně.
        Hádejte, kdo je pak na špici elektromobility ve světě hned po Číně, kde je to úkol zadaný stranou a vládou? USA, Norsko nebo země EU?

        1. Radovane, díval jsem se na čísla a musím nesouhlasit. Pro
          Radovane, díval jsem se na čísla a musím nesouhlasit. Pro vaši informaci, EU je v zahraničním obchodu 400 miliard USD v plusu, USA je 450 miliard USD v mínusu. USA je v téhle „prdeli“ dlouhodobě, EU se posledních min. 10 let rok od roku zlepšuje.

          1. Já to pane Veselý fakt nebral přes zahraniční obchod, to
            Já to pane Veselý fakt nebral přes zahraniční obchod, to je zcela jiný ukazatel, související hodně s vymístěním výroby mimo drahé Spojené státy. Já to bral přes přístup. A ten u nás rozhodně proinovativní a prorůstový není.

            1. A to je zvláštní, že ekonomice EU to vymístění výroby
              A to je zvláštní, že ekonomice EU to vymístění výroby neublížilo a 80 milionové Německo vydělá na zahraničním obchodu 2x více peněz než více než miliardová Čína.
              V USA je posledním hitem další kolo „voodoo ekonomiky“, kdy se potřetí zkouší věc, co už dvakrát zcela selhala, a snižují se daně korporacím v bláhové naději, že díky tomu všichni zbohatnou.

              1. To je pane Veselý polemika pro jiné servery. Hromadění
                To je pane Veselý polemika pro jiné servery. Hromadění bohatství a jeho půjčování Řekům, Italům a mrhání penězi na nelegální imigranty rozhodně není nic, co by stálo za chlubení a přinášelo do budoucna optimistické vyhlídky. Ač to v makro číslech vypadá hezky. Ať hledám jak hledám, tak v Evropě nerozjel podnikání nikdo jako Apple, Steve Jobs, Microsoft, Bill Gates, Tesla Motors, Space X, Elon Musk, Google, Facebook, Mark Zuckerberg a mnoho dalších, kteří tvoří náš nynější svět. V USA se opravdu podbízejí korporacím, ale vedle toho rostou jako houby po dešti firmy, které je postupem času válcují. To v Evropě nevidím. Jen ty šíleně bohaté korporace, propojené s politiky, vytvářejícími jeden velký přeregulovaný zatuchlý rybník. Ale jak říkám, jiná debata jinam.

                1. Pana Radovane, dovolil bych si s Vámi souhlasit.
                  Pana Radovane, dovolil bych si s Vámi souhlasit.

                2. Radovane také s Vámi souhlasím. přesně tak to vidím i
                  Radovane také s Vámi souhlasím. přesně tak to vidím i já. Jan Veselý má sice také pravdu, ale je to úplně jiná debata.

Napsat komentář