Sedmimístní hybrid Lexus RX 450hL: spotřeba 5,9 l/100 km, dva elektromotory

Když se Lexus RX před dvěma desetiletími objevil na trhu, odstartoval vznik segmentu luxusních crossoverů. Od té doby už se po celém světě prodalo více než 2,7 milionu těchto vozů.

Lexus RX L podobně jako starší pětimístný sourozenec RX získal nejvyšší pětihvězdičkové ohodnocení v nárazových testech nezávislé organizace Euro NCAP.
foto: Lexus

Uvedení nové verze RX L představuje další velký přelom od premiéry hybridního RX 400h z roku 2005. vůbec první sedmimístný model této značky na evropských trzích, otevírá široké spektrum nových možností.

Interiér RX L byl navržen tak, že jeho uspořádání jde jednoduše změnit, aby bylo možné maximálně zužitkovat potenciál prodloužené karoserie tohoto vozu. Zadní část karoserie RX L je o 110 mm delší než u RX.

Lexus RX 450 L

Lexus RX 450 L
foto: Lexus

Dodatečný prostor získaný tímto způsobem umožnil zajistit všem cestujícím na palubě vozu stejně komfortní cestování. Pasažérům na zadních sedadlech pak usnadňuje nasedání a vysedání a poskytuje dostatek místa pro nohy a nad hlavami.

Potřebujete-li dvě sedadla navíc ve třetí řadě, když vyrážíte na rodinný výlet nebo chcete vyrazit do nočního města se skupinou přátel, stačí jediný stisk tlačítka a sedadla se hladce a rychle vyklopí do provozní polohy.

K usnadnění života máte k dispozici hned dva spínače, prakticky umístěné u druhé řady sedadel a v zavazadelníku. Neméně jednoduché je i skládání sedadel do roviny s podlahou kufru, kdy získáte prostor pro náklad o délce 1067 mm.

Lexus RX 450hL

Lexus RX 450hL
foto: Lexus

Převážená zavazadla chrání před zraky kolemjdoucích kryt zavazadelníku – podle potřeby jej však můžete snadno uložit do vyhrazené schránky pod podlahou kufru.

Sedadla druhé řady jsou umístěna o něco výše, aby ti, kdo sedí ve třetí řadě, získali více místa na nohy. Snadný přístup do třetí řady se otevírá pouhým jedním stiskem páčky, jež sklopí opěradlo vnějšího sedadla ve střední řadě a současně je přesune dopředu.

Hybridní pohonná jednotka RX 450hL je vybavena 3,5litrovým benzínovým motorem V6 s přímým vstřikováním paliva a maximálním výkonem 193 kW / 262 koní podle DIN při 6000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 335 Nm při 4600 otáčkách za minutu.

Lexus RX 450hL

Lexus RX 450hL
foto: Lexus

Celkový výkon hybridní pohonné soustavy (spalovacího motoru a elektromotoru dohromady) činí 230 kW / 313 koní podle DIN. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu začíná na 5,9 l/100 km a emise CO2 činí 136 g/km. RX 450hL je vybaven systémem náhonu na všechna kola Lexus E-Four s doplňkovým elektromotorem na zadní nápravě.

Toto řešení přináší úsporu energie a pohonných hmot díky omezení pohonu zadních kol výhradně na situace, kdy je to nezbytné, a využívání zadního elektromotoru jako generátoru dobíjejícího trakční baterii s využitím energie získané při brždění.

tisková zpráva

98 Comments on “Sedmimístní hybrid Lexus RX 450hL: spotřeba 5,9 l/100 km, dva elektromotory”

    1. Co to je za příšerný článek? Píše tam o prodejích v
      Co to je za příšerný článek? Píše tam o prodejích v Evropě aby hned v následující větě najednou přešel na prodeje celosvětové. Navíc píše o údajích za leden-únor, když v době psaní článku už byly údaje až do dubna. Nejnovější data máte např. zde:
      http://ev-sales.blogspot.com/2018/06/global-top-10-may-2018.html

  1. To je zase článek k provokování zdejších
    To je zase článek k provokování zdejších petrolhaterů.
    Co se týče tohodle auta, tak Toyota je jediná firma, která má hybridní technologii opravdu zmáknutou, HSD opravdu reálně snižuje spotřebu a díky své spolehlivosti má nišší sevisní náklady než konvenční auto.
    Druhá věc je, že tenhle segment aut není primárně určen k ježdění ale k pokrytí psychických a sociálních potřeb lidí, kteří nevědí co s penězi.

    1. To je v poradku, vyrobce spalovaku chce ukazat, jak jsou EV
      To je v poradku, vyrobce spalovaku chce ukazat, jak jsou EV nepouzitelna. Ti najivni kupujici to Nissanu sezrali i s navijakem. Vubec se divim, ze tomu Leafu 2 dal Nissan normalni karoserii. Nechladi baterii? tech kazitek tam bude vic

    1. spíš bych řekl že budoucnost je v dostupnosti pitné vody
      spíš bych řekl že budoucnost je v dostupnosti pitné vody pro všechny obyvatele Země, takže odsolovat odsolovat, jenže např malej brácha rs jim chce poslat prachy jen na banány o odsolování mořské vody nechce ani slyšet…

  2. trapna Toyota. vytiahne motorcek z veltilatora a pripoji ku
    trapna Toyota. vytiahne motorcek z veltilatora a pripoji ku spalovaku a hovori tomu hybrid.. spotreba sa zlepsi o 0.00L trapas.. shit.. grc… nech sa zobudia lebo ich tesla vsetkych prevalcuje. uz nech pochopia ze je 21st..a buducnost je elektro..

    1. O com to tocis? Ake ventilatory? Tych 200kw?! To je malo?!
      O com to tocis? Ake ventilatory? Tych 200kw?! To je malo?! Spotreba?! O com tocis?! …
      Tak si kup serbel co vypina valce, vypina motor na krizovatkach( tiez vo verziach s turbom), prip mild ,,hybrid’’ ktorrho palubna siet je na 48V, alebo teslu s 80kw motorom ktory sa prehreje po ostrejsej jazde

      1. kamo uz mam rok zarezervovanu Teslu 3. zatial mam na baraku
        kamo uz mam rok zarezervovanu Teslu 3. zatial mam na baraku 4kW solarov a dalsich 5kW caka na montaz… preskocim dobu aspon o 20rokov dopredu a ty budes stale jazdit v smradlavom rakovinotvornom naftaku s manualnou spojkou. lebo taky ludia ako ty asi potrebuju auto citit a pocut

    2. V com spociva pochopenie ze je 21 st.? V tom ze su aj taky
      V com spociva pochopenie ze je 21 st.? V tom ze su aj taky nemci posxaty z blackout-ov? To ze v skandinavii kolabuje siet? To ze tvoju elektro buducnost vidis v elektrickej sustave ktoru natahovali nasi pradedovia aby si mohol ,,svietit,, a ty chces teraz nabijat auta? Alebo v tom ze budes mat v dome extra hodiny na nabijanie auta a budu aktivovane cez platobnu kartu (terminal priamo vo volante auta) pri kazdom nabijani s extra prirazkou-lebo stat nemoze prist o zisk z paliv- koniec koncov:
      //eautoportal.sk/greenway-one-cennik/

      ???

        1. na co potřebuješ odkaz? napsal to přece slovenský anonym s
          na co potřebuješ odkaz? napsal to přece slovenský anonym s nickem Hornet na Hybridu tak to je snad pravda a není nutné to ověřovat, jen včera měli v Německu 3x blackout a ve skandinavii už dávno svítí jen svíčkami, mají tam totálně zkolabovanou síť, jsem to taky slyšel od souseda

                1. Snaží se udržet krok s elektromobilitou, žádná
                  Snaží se udržet krok s elektromobilitou, žádná katastrofa se nekoná.

                  „Když si lidé instalují nabíječky o výkonu 22 kW a nabíjejí svou Teslu v odlehlých oblastech(!), může to být těžké zatížení naší lokální sítě. V případě velkých změn napětí může dokonce v domácnostech blikat světlo.“

                  Blikání světla není kolaps.

                2. The more electric cars, the bigger the power grid.
                  “Our

                  The more electric cars, the bigger the power grid.
                  “Our electricity grid isn’t prepared for an electric vehicle boom at all,” says Detlef Schulz, professor of electrical energy systems at Helmut Schmidt University in Hamburg. There are two main points to consider: Does the grid produce enough power? And will it suffer when all the electric cars in town plug in at the same time?
                  If all 45.8 million cars in Germany were plugged in at the same time, the country’s electricity demand could be theoretically increased by more than a quarter. But what’s more critical are the higher peak loads. Experts estimate that to power up a million e-cars, Germany needs 70,000 ordinary charging stations and 7,ooo additional faster-charging ones. At the end of 2016, there were only around 7,000 normal charging stations and 292 for speedy charging.
                  “In order to prevent our electricity grids from collapsing from several million electric cars in Germany, we’d need intelligent load management, which allows for time-delayed charging,” said energy expert Mr. Schulz. A lot of electricity will be needed over a short period of time for quick recharging, but current power lines are not designed for this.
                  The answers include things like digitalizing the grid to better distribute power and giving energy customers a bonus for charging at times when demand is lower.

                3. Pravděpodobnost nabíjení všech elektromobilů najednou je
                  Pravděpodobnost nabíjení všech elektromobilů najednou je nižší než výhra ve Sportce.

                  Všechno se řeší, není potřeba strašit kolapsem na základě zcela nepravděpodobných skutečností.

                4. Tak si to rozmeňe na drobne. Spicka nastane medi tretou a
                  Tak si to rozmeňe na drobne. Spicka nastane medi tretou a piatou popoludni ked ludia pridu z prece. Takze to je 120 minut, berme to globalne, cca na miliony aut. A kde je teraz ta tvoja sportka a pravepodobnost?

                  securitymagazin.cz/technologie/blizi-se-blackout-stredni-evropy-nemecke-vetrne-elektrarny-zpusobuji-pretizeni-site-1404045840.html

                  Inak ktory spotrebic ma rad kolisanie napatia, resp. mu to nevadi???

                5. Jo možná domů chodí mezi 3 a 5 na vesnici z kolchozu.
                  Jo možná domů chodí mezi 3 a 5 na vesnici z kolchozu. Řada lidí bude nabíjet v noci, další přes den.

                6. Super argument nabijanie v noci… Takze prides domov,
                  Super argument nabijanie v noci… Takze prides domov, odstavis auto a pred spanim das nabit. Spravne? Takze ak budes potrebovat auto z minuty na minutu, povedzme ist na pohotovost, ako to vyriesis?

                7. Super argument, takže von celej národ pojede ve stejnej
                  Super argument, takže von celej národ pojede ve stejnej moment na pohotovost a proto nastane ten tvůj blackout? Jo aha. :)))

                  Pokud lítáš každou chvíli na pohotovost tak si necháš ve stodole spalováka. To je jasný. :))
                  Elektromobily nejsou 100 % ideální řešení, pořád je to jen kompromis. Takže pro ty co jezděj dlouhý štreky a ty co potřebujou lítat na pohotovost je ideální spalovák nebo hybrid.

                8. Chap to tak ze ked budes surne patrebovat auto tak nebude
                  Chap to tak ze ked budes surne patrebovat auto tak nebude nabite a nie ze pred cestou na pohotovost budes nabijat

                9. Znám lidi, co se mají řadu argumentů, proč si BEV
                  Znám lidi, co se mají řadu argumentů, proč si BEV nekoupit a já jim na to říkám, to je smůla, že si nemůžeš koupit BEV, holt budeš celý život vibrovat a smrdět ve spalováku, máš prostě smůlovatou smůlu.

                10. A dva z nich (Kuk a cipis v tisici podobach) se realizuji v
                  A dva z nich (Kuk a cipis v tisici podobach) se realizuji v tomhle vlakne jako ti nejvetsi EV obhajci, ze?
                  A popravde, moc bych nedal za to, ze jsou i za vetsinou odpurcu, ostatne cipis to tu sveho casu sam priznal.

                11. A ta pohotovost/místo kam je nutné dojet ihned je vzdáleno
                  A ta pohotovost/místo kam je nutné dojet ihned je vzdáleno 200+ km ? Nepočítám iOny a Leafy, to jsou průkopníci.
                  Normálně člověk přijede domů a bude mít stále 60-70% baterie stále k dispozici protože od rána ujel do práce a z práce a ráno vyjíždí vždy se 100%.

                12. Té asi stejnej problém jako když dojede domů s prázdnou
                  Té asi stejnej problém jako když dojede domů s prázdnou nádrží a benzinku bude mít dál než pohotovost. Holt to bude muset zkusit dát na výpary 🙂

                13. Čoveče prober se z diskotéky, téma diskuze jsou blackouty
                  Čoveče prober se z diskotéky, téma diskuze jsou blackouty kvůli údajnému hromadnému nabíjení EV jak tu tvrdíš a ty zčista jasna honem odkloníš téma na to že 5 lidí v republice honem potřebuje na pohotovost. S takovou úrovní diskuze si budeš chytat lada tak na FB profilu Tomia Okamůry nebo na Parlamentních listech :)))

                14. Hornete máš aspoň trošku páru jak funguje elektrický
                  Hornete máš aspoň trošku páru jak funguje elektrický jistič?
                  to že vypadne jistič neznamená ani přetížení sítě ani blackout :-)))

                15. Pane kolego (Hornete) — víte jak funguje systém vysokého a
                  Pane kolego (Hornete) — víte jak funguje systém vysokého a nízkého tarifu v dodávkách elektřiny? Třeba ohřívání vody v bojleru – myslíte, že lidé v noci vstávají a zapojují bojler? …..
                  No a když budu potřebovat elektromobil z minuty na minutu (např. k odjezdu na lékařskou pohotovost), tak „vytáhnu kabel ze zásuvky“ a jedu (dost podobně, jako když vytáhnete kabel od pračky či od vysavače z elektrické zásuvky). I kdybych u elektromobilu vytahoval ty konektory dva, netrvá to vůbec tak dlouho, jako třeba otevřít a pak zase zavřít vrata garáže. Vaše argumentace o komplikaci s domácím dobíjením elektromobilu Vás staví v mých očích do „role trouby“ (klidně se urazte).

                16. Špička nenastane protože auta i nabíječky a powerwally
                  Špička nenastane protože auta i nabíječky a powerwally jsou a budou inteligentní a silnější nabíjení odsunou na noční dobu mimo odpolední špičku.

                17. spicka nenastane lebo kazdy bude vo firme parkovat a nabijat
                  spicka nenastane lebo kazdy bude vo firme parkovat a nabijat auto minimalnim vykonom.. za 8hodin sa mu pomaly dobije co prejazdil do prave takze mozno 1kW/hod ani nie

                  a mochovce dostavuju 2bloky. kazdy o vykone 471MW. jeden blok teda utiahne nabijat zhruba 9400 aut pri vykone nabijania 50kW

                18. „Pane Hornete“ … dokážete porozumět psanému textu? A pak
                  „Pane Hornete“ … dokážete porozumět psanému textu? A pak následně argumentovat? Strašíte tady čtenáře přesným opakem toho, než se uvádí v tom článku. Tam já tedy čtu, že výpadky dodávky energie hrozí z důvodu PŘEBYTKU elektřiny v „energeticky bohatých dnech“, nikoliv z důvodu jejího nedostatku. Takže k zamezení toho přebytku velmi vhodně mohou pomoci právě elektromobily (či akumulace v domácnostech). :-))) Problémem tedy zatím zůstává kapacita přenosové soustavy ze severu Evropy na jih = potřeba „zesílit dráty“ anebo na severu připojovat více elektromobilů v těchto dnech.

                19. Tak si to rozmeňe na drobne. Spicka nastane medi tretou a
                  Tak si to rozmeňe na drobne. Spicka nastane medi tretou a piatou popoludni ked ludia pridu z prece. Takze to je 120 minut, berme to globalne, cca na miliony aut. A kde je teraz ta tvoja sportka a pravepodobnost?

                  securitymagazin.cz/technologie/blizi-se-blackout-stredni-evropy-nemecke-vetrne-elektrarny-zpusobuji-pretizeni-site-1404045840.html

                  Inak ktory spotrebic ma rad kolisanie napatia, resp. mu to nevadi???

                20. Tohle můžete komunikovat na spalovacím autoforu, tam mají
                  Tohle můžete komunikovat na spalovacím autoforu, tam mají s blackouty bohaté zkušenosti, nastávají jim denně.
                  Nabíjení se řídí jednoduše cenou. Manželka sice dojede svým elektromobilem z práce mezi 3-5 odpoledne, ale strčí ho do obyčejné zásuvky s výkonem 3,6 kW jen co 3-4 dny, ovšem na kabel s výkonem jen 2,2 kW, a ještě s odložením nabíjení na noční (o polovinu levnější) proud od 22 do 06 hodin.
                  Já nabíjím v práci přes den ze solárů na vedlejší budově, protože tam obvykle pár hodin parkuji.
                  A to máme v autech baterky kapacity 16 kWh. Každý, kdo má 22, 24, 28, 30, 40 kWh a více, a jezdí podobné pravidelné vzdálenosti pár desítek km denně, nabíjí jednou za týden i méně častěji.
                  A můžete si jít podat sportku, tam je pravděpodobnost výhry větší, než blackout.

                21. Radovan
                  Najskor odporucam precitat cale vlakno aj s odkazmi a

                  Radovan
                  Najskor odporucam precitat cale vlakno aj s odkazmi a potom reagovat.
                  Vyjadruju sa tam najvacsie spicky pre energetiku a nie nejaky kapelmajstri!
                  Ja len zdielam nazor.

                22. Jenomže sdílení názoru neznamená, že jsou správné.
                  Jenomže sdílení názoru neznamená, že jsou správné. Když dnes člověk poslouchá špičky energetiky nadšené pro centralizovanou energetiku s výkonnými zdroji a centrálními rozvody, tak podle nich třeba OZE reálně neexistují. O využití se pak úplně odmítají bavit. Komplexnost přístupu pak už vůbec neberou v potaz. A samozřejmě řeší i nesmysly typu jak 1 milion elektroaut v ČR zkolabuje dnešní síť. Přitom tady budou v lepším případě někdy za 30 let, když průměrné stáří auta je u nás +-15. A to ještě za předpokladu, že firmy, pořizující 80% nově zakoupených osobních aut u nás, kompletně přejdou na elektromobily. Zda to nějak pocítíme víme dávno – nijak – Nebudou nové elektrárny https://www.asep.cz/proc. Miliony volných střech, miliony domů bez úložiště elektřiny a jen 2 tisíce elektoaut. A možná stovky objektů s akumulací a pár desítek tisíc s FVE na střeše (ve 2014 jich bylo cca 30). To je naše realita.

                23. Tak sdílej sdílej, ale tam, kde o to stojí. Nebo napiš
                  Tak sdílej sdílej, ale tam, kde o to stojí. Nebo napiš scénář, moh by z toho bejt slušnej horor.

                24. Radovane, pořád počítáš, kdy máš „noční“ proud a kdy
                  Radovane, pořád počítáš, kdy máš „noční“ proud a kdy ne. Proč si tento levný proud nezařídíš na celých 24 hodin a máš po starostech, kdy připojit auto a kdy ne. Dnes už to není problém.

                25. Jak zařídit „noční“ proud na celých 24 hodin? U ČEZu je
                  Jak zařídit „noční“ proud na celých 24 hodin? U ČEZu je právě nejlevnější „noční“ v sazbách D25d a stejný D27d (elektromobilita). ANO, ostatní sazby pro tepelná čerpadla apod. jsou v „denním“ podstatně levnější než tyto dvě, ale pokud máte FVE a přes den neodebíráte od ČEZu (já takto „zdarma“ z FVE nabíjím dva EV a ještě pouštím hodně přetoku zadarmo ČEZu…), tak mě nejlépe finančně vychází D25d a Radovanovi D27d (jednou tu psal kolik přechodem na D27d ušetřil).

                26. Možná měl namysli sazbu D57d přímotop 20 hod. denně.
                  Možná měl namysli sazbu D57d přímotop 20 hod. denně.

                27. Také jsem to tak pochopil. Nic to ale nemění na tom co jsem
                  Také jsem to tak pochopil. Nic to ale nemění na tom co jsem napsal 🙂

                28. Čez přece není jediný, od koho můžete odebírat energii.
                  Čez přece není jediný, od koho můžete odebírat energii. Spojte se s Bohemia Energy, nabídnou Vám nízkou sazbu celých 24 hodin. A nepotřebujete mít elektromobil, přímoropy ani tepelná čerpadla. Čez si klade spoustu různých podmínek, naštěstí už nemá monopol. Voják se stará, voják má – jak rád používá Radovan.

                29. Znám jednal jsem nejen s nimi ale i s více společnostmi a
                  Znám jednal jsem nejen s nimi ale i s více společnostmi a zůstal u ČEZu – mám s ČEZem smlouvu ohledně FVE o kterou bych přišel…

                30. 1. Od kdy je Německo Skandinávie?
                  2. Co to je za kravinu

                  1. Od kdy je Německo Skandinávie?
                  2. Co to je za kravinu počítat s tím že se všechny auta připojej naráz? :))
                  To se všechny auta jezděj tankovat k benzínce taky naráz? Kdyby si všichni v ČR naráz chtěli natankovat tak bude u každý benzínky stát fronta 1500 aut! No to by byla ale katastrofa co? :))))
                  V Německu by to bylo dokonce 3000 aut na každou benzínku! To by byl totální meltdown, konec světa :))))

                  Většina aut bude připojená přes noc na pomalý nabíjení a tím síti naopak odlehčej od přebytků.

                31. 1. Su tam odkazy na norsko, nestacilo-tak poukazujem na
                  1. Su tam odkazy na norsko, nestacilo-tak poukazujem na problem v takom meritku ake si zasluzi
                  2. Netvrdim ze vsetky!!! Ale cez den bude niekolko takychto spiciek s ktorymi bude mat, a uz aj ma, siet problem
                  3. Prebytky v noci?!

                32. 1. Co to plácáš v tý tvý citaci se o Norsku nemluví ani
                  1. Co to plácáš v tý tvý citaci se o Norsku nemluví ani zbla!
                  2. Tvrdíš, pišou tam doslova co se stane když se všechny auta připojej na ráz. Přiště se aspoň nauč číst než něco začneš citovat! :)))
                  „And will it suffer when all the electric cars in town plug in at the same time?
                  If all 45.8 million cars in Germany were plugged in at the same time, the country’s electricity demand could be theoretically increased by more than a quarter.“
                  3. Představ si to, očekávals bys je snad ve dne když je špička? :)))

                33. 1***
                  Kuku ty máš ale svatou trpělivost vysvětlovat

                  1***
                  Kuku ty máš ale svatou trpělivost vysvětlovat blackouttrolíkům, že blackout rozhodně nenastane z nabíjení EV aut

                  kolik ještě dorazí na Hybrid vystrašených blackouttrolíků? asi potřebují nějakou antiblackout reklamu v TV od čezu :-)))

                  je to ale jako vysvětlovat malou násobilku dětem z mateřské školky, jen malé procento pochopí že 3×3=9

                34. Tak voni maj hlavně strach, že si stará pak nebude mít kde
                  Tak voni maj hlavně strach, že si stará pak nebude mít kde nabít robertka a voni budou muset zaskočit :))))

                35. Můžeš mi v tom článku najít, kde přesně píšou o
                  Můžeš mi v tom článku najít, kde přesně píšou o kolapsu, blackoutech nebo aspoň výpadcích sítě v Norsku??? Já to tam kromě toho, že je síť vytížená nikde nevidím. :)))
                  Tudíž to považuju za hysterii a blábol. Ale zkus jim tam začít dovážet svíčky, možná se chytneš 😉

            1. Přesně to jsem očekával, na Autoforu si vymysleli fakenews
              Přesně to jsem očekával, na Autoforu si vymysleli fakenews jako prase a teď celá ČR svorně papouškuje blábol, že ve Skandinávii kolabuje síť a že jsou tam blackouty. :))))
              Původcem tohoto blábolu je Autoforum od kterýho to s radostí přezali další český sračkomédia. Nikde na Gůglu jsem žádnou zprávu o blackoutech ani o výpadcích (outages) sítě nenašel. :))))

            1. Ja si naopak myslim, ze to problem je – „posledni mili“ (v
              Ja si naopak myslim, ze to problem je – „posledni mili“ (v realu spis desetimili) je to treba udelat „mockrat“ a vetinou v zastavene lokalite, kde je to problem. Naproti tomu spoj elektrarna-ocelarna bude „jeden“ a navic (v dobe, kdy se stavel) „ve vyssim zajmu“, takze se proste postavil bez ohledu na cokoliv.

            1. Kdybych napsal satelit, vesnicka, Orechovka, … bylo by to
              Kdybych napsal satelit, vesnicka, Orechovka, … bylo by to min demagogicke?
              Sidliste jsem napsal schvalne, paterni rozvody (minimalne u tech starsich) na hrane, rozsireni problematicke, at uz te patere nebo treba o FVE (mala placha strech na hodne lidi). A rada lidi, ktera vydelava slusne, ale byt jim staci – netouzi po lezatem panelaku v satelitu s 10m2 „golfoveho“ travniku a BMW X6 zaparkovanem pred nim.

              Jestli budou hrat obyvatele sidlist roli v prvotnim rozvoji EV nevim, ale v te druhe vlne temer urcite.

              1. To už je bohužel takový kolorit u nás vybrat si tu
                To už je bohužel takový kolorit u nás vybrat si tu nejméně vhodnou skupinu obyvatel a na nich demonstrovat, že nemá elektromobilita smysl. Všichni víme, že tam není ani kde parkovat, natož pak nabíjet. Přesto to zní stále znova a znova dokola. Prostě to není vhodný use-case a nevím, co by se na tom mohlo zásadně změnit v jakkoliv dohledné době.

                1. A ktera skupina je vhodna pro „use case“ na ktery jsem
                  A ktera skupina je vhodna pro „use case“ na ktery jsem reagoval?
                  Cili pro „Naše energetická soustava byla postavena na napájení hutí, válcoven a dolů. Polovina z těchto provozů již neexistuje.“

                2. Všichni, co mají normálně auto v garáži se zásuvkou.
                  Všichni, co mají normálně auto v garáži se zásuvkou. Ona ta energetika za posledních 30 let taky nespala, i když ke smart-gridu to má pořád daleko. Navíc je rozdíl přenosová síť (VVN, strategické plánování ČEPS) a distribuční sít (VN, NN distributoři) – ta jde prostě za poptávkou, kde je, tam investuje.

                3. A proc tu teda kazdou chvili nekdo place, ze mu nechteji
                  A proc tu teda kazdou chvili nekdo place, ze mu nechteji posilit jistic na baraku?

                4. chtělo by ty „někdo lidi“ jmenovitě vyjmenovat, pokud se
                  chtělo by ty „někdo lidi“ jmenovitě vyjmenovat, pokud se jedná o zvýšení odběru čezu tak mile rádi najdou způsob jak navýšit hodnotu jističe a ještě si to nechají náležitě podle zákona zaplatit, jo pokud by někdo chtěl ovšem připojit pidi FVE tak tam budou dělat obstrukce, že není v síti volný výkon na přenos toho obrovského množství vyrobené elektřiny

                5. Prijemnou zabavu pri hledani „jmenovite“. Ja nad zdejsim
                  Prijemnou zabavu pri hledani „jmenovite“. Ja nad zdejsim kvalitnim vyhledavacem a tunou anonymu den travit nebudu.

      1. Tak jj problem bude zvysena zataz na rozvodnu siet. ale sak
        Tak jj problem bude zvysena zataz na rozvodnu siet. ale sak stale sa buduju solarne parky. veterne turbiny a co ja viem co. znizuju sa zataze… ziarovky. vysavace.. pracky. chladnicky. atd… neboj elektriky bude dost.. ja doma mam uz nahodenych 4kW solarov a v zahrade este odlozenych dalsich 5kW. tak ja sa o nabijanie nebojim.

        ale ked kazdy bude plakat ze v zasuvke bude mat 50v tak sa nikdy dopredu nepohneme. neboj najde sa moznost ako stabilizovat siet..

        smrt spalovakom (aspon pre osobnu dopravu a autobus)

  3. Proč se mi to nelíbí? Už vím, má na svou velikost zcela
    Proč se mi to nelíbí? Už vím, má na svou velikost zcela zjevně malý rozvor a díky velkým převisům do vypadá hodně divně.
    Jestli je tam JEN 230-193=37kW el.motor, tak to je fakt mááálo; asi na poskakování po městě stačí, ale takový mastodonsaurus zase do města nepatří.
    Za mně palec dolů.

    1. „S 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem (193 kW) kooperují
      „S 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem (193 kW) kooperují dva elektromotory. Přední se 123 kW a 335 Nm točivého momentu, zadní s 50 kW a 139 Nm). Protože víme, že výkony nelze jednoduše sčítat, uvádí výrobce výkon soustavy 230 kilowattů.“

      Těch 37 kW je omezeno výkonem baterie – jinak se odebírá výkon spalovacího motoru a převádí se do elektromotoru – tam se využije maximální výkon elektromotoru – to je princip e-CVT převodovky …

      Já mám taky u CT200h spalovák 72 kW, elektromotor 60 kW a celkový výkon 99 kW – právě 27 kW umí dodat trakční baterie …

            1. Zrýchlenie je, samozrejme, dôležité ale dôležitejšie je
              Zrýchlenie je, samozrejme, dôležité ale dôležitejšie je výdrž celej pohonnej jednotky pri takej sústavnej záťaži (chladenie batérie, meniča, motorov…). Pri tej okruhovej Tesle to možno posilnili.
              Rimac sa ale nechal počuť, že zvládne dva okruhy na Nurburgringu bez straty výkonu. Preto by som bol zvedavý, čo by predviedol na Pikes Peak.

Napsat komentář