Hyundai Ioniq je Světové auto roku pro ženy, verze Electric i šampion zůstatkové ceny

Hyundai Ioniq obdržel od poroty ankety „Světové auto roku pro ženy“ nejvyšší ocenění a zvítězil také v kategorii ekologických vozů. Auto Bild a Schwacke ocenily Hyundai IONIQ Electric podruhé v řadě jako „Šampiona zůstatkové hodnoty“ v kategorii elektromobilů.

Hyundai Ioniq Electric je dnes velmi dobrá volba, což potvrzuje i stabilní hodnota vozu
foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 2018, který nabízí tři elektrifikované druhy pohonu, obdržel nejvyšší ocenění (Supreme Award) v anketě „Světové auto roku pro ženy“ (Women’s World Car of the Year, dále WWCOTY) na slavnostním vyhlášení výsledků, které se uskutečnilo na mezinárodním autosalonu v Busanu. „Supreme Award“ je nejvyšší ocenění, udělované každoročně 25 nejrenomovanějšími motoristickými novinářkami z celého světa, které hlasují v anketě WWCOTY.

Německý motoristický časopis Auto Bild a nezávislá poradenská společnost pro výzkum trhu Schwacke GmbH vyhlásily model Hyundai Ioniq Electric podruhé v řadě také „Šampionem zůstatkové hodnoty 2018“ („Wertmeister 2018“) v kategorii elektromobilů. Ocenění je udělováno vozidlům s nejstabilnější zůstatkovou hodnotou v Německu ve třinácti kategoriích.

Časopis Auto Bild a společnost Schwacke zorganizovaly letos anketu o „šampiona zůstatkové hodnoty“ pro vozidla s nejstabilnějšími zůstatkovými hodnotami již popatnácté. Ocenění je udělováno na základě předpokládané zůstatkové hodnoty po čtyřech letech provozu s 10 000 ujetými kilometry ročně. Stejně jako v roce 2017 zvítězil v kategorii elektromobilů Hyundai IONIQ Electric, který má nejvyšší zůstatkovou hodnotu ve své třídě: 58,61 %.

„Tato opakovaná ocenění vycházejí z reálných dat o trhu a ukazují silné postavení produktů Hyundai v oblasti elektromobilů. Modelová řada Ioniq i nadále přivádí nové zákazníky k naší značce díky konkurenceschopným provozním vlastnostem, inovativní čisté technice a velmi cenné záruce,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing a produkt.

Hyundai poskytuje na model Ioniq pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, a to včetně >5 let asistenčních služeb a každoročních servisních prohlídek vozidla. Zákazník tak získává skutečnou jistotu.

Na vysokonapěťové akumulátory modelu Ioniq se vztahuje dokonce 8letá záruka s omezením na 200 000 kilometrů. Uvedené záruční podmínky platí pro všechna vozidla zakoupená u autorizovaných prodejců Hyundai.

Hyundai Ioniq je prvním automobilem na světě s nabídkou tří elektrifikovaných systémů pohonu v jedné karosářské verzi – Hybrid, Plug-in a Electric – čímž zpřístupňuje ekologickou mobilitu širokým vrstvám motoristů.

Ioniq je součástí globální strategie značky Hyundai v oblasti trvalé udržitelnosti. V jejím rámci bude do roku 2025 uvedeno na trh 18 nových ekologických modelů, včetně osmi hybridních modelů, čtyř externě nabíjitelných hybridních modelů, pěti elektromobilů a jednoho elektromobilu s palivovými články.

tisková zpráva

90 Comments on “Hyundai Ioniq je Světové auto roku pro ženy, verze Electric i šampion zůstatkové ceny”

  1. Děkuji všem diskutérům za odpověď na moje příspěvky.
    Děkuji všem diskutérům za odpověď na moje příspěvky. V podstatě jste mě utvrdili, že moje velmi hrubé odhady jsou celkem přesné. To mě těší :-).

    Měl bych ještě jedno téma, které se zde na webu již také možná několikrát probíralo, ale protože jsem tady nový, tak o tom nevím.

    Pokud by se mělo kompletně přejít z fosilních paliv na EV, je k dispozici dost nerostných surovin pro výrobu baterií?

    Odpověď na tuto otázku asi nebude úplně jednoduchá, protože technologií pro výrobu baterií existuje několik a nové stále přibývají…

    1. Kobalt: celosvětové zásoby pro téměř 1,5 miliardy aut
      Kobalt: celosvětové zásoby pro téměř 1,5 miliardy aut (TM3 LR s udávanými 4,5 kg kobaltu na auto) + 3,5x větší odhadované světové pevninské zdroje + cca 17x větší oceánské zdroje, kdyby bylo potřeba.
      Lithium: celosvětové zásoby pro 1,3 miliardy aut (TMS 70 s udávanými 11,9 kg/auto) + 3,5x větší odhadované pevninské zdroje.

        1. V zemské kůře je několikanásobně víc lithia než olova,
          V zemské kůře je několikanásobně víc lithia než olova, otázka jak je dostupné.

          V zemské kůře je lithium obsaženo v množství 20–60 mg/kg,
          mořská voda vykazuje průměrný obsah lithia 0,18 mg/l v podobě rozpuštěných solí.

          Olovo (toxický kov) je v zemské kůře zastoupeno poměrně řídce,
          průměrný obsah činí pouze 12–16 mg/kg (ppm )
          V mořské vodě činí jeho koncentrace pouze 0,03 mikrogramu v jednom litru

          Tesla snížila obsah kobaltu v TM3 baterii a v někdy v budoucnu se možná obejdou i bez kobaltu.

          Co se týče olověnejch baterií dostali jsem se snad už na 95 % recyklovanost olova.

            1. Já jsem to pochopil takto: Zásoby jsou to, co se dá
              Já jsem to pochopil takto: Zásoby jsou to, co se dá získat, když kompletně vytěžíme doly, kde se těží v současnosti, zatímco pevninské zdroje vše, co se dá teoreticky vytěžit, i když se tam teď nic netěží (třeba právě to lithium v Cínovci).

  2. Úvodem se omlouvám, že nebudu psát zcela k tématu
    Úvodem se omlouvám, že nebudu psát zcela k tématu (Hyundai Ioniq), ale upřímně nevím, kde bych pro svůj příspěvek měl prostor.

    Často slýchávám ničím nepodložené fámy o tom, že pro širší elektromobilitu není dimenzovaná naše přenosová síť, ani výrobní kapacita. Tak mi to nedalo a dovolil jsem si provést 2 velmi jednoduché modelové výpočty, které tyto nesmysly, doufám, spolehlivě vyvrací.

    Vycházím z předpokladu, že 80 % lidí jezdí pouze na krátké vzdálenosti (řekněme do 30 km/den). Pro tuto vzdálenost mně vychází spotřeba elektromobilu maximálně 5 kWh. To dělá spotřebu max. 1,825 MWh / 1 elektromobil za rok (pro zajímavost to je přibližně roční spotřeba jedné české, panelákové domácnosti).

    1) Pro milion elektromobilů mi vychází roční spotřeba cca 1,825 TWh. Vzhledem k aktuálně vyráběné energii v ČR 74 TWh/rok to dělá relativní nárůst pouhá 2,5 % (!).

    A s navýšením denního odběru o 5 GWh pro milion EV by jistě neměla mít naše síť ČEPS žádný problém.

    2) Pro 5 milionů elektromobilů vychází roční spotřeba cca 9,125 TWh, tedy relativní nárůst 12,3 % proti současnému stavu (!). To je, myslím, zvládnutelné, obzvlášť v delším časovém horizontu (10 až 20 let).

    Také v tomto případě se domnívám, že s navýšením denního odběru o 25 GWh pro 5 milionů EV by neměla mít naše rozvodná síť ČEPS větší problémy (dílčí úpravy jsou proveditelné). Diskutovat můžeme o rychlonabíjení, ale to lze přece řešit bateriemi pro vykrytí příkonových špiček (á la Tesla).

    Oba tyto výpočty mně vychází tak optimisticky, až mě to samotného překvapilo. Tak kde se tedy bere ta kritika údajné nekoncepčnosti elektromobilismu? Neudělal jsem někde ve svých úvahách chybu? Těším se na zajímavou diskuzi.

    P.S. Na přihlouplé nebo přisprostlé komentáře nejsem zvědavý a nebudu na ně reagovat.

    1. Podle me je trochu na vode ten predpoklad pravidelnosti.
      Podle me je trochu na vode ten predpoklad pravidelnosti. Jakmile se rozmuzou auta s trochu vetsim dojezdem nez „na jeden den“ v mnozstvi vetsim nez malem (zacnou jezdit ne-nadsenci), tak je podle me spousta lidi nebude nabijet denne, ale stejne jako u spalovaku az budou mit pocit „prazdna“ nebo pred/po delsi ceste/vikendu. Takze podle me budou ctvrtek vecer a nedele vecer pravidelne spicky nasobne vetsi nez by odpovidalo prumeru. Kolik je to „nasobne“ a jestli by to bylo unosne pro sit nevim (spousta veci vychazi pekne na papire a v realite to narazi na nejakou ptakovinu).

      1. V průměrných hodnotách příkonu a spotřeby, se kterými
        V průměrných hodnotách příkonu a spotřeby, se kterými jsem počítal, špičkové odběry skutečně zahrnuty nejsou. Ani nebylo smyslem mého příspěvku to analyzovat. Jinak máte pravdu, že odběry ve špičkách by mohly působit problémy. V tomto směru vypadají slibně ty Elonovo gigabaterie. Prostě něco na ten způsob. Není možné mít v každém okrese přečerpávací elektrárnu, bateriové úložiště však ano.

      2. Řešením Vámi psaného je CENA. A cenu dokáže od
        Řešením Vámi psaného je CENA. A cenu dokáže od sedmdesátých let vyřešit HDO, neboli nízký tarif. Je to pozitivně ověřeno na minimálně stovkách tisíc elektrických bojlerů v domácnostech po celé ČR. Není zapotřebí NIC co již nemáme a v rámci kontinuální obměny elektroměrů se budou možnosti technologie nadále zvyšovat.

      3. Jen zopakuji co jsemuž psal. Trochu problém je v distribuci,
        Jen zopakuji co jsemuž psal. Trochu problém je v distribuci, trafa a rozvodny jedou už dost často nadoraz, sice má u nás každý dům 3x25A jistič, ale počítalo se tak o víkendu cirkulárka jinak celkem nic. Teť se začínají hodně dělat TČ a je to poznat, nějakou rekonstrukci nebo výměnu trafačky abys pohledal, kamarád co dělá v rozvodně říkal, že z toho mají větší strach než když začal fotovoltaniky. Tedy lokální broblém být někde může i když bude dost elektřiny.

    2. To tady už víme téměř všichni. V podstatě jste chybu
      To tady už víme téměř všichni. V podstatě jste chybu neudělal. Do výpočtu bych ještě započetl úbytek spotřeby energie při rafinaci ropy, snížení výkonu veřejného osvětlení v době 00:00-4:00 a doplnil, že většina by nabíjela v noci, kdy je té elektřiny relativně více. Ukočírovat by se to bez větších problémů dalo HDO spínáním jednotlivých wallboxu. Celé to dává větší smysl, než skladování vodíku.

      1. Omlouvám se, jestli znovu omílám pro zde diskutující již
        Omlouvám se, jestli znovu omílám pro zde diskutující již dávno známou věc. Ale vždycky mě naštve, když někdo není schopný vzít do ruky kalkulačku a místo toho plácá nějaké nesmysly jen na základě jakýchsi svých „dojmů“. Přitom v tomto případě stačí využít znalosti matiky a fyziky na úrovni ZŠ… O to víc mě to udivuje.

        Jinak souhlas. Ukočírovat by se to dalo. A skladování a tankování vodíku vnímám také jako problém.

        Jsem velkým fanouškem EV. Jejich stávající technické parametry jsou skvělé (už dokonce i dojezd). Jenom mně vadí jejich zatím vysoká cena. Pokud bych se živil jako taxikář, tak prosím, ale vyplatí se kupovat EV za 900 000,- Kč při ročním nájezdu 15 – 20 tisíc km? Musím holt ještě nějaký ten rok počkat, než půjdou ceny dolů. Zatím se mi pro moje příměstské potřeby jeví jako rozumnější varianta hybrid – třeba Toyota Prius nebo Toyota Auris.

        1. Vystihl jste to celkem přesně z pohledu výrobních kapacit
          Vystihl jste to celkem přesně z pohledu výrobních kapacit a přenosové sítě ČEPS.
          Něco trochu jiného je to v případě distribučních sítí regionálních distributorů. U pomalého nočního nabíjení není problém u rodinných domů (To vyzkoušeli už před několika lety prakticky v Anglii, kde mají méně robustní síť a v jedné ulici zapůjčili všem domácnostem Nissan Leaf, nestalo se nic) ani u garáží novostaveb bytových domů.
          Největší výzva jak dostat příkon k dostatečnému počtu parkovacích stání na ulici (Přeci jen většina obyvatel větších měst bydlí v bytových domech bez vlastního parkování). Napájecí síť veřejného osvětlení to minimálně v Praze nezachrání, ta je dimenzovaná poměrně přesně na výkon lamp a kabely jsou často ve velmi špatném stavu. A toto jsou problémy, které aktuálně řeší v Norsku, tedy lokální nedostatek kapacity sítě v některých ulicích v Oslu a ne jak píší bombastické titulky v médiích o hroucení norské elektrické sítě.
          A další možná ještě nákladnější je budování pořádných rychlodobíječek u dálnic a silnic 1. třídy. Na dálničních odpočívkách je v ČR většinou jen přípojka NN s kapacitou výkonu tak akorát pro čerpací stanici. Ve Vystrkově bylo třeba postavit novou trafostanici VN/NN, protože z pohledu elektrorozvodné sítě je benzínka v lese a široko daleko pusto. Proto strategie Tesly stavět Superchargery spíš u dálnic v průmyslových zónách. Vestec a ni Olomouc z tohoto pohledu nebyl problém. Jak to udělal Fastned s přípojením k síti na odpočívkách v Nizozemí nevím.

          Závěr: Rozhodně elektromobilita nepoloží elektrorozvodné sítě v ČR. Brzdou tak budou lokální problémy viz. výše popsané. Nejde o neřešitelný, ani příliš nákladný problém, ostatně milion elektromobilů tu nebude za dva roky. Na tyto případy buď bude potřeba pořádný potenciál zisku z dobíjení, aby se vyplatilo to postavit a nebo dotace. Čili ten známy problém zda první více elektromobilů nebo dobíječek s námi bud ještě dlouho.

          1. Se vším, co jste napsal, souhlasím. A děkuji za
            Se vším, co jste napsal, souhlasím. A děkuji za upřesnění. Oba moje modelové výpočty jsou hodně zjednodušené. Hodně lidí se však neobtěžuje ani s takovým zjednodušením a raději čtou Blesk a podobně kvalitní periodika. 😉

          2. Píšete o výzvě uice. Každý normální vlastník
            Píšete o výzvě uice. Každý normální vlastník nemovitosti má kus pozemku okolo své nemovitosti. Takže žádný problém s nabíjením pro sebe a jím pronajímanými byty. To platí i pro byty obecní. No a ti co normální nejsou holt budou pronajímat byty lidem bez automobilů. Nájemníci také nejsou padlí na hlavičku (tedy jejich myslící většina) a nepronajmou si byt někde kde nebudou moci zaparkovat či nabít.

          3. U nás je z hlediska dálniční obslužnosti systémově
            U nás je z hlediska dálniční obslužnosti systémově špatně téměř vše. Zatímco na Západě pochopili – a u nás jsme bohužel stále nepřevzali – že auto ten kousek sjede, u nás stále budujeme (viz nová D1 směr Ostrava nebo Kroměříž) mega odpočívadla s benzínkami v polích, daleko od vesnic. Vše, včetně lidí na obsluhu, se tam musí složitě dovážet, i vedení všeho dotáhnout.
            Jedete Německem a Rakouskem a tam je tahle vybavenost věcí předměstí města nebo průmyslové části městečka či vesnice na okraji. Jen je to holt po přivaděči kilometr či tři. Ovšem pak je tam i motel, zázemí pro kamioňáky, veškeré druhy paliv včetně elektřiny, případně i Supercharger, prostě vše. A pro zásobování a napojení na sítě ideální. Super pak pro lidskou obsluhu, většinou tam stojí nebo končí MHD. Ani tohle jsme však nepřevzali.

            1. V článku o upgradu nabíječek Fastned na vyšší výkon
              V článku o upgradu nabíječek Fastned na vyšší výkon jsem se dočetl, že oni staví pro své dobíjecí stanice trafostanice VN/NN. Je to jasné mají vizi až k 350kw až 8 stojanů a to už jinak nejde.
              Ale dělal jsem si malý výpočet a pro dvě 50kw stanice by stačila přípojka NN 63A a k tomu baterie pro vykryti špičky při připojení do elektromobilů najednou, to by mělo jít rychle a je to lepší než nic,resp. Do doby než se vybuduje lepší připojení. Potom se ta baterka da přesunout zase o stanici dál a nemusela by být příliš velká zmařená investice.

        2. Asi jsem nepochopil pointu. Pokud počítáte pořizovací
          Asi jsem nepochopil pointu. Pokud počítáte pořizovací cenu, užitnou hodnotu a provozní náklady, měl by si každý koupit z logiky věci Dacii na LPG. Jenže svět nefunguje na základě matiky a fyziky na úrovni ZŠ ani při ročním nájezdu 15-20 tisíc km.
          🙂

          1. Dacia má horší antikorozní ochranu a o něco větší
            Dacia má horší antikorozní ochranu a o něco větší spotřebu, takže furt vychází pro mnohé zvláště co si dokáží vyjednat slevu výhodněji Fábie, a dlouhodobě je ještě daleko levnější pro ty co chtějí mít auto jenž vydrží 15-30 let.

            1. 15-30let staré auto je morálně zastaralé. V dnešní době
              15-30let staré auto je morálně zastaralé. V dnešní době kdy umíme dělat plasty se zkrácenou životností, kdy jejich degradaci naplánuje výrobce s přesností +- měsíc. Už jste někdy viděl žehličku, které se rozpadne po pěti letech rukojeť aniž by jste ji použil, nebo aniž by byla vystavena slunci. Bez té rukojeti se žehlit bohužel nedá a reklamace nebo servis ?? Těch plastů je bohužel v autě tolik, že po 10ti letech začnete kupovat klyky, madla, nebo klíček ….atd jen protože se to bude lámat, upadat a všechno bude v originálu a celkem drahé. Dnes stačí starší plynový kotel a opravář Vám řekne není náhradní díl (řídící jednotka) a můžete si objednat celý nový kotel. Byl jste se někdy podívat ve sběrně na to kolik je tam praček, lednic, tiskáren….. vše životnost jen několik málo let.
              Víte jaký je rozdíl mezi lednicí z roku 1995 a z roku 2015? Žádný. Obě přestanou fungovat v roce 2020. 🙂

          2. Pointa mého prvního příspěvku je taková, že kdo pořád
            Pointa mého prvního příspěvku je taková, že kdo pořád opakuje ten nesmysl, že elektromobilitu naše elektrárenská a distribuční síť neutáhne, by si měl konečně vytáhnout hlavu z p…..

            Jestli chcete diskutovat o ročním nájezdu, tak zde je pointa taková, že EV nebo hybrid, s vyššími pořizovacími náklady (jedno jestli nový nebo ojetý) bude mít tím kratší návratnost proti spalováku, čím víc s ním budete jezdit. Pokud si jej koupíte jenom jako „hračku“ na 5 let a nejedete s ním pouhých 75 000 km, tak zde návratnost proti stejně starému a vybavenému benziňáku není žádná. Pokud s ním ale za 10 let najedete půl milionu kilometrů (služební vůz), tak zde už návratnost určitě je (úspora za benzin a zřejmě i za servis).

            Jinak Dacia Logan je ten největší shit, jaký dnešní automobilový svět stvořil. Stačí se podívat na výroční zprávy TÜV. Každý rok to samé – se spolehlivostí až na konci žebříčku. Takže potom jaksi nechápu tu logiku nízkých provozních nákladů..?

            Aktuálně máme v rodině 2 ojetá auta, na která si nemůžu stěžovat. Ford Focus I a Nissan Almera. Spolehlivost skvělá, hlavně u Almery. Ale pomalu už pošilhávám po něčem novém. Lákají mě hybridy a EV. Taková ojetá Toyota Prius za 250 000,- Kč musí minimálně dalších 200 tisíc km vydržet.

      2. Podle toho co vím, bude potřeba el.e. skladovat nejen
        Podle toho co vím, bude potřeba el.e. skladovat nejen krátkodobě (bateriové celky), ale i dlouhodobě. A tam to vypadá na velkou šanci pro vodík PGP (power-gas-power), který by se spotřebovával primárně v zimě. Jenomže by se to pak mohlo používat i jako palivo do H2EV. Určitý prostor na vývoj tomuto pohonu dávám. Problém s vodíkem bude pořád distribuce. Asi by byly ideální stanice, které by si H2 vyráběly a spotřebovávaly lokálně elektrolýzou. Auta by mohla být taková přidružená možnost.
        Jinak představa, že nějaký opilý magor zaparkuje převrženou cisternu plnou vodíku a natlakovanou na 800Bar, nebo zkapalněného H2 chlazeného kapalným dusíkem někam na svodidla na dálnici mě poněkud znepokojuje. Sice trochu míň, než kdyby vezl jaderný odpad, ale i tak.

        1. PGP není o vodíku ale o metanu. A co s tím zbývajícím
          PGP není o vodíku ale o metanu. A co s tím zbývajícím uhlíkem na membráně palivového článku? Zase sajrajt, zase nízká životnost. Takže zůstat u CNG spalováku? Energetická účinnost na úrovni doby kamenné. Za mne palec dolů.

    3. No já jsem si vzal 6 miliard litrů benzinu/nafty v dopravě.
      No já jsem si vzal 6 miliard litrů benzinu/nafty v dopravě. Pak spalné teplo benzinu nafty/litr plus minus 35000 kJ/l. A teď 6000000000*35000/3.6/1000 (kWh)/1000000(GWh)*0.20/0.70. Kde 0.20 je účinnost přeměny z benzinu/nafty (plus nějaký volnoběh) a 0,70 je ze sítě na kola elektromobilu. Dává to 16,7 TWh, což je asi 60 % exportu elektřiny (2017). A to je kompletně elektrifikovaná doprava. Žádný fosil.

      1. Tydle oblíbené přepočty spáleného tepla benzínu/nafty
        Tydle oblíbené přepočty spáleného tepla benzínu/nafty na spotřebu elektřiny jsou k ničemu.
        Počet aut je znám, průmerný počet najetých km taky a spotřeba kWh k jejich ujetí taky. Ztráty v rozvodech a při nabíjení též. Dokonce je známo i číslo pro nabití 1 milionu osobních elektroaut za rok od ČEZu.

        1. „Dokonce je známo i číslo pro nabití 1 milionu osobních
          „Dokonce je známo i číslo pro nabití 1 milionu osobních elektroaut za rok od ČEZu.“

          Mohl byste, prosím, uvést odkaz, abych to nemusel pracně hledat? Děkuji. Zajímalo by mě, jak moc se od sebe liší můj hrubý odhad od kvalifikované analýzy ČEZu.

          1. Obávám se, že ČEZ pokud kvalifikovanou analýzu má, tak
            Obávám se, že ČEZ pokud kvalifikovanou analýzu má, tak ji z obchodních důvodů nezveřejní. Připravuje se totiž jak maximalizovat svůj zisk = vydyndat na ERÚ nesmyslné investice do distribuční sítě a mít na to pádný argument. Ne že by investice nebyly nutné, ale v podstatě na obnovu stávajícího stavu, který v pohodě absorbuje elektromobilitu bez dodatečných nákladů. (vyjma rychlodobíjecích stanic pro dálkové jízdy) Pokud by se to na ERÚ dozvěděli, tak neschválí navýšení distribučních poplatků.

            1. Hlavně chtějí pořád mermomocí stavět nové JE a přitom
              Hlavně chtějí pořád mermomocí stavět nové JE a přitom je už asi 10 let jasné, že to bude prodělávat. Zaděláváme si na hodně drahou cenu elektřinu v době, kdy je jasné, že vysoké ceny elektřiny ve světě končí a to i v Německu a Dánsku. Půjdou jim tam ceny dolů. Bez dotací spadne cena někam kolem <= 5Kč/Kwh pro koncové maloodběratele. Na burze v průměru asi za +-1-2Kč/Kwh, ale bude to rozkolísané kvůli OZE a pravděpodobně i sezónně. Výkupní cena vyšší než 40-45Euro/MWh je už skoro neobchodovatelná.

              1. Inu holt ĆEZ jede na více frontách, jak distribuce, tak
                Inu holt ĆEZ jede na více frontách, jak distribuce, tak výroba elektřiny. Máme zde tržní hospodářství, tak se nedivme, že se ČEZ snaží dokud to jde zajistit si příjmy mimo trh. V roce 2032 skončí OZE baronování a ČEZ chce plynule přejít na dotace pro něj a jádro. Lidi si už na položky v daňovém vyúčtování do té doby zvyknou a nebudou mudrovat jako teď kdy jsou nasraní na posrance kteří svou nečinností tento dnešní průser posvětili. (místo podpory střešních instalací – viz. FVE Zemků v Chomutově) Zajděte si je s dronem prohlédnout. Tyto a jedině tyto FVE měly být podporovány. (avšak né způsobem jak to Zemek podvodem provedl)

          2. Zde to
            Zde to je

            https://fdrive.cz/clanky/skoda-auto-se-chysta-na-prodej-elektromobilu-chce-sjednotit-nabijeni-2391

            Pokud by najednou místo současných dvou tisíc elektromobilů začalo
            v České republice jezdit milion elektromobilů, pak by nárůst spotřeby elektřiny činil zhruba 5 %. Alespoň takové informace zazněly od zástupců společnosti ČEZ na fóru Elektromobilita 2018.“

            Dle ČEZu by celý autopark ČR spotřeboval
            hrubá výroba elektřiny 2016……83,3 TWh
            5 % z 83,3 TWh = 4,165 TWh / 1 milion EV
            ČR autopark 6 mil aut 4,165 TWh x 6 = 24,99 TWh

            1. Hmm, takže ČEZ došel k číslům více než 2x vyšším…
              Hmm, takže ČEZ došel k číslům více než 2x vyšším… To si nedokážu dost dobře vysvětlit. I kdybych počítal ztráty při přenosu elektrického proudu (10 až 20 %) a ztráty při dobíjení (max. 10 %), stále mě to nevychází.

              Je otázka, co vlastně ČEZ chápe pod pojmem „elektromobil“. Jestli jen osobák (tak to vnímá většina lidí) nebo i kamión, elektrobus apod.? Spotřeba těchto větších vozidel bude jistě větší, než 15 kWh / 100 km.

        2. Neřekl bych, že je to k ničemu. Je to velmi podobné,
          Neřekl bych, že je to k ničemu. Je to velmi podobné, jediné, co zde je navíc, je průměrný počet najetých km (a u mě je navíc je účinnost spalováku). To bych řekl, že je dost hrubý odhad, navíc by dávalo smysl, kdyby k němu použili vyjetý benzin, jak jinak by to počítali. Odpůrce emobility vám řekne, že ČEZ počítá samý golfy a kdo teda uživí ty kamiony i tranzitní, traktory a lodě, že to má přece obrovskou spotřebu. Je možné, že to tam ČEZ specifikuje, ale ty litry fosilů ubrání i tohle. Každopádně ty odhady by ideálně měly s ČEZem +-sedět, sedí?

    4. už tuná tá debata prebehla a výrobu elektriny navyšovať
      už tuná tá debata prebehla a výrobu elektriny navyšovať netreba.ctrl c/v:
      Tady se ten výpočet bude hledat (pro další použití) snadněji než v diskuzi na Hybridu (autor Kuk).

      Počet aut v ČR 30. 9. 2015 byl 5 822 089 aut, bez traktorů a motorek zaokrouhleno na 6 milionů
      průměrný nájezd jednoho auta činí 6 880 km ročně – zaokrouhleno na 7 000 km ročně
      6 000 000 EV aut x 7 000 km = 42 000 000 000 km ročně
      Při těch tvejch 20 kWh na 100km
      420 000 000 x 20 kWh = 8,4e9 kWh = 8,4 TWh
      při 90 % účinnosti
      (8,4 TWh/9) x 10 = 9,88 TWh
      spolkne náš vozovej park cca 9,9 TWh za rok

      Při našem ročním vývozu 25 TWh budem moci stále ještě vyvážet za pakatel cca 15 TWh elektrické energie 😉

      Průměrné nájezdy
      ČR 6 880 km/rok
      SR 4 870 km/rok

      EU 9 850 km/rok

  3. “Modelová řada Ioniq i nadále přivádí nové
    “Modelová řada Ioniq i nadále přivádí nové zákazníky k naší značce”
    Vyjimecne tiskova zprava, ktera nelze. Prvni Hyundac, ktereho jsem koupil. Jinak ty jejich zamindrakovane reklamy o sousedu z Boleslavy me spise od teto nacky odrazovali.

    1. Ad reklama, ano, je to trochu prvoplanove, ale alespon je tam
      Ad reklama, ano, je to trochu prvoplanove, ale alespon je tam nejaky napad proti „bezny praci prostredek“ nebo (abychom zustali v oboru) mestske auto odbocujici na polnacku a jedouci vstric svetlym zitrkum v nadherne krajine (idealne s rodinou, detmi a psem).

      1. Mám názor je,že do budoucna přejde lidstvo na vodíkovou
        Mám názor je,že do budoucna přejde lidstvo na vodíkovou ekonomiku,je přece nesmysl vyčerpat světové zásoby lithia na baterie do automobilů. A hlavně se musí změnit myšlení a přístup lidí. Např. je další nesmysl obliba SUV ve městech. Osobně to považuji za hodně velké plýtvání. Další příklad je bydlení, dnes by si člověk měl postavit pouze pasivní dům. atd. Je třeba vzdělávat od malička, aby nám nevznikala jen zlatá,rozmazlená a značková mládež.

                1. :))) hahaha to je dobré 🙂
                  :))) hahaha to je dobré 🙂

                2. Musím Vás zklamat, neprodala. Prodotovala. Prodej je, když
                  Musím Vás zklamat, neprodala. Prodotovala. Prodej je, když jdete do Hyundai salonu a tam si koupíte elektrický Hyudai Ioniq. To, co dělá Toyota s vodíkovým Mirai je pokusný provoz v dotované rovině u různých subjektů. O nějaké infrastruktuře pak vůbec nemá cenu se bavit.

        1. Má to logiku, vyrobit vodík z ropy nebo plynu (za pomoci
          Má to logiku, vyrobit vodík z ropy nebo plynu (za pomoci elektřiny), pak jej draze přeměňovat v autě na elektřinu a jezdit na ní? Není tedy jednoduší rovnou použít elektřinu, kterou se rafinuje ropa a nabít s ní auto?

          Dávám za pravdu, že lidem by neškodil návrat k přírodě a k základním lidským hodnotám, které hlásali již filozofové před tisíci lety. Naše evropská společnost je již dnes „mrtvá“ a je to jen otázka času, kdy se to celé sesype. Závislost na energii a technologiích je neudržitelná, stejně tak, jako je neudržitelný sociální systém.

      1. Jehož bezpečnost je ale řádově nižší než BEV. Baterie
        Jehož bezpečnost je ale řádově nižší než BEV. Baterie obvykle dá šanci osádce vozu jej v případě zahoření včas opustit. Hořící H tuto šanci nedá. A řekl bych, že ani blízkému okolí, které BEV ani v případě hoření v podstatě neohrožuje. Vodík je v běžné populaci nesmysl.

        1. předpokládám, že vodíková auta mají stejnou ochranu
          předpokládám, že vodíková auta mají stejnou ochranu jako jiná plynová, např. CNG, která při vzplanutí vozu či úniku tlaku ze soustavy automaticky uzavítají ventil na nádrži a v případě mezního tlaku v nádrži, vzniklém zahřátím, se uvolní pojistný ventil který postupně tento tlak odpustí a řízenému odhořívání plynu

          co se týká výbušnosti vodíku, aby došlo k výbuchu musí být v prostředí již vodík rozptýlen, pokud vodík už hoří a je pomalu vypouštěn, odhořívá stejně jako zepní plyn na sporáku

          //youtube.com/watch?v=bWdfV9mTfxM

    1. vodík jo? a pro kterou vodíkovou firmu děláš??
      vodík jo? a pro kterou vodíkovou firmu děláš?? :))

      kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

      vodík je volovina!! to víme už dávno, tlačí ho jenom ropáci koryťáci 😉

      ale HHO to je věc !! to si namontuj, fosil po něm jezdí jak víno 🙂

      kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hho/

      youtube.com/watch?v=KQs8QMYpAqA

  4. Neznáte někdo aktuální prodeje modelů IONIQ
    Neznáte někdo aktuální prodeje modelů IONIQ (celosvětově) ?
    POslední údaje jsem našel z února, kdy bylo dodáno 100.000 aut :
    73.821 hybrid
    24.995 elektric
    5.531 plug-in

    BTW: docela mě zaráží tak malý počet prodaných PHEV – to se jim skoro nevyplatí vyrábět.

Napsat komentář