GM a Honda budou vyvíjet novou generaci pokročilých baterií

Americká automobilka General Motors a japonská Honda uzavřeli dohodu, podle které budou spolupracovat na vývoji pokročilých baterií.

Baterie elektromobilu Chevrolet Bolt EV o kapacitě 60 kWh, kterou si GM montuje samo, články dodává LG Chem.
foto: GM

Vývoj se má týkat nové chemie i komponentů, včetně článků a modulů. Cílem je „akcelerovat plány obou společností pro elektromobily“.

Nová generace baterií má přinést vyšší energetickou hustotu, menší rozměry a rychlejší nabíjení. Je přitom určena do „produktů primárně pro severoamerický trh“.

GM a Honda už na jednom podobném projektu spolupracují, a to v oblasti vývoje a výroby nové generace vodíkových palivových článků.

GM přitom dnes nabízí jediný elektromobil, a to Chevrolet Bolt EV. Kromě toho prodává také Chevrolet Volt plug-in hybrid.

Honda má dnes v nabídce model Clarity ve verzi na vodík, jako plug-in hybrid a čistý elektromobil.

tisková zpráva

19 Comments on “GM a Honda budou vyvíjet novou generaci pokročilých baterií”

  1. Dobrý den, chtěl bych postavit dobíjecí stanici pro
    Dobrý den, chtěl bych postavit dobíjecí stanici pro elektromobil (veřejnou). Našel by se tady někdo, kdo by mě provedl úskalím výběru vhodného zařízení.
    Po tom, co jsem si zde přečetl článek :
    http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-jak-nenaletet
    jsem pochopil, že není zcela nutné vynaložit náklady na zbudování stanice ve statisíc.
    Budu tedy rád za každou dobře míněnou radu, nebo odbornou pomoc.
    Předem děkuji,

    1. Zdravíčko nejsem úplně fundovaný ale maličkou troškou
      Zdravíčko nejsem úplně fundovaný ale maličkou troškou do mlýna přispěju 😉

      kcc-hho.webnode.cz/supercharger/dobijeci-stanice/

      1) rozhodnout jestli nabíjecí anebo 3x výkonnější a 10x dražší rychlodobíjecí ABB TERRA +600.000 CZK
      2) pokud stačí 22kW Wallbox za 2 desítky tisíc tak nějaký někde na netu koupit. Je možnost ho do dostat i zdarma od TESLA ale pouze s nabíjecím konektorem TESLA pro vozy TESLA v lokalitě a u nemovitosti kterou odsouhlasí TESLA po žádosti o DESTINATION CHARGER

      tesla.com/findus/destination-charging/Europe

      1. týbrďo nováčkům to musíš servírovat na zlatým
        týbrďo nováčkům to musíš servírovat na zlatým podnose, copak ví kdo je eLuky ?? I na srazu elektromobilistů kyselý ksichty a přehlížení nic pozitivně nevyřeší. Tydle elektromobilisti se musí naučit chovat nikoli egoisticky, ale úslužně a uctivě, přátelsky nápomocně. Nejde vo ně, nejde vo kšeft, ale o věc! 🙂

    1. Mám pocit, že využívají chlazení s kapalinou, která se
      Mám pocit, že využívají chlazení s kapalinou, která se odpařuje při přesně dané teplotě a následně kondenzuje v chladiči a vrací se ochlazená zpět samotíží. To je asi nejlepší řešení, co může být, energeticky naprosto nezávislé a funkční i u stojícího vozidla, pouze při překročení teploty chladiče se spustí ventilátor.

  2. joo jen jesi oba nekecají 😉 Honda nechce vyrábět
    joo jen jesi oba nekecají 😉 Honda nechce vyrábět elektromobily pro Japonsko co nemá elektřinu to rači vodík z hydrátů metanu

    kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/a2008-honda-fcx-clarity/

    a GM je stará zkrachovalá fosilní parodie EV1 :))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1996-gm-ev1/

    takže jako kerý PR se nám tu zase snaží nakecat jak se „těžce dře na elektromobilitě“ 2050 kerý se nedožijem 😉 Ještě že příští rok dorazí do Evropy poctivá elektrická americká Tesla Model 3 :))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

Napsat komentář