Nissan už v Evropě prodal přes 100 000 elektromobilů Leaf

Společnost Nissan slaví v duchu elektromobility. V Evropě se jí totiž podařilo dodat model Leaf s pořadovým číslem 100 000.

Celosvětově se prodalo již 320 000 vozů Nissan Leaf a model se tím stal nejprodávanějším elektromobilem světa.
foto: Nissan

Susana de Mena z Madridu, která si stotisící model Leaf koupila, říká: „Výběrem elektromobilu jsem strávila dva roky. Věděla jsem, že chci značku Nissan. … Navíc se s elektromobilem dostaneme i do samotného centra Madridu, kam mívají běžná vozidla kvůli emisím někdy zakázaný vjezd.“

Model Nissan Leaf se díky 100 000 evropských zákazníků vyšvihl na pozici nejprodávanějšího elektromobilu na světě. Prodej zahrnuje jak předchozí modely vozidla tak i model nový.

Nového modelu Leaf se v Evropě do dnešního dne prodalo už přes 37 000 kusů. Díky zákazníkům, kteří chtějí začít využívat inovativních technologií a jezdit s nulovými emisemi, se tak v Evropě každých 10 minut prodá jeden nový model Leaf.

Nový Nissan Leaf je prvním v Evropě prodávaným modelem automobilky, který je vybavený technologiemi Nissan ProPILOT a ProPILOT Park. Do výbavy nového Nissanu Leaf patří i technologie e-Pedal, která řidičům umožňuje rozjíždět se, zrychlovat i brzdit pouhým sešlápnutím nebo uvolněním jediného pedálu.

Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů společnosti Nissan Europe, vysvětluje:

„Skutečnost, že se Nissan LEAF stal světově nejprodávanějším elektromobilem, nás nijak nepřekvapuje. Vývoji elektromobilu určeného pro širokou veřejnost jsme se věnovali déle než kterákoli jiná značka a jsme pyšní na to, že zákazníkům z celé Evropy dokážeme nabídnout cenově dostupný vůz s technologiemi budoucnosti. Za méně než 10 let se nám podařilo z elektromobilu udělat vůz, který je dostupný široké veřejnosti. Dosažení tohoto milníku jen potvrdilo, že naši vizi Inteligentní mobility Nissan zákazníci přijali také za svou a věří v budoucnost, která za volantem nabídne více jistoty, vzrušení i větší míru propojení.“

Evropští majitelé modelu Leaf už najeli přes 2 miliardy kilometrů a ušetřili tím 300 000 tun emisí oxidu uhličitého. Úroveň spokojenosti zákazníků je 92 % – tato vynikající hodnota je vyšší než u kteréhokoli z ostatních modelů Nissan.

tisková zpráva

89 Comments on “Nissan už v Evropě prodal přes 100 000 elektromobilů Leaf”

  1. Uvidime za par let jestli vsechny leafy nebudou pekna ostuda.
    Uvidime za par let jestli vsechny leafy nebudou pekna ostuda. Aku z aut 2012/2013 s najezdem do 100tis km jsou na 2/3 kapacity, u me 30KWh 2016 uz taky bat neni jako u noveho auta. Zajimave ze na stupnici stale 12dilku z 12, pravdepodobne stupnice neni zamerne linearni. Necelych 100tis km a divne zvuky z prevodovky, cekam na vymenu a co dalsiho se jeste posere. A chlazeni aku? V toyote uz v roce 2004 vedeli ze to chce alespon vetrak, proti tomu nissan nam 2018 stale tvrdi ze neni potreba a dojezd s najetymi km klesa…

    1. hmm no pak Kubiš obecně říkal že jeden z prvních LEAF
      hmm no pak Kubiš obecně říkal že jeden z prvních LEAF 2011 po 6ti letech?? tak nějak 85% kapacita baterie z původních 100% +/- tak nějak že to není zas tak strašný. Je fakt že jednu dobu myslím že 2014 jak to naplno rozbalila TESLA tak Carlose Ghosna přešel humor, zrušil mediální machry a dokonce jesi se ho nechtěli Japonci i zbavit, tak nějak to ustál…

      hybrid.cz/carlos-ghosn-konci-jako-sef-nissanu-bude-se-venovat-mitsubishi

      novinky.cz/auto/430235-sef-nissanu-carlos-ghosn-konci-po-16-letech-ve-funkci-generalniho-reditele.html

      … ale myslím že jeho velkolepé plány elektromobility vzali za své. A tomu myslím i odpovídá nový LEAF 2017 bógudžem 😉

    1. joo jasně nissan dělá že elektromobilitu dělá 😉 díky
      joo jasně nissan dělá že elektromobilitu dělá 😉 díky Carlos Ghosn …

      hybrid.cz/tesla-neni-nas-rival-ale-spojenec-rika-carlos-ghosn

      faktem je že elektromobilitu už 10 let dělá tak na 7% a ještě k tomu schválně odfláknutě LEAFovsky a z 93% dělá nadále fosily 😉

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/japan-nissan-leaf/

      ELONOVA AMERICKÁ TESLA DĚLÁ ELEKTROMOBILITU POCTIVĚ NA 100% !!

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

  2. Kdyby nový Leaf měl chlazení baterie a stál 500 tisíc bez
    Kdyby nový Leaf měl chlazení baterie a stál 500 tisíc bez DPH, prodalo by se ho za první pololetí ne 43000 kusů, ale 430 000 kusů. Uvidíme, jestli se to podaří třeba VW. Zatím tu nevidím ani náznak. Cenovka za 920 tisíc základ je u auta, které se prohlašuje za novou generaci EV (tedy už ne pionýry) šílená. 5 let starý model BMW i3 na podzim vyjede s 43 kWh baterií (39 reálně využitelných) a bude stát v podstatě stejně jako Leaf. To je šílené.

    Když si vezmeme, že cena baterií na úrovni celého battery packu je pro Nissan asi 150 dolarů za kWh, tak celá cena za baterku je 150 x 40 = 6000 dolarů, tedy zhruba 132 000 Kč. Náklady na zbytek auta nemohou být větší než 200000 Kč, to ať mi nikdo netvrdí (i u celé Octavie se spalovacím motorem, převodovkou a vším okolo je to pod 200000 Kč). Marketing a další náklady dalších 100000 a 100000 marže (výrobce i obchodník). To je suma sumárum 532 000 Kč. Kde je ten zbytek?

    1. Nedivím se té ceně, kalkulací se nikdo nezabývá, každé
      Nedivím se té ceně, kalkulací se nikdo nezabývá, každé menší EV bude stát necelý milion a tak to bude po mnoho let. Bude se navyšovat kapacita baterie a přidávat chytrá elektronika a cena zůstane.Nebo jste si všimnul u výrobců, že by stále dělali levnější a levnější auta?

      1. nojo je to těžků když zkorumpovaným autodebilkám lede
        nojo je to těžků když zkorumpovaným autodebilkám lede doprr i sosialistická vláda 😉

        autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg

        tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

        ceskenoviny.cz/zpravy/vlada-schvalila-tri-miliardy-korun-na-infrastrukturu-u-kvasin/1499378

        kdyby vláda nebyla srab a jednotlivci se nebáli vo krk nařídila by jim to 😉

    2. Problém bude v tom, že výrobce vezme cenu za díl co dává
      Problém bude v tom, že výrobce vezme cenu za díl co dává do auta a dá x4 ,nebo raději x10? A to platí pro spalováky a tak proč by si měl snižovat marži na elektrikách?

      Jen taková perlička, asi budu kupovat KIU Niro PHEV rozstřelenou tak šikovně že to odnesla nabíječka co je umístěná na tom nejhorším místě před předním levým kolem v podběhu.

      Je to hliníková krabice jak od bot vodou chlazená vstupní napětí 230V 16A výstup 400V DC 10A max je to na konektor type 2. Nová stojí 156.000,- Kč ano čtete dobře a rozbitý hlavní reflektor ful led (sklo se nadá koupit) stojí 62.000,- včetně daně.
      Nabíjecí zásuvka type2 stojí 23.000,- a tak bych mohl pokračovat.

      1. Ty silene ceny jsou diky nizkemu poctu vyroby. Jde to smerem
        Ty silene ceny jsou diky nizkemu poctu vyroby. Jde to smerem Rolls Royce. I kdyz RR vyrobi mozna vic aut nez kdejaka automobilka svych EV. Kdyby to vyrabeli jako masovou vyrobu, ceny by byly uplne jinde.
        Kdysi stala mlhovka na Peugeot ION ca. 600 EUR!!!! Tehda se jich vyrobilo tak nejak 1000 ks/rok.

    1. Chapu, ze je treba kopnout, kdyz to neni kampan od T / EM.
      Chapu, ze je treba kopnout, kdyz to neni kampan od T / EM. Nevidel jsem original, takze si netroufam tvrdit, jestli to „vybirala dva roky“ tam opravdu je nebo to bylo „ztraceno v prekladu“. Protoze lidi, kteri vedeli, ze chteji Leafa, ale cekali (klidne i ty dva roky) na vetsi baterii bude urcite par i tady.

      Jinak ad barva dole – to je prece jasne, muze byt jakakoliv, kdyz je cervena 🙂

    1. Myslím, že to není špatný výsledek, na to, že nejde o
      Myslím, že to není špatný výsledek, na to, že nejde o tržní prostředí, ale politickou tlačenku.
      Aby mohl být takový elektromobil (velikost, zaměření) úspěšný musí být reálně ekonomicky zajímavý, aby mohl být druhým autem do rodiny a to prostě není – ano nabízí bohatší výbavu, ale stačí se podívat, jakou výbavu druhá auta do rodiny mají a na to výbavu a hlavně cenu konfigurovat. Myslím, že prodávat v podstatě Sandero na elektriku za rozumnou cenu by bylo slovo do pranice i s chybějící infrastrukturou (druhé auto do rodiny fakt jde dobíjet doma)

  3. Pláču nad lidstvem… většina těch lidí co to haní
    Pláču nad lidstvem… většina těch lidí co to haní denně nenajede ani 100Km a hrozně jim na Leafu vadí že když najedete přes 500 km tak se zpomalí nabíjení… to je fakt hrůza… baterii se nic nestane když budete dobíjet doma na pomalém dobíjení to na běžné denní ježdění stačí a když pojedete dál tak hold si chvilku počkám … už se na něj těším až mi dojde.

    1. Souhlasím s vámi. Tady na fóru vůbec naříká skoro
      Souhlasím s vámi. Tady na fóru vůbec naříká skoro každý. Jediný co Nissanu vyčítám je, že to měli uvést do specifikace. Pak by nebyla žádná aféra. A pak taky ty papírový dojezdy, což teda není problém Nissanu ale tý normy. Tak podle japonské prý nový Leaf ujede 400 km. Ve vlhkých snech možná. Jenže zákazník který tomu uvěří můlže být velice nemile překvapen. Ale jak píšete, na jízdy po městě a výlety po okolí úplně v pohodě.

    2. mě stačí najet denně 10km a bolí mě pravý kopyto.
      mě stačí najet denně 10km a bolí mě pravý kopyto. Nechápu jak se lidi můžou nechat ještě v roce 2018 otročit stokilometry ve:
      1) hlučný fosilní kraksně
      2) s manuálem
      3) bez tempomatu
      4) bez autopilota
      5) a ještě k tomu fetovat raka před sebou

      blázni 🙂 Daleko lepší je sednout do pohodlný káry, zmáčknout tlačítka „kam tiše jet“ a prostě jet 😉

      youtube.com/watch?v=C3DbrYx-SN4

      kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

      … ale nejlepší je samozřejmě už nevotročit ;))

    3. Nie, to co pises nie je pravda. Spomali sa to na zaklade
      Nie, to co pises nie je pravda. Spomali sa to na zaklade teploty baterie, takze teoreticky niekde, kde je naozaj teplo to moze byt uz pri prvom nabijani. A 500km tazko pri dlhej ceste na 1 nabitie (do 75-80%, lebo potom sa rychlost dobijania rapidne spomaluje) dosiahnes, takze realne to bude na jedno dobitie povedzme max 450km. Apropo, to uz aj Zoe bude na tom na naozaj dlhe cesty lepsie s 22kW dobijanim…

      O to by ani tak neslo ako o degradaciu baterky. Ta u zvacsenych 30kWh baterkach ide rapidne dole a po 3 rokoch maju 70%, na rozdiel od Tesly, kde aj po 5 rokoch a 400tis km, maju cez 90%. V tom uz je lepsia aj stara 24kWh baterka, ktora defacto po 3 rokoch ma rovnaku kapacitu ako ta 30tkova a kazdym rokom je na tom lepsie, kedze sa tak nezahrieva a nedegraduje.

      A na bezne domace popojizeni mi bude stacit aj kadejake PHEV, alebo EV s mensim dojazdom povedzme 120km, ako stary Leaf, netreba vyhadzovat tolko penzi za novy, ktory k nicmu lepsiemu nevedie. A jazdit 650km az 11h (ako Bjorn a on vie ako sa ma najefektivnejsie jazdit)? To je akoze nova generacia EV? Toto? Dakujem. TO radsej stary dobry Ioniq…

  4. Velké propouštění kancelářských krys začíná. V Tesle
    Velké propouštění kancelářských krys začíná. V Tesle vymění kvádro 3 600 úředníků za montérky makačů na lince TM3 😉

    ekonomika.idnes.cz/tesla-elon-musk-bude-propoustet-dam-/ekonomika.aspx?c=A180612_205613_ekonomika_jumi

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

    1. hele na tu zaplacenou ropnou propagandu jak dostat akcije hned
      hele na tu zaplacenou ropnou propagandu jak dostat akcije hned druhý den zas níž :))

      auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/tesla-nezvlada-pridat-plyn-spis-brzdi-propusti-stovky-lidi.html

      bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

      google.ca/search?q=NASDAQ:TSLA

      1. no těmahle žvástama mu nepomůžeš to mi věř. já a
        no těmahle žvástama mu nepomůžeš to mi věř. já a nissan je zatraceně velký rozdíl a když si pořádně nastuduješ historii nissanu posledních 10 let od začátku LEAFa a prolneš s politikou a bysnysem ropnýho hospodářství vyjde ti jako na základce že 1dna a 1dna jsou 2 :))

          1. hybrid.cz/novy-nissan-leaf-ma-velky-problem-prehrivani-baterii

            hybrid.cz/novy-nissan-leaf-ma-velky-problem-prehrivani-baterii

            jo jen tak mimochodem, vyhledávání článků na hybrid.cz je 1000x lepší přez google a klíčový slova než s už 5 let katastrofálním reklamním interním vyhledávačem hybrid.cz 😉

                1. padlej nahlavu? co by se mi na nich mělo jako líbit? jesi
                  padlej nahlavu? co by se mi na nich mělo jako líbit? jesi chceš zaujmout přihraj nový info alebo táhni ;))

                2. Ja se straslive moc omlouvam muj pane.
                  Staci to?

                  Ja se straslive moc omlouvam muj pane.

                  Staci to?

                3. ne, to je voničem, žádný význam, žádná úcta, nic, prd
                  ne, to je voničem, žádný význam, žádná úcta, nic, prd ve větru soudruhu 😉 rači mě zanalyzuj proč ze včerejších 29 sme zas na 26 😉

                  bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

                4. Bloomberg ví prdlajs, Musk tajně vyrábí 20 tisíc TM3
                  Bloomberg ví prdlajs, Musk tajně vyrábí 20 tisíc TM3 týdně a chce vrhnout na trh EU v roce 2019 najednou 1 milion aut a tím zaskočit evropské výrobce, jsem o tom přesvědčený.

                5. no to není analýza ale téměř stoprocentní keci, to umí
                  no to není analýza ale téměř stoprocentní keci, to umí kde kdo

                6. je to pravda, už objednal kontajnery, rezervoval lode a v
                  je to pravda, už objednal kontajnery, rezervoval lode a v maďarsku odkúpil niekoľko desiatok prázdnych skladíšť, kde bude TM3 kompletovať.
                  naviac, jeho tunerárska spoločnosť stavia podzemné nabíjacie stanice v strednej a východnej európe.

                  to všetko npotajme, aby nevyvolal nevôľu „starých“ európanov voči novým.

                7. já bych si z toho nedělal srandu, Musk je schopný všeho
                  já bych si z toho nedělal srandu, Musk je schopný všeho :-)))
                  ale z počtu rezervací na T3 beru že je pro něj priorita trh USA

                8. to nie je sranda, to bude musieť urobiť, veď ako prevezia
                  to nie je sranda, to bude musieť urobiť, veď ako prevezia TM3 z kalifornie do európy? ako ich zmontuje? a čo superchargery?
                  to je realita, ktorá príde. o tri, dva, päť rokov.
                  ps – možná si už rezervoval kapacitu na železnici východné pobrežie číny – bratislava. je to pol roka (17.12.2017), čo som v bratislave na hlavnej stanici odfotil vlak čínskych kontajmerov
                  https://plus.google.com/u/0/photos/112448468764478342460/album/6500585090244731281/6500585088090914418?authkey=CNrmrq-B47KalAE

                9. pokud to není sranda tak jen paráda, osobně můžu Elonovi
                  pokud to není sranda tak jen paráda, osobně můžu Elonovi jen fandit a držet všechny palce, zatím jsou největší slabinou EV baterky ale časem se to určitě změní k lepšímu, je to jen otázka chemie, a chemie je zrovna jedno z odvětví kde určitě čeká na objevení spousta vynálezů, samotný elektromotor vs spalovací motor nemá cenu porovnávat, elektromotor jen samé výhody, navíc mám obrovskou radost že právě díky EV přijde i pokrok ve skladování energie pro OZE a nejenom tam, až budou levné výkonné akku, tak dostanou postupně KO benzínové sekačky, pily a všelijaké benzínové nářadí včetně elektrocentrál,prostě EV už teď přinášejí užitek do mnoha oblastí a už se to bude jen zlepšovat a zlepšovat

    1. No jo ale prodava se. To nastve koukam. Tesle fandim ale
      No jo ale prodava se. To nastve koukam. Tesle fandim ale kolikpak lidi v CR (ale i jinde) si bude moci dovolit i jen tu nejlevnejsi Teslu. Ktera se zatim ani nevyrabi. Von ani ten Leaf neni nejlevnejsi. Ano s TMS by byl lepsi ale zase drazsi. Jediny co Nissanu vycitam je, ze tu realnou rychlost DC dobijeni meli napsat do specifikace. Prodaval by se stejne dobre a navic by nebyla zadna rapidgate.

    2. nedivím se. vonehdá na český předváděčce nisanů se
      nedivím se. vonehdá na český předváděčce nisanů se manažérstvo na téma LEAF nemělo vůbec chuť bavit. Přehlíželi to, místo toho leda sondovali kterýho fosila bych si koupil. Evidentně českým nisaňákům de leda vo kšeft, elektromobilita je ve skutečnosti nezajímá. To auto je pro ně jen nutná doplnková hračička v sortimentu, když už musí teda existovat díky Karloj Ghosnoj 😉 asi tak elektrosimulanten bande 😉

  5. Jen tak mimochodem tohle je asi trochu nešťastně napsané
    Jen tak mimochodem tohle je asi trochu nešťastně napsané „Model Nissan Leaf se díky 100 000 evropských zákazníků vyšvihl na pozici nejprodávanějšího elektromobilu na světě. Prodej zahrnuje jak předchozí modely vozidla tak i model nový.“ Kolik tedy bylo vyrobeno celosvětově ať to můžeme porovnat třeba s Tesla model S…

    Jinak jak jsem hledal, tak jsem narazil na trochu historie 9.8.2012 (tedy pouhých 6 let):
    hybrid.cz/tesla-vyrobila-uz-50-elektromobilu-model-s-dodala-29
    V únoru dodali auto s pořadovým číslem 300.000. A přesto všichni reptají, že vyrábí jen 100.000ks ročně resp. zatím jen nějakých 2500ks modelů 3 měsíčně.
    Jsem zvědavý kam se posunou za dalších 6 let tedy v roce 2024 kdy všichni dinosauři predikují, že bude 1/4 jejich aut na elektriku :))).

                1. myšleno to bylo tak že i 20 let starý TDI jezdí za 4 litry
                  myšleno to bylo tak že i 20 let starý TDI jezdí za 4 litry … 😉 Každopádně tojota srabácky vytvořila úmyslně hnusný paskvil který sice čistěji ale stále jezdí za 4 litry 😉 Jediná poctivá je na světě TESLA to je prostě fakt, zbytek jsou jen ropný zaprodanci a uondávači včetně japlek jejichž věhlasný úchylný porno snad nemusím připomínat co je to za národ no a holt tojota je japko táhne se to s ním jak smrad ;))

                2. Dejte si radši mokrej hadr na hlavu….
                  Dejte si radši mokrej hadr na hlavu….

                3. pročpak? no povídej přeháněj to mě zajímá co za tím
                  pročpak? no povídej přeháněj to mě zajímá co za tím vězí :)))

                4. No protože jste moc nevychovaný a drzý. A melete strašné
                  No protože jste moc nevychovaný a drzý. A melete strašné nesmysly. Ale já vám to promíjím protože Vy ani nevíte co činíte.

                5. to si pleteš chlapče, ty meleš nesmysly a nejsi
                  to si pleteš chlapče, ty meleš nesmysly a nejsi užitečný. tady nejsi na dovolený, koukej chrlit moudra at z tebe taky neco máme 🙂

                6. Jo a vy už Teslu máte? S nebo X?
                  Jo a vy už Teslu máte? S nebo X?

                7. už několikrát, levně nakoupit, povozit pak zas prodat,
                  už několikrát, levně nakoupit, povozit pak zas prodat, někdy výhodně, někdy sponzoring … furt dokola, znáš to 😉

                8. A nelžete tak. I to Vám odpouštím.
                  A nelžete tak. I to Vám odpouštím.

                9. No tady v Japonsku je už hybridů na ulicích jak na…no a
                  No tady v Japonsku je už hybridů na ulicích jak na…no a vězte že je to znát. Měnší emise bez sazí a ticho. A když občas projede nějakej dýzlnáklaďák, tak to je hned cejtit. Zato v Česku v Praze je dízlsmrad cejtit pokaždý když tam přijedu. Tak mi řekněte co je lepší. Sám jistě nevěříte že bude v Česku za dva roky statisíce EV. Ale hlavně že si kopnete co.

                10. no jako hybridizace je nástroj jak odsunout elektromobilitu
                  no jako hybridizace je nástroj jak odsunout elektromobilitu 😉 je hezký že extrémě předlužený japka jedou nacionální hybridy na benzín který netěží a s kterém musí tak i tak doservisu 😉 Každopádně srovnávat 70tiletý vývoj v Japonsku s 20ti letou postkomoušským Práglem nemyslíte váže že, jako dobrý ftip. No a zpátky k tý tojótě… elektromobil TESLA to prostě není a nikdy nebude 😉 Každopádně fronty japlek na pořádný amerikánský elektromobil po hirošimě a fukušimě rozhodně se očekávat nedá, so spíš sabotáže dyž ted pečou hen s tím trumpetó ;))

                11. No, hlavně že v tom Japonsku mají ohromný procento
                  No, hlavně že v tom Japonsku mají ohromný procento elektřiny vyrobené z vlastních zdrojů. Poté co si po Fukušimě odstavili všechny jaderné elektrárny, tam museli dovážet ohromné množství uhlí. Na těch ostrovech žádné rozumné zásoby surovin na energie nejsou, takže jim jen jedno zda si dováží ropu co netěží, uhlí co netěží nebo uran co netěží.

                12. Cože? Před 20-ti lety když hybridy začínaly nešlo
                  Cože? Před 20-ti lety když hybridy začínaly nešlo vyrobit a prodat cenově přijatelný automobil. Ono to nejde ani ted. Ale to vy zjevně nejste schopný chápat. Ale i tak Vám odpouštím.

                13. Chtěl jsem napsat cenově přijatelný elektroautomobil. Ale
                  Chtěl jsem napsat cenově přijatelný elektroautomobil. Ale i to Vám odpouštím.

          1. Rozumný nápad. Za ty peníze super autíčko. Jen ty
            Rozumný nápad. Za ty peníze super autíčko. Jen ty nejlepší zkušenosti. Dokonce se nabíjí z pětikolíku nebo Mennekesu rychleji než 6,6 kW Nissan Leaf a eNV200. Auto je nedoceněno – mělo by jich být ve městech plno třeba místo SUV na jízdy do práce a škol!

Napsat komentář