Motor roku 2018: benzínový přeplňovaný tříválec PureTech skupiny PSA

Porota jubilejního 20. ročníku ankety International Engine of the Year Awards ve Stuttgartu udělila již počtvrté v řadě titul Mezinárodní motor roku 2017 v kategorii 1,0–1,4 l tříválcovému benzínovému přeplňovanému motoru PureTech 110 k S&S a 130 k S&S.

Nová generace motoru PureTech umožňuje snížení emisí pevných částic o 75 % díky filtru pevných částic (GDF – Gasoline Particulate Filter) splňujícímu o 3 roky dřív koeficient shody 1,5, který stanovilo nařízení EU na rok 2020.
foto: PSA

Skupina PSA podala v souvislosti se svými tříválcovými benzínovými motory již 210 patentů. Nová generace motoru PureTech nabízí lepší výkon, nižší spotřebu paliva a vyšší účinnost.

Tato nová generace umožňuje snížení spotřeby průměrně o 4 % oproti předchozí generaci, zlepšení doby odezvy motoru díky optimalizovanému turbokompresoru (o 20 % rychlejší nárůst točivého momentu od 1500 ot/min) i zlepšení kompaktnosti motoru v rámci přizpůsobení na novou platformu CMP určenou pro městské vozy, nejběžnější hatchbacky a kompaktní SUV.

Tato nová generace motorů, která se poprvé objevila v roce 2017 u vozu nový Peugeot 308, se nyní postupně rozšiřuje ve zhruba stovce aplikací na další vozy skupiny PSA ve více než 70 zemích. Motory splňují normy Euro 6d-temp a čínskou normu China 6b.

Tříválcový motor PureTech se v současné době vyrábí ve Francii (továrny Française de Mécanique v Douvrinu (departement Pas-de-Calais) a v Trémery (departement Moselle) a v Číně (Siang-jang).

Vedle zdvojnásobení výrobní kapacity francouzských továren, k níž dochází v tomto roce, se motor PureTech začne v roce 2019 vyrábět v Tychy v Polsku a v roce 2020 v Szentgotthárdu v Maďarsku.

Alain Raposo, ředitel pro hnací ústrojí a podvozky skupiny PSA, při této příležitosti uvedl:

„Jsme hrdí na to, že jsme získali toto prestižní ocenění již čtvrtý rok po sobě, jako důkaz schopností našich vývojových týmů. Tímto motorem je dnes vybavena většina našich vozidel a u našich zákazníků je velmi úspěšný. Cena je mezinárodním uznáním konkurenceschopnosti a efektivity našich benzinových motorů, především našeho tříválcového motoru PureTech.“

tisková zpráva

98 Comments on “Motor roku 2018: benzínový přeplňovaný tříválec PureTech skupiny PSA”

  1. Přeplňovaný 1.0 Ecoboost od Fordu byl kdysi taky motorem
    Přeplňovaný 1.0 Ecoboost od Fordu byl kdysi taky motorem roku a po pár letech provozu se ukázalo, že je to poruchový krám. Takhle skončí i tenhle.
    A bylo toho víc, co tihle novináři vybrali motorem roku a nakonec z toho byl spíš průser následujícího desetiletí.
    Z toho jednoznačně vyplývá, že titul „motor roku“ je naprosto bezcený artikl, kterému nedoporučuji věnovat špetku pozornosti.

        1. Mám atmosféru 1.6 85kW z roku 2014 a 5 na dálnici to nedá
          Mám atmosféru 1.6 85kW z roku 2014 a 5 na dálnici to nedá ani omylem. Když se hodně snažím, tak se na 5 dá dostat mimo obec, nicméně na vámi zmiňované dálnici (@130km/h) je to tak 7-8.
          Turbo jsem nikdy nevlastnil (a ani nechci) a podle mých zkušeností je při podobném výkonu i podobná spotřeba.
          Jediné, co skutečně dokáže jet výrazně úsporněji, je hybrid 🙂

          1. Tak to Vás zklamu. Moje RAV4 Hybrid nedá dálnici ve 130km
            Tak to Vás zklamu. Moje RAV4 Hybrid nedá dálnici ve 130km ustálenou jízdou pod 8L… spíš 9l/100km. Doháním to ve městě za 4L a mimo město za 6L. Na druhou strau známá má tu samou RAVku v naftě a má průměr za 9L, takže Hybrid každopádně vede.

          2. Pravda, jezdíme s tím trochu pomaleji, ale ten benzínový
            Pravda, jezdíme s tím trochu pomaleji, ale ten benzínový motor v Mercedesu je úžasný. Při opravdu úsporné jízdě okresky dálnice 1:1 dohromady 200 km byla nejnižší spotřeba 4,9/100 km. Spoustu kilometrů najedeme po městě, takže výsledný průměr je 6,3 l/100 km.

            1. Já reagoval na tu dálnici. Najeďte na dálnici, vynulujte a
              Já reagoval na tu dálnici. Najeďte na dálnici, vynulujte a zkuste se podívat až budete po 200km sjíždět.
              Víte, ono je potřeba rozlišovat běžnou spotřebu a to vaše „při opravdu úsporné jízdě … byla nejnižší spotřeba“. Když mám náladu a snažím se, tak na větší vzdálenosti se také dostanu na 5 (a i níže, když se zadaří, tak na 50km trase dám i pod 4), ale to není normální jízda – musí to být mimo špičku, plynulá jízda s převahou okresek a po dálnici max. 110.
              Mimochodem, dlouhodobou mám 6,4 a jezdím převážně po Praze, takže ty motory budou asi hodně podobné 🙂

          3. Stara 205 rv85 1,8d jezdil do vždy do 5 litrů a dalnice
            Stara 205 rv85 1,8d jezdil do vždy do 5 litrů a dalnice ostrava frantiskovy lazne plny kotel na tachometru 150, kolik jel ve skutecnosti nevim, on v te rychlosti byl nejtišší a spotřeba rovných 5litrů. Kouřil, ale nikdy víc jak 5 litrů kromě třeskutých mrazů když už nenastartoval nebral a měl najeto snad milion.

    1. Můžeš mi dát nějaký informace k tomu, jak tvrdíš „A
      Můžeš mi dát nějaký informace k tomu, jak tvrdíš „A bylo toho víc, co tihle novináři vybrali motorem roku a nakonec z toho byl spíš průser následujícího desetiletí.“? Tohle by mě fakt zajímalo, stejně jako by mě zajímaly informace k tomu tvrzení o ecoboostu. Zatím mi to akorát připada, jako klasický manipulátorsky kecy typu „všichni to říkali“, „všichni už to vědí“ atd.

        1. PSA si VTI nikde neobjednávalo, byl to výsledek společného
          PSA si VTI nikde neobjednávalo, byl to výsledek společného vývoje. Konkrétně atmosféry 1.4 VTi, 1.6 VTi a turbo 1.6 THP. Používaly se napříč všemy modely, ne jenom 207. Byly to skvělé motory, ale spolehlivostí opravdu nic moc, hlavně varianta THP (a to nejen v PSA, ale i v BMW a Mini).
          Po ukončení spolupráce BMW motory opustilo úplně, PSA je upravilo a od té doby jsou prakticky bezproblémové. I v článku zmiňovaný 1.2 PureTech vychází z 1.6 THP.
          To jenom tak abych to uvedl na pravou míru.

          1. nam p2008 s 1,2 vti, 60 kw a je to bída, 2 krat servis,
            nam p2008 s 1,2 vti, 60 kw a je to bída, 2 krat servis, roztrhnutý katalizátor pri 90k km a predtym problem s motorom (pri cca 40k) autorizovaný servis ani nevedel povedať čo tomu bolo len vymenili podla navodu pre daný chybový kód

            peugeot nikdy více

  2. off
    Tak to mi naprosto uniklo z radaru, od dubna

    off

    Tak to mi naprosto uniklo z radaru, od dubna zdvojnásobili produkci e-Golfu a od května omezili jeho výrobu a radši budou lidem cpát Golf 48V málemhybrid o kterým jsem ještě neslyšel???
    https://cleantechnica.com/2018/04/30/volkswagens-decision-to-not-offer-a-mass-market-e-golf-focus-on-48v-hybrid-instead-raises-questions/

    Zároveň tam píšou, že BMW omezilo, pozastavilo výrobu hybridů ???

    ——

    Jo, tak to se jedná až o 8 generaci. To to pak jo. Akorát se divím, že ponechají i verzi s dízlovým rakovinometem.

  3. Rakovinomet tedy usmrti o 4% mene lidi nez predchozi generace,
    Rakovinomet tedy usmrti o 4% mene lidi nez predchozi generace, za takovy pokrok si jiste zaslouzi nejvyssi oceneni.

    Spalovak obdrzel 210 novych patentu, ty zaruci, ze elektromobilita dostane u zabozroutu vyssi prioritu nekdy kolem roku 2342, bravo Pèžó

    1. 210 nových patentů = 210 problémů které vytáhnou z
      210 nových patentů = 210 problémů které vytáhnou z našich pěněženek více peněz za jejich opravy.
      Poslední dobou se stává běžnou praxí u těchhle maloběmových zmrdů po 2-3 letech měnit naprosto vše, takže Vám servisy doporučují měnit celé motory či jejich půlky za třetinu ceny nového auta.

    1. je to „lichá“ obava – ak postojí v mraze s „vypnutou
      je to „lichá“ obava – ak postojí v mraze s „vypnutou elektrárňou“, zamrzne zvyšok vody … podobne, ako v historicky nedávnych dobách „bez nemrznúcej kvapaliny“. málokto bol ochotný vyrábať zmes glyerínu a denaturáku, radšej vypúšťal obyčajnú vodu …

      1. Lichá obava? Ty naivko, američani je v zápětí začnou
        Lichá obava? Ty naivko, američani je v zápětí začnou žalovat jako na běžícím páse za naraženou kostrč, zlomený zápěsti a následnou pracovní neschopnost. :)))
        To auto bude chcát všude kudy pojede a i kde bude postávat, speciálně na semaforech. Tam to náledí dobrždující automobilisté zajisté ocení. Lepší řešení by bylo, když už tu vodu vyráběj tak jí sbírat do nádržky v autě, jendou za čas vypouštět na sběrným místě a pak vyvážet dálkovým vodovodem do oblastí postiženejch suchem :)))

        1. inak – keď v noci zamrzne, vo dne náladie vytvárať
          inak – keď v noci zamrzne, vo dne náladie vytvárať nebude.
          amíci sú na hlavu, starý páprda stojí na akcelerátora a s ľadovým výrazom tvrdí, že brzdil, baba/chlap sediaci/a v „samoriadiacom“ vypne obmedzovače lebo to ruší vo vychutnávaní účinkov drog, …

          1. Už ste skúšali vyliať vodu na zamrznutú cestu, keď
            Už ste skúšali vyliať vodu na zamrznutú cestu, keď mrzne? Samozrejme, že ta voda zamrzne takmer okamžite. A problém je, že v zime ju zhromažďovať v nejakej nádrži a následne vypúšťať na nejakom bezpečnom mieste bude vyžadovať nejakú tepelnú energiu navyše. a možno to nie je problém a majú to už vyriešené. Nakoniec 50% energie obsiahnutej vo vodíku ide do tepla. Možno sa to bude priamo odparovať odpadovým teplom.

            1. ešterazapomaly – ak elektráreň bude v noci vypnutá,
              ešterazapomaly – ak elektráreň bude v noci vypnutá, žiadne teplo nebude vodu udržiavať tekutú, takže zmrzne. a nenaštartuje, to by museli mať alebo vo vykurovanom priestore, alebo, alebo.
              skrátka do rána vychladne a zamrzne.

              1. Ak by ste pomenovávali veci pravými menami, tak nebude
                Ak by ste pomenovávali veci pravými menami, tak nebude dochádzať k nedorozumeniam. Vo vodíkovom aute vyrába elektrinu palivový článok, nie elektráreň.
                A všetko ďalej samozrejme platí. Ale nemyslím si, že by nemali vyriešené, čo s vodou v palivovom článku pri jeho nečinnosťi v mraze.
                Bavili sme sa o vode, ktorá vznikne reakciou vodíka a kyslíka a volne vyteká pod auto.

                1. elektráreň je všetko, čo elektrinu vyrába, jedno ako. a
                  elektráreň je všetko, čo elektrinu vyrába, jedno ako. a vyriešené ja to presne rovnako ako ten motor čo vyhral súťaž o čo najpomalšie trávenie ľudí svojimi exhalátmi – deklarované vlastnosti fungujú iba v presne stanovených laboratórnych podmienkach.
                  chcete mi povedať, že palivový článok skúšali v zime v mrazoch?
                  ja viem ako sa také niečo robí, ako sa dá testovať samohybná húfnica (aj s laufom) v klimatickej komore od tepla a vlha v džungli po arktické mrazy.
                  ak najväčší výrobca BEV nedokáže za všetky roky čo leaf vyrába použiť chladenie batérie, na jednom z najväčších a najteplejších trhov, neuverím, že iný výrobca má vyriešené vysušenie odvodu vody po „vypnutí“.

                2. Keď sa na to pozeráte takto, tak ano, elektráreň je aj
                  Keď sa na to pozeráte takto, tak ano, elektráreň je aj baterka v hodinkách…
                  Čo sa týka Nissanu, tak to je samozrejme ich problém a ak im nevadí, že si pokazia meno a v záručnej dobe budú meniť akumulátory, tak nech si tak fungujú ďalej.
                  Vodíkač, by som si, samozrejme, nikdy nekúpil ale ak toto s vodou nemajú doriešené, tak prvý mrazík a PáPá 🙂

                3. V jedne recenzi (dokonce myslim, ze te tady) bylo, ze voda se
                  V jedne recenzi (dokonce myslim, ze te tady) bylo, ze voda se vypousti tlacitkem. Takze klouzacku jde vyrabet pred vraty nenavideneho souseda. 🙂
                  Otazka je, jak velka je odpadni nadrz (pokud dobre pocitam, vyrobi to cca litr vody na 5 kilometru). Ostatne i auta s katalyzatorem maji obcas „kapavku“ a ze by to byla nejaka katastrofa, jsem neslysel (a to jich jezdi o dost vic nez vodikacu).

                4. Kdyby to mělo vyjímatelný 20 litrový kanystr, tak je to
                  Kdyby to mělo vyjímatelný 20 litrový kanystr, tak je to deální do zemí, kde je nedostatek vody 🙂

                5. Niekde bolo spomínané, že ta voda nie je úplne čistá a
                  Niekde bolo spomínané, že ta voda nie je úplne čistá a obsahuje nejaké ťažké kovy z palivového článku, alebo tak nejak.

                6. Jestli je pravda, že ta voda obsahuje těžký kovy ,tak
                  Jestli je pravda, že ta voda obsahuje těžký kovy ,tak matička Země dostane zase zabrat …. a ekologové budou řvát… Kdo ví, jaká je realita….

                7. Nějaké ty atomy platiny tam asi budou, ale nic co by zabilo
                  Nějaké ty atomy platiny tam asi budou, ale nic co by zabilo více než pár bakterii.

    1. No já bych to naopak viděl jako jeden z prvních kroků z
      No já bych to naopak viděl jako jeden z prvních kroků z fáze praktické nepoužitelnosti elektrotahače (<250kWh baterie) do již limitovaně každodenně použitelné fáze (>500kWh).

      Podobné to je i u elektrobusů, cokoliv s baterií pod 250kWh je pro každodenní provoz MHD pouze za trest. Od 250kWh baterie výše se už ale dají méně vytížené linky spolehlivě obsloužit jako 100% náhrada za spalovací vozy.

  4. OffTopic: Zajímavé jsou komentáře k degradaci kapacity
    OffTopic: Zajímavé jsou komentáře k degradaci kapacity baterií u Soulů EV. Nejsou ojedinělé, i když opět hlavně z USA, ale nevím, z jakého podnebí (pravděpodobně horko). Typickým případem je auto staré rok až dva, najeto do 30000 km a degradace přesahující běžně 20 %. To je docela hodně. Viz zde: http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=831

    Několik z těchto problémů bylo způsobeno vadným OBD a vyřešila to výměna dílu, případně úprava firmwaru. Podle všeho se zdá, že je problém, pokud jezdíte se Soulem jako se spalovákem (rychle po dálnici) a často nabíjíte chademem. Je tam i člověk, který má najeto asi 120000 km a degradace je taková, že ujede jenom asi 60 km. To je ale extrém. A měla by se na to vztahovat záruka.

    1. Jj, když klesne kapacity baterie o 20%, tak klesne dojezd na
      Jj, když klesne kapacity baterie o 20%, tak klesne dojezd na polovinu, a když klesne kapacita baterie o 30%, tak dojezd vydechne úplně.

      Kolik stojí nová baterka do jednotlivých značek?
      Za chvíli jich budou plné bazary.

        1. Na to nemá smysl vůbec reagovat. Pokud někdo napíše
          Na to nemá smysl vůbec reagovat. Pokud někdo napíše takovou pitomost a navíc je to anonym, tak je evidentní, že mu jde o jedno jediné – rozpoutat diskuzi a pak se tím bavit. Takže je nejlepší nereagovat.
          Kde jsou ty časy, kdy tu byly veskrze věcné a seriózní příspěvky… právě proto sem už chodím čím dál míň.

  5. Může mi někdo říct podle jakých parametrů se hodnotí
    Může mi někdo říct podle jakých parametrů se hodnotí motory aby získaly takovéto ocenění? Ekologie, spotřeba, hlučnost, výkon, množství dílů, cena, životnost, množství kurvítek, nálada recenzenta, množství úplatků, vesmírná konstelace, nebo podle počtu blech v kožichu psa? Co je na tom motoru tak nej, když neznají jeho hlavní stránku poruchovost a spolehlivost? Třeba se bude srát tak často, že ekologie a ekonomika tohoto motoru půjde spáchat sebevraždu?
    Prostě mi přijde že tyhle ankety a ocenění jsou úplně mimo realitu. Dávají nějaký ocenění motorům, které časem majitelé vozidel proklejí kvůli obrovským nákladům na udržení v provozu (aby se dožili vůbec 150tis. km).

  6. offtopic: Hyundai vypustilo informaci že KONA s 64kWh
    offtopic: Hyundai vypustilo informaci že KONA s 64kWh baterií se bude nabíjet 54min do 80% na 100kW nabíječce. To vypadá na střední nabíjecí proud méně než 1C a tedy nějakých cca 55-60kW. Nakonec se bude možná nabíjet déle než Ioniq.

      1. Podle uvedených dat absolutní rychlost nabíjení vychází
        Podle uvedených dat absolutní rychlost nabíjení vychází zhruba nastejno s TM3 s LR baterií. To také nabíjí cca v průměru 1C.

        Osobně jsem ve skrytu duše doufal, že ty „nové“ články LG, které používá 64kWh KONA dovolí o něco víc, alespoň 1,5C trvale. Ale je pravda, že podobné (možná totožné) články od LG, používá i i-Pace a ten taky s 90kWh baterií nedovolí víc jak 100kW. V reálu to pak možná bude i o něco méně než 90kW, tedy také to 1C.

          1. Ja to tu píšem už dlhšie že tie 350kW nabíjačky sú
            Ja to tu píšem už dlhšie že tie 350kW nabíjačky sú zbytočné a ešte dlhé roky budú. Tých 100-120-150kW je nadlho maximum co batéria auta vydrží aspoň pár desiatok minút. Na druhej strane….rychlost nabíjania povedzme 250km za pol hodinu mi príde dostatočná.
            Samozrejme rôznymi „fintami“ ako aj pri mobiloch.. Fast charge. Quick charge.. Sa to dá urýchliť za cenu že sa mi varí mobil v ruke 🙂

            1. Tesla mi nabíja chvílami aj 550km/hod. Priemerne strávim na
              Tesla mi nabíja chvílami aj 550km/hod. Priemerne strávim na SC asi 20 minut a niekedy to je málo(káva, WC, oddych…). Ak by bola baterka 200kWh ako v roadsteri II, tak tých 350kW asi aj zvládne bez problémov. Menšie baterky so súčasnou chémiou, určite nie. Možno ak by bola možná nejaká kombinácia Li-ion a supercapacítorov, tak by tých 350kW malo zmysel.

              1. Aký by musel byť supercapacitor aby to malo význam ku
                Aký by musel byť supercapacitor aby to malo význam ku povedzme 100kWh batérii?.. Veľký ako 100 Litrovy sud :-)..
                Ja tvrdím že aj 250km za 30 minút nabíjania je dosť.. Pre rozšírenie elektromobilov je kľúčová cena… A ta musí za auto typu leaf2.. Kona.. Ioniq.. Klesnúť ku 20-22000.

        1. Problém je v chemiích. NMC 811 už je velmi podobná
          Problém je v chemiích. NMC 811 už je velmi podobná teslovské NCA. Vysoký obsah niklu vede k vysoké energetické hustotě, ale snižuje dosažitelný výkon článku, respektive se při vysokém zatížení nad jistou mez začne článek rozpadat a dochází k nevratným změnám.

          Další info tady: http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=565&start=10

      1. Mě to vychází o pár minut v neprospěch KONA, ale pravda
        Mě to vychází o pár minut v neprospěch KONA, ale pravda rozdíl to asi nebude velký. V každém případě jsem doufal že KONA dokáže nabíjet mnohem rychleji.

        Zajímavá budou ještě čísla pro 39,2kWh baterii. Pokud bude mít stejné články jako 64kWh, tak tipuji bude nabíjet ještě trochu pomaleji. Ale pokud by měla články z Ioniqu (má o dost větší krabici) tak by to mohla být opravdu zajímavá alternativa, protože by mohla opravdu vzít plných 100kW nabíjecího výkonu a tedy by se nabíjela mnohem rychleji než 64kW verze.

      1. Ještě nás budou asi tak 10 let oblažovat, ale hlavně že
        Ještě nás budou asi tak 10 let oblažovat, ale hlavně že se to dostalo pod lupu a je to sledovaný. Až si lidi zvyknou ne nesmradlavou dopravu tak se budou nad každým smradlavým spalovákem dost ošklíbat a koukat na něj jak na smradlavýho bezďáka a budou se jim smát i vlastní děti. To bude silnej psychologickej moment.

            1. V elektroautě ani na el. kole jsem nikdy nejel. Mám 20 let
              V elektroautě ani na el. kole jsem nikdy nejel. Mám 20 let starej spalovák a asi za rok, doufám, koupím aspoň vojetýho hybrida. Nejradši bych Teslu, ale akciových ani bitkoinových boomů jsem se nezůčastnil tak holt budu muset bejt dál trpělivej.

                1. a zasa naleteli!
                  samozrejme KuK (karlunkajzer) jazdí na

                  a zasa naleteli!
                  samozrejme KuK (karlunkajzer) jazdí na teslách,okrem tých predchádzajúcich S, X, 3, je testerom novinkY, ktorú ani v amerike nevideli!
                  len tak – ďalej, lepšie a radostnejšie!

                2. proč hrůza, Kuk je jak správný chudý proletář a o to
                  proč hrůza, Kuk je jak správný chudý proletář a o to větší bojovník proti ropnému byznysu

                3. Bojovnik na pohladanie 😀
                  Bojuje proti ropakom svojou

                  Bojovnik na pohladanie 😀
                  Bojuje proti ropakom svojou vlastnou jazdou na 20 rocne hrci co urcite zamoruje okolie skodlivymi latkami a nasledne si chce kupit zasa spalovak s vyzvachanymi baterkami v 10 rocnej Toyote 😀
                  Uplne prikladny zakomplexovany bojovnik co v zivote nic nedokazal 😀
                  Kuk ty si este vacsi chudak ako som si myslel.Urcite si skaredy ,zatrpknuty maly potkan co ho urcite vsade sikanovali a teraz si lieci komplexy na webe HYBRID CZ

                4. Podle sebe soudím tebe :))) Tvoje utkvělý představy fakt
                  Podle sebe soudím tebe :))) Tvoje utkvělý představy fakt nikoho nezajímají 😀

                5. Inu ako teplosku odpoved som ani od teba neocakaval,potkane 😀
                  Inu ako teplosku odpoved som ani od teba neocakaval,potkane 😀

                6. A ty sis zase svoje komplexy léčil šikanováním všech
                  A ty sis zase svoje komplexy léčil šikanováním všech okolo, co? Je pro tebe zakomplexovaný póvl každý, kdo si do svých 30 let nedokázal vydělat na Teslu?

                7. Kazdy nie ,len ten co jedno kaze a ostatnych osocuje a druhe
                  Kazdy nie ,len ten co jedno kaze a ostatnych osocuje a druhe robi.
                  Kuk je potkan co nadava vsetkym co jazdia na popolniciach a pritom sam este v dnesnej dobe robi to iste a zamoruje ovzdusie 20 rocnym crepom,kedze nikdy nic nedosiahol a nedokazal,len si liecit komplexy na forach.Chape to tvoje IQ?Alebo len slepo treba podporovat “brata vo vlne”? 😀

                8. Zhroutil se svět tvých naivních představ, to je ale
                  Zhroutil se svět tvých naivních představ, to je ale neštestí. Honem utíkej za maminkou. :)))
                  Každej bojovník za čistej vzduch přece jezdí elektroautem, žere kořínky a hladí krystaly. Té přece jasný jak facka. :)))) Tvoje hlava musí bejt super dutá.

                9. +1
                  Jako vážně, vyčítat někomu že nemá EV i když je

                  +1

                  Jako vážně, vyčítat někomu že nemá EV i když je jejich zastáncem je… ukázkou malé představivosti a empatie.

                10. Je rozdiel byt zastancom a chorym zastancom a pritom robit
                  Je rozdiel byt zastancom a chorym zastancom a pritom robit opak,ale to ty ako „brat vo vlne“ asi tazko pochopis so svojim IQ 😀

                11. Tak to pardon, je úplně jasné že urážky vám
                  Tak to pardon, je úplně jasné že urážky vám zajišťují glejt výjimečnosti a pravda je vždy na vaší straně. Poniženě lituji že jsem se vůbec zapletl do diskuse s někým neregistrovaným.

                12. Je mi jasne,ze pravda sa vam zle pocuva ked clovek poukaze na
                  Je mi jasne,ze pravda sa vam zle pocuva ked clovek poukaze na realitu.
                  Co ekofasista to pokrytec

                13. Ano, je nad slunce jasné že pravda se zle poslouchá když
                  Ano, je nad slunce jasné že pravda se zle poslouchá když je zabalena v urážkách a zaslepenosti.
                  Co antiekofašista to pokrytec.

                14. Aj som utekal.Za tvojou na E55.
                  Mam ta od nej pozdravovat

                  Aj som utekal.Za tvojou na E55.
                  Mam ta od nej pozdravovat potkanik ufnukany 😉

              1. Tak potom fakt nechapem tvoju agresivnu politiku proti
                Tak potom fakt nechapem tvoju agresivnu politiku proti spalovakom.Keby si aspon vyskusal tak to pochopim,ze ta to zaujme,ale ty si ani to neurobil?
                A kde sa potom v tebe berie ta istota dokonalosti v elektroautach?
                Neber to v zlom,ale hybrid.cz povazujme za super forum,ale vzdy sa pozastavujem nad tvojimi utokmi a agresivnim obhajovanim EV a to si vtom ani nesedel.
                Mozno by satchel prostate urazat ludi,lebo tiez mam pocit,ze mozes byt pre toto forum prinos,kedze rozhlad v EV mas..aj ked len teoreticku.

                1. Blbne mi klavesnica,ale snad pochopis co som chcel poslednou
                  Blbne mi klavesnica,ale snad pochopis co som chcel poslednou vetou napisat.Ak nietak to sem napisem.
                  Mozno by to chcelo proste prestat urazat ludi,lebo….

                2. Co je na tom k nepochopení, to že zasíraj vzduch vidí i
                  Co je na tom k nepochopení, to že zasíraj vzduch vidí i slepej a že se to rapidně zhoršuje taky. Speciálně když člověk trčí v kouřících zácpách. Nemusím zkoušet elektroauto abych zjistil, že je to pro nás lepší. To člověk vidí hned že to co nemá kouřící vejfuk je lepší. Na to člověku stačí se celej život vozit tramvají, trolejbusem nebo metrem. Té jasný jak facka. A když přišli lithiový baterky a vysoký dojezdy tak bylo vyhráno, minimálně pro 80 % autodopravy a to je pozitivní posun.
                  A takový věci jako je super akcelerace či nějaký autopiloty to už je jen třešínka na dortu, která není zasadní ale potěší.

                  Teda nevím kdo ti nakukal, že elektroauta jsou dokonalá? Všude píšu, že nic není dokonalé a je to jenom kompromis. Ale to že nemaj výfuk, nejsou závislé jen na špinavé energii je skoro dokonalé. Lidé se právě vyznačují tím, že dokáží nedokonalosti postupně vylepšovat a posouvat hranice směrem k dokonalosti. Hmotnost, dobíjení, cena a kapacita jsou jasný hendikapy, ale už se to posouvá stejně jako se vychytává topení a klimatizace. Krásně to bylo vidět u vývoje hospodaření s energií u telefonů či notebůků. Optimalizace a chytrá řešení dokáží rapidně zlepšit užitnej i uživatelskej komfort.

                  Obhajuju to co mi dává logiku a útočím na vyložený bludy, pitomosti a bláboly, speciálně ty bez argumentů, kde si pletou dojmy s pojmy a jestě z toho udělaj závěr, kterej je naprostá kravina a trvaj na tom. Nějakej akademismus se mi vždy příčil.

                  90 % toho co vím o elektroautech, bateriích, energetice, ale i jinejch věcech vím od chytrej a zkušenejch lidí tady a proto sem chodím. Jsou to lidi co se zajímaj, není jim to lhostený a prošlapávaj cestu.

                1. Bedlivě to sleduju. Možná taky skončím u sdílení aut a
                  Bedlivě to sleduju. Možná taky skončím u sdílení aut a bude po ftákách 😀

  7. Tenhle úžasný motor má něco, co jsem dosud neviděl.
    Tenhle úžasný motor má něco, co jsem dosud neviděl. Rozvodový řemen (spíš řemínek) v olejové lázni navlečený dole na klice uvnitř skříně. Takže k jeho výměně je třeba udělat takovou menší generálku motoru. Výrobce počítá s životností po celou dobu životnosti motoru. Už neudává, jaká ta životnost je.
    Pokud je tohle řešení v něčem výhodné, tak v nízkých výrobních nákladech.

Napsat komentář