Tesla Model 3: rekordní dojezd 975 km na jedno nabití, do světa půjde se zpožděním

Strávit 32 hodin v autě není žádné terno. Dvojice nadšenců si to vyzkoušela v elektromobilu Tesla Model 3 a podařil se jí nový rekord v dojezdu na jedno nabití.

Elektromobil Tesla Model 3 dorazí k prvním evropským zákazníkům teprve v první polovině roku 2019. Dva roky poté, co se v USA začal vyrábět.
foto: Tesla

Sean Mitchell a Erik Strait si našli zhruba 1,6km okruh v parku nedaleko Denverského mezinárodního letiště. Tam Tesla Model 3 jezdili dokola 32 hodin, než auto „zdechlo“.

Rychlosti se pohybovaly max. do 50 km/h, jídlo a pití jim jejich parťák házel do rybářského podběráku. Zastávek bylo minimálně, pouze k využití WC.

Nakonec ujeli 975 km a spotřebovali 66 kWh, průměrná spotřeba byla 69 Wh/km. Protože nemohli používat klimatizaci, bylo v kabině občas až 42 °C.

Zásadní problém se nicméně objevil po skončení rekordní jízdy. Ukázalo se, že auto se u nabíjecí stanice Tesla Supercharger nechce nabíjet. Muselo být odtaženo do servisního centra Tesla.

Klíčovou zprávou tohoto týdne k Tesla Model 3 je nicméně tweet Elona Muska o tom, že auto dorazí do Evropy nejspíš v polovině příštího roku.

53 Comments on “Tesla Model 3: rekordní dojezd 975 km na jedno nabití, do světa půjde se zpožděním”

  1. To je ten vysavac co sa vypol pri spotrebovanej energie 66Kwh
    To je ten vysavac co sa vypol pri spotrebovanej energie 66Kwh miesto 75kWh ,ktore mal vysavac mat?
    To je ten kram co sa vozil okolo komina 30km/h okolo komina,aby vobec nieco zajazdil?
    To je ten crep co potom nesiel nabit a musel ist odtahovkou do Tesly,kedze ho nedostatocnym chladenim znicili pomalou jazdou?
    Moon by mi nato odpovedal „odbornik“ ako je Kuk ekofasisticky buk,lae kedze nerozozna jednotlive americke auta od seba tak pochybujem,zeby som sa od tupej hlavy dockal nejakej rozumnej odpovede 😀 😀 😀

    ..dam ti to aj s prekladom teslo oooovca
    Beee bebee be be bee be been beeb bee….

    1. Co myslis tim kurvi? Na tom videu je videt jak nekdo zkouma v
      Co myslis tim kurvi? Na tom videu je videt jak nekdo zkouma v jakem stavu jsou brzdy po te, co auto jezdilo na zavodnim okruhu. Nevim kolik toho najezdilo, nevim jak brutalne, ale vim ze to jsou jen „stock“ brzdy a ne zavodni, tak prosim jestli mas vice informaci o tom „kurveni“, tak sem s nima, docela me to zajima.

    2. Borec vypnul rekuperaci (přepnul ze Standard na Low), takže
      Borec vypnul rekuperaci (přepnul ze Standard na Low), takže se opravdu není čemu divit, že to ty brzdy na okruhu nedaly.
      U klasickýho (spalovacího) auta se podřazuje do omezovače, aby se brzdy neutavily.. pokud by se vyřazovalo na neutrál (na to Low to nebrzdí skoro vůbec), nedá to ani jedno kolo…

        1. Tudle mě tu Vondrák napadl, kdyz jsem napsal, že Tesla
          Tudle mě tu Vondrák napadl, kdyz jsem napsal, že Tesla neplní sliby.
          Tak nevím co to je, když ne slib, když mi psali předpokládaná doba dodání, únor 2018, pak léto 2018, pak konec 2018, pak začátek 2019 a teď tu čtu léto 2019… Jestli nakonec nezůstanu u LPG. Ochota dát přes mega za auto mě pomalu opouští…

                1. Stejně si ji většina v ČR veme v plné.Takze klientů co
                  Stejně si ji většina v ČR veme v plné.Takze klientů co nebudou chtít čekat bude dost a deset dvacet tisíc navíc situaci připlatit jak nic.

  2. Tak předpokládám, že půjde o změnu poměru kdy se
    Tak předpokládám, že půjde o změnu poměru kdy se ještě rekuperuje a kdy už se třou destičky o kotouče, pak na té vzdálené aktualizacei není nic až tak dívného. Horší bude, až jim systém pro aktualizace někdo, třeba zneuznaný insider, hackne a pošle všechny Tesly na světě na plný plyn, bez možnosti brzdit, třeba prudce doprava. A nejlíp, když si před tím vsadí na následný prudký pád akcií.

  3. Rekord pekný no je to málo. Prečo akumulátor vydal len
    Rekord pekný no je to málo. Prečo akumulátor vydal len 66kWh ? Vieme že niekto už ukazoval aj hodnutu cez 70 ak nie 75kWh. Ak by vydal len cez 70 bolo by tam ďaleko krajších 1000+ km.
    Celkom ma to celé začína znepokojovať. S tým sa nedá žiť ked si dúfal že tvoj akumulátor vie dať cez 70kWh a zrazu ich nedá – je to kus od kusu ? 6e by tam boli takto abnormálne rozdiely ? Snáď nie.

    1. páč všecky TESLY mají narozdíl od jiných elektrokár
      páč všecky TESLY mají narozdíl od jiných elektrokár kvalitní aktivní tepelný bateriový memnedžment – klimatizaci baterky jak na přehřívání tak na chlazení a to i když auto vypnutý stojí třeba týden. A aby auto mohlo baterku klimatizovat potřebuje energii v té baterii 😉 Je to TESLA pojistka proti úplnýmu vytřískání

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

      1. Čo presne som tam mal vidieť ? Poprosím upresniť. A sú
        Čo presne som tam mal vidieť ? Poprosím upresniť. A sú tam chyby dôležitá chyba v záruke. Záruka nieje 100.000 km ale mil čiže 160.000km aj to pre verziu 55kWh a pre 80kWh má byť 200.000 nie ? Opravte ma niekto ak sa mýlim.
        A 0-100 na verzii P je 3,7 a nie 3,5s vždy keď vidíte ofociálny údaj 0-60mph to je 97km/h tak si prirátajte 0,2s na 100km/h.

    2. Ja som to pozeral live, ostatne som se dal aj link. Z inych
      Ja som to pozeral live, ostatne som se dal aj link. Z inych pokusov (TeslaBjorn, Teslanomics, ci Sean predtym) ma M3 pouzitelnych 75kWh. Nepozerali na % baterky ale minute kWh, pricom na 0% presli 50mil. A pri 66kWh auto hodilo error, tak ho dotlacili k Superchargeru ale nenabijalo. Podla mna hlavny problem bola trasa, ich okruh 1mile mal niekolko križovatiek kde zastavali a davali prednost a rozbiehali co asi ovplyvnilo meranie minutych kWh. Napad s okruhom je fajn, len bolo treba zvolit asi dlhsi kde by nezastali ale sli konstantnejsie. Inac sli tak 20 az 25 mph.

      1. Nemyslím, že časté zastavovanie ovplyvní meranie
        Nemyslím, že časté zastavovanie ovplyvní meranie minutých kWh, skôr im to zvýšilo spotrebu.
        Vieme akú velkú baterku to má? Ak 70kWh, tak boli na nule. Ale ak 75kWh, tak z tej sa dá bežne dostať 69kWh a ak by bol nastavený ciel na navigácii nejaký SC alebo predtým navštívená nabíjačka, tak by z toho dostali viac. Ak to ovšem nezarazila nejaká porucha BMS, alebo niečoho iného.

        1. Ako som pisal, realne vyuzitelnych 75kWh, mozno az 80 s
          Ako som pisal, realne vyuzitelnych 75kWh, mozno az 80 s rezervou celkom. Cely cas drzali priemer na 105Wh/mi (65Wh/km) a vychadzalo im to aby prekonali Talianov s Model S 100D a 670mil, ale nieco sa posahalo. Inac by ich boli dali a to by bol skutočne rekord.

    1. Aktualizací přes internet bohužel nevyřeší problém se
      Aktualizací přes internet bohužel nevyřeší problém se samotnými brzdami:
      https://insideevs.com/check-out-toasted-tesla-model-3-brakes/

      (i ta nejlevnější druhovýroba toho vydrží více)

      Obávám se, že snaha snížit výrobní cenu na minimum dělá z tohoto nadějného auta velmi nekvalitní výrobek.
      Rád bych auto viděl naživo, ale obávám se, že jej spatřím v době, kdy už bude v sérii VW Neo a Aero. A to bude těžké rozhodování…

      1. Na to zabudnite. Zoberte si taky Bolt, ktory je oficialne viac
        Na to zabudnite. Zoberte si taky Bolt, ktory je oficialne viac nez rok pred Teslou. Kde ho kupite? Zabudnite na to ze VW bude ponukat nejake rozumne BEV v roku 2020. Skor to budu posuvat do roku 2025 mozno do 2030 ale velmi radi vam predaju nejaky hybrid za vacsie prachy nez diesel.

        1. Přesně tak VW v roce 2020 slavnostně vyšpulí svoje
          Přesně tak VW v roce 2020 slavnostně vyšpulí svoje elektropekáče, ale než to bude běžně dostupný v autosalonu k okamžitýmu odběru tak to bude až tak v roce 2023. Si vzpomeňte jak Hjůndaj přitrh s IONIQem a a jak je pořád nedostupnej a jak malý možství se jich prodá protože jednoduše nejsou protože jeich vyrobilib jen pár kousků.

Napsat komentář